Jump to content

GTRS Vboy mod review

Recommended Posts

Deze mod zat al lang in mijn gedachten, maar had dan een tijdje geleden een Yihi SX mini G-class gekregen en dus had ik de Vboy plannen opgeborgen.

Maar omdat die G-class mij zo op mijn zenuwen werkte door de bediening met die ellendige joystick heb ik die mod verkocht en toch de Vboy aangeschaft.

En tot nu toe geen seconde spijt van want deze Vboy gebruik ik zelfs veel liever dan de G-class die bijna 3x zo duur is.

Ik heb de mod niet uit China, wou het toestel snel hebben en de prijs die ik betaald heb is voor mij nog aanvaardbaar.

Toestel hier gekocht:

https://www.ecigone.co.uk/mod-shop/regulated-mods/gtrs-vboy-200-tc-box-mod-with-sx500-chip?limit=100

Voor een volledige speclist plaats ik een link naar de website van het toestel, zo moet in niet alles overtypen:

http://www.gtrstech.com/Product/view/id/769.html

Review bestaat uit veeeel foto's en een beetje uitleg.

Wat krijg je:

- GTRS Vboy

- Een mooi modzakje

- Een "brillendoekje" om het scherm te reinigen

- USB kabel

- Handleiding, garantiekaartje en een certificaatje

yWpuOL8.jpg

Ik zie heel graag dit soort vormgeving, zoek dan ook meestal mods uit die wat ronder zijn afgewerkt.

Zo van die lompe vierkante of rechthoekige dozen is niet mijn eerste keuze als ik een mod ga kopen.

Een mooi afleesbaar scherm, duidelijk zichtbare en aanwezige knoppen.

GofofKZ.jpg?1

Zijkanten zijn voorzien van een strook met rubber, en je hebt dus erg veel grip bij dit toestel.

Ik heb de versie met de groene omranding gekozen, maar er zijn nog andere kleuren te krijgen.

AJ5G3Mh.jpg?1

wU1XceW.jpg

Voor en achteraan heb je ook van die geribbelde stukken, nog meer grip dus.

AVVsqRb.jpg

Een degelijk en grote 510 connectie, je kan atomizers tot 28mm gebruiken zonder overhang.

7k7sQjp.jpg

Toen ik deze mod voor het eerst zag dacht ik van waarom staan die knopjes in godsnaam niet mooi symmetrisch op een lijn, wel dat blijkt omdat de knopjes rechtstreeks op die chip connectie maken.

Dus het is Yihi hun schuld dat de knopjes niet op één lijn staan.

IsXjLU4.jpg

De vuurknop is duidelijk zichtbaar, goede reactie en werkt naar behoren.

kzsJMnv.jpg

Het batterijklepje is netjes en staat ook heel duidelijk aangegeven hoe de batterijen in de mod moeten.

Het klepje zelf mocht misschien een iets beter scharniertje hebben, maar dat is muggenziften want bij normaal gebruik is hier niks mis mee.

bjiRET5.jpg

KUBnpFb.jpg

KwpPMRn.jpg

Dan het maar even hebben over de chip en het scherm.

Het is dus een SX500 chip powered by Yihi, één van de beste boards op de markt denk ik zelfs.

Kan niet in detail gaan over deze chip, zo ver reikt mijn technische kennis niet en om eerlijk te zijn weet het mij amper te boeien.

Ik wil een toestel met een goede chip, hoe ze het klaarspelen maakt me niet uit.

Het opstartscherm:

tmNUL9M.jpg

Dit is het werkscherm dat ik gebruik, alles duidelijk afleesbaar en alle info die ik wil:

CInK2qH.jpg

Na 5x klikken kom je in het menu en daar heb je dit allemaal staan van keuzes:

eVPiRmn.jpg

M1kBVj3.jpg

Je kan ook je eigen wallpapers uploaden naar het toestel of kiezen uit een tiental standaard wallpapers.

Hier een paar voorbeelden van de standaard wallpapers:

YZNRxGq.jpg

aTdLI5h.jpg

CiGhXVf.jpg

Als je zo een standaard wallpaper kiest ziet je werkscherm er wel heel anders uit dan het stock thema.

En die layout kan je dan nog eens veranderen door een ander font te kiezen:

PhoPGXC.jpg

CnT2QGn.jpg

Na 3x klikken op de vuurknop zet je het toestel in lock of stand-by mode en dan krijg je dit digitale klokje te zien.

PghHdvM.jpg

De mod met een 25mm RTA bovenop:

kfli0vA.jpg

Ik neem deze mod altijd mee naar het werk en om te vervoeren in mijn rugzak gebruik ik het zakje dat je bij de mod krijgt, zeer handige extra.

GXDq1hx.jpg

En om af te sluiten nog een handcheck:

rn8sxl3.jpg

Mijn bevindingen:

- Voor mij persoonlijk een echt toptoestel!

