Jump to content
Sign in to follow this  
phoenix

RTA vraag

Recommended Posts

Hallo, 

Ik heb even een vraagje omtrent rta vaping.

Ik ben nu een ruime tijd bezig met vapen, intussen ook al helemaal gestopt met roken (een half jaar) en met nicotine in de fluids. Ik heb 2 mods, een vaporesso revenger, en een joyetech cuboid met een vergrote smok baby v8. Beide zit ik op 95 watt 0.16 ohm. 

In heb nu gelezen dat de smaakbeleving en de damphoeveelheid een stuk beter zou zijn met een rta tank. Ten eerste, is zo een tank te gebruiken met mijn mods? Als het goed is, is een rta net zoals mij  huidige tankjes bij te vullen? Dus niet drippen. En welke rta is dan aan te raden. Daarnaast is het verstandig om kant en klare coils erbij te kopen, of echt zelf wikkelen. Ik zag mooie pakketten voorbij komen op Ali express namelijk. 

Gr, Chris

Zou moeten kunnen met die mods, ik vind het hartstikke leuk om die dingen op te bouwen maar het moet je maar liggen.

Smaakbeleving kan in de goede zin flink verbeteren en je kan makkelijk met voorgedraaide coils beginnen.

Ik zou zeggen probeer het eens en lees je een beetje in hoe je ze moet dry burnen hotspots verwijderen etc.

Als je ergens niet uit komt zijn de meeste hier wel bereid je te helpen.

Ik heb me op dat gebied al een en ander ingelezen. Het dryburnen etc. Op zich is het misschien uiteindelijk wel leuk om zelf te gaan draaien van coils, werkt misschien rustgevend ? maar ik kom nu al zoveel tijd tekort op een dag. Maar de rta is gewoon met een tankje toch? 

Gr, Chris 

Rta is met tankje, rda moet je druppelen, RDTA is een tankje waar je de cap van af kan trekken en bij kan druppelen en RBA is de verzamelnaam van zelf opbouw atomizers.

Mooi, dan ga ik eens kijken wat een mooi rta tankje is om te gaan gebruiken. Ik moet nog even kijken hoeveel coils etc. Het zelf maken ga ik me inderdaad ook eens in verdiepen, echter heb ik dan ook een ohm meter nodig.  Ik zag van die setjes voorbij komen met meerdere verschillende coils met verschillende weerstand. Dus kan ik eerst eens kijken wat me het beste bevalt. Ik kan natuurlijk ook even kijken voor een tweedehands setje. 

Gr, Chris

1 minute ago, phoenix said:

Mooi, dan ga ik eens kijken wat een mooi rta tankje is om te gaan gebruiken. Ik moet nog even kijken hoeveel coils etc. Het zelf maken ga ik me inderdaad ook eens in verdiepen, echter heb ik dan ook een ohm meter nodig.  Ik zag van die setjes voorbij komen met meerdere verschillende coils met verschillende weerstand. Dus kan ik eerst eens kijken wat me het beste bevalt. Ik kan natuurlijk ook even kijken voor een tweedehands setje. 

Gr, Chris

Niet per se. Ik had in het begin een ohmmeter, maar ging al heel snel gewoon de mod als ohmmeter gebruiken. En daar die ik eigenlijk tot op de dag van vandaag. Alleen als je een mech of niet-instelbare mod hebt is een ohmmeter echt een onmisbare accessoire.

Setjes met verschillende voorgedraaide Coils met verschillende waarden en draaien is inderdaad een prima idee om ze een beetje te leren kennen.

Gr, Chris

Wat misschien wel handig is, is zo een Coil diy kitje.

Daar zit al een OHM reader bij.

En vooral handige dingen als een kromme naaldpincet, keramische pincet Coil jig etc.

http://s.aliexpress.com/QjyeqAf6

Deze heb ik thuis ook, werkt prima.

Mocht je graag wat voorgedraaide coils willen ik heb nog wel een assorti doosje liggen waar ik niks meer mee doe.

De kniptang die erin zit heb je wel keihard nodig om kortsluiting tegen te gaan.

Met een normale tang kan je het niet dicht genoeg tegen je pilaartjes af knippen.

Hallo, 

Ik heb even een vraagje omtrent rta vaping.
Ik ben nu een ruime tijd bezig met vapen, intussen ook al helemaal gestopt met roken (een half jaar) en met nicotine in de fluids. Ik heb 2 mods, een vaporesso revenger, en een joyetech cuboid met een vergrote smok baby v8. Beide zit ik op 95 watt 0.16 ohm. 
In heb nu gelezen dat de smaakbeleving en de damphoeveelheid een stuk beter zou zijn met een rta tank. Ten eerste, is zo een tank te gebruiken met mijn mods? Als het goed is, is een rta net zoals mij  huidige tankjes bij te vullen? Dus niet drippen. En welke rta is dan aan te raden. Daarnaast is het verstandig om kant en klare coils erbij te kopen, of echt zelf wikkelen. Ik zag mooie pakketten voorbij komen op Ali express namelijk. 

