Popular Post Jim 14173 Posted January 29, 2018 Popular Post Share Posted January 29, 2018 (edited) Een pod system, je hebt ze in alle maten en gewichten. Je hebt er met pods die je zelf kan vullen en pods met liquid die de fabrikant aanbied. Ik had geen ervaring met pods en was ook niet van plan te experimenteren met die dingen, maar ik kreeg de kans om dit te testen dus greep ik die kans. De pod die ik hier heb is de Suorin Air, klein compact toestel met de grote van een bankkaart (wel iets dikker natuurlijk). Heeft is een auto pull systeem, dus van zodra je zuigt activeer je het toestel en je moet niet op een knop drukken om te vuren. 2ml inhoud en je kan het toestel zelf bijvullen. 400mah batterij. Bij onze Chinese vrienden van Heaven Gifts, daar hebben ze nog leuke extra's voor het toestel ook: https://www.heavengifts.com/product/Suorin-Air-Starter-Kit.html https://www.heavengifts.com/product/Suorin-Air-Cartridge.html https://www.heavengifts.com/product/Leather-Cover-for-Suorin-Air.html https://www.heavengifts.com/product/Silicone-Case-for-Suorin-Air.html De eerste link via Google naar een EU shop was deze: https://greyhaze.co.uk/products/suorin-air-starter-kit https://greyhaze.co.uk/products/suorin-air-cartridge Wat krijg je: - Suorin air - USB kabel - Handleiding Een klein plat toestel, zeer makkelijk te verbergen en wel handig in gebruik. Onderaan heb je de USB aansluiting. Op de kopse kant heb je een aan/uit schakelaar. Dit is je driptip, dus deze hoek stop je tussen de lippen. Links je tank gedeelte, rechts onderaan je coil. De pod trek je gewoon uit het toestel, zit er wel stevig in dankzij de magneet die je ziet zitten. Je ziet ook de contacten voor de coil. Onder de rode plug zit natuurlijk je vulopening. Chubby gorilla vultip past er goed in, met een glazen dropper flesje moet het ook lukken. Elke keer je een hijs neemt zie je in een hoek een klein blauw ledje oplichten. Een deftige foto hiervan nemen terwijl je een hijs neemt was bijna onmogelijk. Handcheck: Mijn bevindingen: - Vanaf nu zal ik altijd een pod ter beschikking hebben, het is gewoon zeer handig om te hebben. Ik kom vaak op plaatsen waar vapen niet gewenst is en waar ik niet met een mod in mijn zakken kan lopen, dus zo een klein ding als deze Suorin is echt heel handig. Je stopt het zo in je zak en neemt geen plaats in, en als je wil stealthvapen kan je een hijs nemen zelfs zonder dat iemand je damp zal opmerken. - De smaak van deze pod is goed. Ik ga het niet vergelijken met RDA's die ik anders gebruik, zo goed is het natuurlijk niet maar de smaak is zeker aanwezig. - Ik heb in deze pod mijn favoriete liquid gebruikt (The mamasan asap) maar in plaats van 3mg nic heb een beetje liquid geboost naar 12mg nic. - Auto pull functie is geweldig, niet op knopjes drukken maar gewoon zuigen en het werkt. De aan/uit knop op het toestel gebruik ik niet. - Ik sta er stom van dat die 2ml inhoud echt lang meegaat, slechts één keer per dag heb ik het toestel moeten vullen. Geen idee welk soort magie ze gebruiken om dat te bekomen, maar normaal verbruik ik 2ml per uur. - De batterij heb ik na een halve dag wel moeten opladen, maar ik heb het toestel dan ook erg vaak gebruikt tijdens het testen. Met 400mah laad de batterij dan ook heel snel op, halfuurtje ongeveer. - Chainvapen was geen probleem, geen dry hits. Na effe chainvapen werd de coil en omgeving rond de driptip wel warm, maar niet onaangenaam warm. - Enkel de pod is plastic, de rest van de body is metaal. Stevig toestel. - Blauw ledje tijdens het dampen en opladen, rood ledje als de batterij bijna leeg is. - Je kan dampen en opladen gelijk. Er zullen nog wel andere en misschien betere pods op de markt zijn, daar heb ik geen ervaring mee dus zou het