- Goede chip

- Goede grote 510 connectie

- Goede vuurknop en selectieknoppen

- Het scherm zit wat verzonken in de behuizing, dus ga je niet zo snel krasjes hebben op je scherm

- Het rubber en de ribbels voor en achteraan op de mod geven erg goede grip

- Vormgeving is erg goed, door de ronde vormen zit het goed in de hand

- Geen groot en lomp toestel

- Niet te lichtste toestel op de markt, buiten het rubber is er niks plastic aan de mod en de rest is gemaakt uit zinc alloy.

- Voor een toestel van deze afwerking en met deze chip vind ik de prijs erg goed meevallen!

Als ik dan toch iets moet muggenziften is het dat het batterijklepje iets steviger mocht afgewerkt worden met een betere scharnier.

Verder niks dan lof voor dit toestel, erg blij met deze aankoop!

Edited by Jim
  • Like 6
  • Thanks 2
  • 1 month later...

Die van mij gaat alle dagen mee naar het werk, broekzak in/uit en ziet er nog perfect uit.

De mod hierboven is toch niet van normaal gebruik hoor, hier is de nodige mishandeling aan te pas gekomen.

• Like 1

Ja, ik heb dit ook gezien. Bij iemand waarvan ik weet dat hij volkomen normaal met zijn mods omgaat (niet zo als ik dus) en daar was ook in mum van tijd de verf van beschadigd, zij het iets minder dramatisch. Niet netjes voor best wel een prijzige box, al is gtrs helaas geen topmerk. (Mijn lgt150 begint ook al aardig kuren te vertonen, al heeft de lak ook wel wat butsjes). 

Bij ons is het overigens wel geaccepteerd voor de garantie, maar ik betwijfel of het vervangende exemplaar betere lak gaat hebben :-S

@Jim, bedankt voor je goede review, mooi gedaan !! Hieronder even wat aanvullingen op jou review.

Mijn GTRS VBoy heb ik in China besteld voor € 62,=, deze heb ik 4 december 2017 in ontvangst en gebruik genomen. Ook ik ben zeer tevreden over de werking

van de mod, alhoewel hij ook wel zijn zwakheden/minpunten heeft. Een van de minpunten is inderdaad de zwarte toplaag. Ik ben geen hele voorzichtige gebruiker,

maar ook niet iemand die maar gooit en schuift met de mod. De mijne is dus bijna 3 maanden oud en heeft ook al behoorlijk wat slijtage sporen. 

15ph2pv.jpg

Aangaande de zwarte rubber delen op de zijkanten van de mod, zorgen inderdaad voor een heel goede grip, maar deze zijn ook een waar verzamelpunt van

stof en huidschilfers, dus ook daar ben ik, achteraf gezien, niet zo blij mee. Je wrijft het niet zomaar even eraf. Dit gaat alleen met een vochtig doekje.

Dit doe ik dan ook elke dag. Maar toch, hebt je altijd het gevoel dat je een vuile mod hebt. Het ziet er soms echt gênant uit. 

315iulx.jpg

Tja......en dan het batterijklepje. Met het scharnier is niks mis, echter met het sluitmechanisme des te meer. In het begin sluit hij perfect en blijft ook vastzitten.

Maar hij gaat steeds losser zitten. De twee haakjes die het klepje gesloten moeten houden, zijn aan slijtage onderhevig waardoor het klepje steeds frequenter

niet goed gesloten blijft. Hij is nog niet echt vanzelf open gesprongen, maar dit zit er wel aan te komen. Ook dit vind ik een enorm minpunt.

Dit valt beslist niet onder "muggenzifterij".

2dtrx2s.jpg

Dan nog een laatste minpunt. Wanneer, om welke reden dan ook, liquid op de mod terecht komt, gaat dit in de ribbeltjes van de geribbelde voor- en achterkant zitten. Dit krijg je er ook alleen met vochtig doekje goed vanaf. Dus wanneer je onderweg bent en er loopt een keer een beetje liquid weg, dan kun je dit met een papieren zakdoekje verwijderen, echter in de ribbeltjes blijft het zitten. Wanneer je dan je vingers om de mod legt, drukt je huid wel in de ribbeltjes, dus heb je constant ietwat vettig aanvoelende vingers en mod.

Edited by Steamboy
  • Like 2

Mijn ziet er gelukkig nog als splinternieuw uit tot nu toe, zal het hier natuurlijk ook vermelden als de eerste tekenen van verval zichtbaar worden.

Maar ik heb misschien wel een kleine OCD stoornis, ik ben altijd enorm voorzichtig met mijn spullen.

Ga daar nu niet in detail over praten want ik besef maar al te goed dat ik soms overdrijf.

Als je het van jezelf al weet das al iets he :grins

• Like 2