Jump to content

Batterijen combineren

Recommended Posts

Dacht ik al, onderstaand stukje baarde me al wat zorgen, maar hoopte dat deze batterijen dicht genoeg tegen mekaar aanleunden. Bedankt voor de snelle reacties. Zal deze batterijen maar op kant houden en wachten op m'n bestelling van de VTC5A batterijen.

Als de vuurknop ingedrukt wordt bij een circuit met ongepaarde batterijen die verschillen in voltage, kunnen er helemaal rare dingen gebeuren. In onderstaande simulatie kun je zien dat één batterij alle Ampères aan de atomizer levert plus nog een een aantal Ampères naar de andere batterij stuurt om te proberen het voltage gelijk te krijgen.

• Like 1

Het beste kan je je batterijen koppelen, altijd bij mekaar houden.

Markeer de 2 vtc 5 en de 2 vtc 6 met een vierkantje/driehoekje/rondje en zorg ervoor dat je za altijd bij elkaar houd en samen oplaad.
Dan haal je de langste levensduur uit de batterijen en is het een stuk makkelijker ze uit elkaar te houden.

• Like 1
20 hours ago, Wiry said:

Het beste kan je je batterijen koppelen, altijd bij mekaar houden.

Markeer de 2 vtc 5 en de 2 vtc 6 met een vierkantje/driehoekje/rondje en zorg ervoor dat je za altijd bij elkaar houd en samen oplaad.
Dan haal je de langste levensduur uit de batterijen en is het een stuk makkelijker ze uit elkaar te houden.

Oh, ik wist niet dat een stickertje levensduur verlengend is voor batterijen :sip