Jump to content

Asmodus Zesthia RTA review


Jim

Recommended Posts

2 minutes ago, Jim said:

Ik heb dus nog een tweede Zesthia aangekocht, een SS versie.

Deze RTA is perfect voor mij en ik denk niet dat er snel een betere op de markt zal zijn die aan al mijn eisen voldoet.

Dus voorlopig ga ik dan ook niet meer zoeken naar een andere single coil RTA, heb nu iets gevonden wat goed is dus staak ik de zoektocht naar beter.

Ook van FT een kleine stapel 810 driptips met o-ringen en 810 naar 510 adapters aangekregen.

Vooral die SS adapter met witte driptip vind ik erg mooi staan.

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Kun je een linkje neer zetten van de 2de driptip? En eventueel andere. Die 2de staat wel rete gaaf op de Zesthia. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Jayjay:

Dit zijn enkele van de driptips die ik gekocht heb:

De eerste dacht ik dat die heel groen ging zijn zoals aangegeven in de link, maar die ik gekregen heb had meerdere kleuren dan enkel groen.

https://www.fasttech.com/p/9559600

https://www.fasttech.com/p/9364605

https://www.fasttech.com/p/8034902

https://www.fasttech.com/p/6770203

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

He @Jim heb jij al enige lekkage gehad met de Zesthia? Ik heb het nu afgelopen week al paar keer gehad. En niet zo heel erg alleen een luchtbel tijdens het openen van de airflow. Er zit steeds tussen de base en de aiflow ring liquid. Nu dacht ik eerst ligt aan het wicken wat me stug leek. Verschillende methodes geprobeerd van super dik tot dun uitgekamd, niks dat werkt. Nu dacht ik vandaag dan kan het alleen nog maar aan de onderste 2 o-ringen liggen. Deze heb ik vervangen en viel e gelijk op dat de airflow ring nu moeizamer open gaat dan voorheen. Het lekken is ook compleet verdwenen. Ik vraag me af hoe de o-ringen in zo'n korte tijd al stuk kunnen zijn? De schoorsteen schroefdraad is wel vlijm scherp dus misschien hierdoor. Viel me ook op dat de o-ring die precies boven de airflow zit een kleine inkeping had (stukje los). Heb jij dit probleem ook al gehad? Het is niks ernstigs want het liquid komt niet eens op de mod. Maar als ik al 1 klein druppeltje liquid zie word ik al gek.

Link to comment
Share on other sites

Nee ik heb ze allebei in gebruik, nog geen enkel lekje of slechte o-ring opgemerkt.

Enkel na een dag of 3 gebruikt heb ik wat condens dat zich tussen de airflow ring en base zet, maar dat is niet meer dan normaal want dat heb ik bij elke RTA.

Dan verwijder ik die ring en droog het met een doekje, nadien ben ik weer een paar dagen gerust.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, germanaaizer said:

draai ik de bell goed aan, is er niks aan de hand. :weetnie

Wat bedoel je met bell goed aandraaien? Ik heb afgelopen 3 keer wat liquid bij mijn airflow ring gehad en snapte daar niks van. Want wicken kan ik echt wel. Nu bleek de o-ring stuk of losjes te zijn waar je ring voor de airflow overheen past. De ring gaat nu 10 keer stroever bij et dichtdraaien. Maar sindsdien heb ik geen enkel liquid druppeltje gezien. Als het bij jou echt stroomt dan ligt dat echt aan je wicken. Ik krijg de Zesthia echt niet lekkend.

Link to comment
Share on other sites

@JayjayIk bedoel de bell housing, de dampkamer, de dome. Het stukje metaal dat je op de base draait. In het filmpje kan je daarmee de jfc aanpassen volgens de jongeman. Maar als ik die op helemaal open laat staan, stroomt de liquid eruit. Draai ik het tot het einde, zie je maar een deel van je wick, maar heb ik geen lekkage.

Edited by germanaaizer
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, germanaaizer said:

@JayjayIk bedoel de bell housing, de dampkamer, de dome. Het stukje metaal dat je op de base draait. In het filmpje kan je daarmee de jfc aanpassen volgens de jongeman. Maar als ik die op helemaal open laat staan, stroomt de liquid eruit. Draai ik het tot het einde, zie je maar een deel van je wick, maar heb ik geen lekkage.

Aha dat noem je een schoorsteen oftewel chimney. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik vanaf het moment dat ik deze rta al heb aan @Jim wilde vragen over wat jij juice controle noemt. Het viel me namelijk op dat elke keer als ik de tank gedeelte zeg maar (schoorsteen met het glas) op de deck draaide. Dat de juice controle voor de helft open staat. Ik heb het nauwkeurig op gelet. Maar naar mijn weten kan je dat niet open of dicht draaien. Als ik de tank gedeelte los draai. Dan komt er een kier tussen de schoorsteen en de deck gedeelte wat resulteerde tot lekkage. Dus nu ik dit van jou lees heeft dat ding dus degelijk een functie. Maar ik snap echt niet hoe jij dit open draait. Dan zou het zelfde functie hebben als mijn kayfun v5 zeg maar. En dat lijkt me erg stug. Ik zal dat filmpje even bekijken want nu maak je me wel heel nieuwsgierig. Als je de juice controle voor de helft open zet zoals die bij mij altijd staat. Dan moet je er eens goed naar kijken met een 45graden hoek. Daar zit teveel ruimte tussen dat dit functioneren kan als juice controle. Maar goed dat weet ik dus niet zeker.