niet weten. Deze Suorin werkt voor mij en ik ga deze blijven gebruiken, het is niet dat ik nu meerdere pods ga kopen om te vergelijken. Het is voor mij enkel een toestel dat ik meeneem als ik snel ergens moet zijn en ik niet met een mod wil slepen. Ik heb een toestel op overschot, dit wil ik gerust wegschenken aan iemand hier. Wat je hiervoor moet doen is liken en een comment laten, na een weekje kies ik met een randomizer één winnaar. Dan kan je tegen verzendkosten het toestel hebben, 5€ binnen België en 8€ naar Nederland via UPS. Edited January 29, 2018 by Jim 27 2 Link to post Share on other sites
Sub-Ωhm 18321 Posted January 29, 2018 Share Posted January 29, 2018 ?? Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted January 29, 2018 Author Share Posted January 29, 2018 13 minutes ago, timmermc said: Kan je ook via de USB aansluiting een trekje nemen Wel dit had ik niet getest, maar heb het zojuist getest en het werkt. De bijgeleverde usb kabel is wel maar 30cm lang, maar je kan dampen en opladen tesamen. 1 1 Link to post Share on other sites
SanSiro 5574 Posted January 29, 2018 Share Posted January 29, 2018 (edited) Hij oogt erg mooi! Jammer dat er maar één pod in de verpakking zit. Die van jouw is overigens de V2 versie. http://vaping360.com/suorin-air/ Edited January 29, 2018 by SanSiro Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted January 29, 2018 Author Share Posted January 29, 2018 Ik heb nog links naar een shop in China geplaatst in de review, was ze bijna vergeten Daar hebben ze nog sleeves en zakjes voor het toestel ook, en nog andere kleuren dan grijs en zwart. 1 Link to post Share on other sites
teddy 1963 Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Leuk om in het geniep wat trekjes te nemen op de werkvloer Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted January 30, 2018 Author Share Posted January 30, 2018 Ik had nog een oude smartphone houder in de kast liggen, dat leek me ideaal voor deze mod. Nu kan ik de pod netjes op mijn werktafel laten staan met usb kabel erbij. Ja met zo een prullen hou ik mezelf bezig 3 2 Link to post Share on other sites
Marcel loves E6 4942 Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Ik ben ook wel nieuwsgierig. Link to post Share on other sites
jorisd1980 262 Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Spoiler Lijkt me cool! :-) Link to post Share on other sites
germanaaizer 628 Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Speciaal! Nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt, had ik niet verwacht. Wie weet wat de damptechnologie ons nog allemaal brengt. Link to post Share on other sites
Michel 392 Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Altijd leuk zoiets ? Link to post Share on other sites
Chasepoes 5362 Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 On 29-1-2018 at 04:17, Jim said: - Ik sta er stom van dat die 2ml inhoud echt lang meegaat, slechts één keer per dag heb ik het toestel moeten vullen. Geen idee welk soort magie ze gebruiken om dat te bekomen, maar normaal verbruik ik 2ml per uur. Dat is geen magie, dat is het effect van MTL dampen op lage vermogens. Je produceert veel minder damp per hijs en verbruikt dus ook minder liquid per hijs. De pod zal nooit zulke wolken produceert als jij uit je RDA's kunt krijgen. Zelf ben ik MTL damper en 2ml tot 3ml is voor mij een heel normaal verbruik per dag. Link to post Share on other sites
Raycoupe 4385 Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 Leuk backup/stealth dampertje Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted January 31, 2018 Author Share Posted January 31, 2018 Dit staat op het eerste kaartje dat je ziet als je de verpakking open maakt: 5 1 Link to post Share on other sites
