Jump to content

Wat doe ik verkeerd?


Guest Alnida

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb recentelijk Aspire Zelos gekocht met Triton Mini tank. Ook ben ik in bezit van een Justfog Q16. En nu komt het... Ik dacht dat ik met de Zelos een betere smaakbeleving zou krijgen, maar dat is helemaal niet zo! Mijn Justfogje geeft mij veel meer voldoening en smaak dan de Zelos/Triton!

 

Ik heb filmpjes, reviews, forums en weet ik veel wat gezien/gelezen maar kan niet achterkomen wat er aan de hand is. Ik heb verschillende coils met verschillende wattages geprobeerd maar niks wil baten, weinig rook en alsof ik water aan't dampen ben... Wat doe ik verkeerd? De Zelos zou toch veel beter moeten zijn dan de Justfog?

Link to comment
Share on other sites

Wat frustrerend! Misschien goed om even te vermelden welke coil je nu gebruikt en met welke instellingen. Is het niet toevallig een exemplaar dat op Temp Control gebruikt moet worden? (Ik zie dat ze die ook hebben namelijk, dat zou iets verklaren).

 

Heb je dezelfde liquid gebruikt? Coil goed geprimed? Je kan net pech hebben met een slecht pakje coils, maar die kans is vrij klein.

 

Tot slot kan je je Justfog tankje misschien nog even op de Zelos batterij draaien om uit te sluiten dat die niet genoeg power geeft.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Alnida said:

Hey,

 

Ik heb recentelijk Aspire Zelos gekocht met Triton Mini tank. Ook ben ik in bezit van een Justfog Q16. En nu komt het... Ik dacht dat ik met de Zelos een betere smaakbeleving zou krijgen, maar dat is helemaal niet zo! Mijn Justfogje geeft mij veel meer voldoening en smaak dan de Zelos/Triton!

 

Ik heb filmpjes, reviews, forums en weet ik veel wat gezien/gelezen maar kan niet achterkomen wat er aan de hand is. Ik heb verschillende coils met verschillende wattages geprobeerd maar niks wil baten, weinig rook en alsof ik water aan't dampen ben... Wat doe ik verkeerd? De Zelos zou toch veel beter moeten zijn dan de Justfog?

Welk coils(ohm) en welke wattages?
Bedenk ook, dat expliciete TC coils niet op wattage stand presteren en vice versa.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, MissFog said:

Wat frustrerend! Misschien goed om even te vermelden welke coil je nu gebruikt en met welke instellingen. Is het niet toevallig een exemplaar dat op Temp Control gebruikt moet worden? (Ik zie dat ze die ook hebben namelijk, dat zou iets verklaren).

 

 

1 minute ago, Cyber_Huub said:

Welk coils(ohm) en welke wattages?
Bedenk ook, dat expliciete TC coils niet op wattage stand presteren en vice versa.

Ik probeerde eerst 1,8 Clapton coil, daar probeerde ik de wattages tussen 12 en 16 uit. Geen succes. Nu 1,2 cool, gespeeld met wattage tussen 12 en 18. Ook geen succes. De TC modus gebruik ik niet. 

 

14 minutes ago, MissFog said:

Tot slot kan je je Justfog tankje misschien nog even op de Zelos batterij draaien om uit te sluiten dat die niet genoeg power geeft.

Justfog tankje geprobeerd en die werkt super. Dus aan de mod ligt het niet.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Alnida said:

 

Ik probeerde eerst 1,8 Clapton coil, daar probeerde ik de wattages tussen 12 en 16 uit. Geen succes. Nu 1,2 cool, gespeeld met wattage tussen 12 en 18. Ook geen succes. De TC modus gebruik ik niet. 

Een normale 1,8ohm geeft een zeer goede smaakbeleving vanaf een 12-13 watt.
Heb je wel de maximale grens opgezocht bij de clapton?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net een pico met naut x opgestart. Moet 'm nog uitproberen. Ik verwachtte geen smaakexplosie, en kan voor nu concluderen dat er t.o.v de Justfog geen giga verschil is. Verwacht je misschien teveel?