Zo staat hij bij mij keer op keer als ik hem vast draai. Hoop dat het goed te zien is.

w99o0vns.jpg

 

Ik kan hierover ook niks vinden in Jim zijn topic. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het filmpje idd even bekeken. Maar dit is echt onmogelijk. Hij zegt draai aan de ring die op de schoorsteen zit. Ja amahoela. Als je daar aan gaat draaien schroef je de schoorsteen van de builddeck en dan krijg je dus liquid tussen de schoorsteen uiteinde en die van het builddeck. En wat mij opvalt is dat hij asociale lange wicks gebruikt. Je kunt mij niet wijs maken dat je daar mee kunt chain vapen. Ik het de wick zo afgeknipt dat hij bovenop de gat ligt en dus er niet in gepropt. Als ik dat doe krijg ik heel snel dryhits met chain vapen. 

Link to comment
Share on other sites

Deze RTA heeft geen juice flow control.

Die man bij Asmodus kent duidelijk zijn eigen product niet, maarja die man van het filmpje is waarschijnlijk ook maar slechts de promoboy.

Ze geven die het product en zeggen maak er maar een leuk filmpje over.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Jim said:

Deze RTA heeft geen juice flow control.

Die man bij Asmodus kent duidelijk zijn eigen product niet, maarja die man van het filmpje is waarschijnlijk ook maar slechts de promoboy.

Ze geven die het product en zeggen maak er maar een leuk filmpje over.

Dat vermoeden had ik dus al. Dank voor de beveiliging!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
4 minutes ago, Keob said:

@Jim ik heb de zesthia gewickt en de eerste ervaring is perfect. Het valt me alleen op dat de wick aan de ene kant wel belletjes maakt, maar aan de andere kant niet. Is dat erg?

Dat had ik ook bijna altijd. Bijna met elke rta. Ik denk dat dit komt omdat er op die plek net teveel wick zit. Kom je gauw genoeg achter.

Link to comment
Share on other sites

Beste mede Zesthia gebruikers, ik heb een vraag. Gisteren dacht ik, voordat ik ging slapen, ik vul de tank alvast bij voor de volgende dag. De tank was nog half vol. Na het vullen van de tank lekte er wat liquid uit de airflow holes. Niet veel, maar wel genoeg om over de mod te druipen. Na het schoonmaken daarvan lekte de tank niet meer, dus het was niet heel veel, maar wel duidelijk aanwezig.

 

Hoe komt dat lekken? Is dat omdat ik de tank heb bijgevuld terwijl die nog halfvol was? Of is dat omdat ik heb bijgevuld met de airflow nog open?

Bij deze tank heb je geen JFC, dus de mogelijkheid om die te sluiten tijdens het vullen van de tank is er niet.

 

Hoor graag of jullie daar ook last van hebben en hoe jullie dat oplossen.

Bedankt alvast!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Keob said:

Beste mede Zesthia gebruikers, ik heb een vraag. Gisteren dacht ik, voordat ik ging slapen, ik vul de tank alvast bij voor de volgende dag. De tank was nog half vol. Na het vullen van de tank lekte er wat liquid uit de airflow holes. Niet veel, maar wel genoeg om over de mod te druipen. Na het schoonmaken daarvan lekte de tank niet meer, dus het was niet heel veel, maar wel duidelijk aanwezig.

 

Hoe komt dat lekken? Is dat omdat ik de tank heb bijgevuld terwijl die nog halfvol was? Of is dat omdat ik heb bijgevuld met de airflow nog open?

Bij deze tank heb je geen JFC, dus de mogelijkheid om die te sluiten tijdens het vullen van de tank is er niet.

 

Hoor graag of jullie daar ook last van hebben en hoe jullie dat oplossen.

Bedankt alvast!

De Zesthia is echt een precisie rta. Te losse wick is lekkage. En te veel wick is dry hit. Je moet er dus precies tussen in gaan zitten. Als ik lekkage had met welke rta dan ook dan was het altijd bij het bijvullen. Ik denk dat dit komt omdat de "vacuüm" dat van binnen komt door het dampen eruit gaat zodra jij deze tank wilt bijvullen. Ik had de Siren 2 voor mijn vriendin gemaakt super toffe tank meer dan tevreden over. Vriendin appte me gisteren bij het bijvullen dat de tank gelekt had. Ze had hem bijgevuld en een half uur laten staan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Jayjay Je bedoelt dat het lekken kan komen omdat mijn wick te los was? Ik heb wel het gevoel dat als ik meer wick gebruik, ik dry hits zal krijgen. Met de wicks die erin zitten kom ik namelijk als ik te lang hijs ook in de buurt van een dry hit. Dus ik ben bang dat als ik de wicks dikker doe, dat dat dry hits zal veroorzaken.

 

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het voor mij nog even zoeken is naar de perfecte manier om de Zesthia te wicken, maar ik geef niet op!

Edited by Keob
Link to comment
Share on other sites

Vanavond ben ik er voor gaan zitten en heb ontelbare pogingen gedaan om de Wicks goed te krijgen. Na ongeveer een uur dacht ik: dit is hem! 

 

Bij het vullen van de tank niet gelekt. Nu bijna hele tank gedampt en smaak is echt perfect. Dikke, ‘vochtige’ dampen, ook na een paar hijsen achter elkaar. Na elke hijs zie ik een grote bel bij een van de Wicks, ook al zie ik die niet bij beide Wicks, damp is nog steeds heerlijk. 

 

Ik denk dat ik hem doorheb. Geweldig ding op deze manier!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...