Jump to content

X H Y KF Prime


jorisd1980

Recommended Posts

Guest Wittemanne
1 minute ago, jorisd1980 said:


Dat klinkt meer dan plausibel! :-) Super, ik ga het vanavond op deze manier proberen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Prima, ben benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Wittemanne
7 minutes ago, jorisd1980 said:

Tot dusver gaat ie goed ;-)5364340801557ddacbf40666e1a87753.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mooi!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, jorisd1980 said:

Ik moet wel zeggen dat ik onmiddellijk weer een ietwat vreemde smaak kreeg uit de XHY Prime. Dat terwijl hij al diverse malen gewassen en zelfs uitgekookt is. Heb jij daar ook last van?

Volgens mij zit het gewoon tussen je oren, nu dan iig.. Je verwacht het, dus komt het ook.. onderschat vooral de kracht van de geest niet! Het zou zomaar kunnen dat je smaak en beleving voor altijd dat vreemde smaakje op zal leveren, omdat je er zoveel shit mee hebt gehad..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij zit het gewoon tussen je oren, nu dan iig.. Je verwacht het, dus komt het ook.. onderschat vooral de kracht van de geest niet! Het zou zomaar kunnen dat je smaak en beleving voor altijd dat vreemde smaakje op zal leveren, omdat je er zoveel shit mee hebt gehad..

Dat zou ik niet zomaar uitsluiten, sowieso. Ware het niet dat de SXK en de Svoemesto zelf gewoon goed smaken..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

[mention=9385]jorisd1980[/mention] Om alles uit te sluiten: heb je de o-ringen vervangen?


Daar zal het hem in zitten inderdaad..! Ik heb ze wel schoongemaakt, maar dat lijkt niet veel te helpen. Ik denk dat je daar een goed punt hebt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Sommige o-ringen blijven een rare smaak afgeven. Ook kunnen ze niet allemaal even goed tegen (lang) uitkoken of bepaalde schoonmaakmiddelen. Je hebt vast bij je andere Prime's reserve o-ringen ontvangen, en anders kun je reserve kopen bij FT of technirub. Maten voor de Prime vind je in een reactie onder dit Dampwiki artikel:

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Wittemanne

Vandaag nogmaals mijn XHY KF Prime helemaal uit mekaar genomen om wat minpunten aan te pakken.

Die airflow ring laat te veel lucht door tussen de rand (er zit geen bovenste o-ring tussen de airflow ring).

De aanzuiggaatjes kunnen zo niet optimaal werken, en krijg je op het kleinste gaatje geen echt MTL gevoel, althans bij mij toch niet.

Het gat in het aanzuigstuk, net onder de coil is eigenlijk nog veel te groot (ongeveer 1.8mm). Ik heb een adereindhuls met 1.4 mm binnendiameter in het pijpje gestoken,

en al zo het gat gereduceerd. Past prachtig. De schroefdraad van het aanzuigpijpje heeft wel erg veel speling op het blokje.

Dit heb ik opgelost met een krimpkous die ik net over de gehele schroefdraad kreeg, en even warm gemaakt. Verschillende keren in en uitgedraaid, en het past perfect.

Geen speling meer. Door het indraaien en de scherpe schroefdraad komt de draad van het pijpje iets bloot te liggen, wat ook nodig is om contact te maken met de plus pole.

Nieuwe coil gemaakt met Kanthal 26ga 0.77ohm 2.5mm binnendiameter (heeft iets meer stevigheid) voor max 17 watt. Ik hou niet zo van een warme vape.

Ik vindt de smaak van de prime niet slecht, maar van al de verschillende RTA's die ik heb, steken de Augvape Merlin rta's (2 stuks) er toch qua smaak er boven uit.

Bij deze Merlins heb ik ook wel de airflow restrictors moeten verkleinen met adereindhulzen, en zijn nu ook 2 uitstekende MTL tanken (geven ook meer smaak daardoor)

Zelfs de Augvape Merlin MTL RTA die ik ook bezit vindt ik beter smaken.

Een vieze olie of metaalachtige bijsmaak heb ik niet gehad van de Prime, maar heb alles wel 3 keer in warm water met penseeltje en tandenborstel en superontvetter

afgewassen, en goed gespoeld.

 

ADEREINDHULS.jpg

KP.jpg

Edited by Wittemanne
Link to comment
Share on other sites

Guest Wittemanne

Wicken, ik doe het zo.

Cotton losjes door de coil (weinig weerstand) kort afknippen, niet uitdunnen alleen fluffen.

Dan het onderste gedeelte van de wick (ongeveer de helft) in het resevoir inwerken met een tandenstoker.

De bovenste helft omdat die hoger ligt en eigenlijk te kort is, met de tandenstoker bij de rest van de wick slecht 1 mm onder de bovenste rand

van het reservoir inwerken, en breed houden (voorkomt flooding)

Er zit dus niet zo heel veel wick in het reservoir zelf (al lijkt dat zo) en dus heb je een goede doorstroming van je liquid.

En toch heb je voldoende wick om je coil goed te voeden.

Link to comment
Share on other sites

Guest kilobit

Vandaag mijn SXK versie binnen gekregen.

 

Bouwen ging vlotjes, geen olie residu gezien, dus meteen gaan dampen.

Bevalt prima, geen lekken, geen gurgling.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik kan zeggen dat de kwaliteit van de goedkoopste KF Prime Clone van bij Fasttech uitstekend is. Geen idee wie die clone gemaakt heeft. Ik koop dan ook een hoop vervangstukken en heb een kleine review gemaakt over de Steam Tribe vervang glaasjes voor de KF Prime. De reden dat ik die review maakte was enkel om te tonen dat die glaasjes in een wel bijzondere verpakking toekomen.

 

 

 

 

Sorry voor het zwakke geluid. Je kunt een link naar deze glaasjes vinden in de beschrijving van de video.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...