Gr, Chris

Dag Chris
Wat betreft rta’s is er een waaier aan mogelijkheden naargelang je dampstijl. Je kan daarbij ook kiezen voor een rta met een of twee (of meer) coils. Starten met kant en klare coils is zeker verstandig omdat je je dan eerst kan bekwamen in het plaatsen van het katoen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oh top, ik zal eens kijken straks. Ik moet eerst eens even kijken naar een leuke rta. Dan zal ik even opnieuw terug komen op het net. Maakt het vapen ook weer eens stukje leuker natuurlijk. Zit nu met zelfgemaakte liquids te stoeien, maar kan niet helemaal de juiste settings etc vinden om optimaal smaak / damp te krijgen. 

Bedankt kijk weer voor de reactie ? ik wil in ieder geval niet achter de feiten blijven aanlopen, en meteen de juiste kopen (heb het geld natuurlijk ook niet op de rug groeien ??) en aangezien ik het ook wel fijn vind om een behoorlijke damp opbrengst te hebben, denk ik dat ik bij een dubbele coil ga uitkomen. Ik zit nu met de normale tankjes op coils met 4 draden.  (Vaporesso GT8 en de Smok V8baby-t8)

Oh top, ik zal eens kijken straks. Ik moet eerst eens even kijken naar een leuke rta. Dan zal ik even opnieuw terug komen op het net. Maakt het vapen ook weer eens stukje leuker natuurlijk. Zit nu met zelfgemaakte liquids te stoeien, maar kan niet helemaal de juiste settings etc vinden om optimaal smaak / damp te krijgen. 

Afgaand op je huidige atomizer (Smok Baby) ben je eerder te vinden voor direct lung en kijk je dus best uit naar een rta met een brede driptip. Indien je liever een strakkere luchtstroom wil en met hogere ohms wil dampen kan ik je de SXK Doggystyle of de Cthulhu Hastur aanraden als eerste rta.
Wees gewaarschuwd : je zal aan het hele rta gebeuren waarschijnlijk zoveel plezier beleven dat het het begin is van een lange (en dure ?) reis naar pefectie.
Veel geluk leg mixen. Waar haal je je recepten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben nog niet echt bezig met recepten. Het zijn min of meer mix&vape praktijken. Ik koop de kant en klare aroma 's en een 30pg 70vg base. Mixen, paar weken laten staan en vapen maar ? zit nu aan de strawberry milkshake en bubblegum.  Al moet ik zeggen dat die laatste wel een beetje sterk is qua smaak. Het klopt inderdaad dat ik een DL damper ben. Beide mods zijn voor DL dampen. Mtl gaf me te weinig voldoening. 

Ik ben nog niet echt bezig met recepten. Het zijn min of meer mix&vape praktijken. Ik koop de kant en klare aroma 's en een 30pg 70vg base. Mixen, paar weken laten staan en vapen maar ? zit nu aan de strawberry milkshake en bubblegum.  Al moet ik zeggen dat die laatste wel een beetje sterk is qua smaak. Het klopt inderdaad dat ik een DL damper ben. Beide mods zijn voor DL dampen. Mtl gaf me te weinig voldoening. 

Bubblegum kan je gewoon een beetje base bijgieten als hij te sterk is en een paar dagen laten staan. Dan is die prima.

Hoi, ik zou je de cleito 120 RTA aanraden omdat het best wel ruim is om op te bouwen en uiteraard ook kant en klare coils op te gebruiken. Zelf ben ik ook een half jaar met de cleito 120 rta op mijn revenger aan het dampen.

Hoop dat het wat voor je is.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Ik ga eens kijken of dat wat is. Ik zat  ook aan te denken om een RDA te bestellen voor de Smok tfv8 baby. Nu zit ik alleen met een kleine uitdaging. Ik heb namelijk totaal geen idee hoe groot mijn originele tankje is. Volgens de handleiding die erbij zit zou ik een 3ml tankje moeten hebben. Ik heb er gratis een extension kit bij gekregen met een groter ringetje en glaasje. De extension kits die ik kan vinden zijn 3,5ml, dus kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat de originele 3 is. De rda voor de Smok schijnt niet te passen in de 2ml variant. (maar dit schijnt de tfv8 baby mini te zijn, wat niet op mijn doosje staat.)

