Jump to content

Black Stuff - Insane Tm Flavor (Snoep, Fruit)


TheVapingRaven

Recommended Posts

Gemengd met 15% aroma, base 80% VG, 20% PG (bij benadering), 6mg Nicotine. Week steep tijd. Getest met een mechanische mod, Derringer RDA, 0,6Ohm enkele coil.


Wou dit aroma al een tijdje proberen. Op andere dampfora er dingen over gelezen die me wel aanspraken.

 

Bij het proberen had ik een beetje ruzie met de Derringer RDA waarbij een schroefje die de coil goed op zijn plek moet houden steeds losdraaide op de een of andere manier. Hierdoor had ik last dat ik niet het volledige vermogen naar de coil stuurde. Kan een beetje de smaakervaring hebben beinvloed.

 

Kleur van gemengde vloeistof is helder zonder echt een verkleuring te kunnen zien (heel lichte gele verkleuring misschien). Aroma verdampt ook lekker schoon zonder te veel troep op de coil achter te laten.

 

tOVy0Ls.jpg

Coil en watten na 10ml gedampt te hebben.

 

Dit is een snoepig aroma zonder dat het veel te zoet is. Het heeft een lichte drop smaak, daarnaast is er een citrus (zoete citroen, zure sinaasappel?) smaak te bespeuren. Volgens de beschrijving zou er ook aardbei inzitten, ik heb moeite het te vinden. Soms zou het kunnen dat het verstopt zit in het zoet bij het uitademen. 

 

Verder heeft het een licht koelend effect. Ik vermoed dat dit geen mint/menthol is maar coolada, het koelende effect blijft namelijk niet lang hangen na het uitademen (dit kan ook komen door mijn ietwat haperende RDA). Ook geeft het niet echt die "klap" op de longen die andere munt/menthol/absint/eucalyptus/anijs aroma die ik geprobeerd heb (eb dat zijn er een paar). Soms kan ik een beetje een absinth bemerken in het zoetig aandoende dropsmaakje.

 

Bij de eerste paar keer proberen deed het me een beetje denken aan die gecombineerde winegum/drop snoepjes. Bij iets meer gebruik werd het wel een beetje gecompliceerde.

 

Persoonlijk vind ik de smaken te veel in harmonie, maakt het een beetje onavontuurlijk. De munt/menthol/absint/eucalyptus/anijs mag in mijn beleving een stuk sterker. De citrus smaak zit op de grens van natuurlijk en kunstmatig, en is lekker, maar, een beetje te vlak aanwezig in het geheel in mijn beleving. De aardbei die er in zou zitten mag ook een paar drupjes meer. 


In het fruit/snoep gecombineerd met mint/menthol/absint/eucalyptus segment van de aromamarkt is dit goedje denk ik bedoeld om een allemansvriendje te zijn. Het is in ieder geval een stuk toegankelijker dan bijvoorbeeld de Absolum van Revolute (waar het een heel klein beetje op lijkt).

 

Helemaal geen onverdienstelijk smaakje, maar mij persoonlijk te vlak, te onavontuurlijk.

 

Prijs/Kwaliteit met 15% en de prijs is dit een redelijk duur aroma om te gebruiken. Ik persoonlijk koop de volgende keer liever een flesje Absolum, voor mensen die van een niet al te sterker munt/menthol/absinth/eucalyptus zou dit weleens een aanrader kunnen zijn. De algemene smaak is goed doordacht, past, verveeld niet al te snel.

 

o.a te koop bij -> https://www.savevape.nl/nl/insane-tm-black-stuff.html

Edited by TheVapingRaven
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik volg dit soort topics met grote interesse, ook altijd fijn als iemand wat vergelijkingen maakt met andere smaken.

 

Sinds enkele weken ben ik ineens best geïnteresseerd in een fijne anijssmaak, maar ik vind het nog moeilijk te bepalen in welke hoek ik dan moeten zoeken. Toen ik begon met dampen had ik anijs vrij snel afgeschreven -ik vond het niks- maar nu ik wat meer weet over alle keuzes die er zijn mbt smaken en combinaties, is mijn interesse hiervoor om de een of andere reden toch wel gewekt. 

 

Een lastige is dat ik niet van menthol hou, ik vind het bijna altijd iets bitters hebben. En anijs wordt hier heel vaak mee gecombineerd. De Absolum heb ik hierdoor met dank aan jouw fijne review dus wel afgestreept; die gaat mij denk ik te sterk zijn. 

 

Daarnaast vind ik een te droppige anijs ook niet zo lekker wanneer dit gecombineerd is met fruit. Heel fijn dus dat je hiermee een lichte vergelijking maakt met due dropwinegums, want dat us dénk ik ook niks voor mij.

 

Een lichte Ouzo smaak lijkt me lekker, en anijs met fruit zou voor mij ook nog kunnen werken als het niet te snoepig is.

wellicht dat ik eens een gewoon anijsaroma moet nemen en daarmee ga klooien :lach

 

Bedankt voor wederom een leuke review!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, MissFog said:

Ik volg dit soort topics met grote interesse, ook altijd fijn als iemand wat vergelijkingen maakt met andere smaken.

 

Sinds enkele weken ben ik ineens best geïnteresseerd in een fijne anijssmaak, maar ik vind het nog moeilijk te bepalen in welke hoek ik dan moeten zoeken. Toen ik begon met dampen had ik anijs vrij snel afgeschreven -ik vond het niks- maar nu ik wat meer weet over alle keuzes die er zijn mbt smaken en combinaties, is mijn interesse hiervoor om de een of andere reden toch wel gewekt. 

 

Een lastige is dat ik niet van menthol hou, ik vind het bijna altijd iets bitters hebben. En anijs wordt hier heel vaak mee gecombineerd. De Absolum heb ik hierdoor met dank aan jouw fijne review dus wel afgestreept; die gaat mij denk ik te sterk zijn. 

 

Daarnaast vind ik een te droppige anijs ook niet zo lekker wanneer dit gecombineerd is met fruit. Heel fijn dus dat je hiermee een lichte vergelijking maakt met due dropwinegums, want dat us dénk ik ook niks voor mij.

 

Een lichte Ouzo smaak lijkt me lekker, en anijs met fruit zou voor mij ook nog kunnen werken als het niet te snoepig is.

wellicht dat ik eens een gewoon anijsaroma moet nemen en daarmee ga klooien :lach

 

Bedankt voor wederom een leuke review!

 

Dit aroma heeft alle elementen die je noemt, zelfs die waaraan je twijfelt of je het lekker vindt, maar het is allemaal met mate aanwezig. Je zou deze in het achterhoofd kunnen houden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

 

 

Volgens mij is SaveVape de enige die Insane aroma's verkoopt. Ik ben het nog nooit in een andere (web)shop tegengekomen.

 

Geen idee. Ik doe daar verder geen onderzoek naar en geef alleen de link waar ik het gekocht heb. Ik zet het "o.a te koop" altijd bij mijn reviews. Kan namelijk dat met een beetje rondspeuren  iets ergens anders goedkoper te krijgen is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...