 

Oh sorry, je hebt al heel veel geprobeerd. Je zou om toch te kunnrn dampen de justfog tank op de zelos kunnen schroeven op 8 watt ofzo. En dan wachten op de antwoorden die de oplossing brengen. Succes!

Edited by Maarten
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Cyber_Huub said:

Een normale 1,8ohm geeft een zeer goede smaakbeleving vanaf een 12-13 watt.
Heb je wel de maximale grens opgezocht bij de clapton?

Ja, bij beide coils. Onder de minimale en boven de maximale (aanbevolen) wattage.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Maarten said:

Ik heb net een pico met naut x opgestart. Moet 'm nog uitproberen. Ik verwachtte geen smaakexplosie, en kan voor nu concluderen dat er t.o.v de Justfog geen giga verschil is. Verwacht je misschien teveel?

 

Ik heb zeker hoge verwachtingen gehad Maarten :) Maar er is een giga verschil en de overduidelijke winnar is de Justfog en dat zou niet moeten lijkt mij...

Link to comment
Share on other sites

Guest chanelly

Mijn ervaring....

 

ben begonnen met een i stick basic,

dit was al een hele goede aparaat om te stoppen met roken.. hier had ik Liquid in met tabak smaak..

toen een pico 75 gekocht met een nautilus 2 tank,zelfde Liquid erin en wauw wat een verschil in smaak!!!!

daarna een nautilus x tank gekocht,weer dezelfde Liquid erin en bah wat een smaakloos iets was dat!! Ook verschillende coils erin maar het kon me echt niet bekoren.. het was smaakloos!

toen in de nautilus x red Astaire gedaan en die is daar heel lekker in!!

ik ben niet echt een smaakjes damper,maar nu pak ik af en toe het nautilus x tankje met de red Astaire.

ga vandaag weer een ander smaakje proberen. Miss heb je hier iets aan en kun je een ander smaakje in je tank doen..

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, chanelly said:

Ook verschillende coils erin maar het kon me echt niet bekoren.. het was smaakloos!

toen in de nautilus x red Astaire gedaan en die is daar heel lekker in!!

ik ben niet echt een smaakjes damper,maar nu pak ik af en toe het nautilus x tankje met de red Astaire.

ga vandaag weer een ander smaakje proberen. Miss heb je hier iets aan en kun je een ander smaakje in je tank doen..

Dat heb ik ook gedaan, verschillende smaakjes @chanelly

11 minutes ago, Moppersmurf said:

Je zou de gewone niet clapton coils eens moeten proberen https://www.zwoofs.nl/aspire-triton-mini-nautilus-1-2-kanthal-coils-5-stuks/

Die heb ik er nu inzitten @Moppersmurf

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Moppersmurf said:

Maf, dat moeten toch probleemloze coils zijn die niet teveel vergen.  De airflow staat wel open?

Ja... :(  Ook daarmee heb ik gespeeld. Maximaal open tot bijna dicht. 

 

Beste tot nu toe werkte de 0,7 Ohm die ik van een vriendin mocht uitproberen. Maar ook dat was ver beneden het niveau van mijn Justfogje.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik had precies hetzelfde met de Nautilus 2. Prima tankje, maar mijn justfog q16 smaakte minstens net zo goed, en was een stuk zuiniger met de liquid dan de nautilus 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als dat het geval was, was het best oké @jorisd1980, maar ik krijg nauwelijks tot geen smaak uit de triton en wel met de Justfog. Snap er niks echt niks van... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Alnida ik heb het zelfde JustFog smaakt echt goed ik heb hem op 4 volt staan, maar met mod Aspire zelos op 10 watt dat brengt echt de smaak wat ik lekker vind.

Omdat de Justfog zo goed is en ik al een Aspire nautilus mini heb geprobeerd die me niet bevalt. Minder smaak minder damp.

Heb ik nu een Skyline RTA besteld  want die Justfog eet coils als ontbijt ( ik damp zoete spullen vanille , aardbeien).

Wat ik echt hoop dat ik een RTA vind zelfde trek MTL maar niet te lucht trek goed te regelen en ook de smaak zpals de JustFog

Ik hou je op de hoogte !

Zo zie je maar weer wat voor de 1 geld is niks voor de ander :))

Blijft echt persoonlijk en zoeken naar juiste spullen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...