Is er nog een bepaald wick materiaal wat wordt aangeraden te gebruiken, of kan ik gewoon op Ali Express zo een mega pakket cotton bestellen ?

Edited by phoenix

Bij de Alien kit werd/wordt inderdaad de mini baby Beast (2ml) geleverd. Die pakt wel de normale baby-coils, maar de RBA past er niet op. En nee, dat wordt ook vreemd genoeg niet specifiek gemeld. Dan moet je echt de baby Beast hebben. Die wordt als tank overigens geleverd inclusief de rba

Welke watten je gebruikt schijnt ook nog een beetje persoonlijk te zijn. Persoonlijk kom ik steeds weer terug bij de Cotton Bacon. Niet super goedkoop, maar je doet best wel lang met een pakje. Ik haal minstens 120 lontjes uit een pakje. 

ik heb dat tankje los gekocht, niet bij de alien kit. In de beschrijving staat namelijk wel dat het om een 3ml tankje gaat, en als ik de glaasjes vergelijk met die van mijn Vaporesso revenger waarbij de NRG mini tank zit. die is volgens de papieren 2ml. Het originele glaasje van de Smok is dan toch wel een stukje groter. 

Ach, ik zal ook eens proberen met die watten, ik zal vast wel iets tegenkomen dat me goed bevalt, maar allereerst eens een rta aanschaffen 

Ik ga eens kijken of dat wat is. Ik zat  ook aan te denken om een RDA te bestellen voor de Smok tfv8 baby. Nu zit ik alleen met een kleine uitdaging. Ik heb namelijk totaal geen idee hoe groot mijn originele tankje is. Volgens de handleiding die erbij zit zou ik een 3ml tankje moeten hebben. Ik heb er gratis een extension kit bij gekregen met een groter ringetje en glaasje. De extension kits die ik kan vinden zijn 3,5ml, dus kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat de originele 3 is. De rda voor de Smok schijnt niet te passen in de 2ml variant. (maar dit schijnt de tfv8 baby mini te zijn, wat niet op mijn doosje staat.)
Is er nog een bepaald wick materiaal wat wordt aangeraden te gebruiken, of kan ik gewoon op Ali Express zo een mega pakket cotton bestellen ?

Ik heb wel eens eerder een fabriekscoil tankje met een rba gehad maar dan heb je echt micro coils nodig als je geen kortsluiting wilt maken.

Zou gewoon een tankje ervoor bestellen die ervoor gemaakt is.

Wil je single of dual Coil? En hoe breed is de bovenkant van je mod waar je hem op wilt zetten?

Thanks voor de info en hulp allemaal ? ik moet nog even kijken welke het gaat worden. De breedte van de mod zou ik even moeten meten van de week. Ben er nog niet over uit welke ik ga gebruiken voor rba. Ik ben zelf het meest te spreken tot nu toe over de cuboid 150w  (nu 200w) dus dan zet ik die tfv8 tank op de revenger. Ik vind de tfv8 tank vele malen beter als het NRG mini tankje dat bij de revenger zat. (Meerdere coils geprobeerd, beste ervaring met de gt8) 

Zelf zat ik te denken aan deze rba:

Triple 28 RTA by Vandyvape

https://www.e-wolk.nl/nl/triple-28-rta.html

Deze is te bouwen met twee coils, maar je hebt eventueel later ook de mogelijkheid om naar 3 coils te gaan. 

Het jammere aan Ali express vind ik de lange levertijden. Dus ik denk dat ij toch eerst in Nederland bestel.  

Deze is het dus geworden, eigenlijk min of meer per ongeluk besteld op Ali express :-p nu nog even een zak watten ergens bestellen. En dan maar eens kijken of dit bevalt. b5674e2dbfc9c0a19fbf32e7fb9036eb.jpg&key=3e860c1edb88014000deb9cf26cbf244888c5005a13244dd73d36db949a659c8

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Zoo, inmiddels is alles zo een beetje binnen om te beginnen met maken van coils en het tankje te prepareren. Toch wil ik eerst beginnen met premade coils denk Ik, en dan vooral om het wicken te oefenen. Daarnaast misschien ook om eens even te kijken welke weerstand het best bevalt, met name sub ohm. Ik weet niet of@wiry ze nog beschikbaar heeft, dan zou ik graag op het aanbod ingaan :-D (hen het wat druk gehad met werk etc, dus vandaar mijn late reactie)

Gr, Chris
61573e38adb17f2f85e83b48e9a1230b.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

ben benieuwd hoe je eerste brouwsels eruit zien!

hoop over een paar dagen mijn Kenzei RTA binnen te krijgen, dan gaat het feest hier ook beginnen.:bliss