Jump to content
PetraO

18mg/ml: wie gebruikt dat?

Recommended Posts

7 hours ago, Lessram said:

Dat hele MTL/DL en de daar blijkbaar bijhorende nicotine gehaltes snap ik na een jaar dampen nog steeds niet.

Waarom is het bij DL dat mensen opeens nog maar 25% (of zoiets) van hun Nic gehalte bij MTL gebruiken?

Ik gebruik een Penguin, een simpel all-in-one ding zonder instellingen, met 0.6 Ohm coils die aldus Joyetech bedoeld zijn voor MTL  (en 0.25 Ohm is volgens hen voor DL)

Inhaleren doe ik rechtstreeks naar de longen (dus DL?) met wat valse lucht erbij door het mondstuk niet geheel te omsluiten.

Dit alles met 6 mg/ml nicotine.

Naar mijn idee is dat een mix van DL/MTL en daarom niet echt te vergelijken met de basistermen wat betref DL, MTL en zgn. daarbij horende nic verhouding?
Of is dit gewoon simpelweg DL dampen op 6 mg (dus blijkbaar vrij hoog?)

Zover ik weet is het puur doordat je op hoger wattage dampt met een lagere weerstand en dús (veel meer damp) dus uiteindelijk meer nicotine.

Hier ook alles op 17/18mg. Ben rond 2014 gezakt naar 6mg maar na een stressperiode waarin ik een aantal maanden gerookt heb weer opnieuw begonnen met 18mg. En nu nog steeds op MtL, restricted alsook DL alles op 18mg.

Posted (edited)

Ik ben een beginner met dampen en gebruikte ook de 18mg nicotine liquids. Ik heb een justfog c14. 18 Mg is veel te veel voor mij, ik krijg echt maagpijn van dit gehalte nicotine. 

Ik moet er even mee gaan spelen en uitproberen. Ik heb nu een 6 Mg nicotine liquid in mijn vaper gedaan wat wel bevalt maar of het voor dagen genoeg zal zijn weet ik niet. Misschien ergens ertussenin gaan zitten op 9 ofzo. Ik ben nog maar pas echt gestopt met roken, vandaar.

Ik heb een Eleaf Pico besteld die vandaag binnenkomt en door het grote verschil in vapen (van trekjes naar direct in de longen) durf ik daar geeneens een 18 Mg/ml liquid in te doen, veel te heftig 😂 dus een beetje less is more denk ik haha.

Edited by Robyn

4 hours ago, Robyn said:

Ik ben een beginner met dampen en gebruikte ook de 18mg nicotine liquids. Ik heb een justfog c14. 18 Mg is veel te veel voor mij, ik krijg echt maagpijn van dit gehalte nicotine. 

Ik moet er even mee gaan spelen en uitproberen. Ik heb nu een 6 Mg nicotine liquid in mijn vaper gedaan wat wel bevalt maar of het voor dagen genoeg zal zijn weet ik niet. Misschien ergens ertussenin gaan zitten op 9 ofzo. Ik ben nog maar pas echt gestopt met roken, vandaar.

Ik heb een Eleaf Pico besteld die vandaag binnenkomt en door het grote verschil in vapen (van trekjes naar direct in de longen) durf ik daar geeneens een 18 Mg/ml liquid in te doen, veel te heftig 😂 dus een beetje less is more denk ik haha.

6mg is ook al veel voor dl hoor. 

Dat verschilt van mens tot mens, ik gebruik 6mg met een stevige 0.18ohm en op 55watt.

In stress momenten heb ik een squonker met 12mg met een 0.3ohm coil.

Dat is dan goed voor enkele trekjes om dan draaierig te gaan zitten. 😰😰

Nadien is die opstoot weer weg en kan ik met de 6verder

25 minutes ago, Luc rafc said:

Dat verschilt van mens tot mens, ik gebruik 6mg met een stevige 0.18ohm en op 55watt.

In stress momenten heb ik een squonker met 12mg met een 0.3ohm coil.

Dat is dan goed voor enkele trekjes om dan draaierig te gaan zitten. 😰😰

Nadien is die opstoot weer weg en kan ik met de 6verder

boh 🙂 Ik ken eigelijk niemand die dl doet op meer dan 3mg. Ik zou me dood hoesten.

Ik gebruik 0.2 coils maar wel een behoorlijk hoger wattage. Daar kan het natuurlijk ook aan liggen.

Posted (edited)

1 ding is wel zeker ik ga de 18 Mg niet eens proberen in de pico haha. Ik ga hartstikke dood denk ik 😂

Inmiddels is hij binnen en in gebruik met een 6 Mg nicotine liquid (op 35 watt), is echt meer dan genoeg, 3 Mg zou ook nog wel kunnen geloof ik. 

Het zal vast per persoon verschillen maar 18 Mg in de pico zou ik echt niemand willen aanraden 😁

Edited by Robyn

Posted (edited)

Ik ken niet zoveel dampers maar heb er twee in mijn omgeving die DL 12 mg/ml dampen (ca. 30W, ca. 0,5 OHM). Zelf damp ik 6 mg/ml DL in dezelfde setup. Lager heb ik wel geprobeerd maar is mij te weinig throathit. Smaken verschillen dus @sxt

Edited by Tamara
Autocorrect

Ik heb ook nooit beweerd dat het niet kon he..