Froggie 161 Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Wat een geinig ding! Nog niet eerder gezien zoiets als dit, maar goed ik ben dan ook nog wel newbie in de dampwereld. Zelf kopen zal ik dit denk ik niet zo snel, maar het lijkt me superhandig ding om mee te nemen/voor onderweg. Link to post Share on other sites
Camikease 1819 Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 Kleine aanvulling... op Jim's Review. soms kan het zijn dat de Suorin Air niet wil reageren... het lampje begint dan blauw te knipperen, dit wil zeggen dat er ff geen verbinding is met de pod... ga er dan niet mee gooien of tegenaan vloeken... bij mij werkt t als ik gewoon ff de aan en uit knop schakel, dus ff de schakelaar heen en weer flippen, dan werkt ie weer als normaal, blijft ie dan nog steeds knipperen, ff de POD eruit, eventueel droogmaken en er terug in. Pods ook niet kurkdroog willen dampen, zit er nog een ml in, dan gewoon bijvullen, dat verzekert je van een langdurig gebruik van de PODS. En voor de Handigen onder jullie... de PODS zijn te re-wicken.. echter zul je de onderkant dan moeten verlijmen met 20 sec lijm om te geheel weer sluitend en lekvrij te krijgen. Recoilen zal je niet echt gemakkelijk lukken... tenzij je een wire-flasher (of hoe heet zo'n ding ook al weer) hebt. De Ohm waarde is rond de 1,5 Ohm per POD - de wick is van katoen.... 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted February 3, 2018 Author Share Posted February 3, 2018 Ik heb het toestel nu in de wagen liggen en dat werkt perfect. Hoef niet altijd een raam open te houden om mijn anders vrij grote wolken uit te laten. Hoef niet zoals voorheen elke week een halve fles ruiten reiniger te verspillen om de waas van mijn ramen te halen. Hoef me niet echt zorgen te maken dat ik moet bijvullen want die 2ml liquid gaat erg lang mee. Neemt geen plaats, kan zelfs dampen en opladen samen als ik de usb stekker in de wagen gebruikt. Kortom zo een pod system had ik al veel langer moeten hebben, geen idee of er betere bestaan want dit is mijn eerste ervaring met die dingen. @Camikease: van het niet willen reageren heb ik tot nu toe geen last, doet het elke keer. 3 Link to post Share on other sites
Camikease 1819 Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 (edited) 12 minutes ago, Jim said: Kortom zo een pod system had ik al veel langer moeten hebben, geen idee of er betere bestaan want dit is mijn eerste ervaring met die dingen. Ik heb er een aantal in gebruik... tja betere ?? - wel andere, met andere mogelijkheden.... de Suorin Air, de Aspire Gusto Mini (te hervullen, te-wicken, te re-coilen), de Envii Fitt (te hervullen, te Re-wicken, te recoilen) diegene die bijv een Jwell hebben, die Pods zijn ook te her-vullen, evenals de BO pods zijn ook te hervullen (echter wel aan lekkage onderhevig).... Ik ben bezig een review te schrijven over vele soorten POD systemen... dus ff wachten nog. Ik hoop dat je van Lezen houdt.... Edited February 3, 2018 by Camikease 3 Link to post Share on other sites
Camikease 1819 Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 (edited) Ewolk had de lege PODS voor de Suorin Air niet.. mijn excuses... ff een link erin geplakt van Electric Tobacconist in Amerika - max 4 per order te bestellen ivm een hoog demand. https://www.electrictobacconist.com/suorin-air-pod-p4345 Electric Tobacconist in de UK heeft ze dus niet ! blijkbaar en daar kwam ik net ook pas achter, zijn er 2 websites met dezelfde naam - 1 in London en 1 jawel in Amerika... t verschil is .co.uk en .com... pfff .... dat zal een leuke verzendkosten post worden voor 4 pods.... sorry.... Edited February 3, 2018 by Camikease Link to post Share on other sites
Recommended Posts