Jump to content

Oumier VLS RDA review

Recommended Posts

Oumier komt nog eens met een nieuwe RDA, en dat ging tijd worden want de Wasp RDA is nu al een hele tijd geleden uitgebracht.

Na de kleine 22mm single coil Wasp zijn ze nu naar een 25mm gegaan die zowel single en dual coil kan hebben en gewoon horizontale alsook verticale coils.

Verkrijgbaar in wit(frosted), ultem en zwart.

Prijs hier lokaal in de shop is slechts 22.95€, dus in China zal dat rond de 15€ zijn vermoed ik.

Wat krijg je:

- VLS RDA

- Reserve o-ringen en schroefjes

- Squonkpin

- 2 Ni80 coils, welk type coils is niet aangegeven maar ik vermoed fused clapton.

- Multitool

- Angorabbit katoen

NQy2BfB.jpg

Uiterlijk niet echt de meest mooie RDA, topcap is volledig uit plastic (ook het chroom is gewoon gespoten plastic)

Binnenin de topcap is het dan delrin.

c3Fm1MY.jpg

Info onderaan.

XeoC4Rs.jpg

Driptip is een 810 formaat, geen andere extra optie zoals een 510 adapter ofzo.

hnI1g9P.jpg

De airflow hebben ze wel goed, heb nu al in vele atomizers gemerkt dat van die kleine gaatjes bij of naast elkaar een betere en rustigere airflow geeft.

PDXJXjB.jpg

Binnenin de topcap is het delrin vermoed ik.

xbYhWIt.jpg

Dan het build deck, dat is ook de enige reden waarom ik deze RDA getest heb.

Het deck ziet er imposant en speciaal uit.

aZnA0Nz.jpg

glnXsx1.jpg

hMaITjo.jpg

Het deck is leuk, maar onderstaande is het veel minder.

Het deck kan je uit de base schroeven en dit is echt een k*tsysteem want bij de minste draai aan de RDA schroef je die base los uit het deck en verspringt de ohmwaarde op je mod.

Dan moet je dat corrigeren door terug aan te schroeven en hangen je vingers vol liquid enz...

De reden van dit systeem is zodat als je verticale coils plaatst je het katoen makkelijk onderaan het deck kan afknippen en vervolgens het deck in de base kan schroeven.

9eoXoIT.jpg

Ik heb drie builds getest in deze RDA, zal ze even overlopen.

Dual verticale coils:

xMzt6Xm.jpg

Dual coils boven elkaar:

jk3oItg.jpg

En tot slot een normale build met een 3.5mm coil:

DL92fi2.jpg

Mijn bevindingen:

- Smaak is goed, gewoon goed en volgens mij niks wat je nog niet ervaren hebt.

Die verticale of dual coils boven elkaar is leuk en mooi, maar dit brengt absoluut niks of niks bij tot de smaak!

Die dual coils bovenop elkaar zou ik zelfs afraden, de coil onderaan krijgt het meest warmte te verduren en als je de coils wil dryburnen/cleanen krijg je die coil dat onderaan zit met veel moeite zuiver.

- Airflow is wel heel goed en rustig, die "honeycomb" airflow zit daar voor veel tussen.

Wel een beetje restricted, ik denk dat de Wasp RDA zelfs meer airflow kan bieden.

- Looks van de RDA vind ik wat minder, ziet er een beetje gedateerd uit oogt goedkoop (en dat is de RDA dan ook)

- Kwaliteit van afwerking, o-ringen en schroefjes is degelijk.

- Dat je het deck zo vlot uit de base kan schroeven is een bron van ergernis voor mij.

- 25mm diameter is voor mij net iets te groot, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• Like 4
  • Thanks 2
  • 2 weeks later...