Al moet ik wel zeggen dat 30w 0.5ohm klinkt als restricted DL en dat is al weer wat anders natuurlijk

Het verschilt ook per tank/coil. Triton mini hier en 12 mg is me echt te gortig. Terwijl ik echt een stevige roker ben geweest. Ik krijg 12 mg niet weg, niet met de 1.2 Triton mini coil. Morgen de 1.6 Nautilus bvc proberen, maar zeker met hoge PG is 12 mg al echt snel teveel voor mij.

On 5/18/2018 at 3:43 PM, Robyn said:

Het zal vast per persoon verschillen maar 18 Mg in de pico zou ik echt niemand willen aanraden 😁

Edited Friday at 03:45 PM by Robyn

Welke tank heb je op die Pico? 

15 minutes ago, PetraO said:

Welke tank heb je op die Pico? 

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt haha. Ik leg juist uit dat ik dat echt niet mee wil maken. Ik ben begonnen met 6 Mg en zit nu na een paar dagen inmiddels op 3mg wat mij persoonlijk prima bevalt. Ik heb gewoon de standaard tank erop die erbij komt, weet even zo de naam niet. Melo3 kan dat? 

Is het niet zo als je 18mg zodanig aanlegt met je base je ook je gewenste hoeveelheid nicotine per ml hebt ? in de dampwinkel hadden ze geen lagere nicotine gehalte , dus dan maar 18mg gemixt met base en aroma . is nicotine met een lager nicotine gehalte goedkoper ?

Is het niet zo als je 18mg zodanig aanlegt met je base je ook je gewenste hoeveelheid nicotine per ml hebt ? in de dampwinkel hadden ze geen lagere nicotine gehalte , dus dan maar 18mg gemixt met base en aroma . is nicotine met een lager nicotine gehalte goedkoper ?

Posted (edited)

@sofie2612 uiteraard krijg je minder mg nicotine per ml als je verdund, bv met pg of vg.

Nicotine base of liquid met lager nicotine gehalte is niet per definitie goedkoper volgens mij

Edited by Tamara

On 5/23/2018 at 9:20 PM, Robyn said:

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt haha. Ik leg juist uit dat ik dat echt niet mee wil maken. Ik ben begonnen met 6 Mg en zit nu na een paar dagen inmiddels op 3mg wat mij persoonlijk prima bevalt. Ik heb gewoon de standaard tank erop die erbij komt, weet even zo de naam niet. Melo3 kan dat? 

De Melo3 is een zogeheten DL-tank. De meeste mensen kunnen daar inderdaad geen 18mg mee dampen. Ik heb het ding ook, en ik heb hem een paar keer gebruikt: gewoon met 18mg. Maar ik vind direct lung dampen niet prettig.

@Tamara
Misschien was mijn vraag te logisch 😀 waarschijnlijk spreekt men hier meer over kant en klaar product? ik rook enkel of zoveel mogelijk 100 vg. Misschien wat off topic maar maakt de sterkte van nicotine wat uit als je vg dampt bij als je pg dampt?

5 minutes ago, sofie2612 said:

@Tamara
Misschien was mijn vraag te logisch 😀 waarschijnlijk spreekt men hier meer over kant en klaar product? ik rook enkel of zoveel mogelijk 100 vg. Misschien wat off topic maar maakt de sterkte van nicotine wat uit als je vg dampt bij als je pg dampt?

Nee, dat maakt niet uit.

Vg maakt meer zichtbare damp, heeft minder smaakdragend vermogen (dus meer aroma nodig) en een erg zoete smaak van zichzelf, maar voor het nicotinegehalte is het lood om oud ijzer.

Alleen als je echt hoog Nic wilt dampen (12+) gebeurt dat doorgaans met mtl-dampen, en daar is vol vg iets minder geschikt voor. Moet in elk geval verdund worden.

mtl dampen ? de vg is verdund denk ik . heb zo grote fles van 1 liter .ik ga nog veel moeten leren . 😀

2 minutes ago, sofie2612 said:

mtl dampen ? de vg is verdund denk ik . heb zo grote fles van 1 liter .ik ga nog veel moeten leren . 😀

Mond tot long ; lelijke vertaling van mouth to lung -dat is dampen zoals je een sigaret rookt.

De tegenhanger is dl -direct lung/rechtstreeks naar longen, zoals je een waterpijp/Shisha rookt. Inademen door het apparaat zeg maar.

Met de tweede techniek -waar je doorgaans wat andere apparatuur voor nodig hebt- krijg je drie tot tien keer meer damp binnen, en dus ook navenant meer nicotine. Het gehalte kan (of zelfs eigenlijk moet) daardoor veel lager zijn (bij de zelfde persoon). 

Heb zelf altijd 16mg flesjes, met 8mg flesjes meng ik dat. Denk dat ik op iets meer dan 12mg/ml uit kom. Jammer genoeg gaat het merk van 16 naar 8mg, daar tussenin zit niets dus moet het zelf mengen.

18mg is veel te zwaar om te dampen, lijkt mij.

20 minutes ago, thomas30 said:

18mg is veel te zwaar om te dampen, lijkt mij.

Nee hoor, 18 mg is mijn minimum. Meestal damp ik 24mg/ml, of 30 en in mijn minifit zelfs 40.