Jump to content
NLwheelsNL

Zijn flavours schadelijk voor dieren ?

Recommended Posts

Beste mensen.

Ik heb een vraag. De geconcentreerde flavour voor het maken van je eigen liquid

Zijn deze diervriendelijk of schadelijk voor dieren?

4 minutes ago, NLwheelsNL said:

Beste mensen.

Welkom! Waarom vraag je dat, als ik vragen mag?

Heel veel smaakstoffen zijn afkomstig uit de levensmiddelenindustrie, dus ik zou zeggen dat ze niet schadelijk zijn wat betreft orale inname. Daarmee zijn ze dus mensvriendelijk. Diervriendelijk als in testen op? Sommige smaakjes zijn niet goed om te dampen, of op z'n minst wat meer schadelijk als anderen.. Secundair dampen is in weinig gevallen schadelijk, voor wie of wat dan ook.. Er staat hier vast wel ergens een artikel of onderzoek wat dat heeft aangetoond voor mensen.. Wellicht dat anderen daar hun licht over kunnen schijnen

Edited by TheRich

Goeiemiddag @NLwheelsNL, ik heb je vraag ff verplaatst naar "Je eerste e-sigaret vragen" paste niet echt in het "polls" subforum.

Goeie vraag, ik heb daarom ter verduidelijking je topic titel aangepast ? 

2 minutes ago, Sub-Ωhm said:

"Je eerste e-sigaren vragen"

Zat jij al bij je zondagavond sigaartje, Sub? Foei, we dampen hier enzo, hey?:klop:gek

Edited by TheRich

28 minutes ago, NLwheelsNL said:

Beste mensen.

De meeste aroma's zijn op basis van PG, waar katten last van krijgen als ze het aroma inslikken,

bijvoorbeeld bij het schoonlikken van hun vacht.

Honden lijken er totaal geen last van te hebben.

Hoe kanaries, muizen en ratten erop reageren, weet ik niet.

Zelf gebruik ik alleen aroma's die op basis van VG zijn gemaakt.

Ik heb hier altijd een prullenbak voor papier en daar zitten dus ook stukjes keukenrol waar eventuele nicotinebase, PG, VG, aroma op ligt. Als we het in de schuur leggen zorgen we dat er altijd wat kranten overheen liggen zodat de kat niet bij het keukenpapier kan. (die prullenbak staat nu boven bij ons en daar komt ie nooit) maar als de prullenbak vol is gaat ie naar de schuur, en dan stoppen we het goed onder. Grote kans dat alles tegen die tijd al is opgedroogd, maar voor de zekerheid doen we het zo. Nu is onze kat nu ook niet zo nieuwsgierig naar keukenrol, maar afdekken kan nooit kwaad. Stapeltje kranten erop.

Edited by Dennis1992

Aangezien je met het hele dampgebeuren hygiënisch dient te werken,

zouden dieren er niet mee in aanraking kunnen komen.

Beste, mijn vraag is dus afkomstig van het feit dat ik een karpervisser ben. Daar maak ik dus boilies voor en zat te denken of ik deze geconcentreerde smaakstoffen kan gebruiken voor mijn boilies.

Wat een goed idee,

Stel je voor, de 1 achter de andere karper aan je lijn :-)

Ik zou niet weten of het schadelijk is voor vis. Ik vraag me wel of de pg die in de aroma zit schadelijk is voor he water. Nu praten we over 1 persoon en relatief kleine hoeveelheid. Wat als meer vissers dit gaan doen? 

Het idee is fantastisch ?

Ik dacht dat de aroma's voor karperen goedkoper waren dan die dure die wij gebruiken?

1 hour ago, NLwheelsNL said:

Beste, mijn vraag is dus afkomstig van het feit dat ik een karpervisser ben. Daar maak ik dus boilies voor en zat te denken of ik deze geconcentreerde smaakstoffen kan gebruiken voor mijn boilies.

Aha, ik snap dan nu eindelijk de visafdeling van deze aromafabrikant:  https://www.ellisaromen.de/angel-lockstoffe/

Ik zou zeggen doen! Probeer maar eens tabak aromas ofzo heel wat anders als robin red :) had ik mijn karper uitrusting was ik er allang mee aan de gang gegaan in wateren met hengeldruk. Totaal wat anders en dat maakt het verschil, maar in rivieren ofzo zou ik gewoon met de vertrouwde bollen gaan vissen.

Een karpervisser die het verschil wilt maken stopt met de boilies, doordat zo ongeveer elke karpervisser op bijna elk water in Nederland met boilies zit te vissen kun je daar geen verschil meer mee maken.

De karper is net als de zeelt een slimme vis en ziet op een bepaald moment het gevaar van hun voer in, door dat de boilies teveel gebruikt worden is de vorm van het voer bepalend geworden om de karper te vangen.

Een goede methode is om terug te gaan in de tijd en oude methodes te proberen, pak een oude dakpan en maak er een gaatje in om er een touwtje doorheen te kunnen halen, smeer deze dakpan in met lekkere zoete stroop en leg deze in het water op de voerplek, het touwtje gebruik je om de dakpan aan de oever te bevestigen.

Strooi daar dagenlang elke ochtend of avond gewelde duivenvoer rond die dakpan met stroop, pak een lange 1 1/2 ponds karper penhengel en een mooi kort pennetje met aan de haak een vette dikke worm of een combi van mais en worm, succes verzekerd.

Kook een paar aardappelen net niet gaar zodat je kruim en aardappel blokjes hebt, gooi op verschillende plaatsen een paar aardappel blokjes en wat kruim in het water kort langs de kant, wacht een kwartier tot een half uurtjes en leg je pennetje met op de haak een aardappel blokje op je voerplekjes te beginnen bij je eerste voerplekje, succes verzekerd.

Met zeelt vissen keek ik vaak rond waar de meeste mee viste en vaak pakte ik meerdere grote zeelten met een korrel mais en een dikke worm, voerplekjes bestonden vaak simpel uit een handje mais en geknipte wormen en een brasem voertje.

Snoekers gaan teveel en te vaak met pluggen op stap, rubber en streamers maar ook de spinner is vergeten, maar het grootste verschil maak je met de Paco lepel of de rubber frog, ik heb alleen maar succes gehad met die laatste twee stukjes kunstaas.

Terugkomend op de karper en je wilt toch met de boilie blijven vissen, kijk dan eens om je heen hoeveel en vaak wat gebruikt wordt op dat specifieke water maar houd in gedachte dat de boilie de oorzaak van het falen van de vangsten is, neem eens pellets (andere vorm dan rond) in combinatie met een vette worm om de sleur onder water te doorbreken.

Edited by The Unknown