Jump to content
hex nut

Favoriete tabaksmaakjes ?

Recommended Posts

De meeste tijd damp ik bakery en vruchtensapjes, maar af en toe is een tabaksmaakje toch ook wel weer lekker. Ik heb een paar jaar (vooral kameelachtige) tabaksapjes van Rookwinkel en Zwoofs gedampt en heb nu TPA RY4 double in huis (zeker niet slecht), maar ben eigenlijk nog op zoek naar een favo ADV (ex-Gauloises Blondes roker en hard to please).
Ik heb hier erg positieve posts gelezen over Gold Ducat, heb de posts over NET's een beetje gevolgd (hmmm...) en wil zeker ook eens Karin's Nuts on Fire proberen (is er een recept), maar ben wel benieuwd wat jullie favoriete tabaksmaakjes zijn.

Geen

Ben niet voor niets gestopt met roken. Geef mij maar gewoon fruitachtige smaken. En dan zeg ik altijd maar dat ik.mijn vitamine boost weer binnen heb :)

Die GD is vrij zoet, net zoals RY4's. De 555 Gold van INW is net iets minder zoet. Ik zou eens naar de Tobacco Absolut lijn van INW kijken, eens zoeken naar ervaringen met FA hier op het forum, of eens wat HS proberen als je die ergens kunt vinden. Sommige CdD smaken zijn ook prima, maar bijna allemaal suikerspin/caramel-achtig, dus zoetig. Je kunt wat additieven gebruiken voor rook- en as-smaak, maar je zult nooit echt in de buurt komen van echte sigaretten. Als je dat loslaat, kun je dan omschrijven wat voor smaak je zoekt?

Ikzelf damp momenteel veel INW TA Cuban Cigar, HS Cohiba en FA Cuban Supreme. Heerlijk in Kayfuns.

INW - Inawera

FA - Flavour Art

HS - Hangsen

CdD - Club der Dampfer

SOHO van FlavourArt.. op 20% gemixt en dan 2-3 maanden laten rijpen.. het blijft heerlijk (voor erbij, naast zoete en andere smaken) :wub

On 1/17/2018 at 23:51, Leo Bak said:

Die GD is vrij zoet, net zoals RY4's. De 555 Gold van INW is net iets minder zoet. Ik zou eens naar de Tobacco Absolut lijn van INW kijken, eens zoeken naar ervaringen met FA hier op het forum, of eens wat HS proberen als je die ergens kunt vinden. Sommige CdD smaken zijn ook prima, maar bijna allemaal suikerspin/caramel-achtig, dus zoetig. Je kunt wat additieven gebruiken voor rook- en as-smaak, maar je zult nooit echt in de buurt komen van echte sigaretten. Als je dat loslaat, kun je dan omschrijven wat voor smaak je zoekt?

Ikzelf damp momenteel veel INW TA Cuban Cigar, HS Cohiba en FA Cuban Supreme. Heerlijk in Kayfuns.

INW - Inawera

FA - Flavour Art

HS - Hangsen

CdD - Club der Dampfer

Enorme koning! Bedankt voor je uitgebreide post, @Leo Bak !
Moeilijk te zeggen wat nu voor mij een goed tabakssapje maakt. Inmiddels heb ik Karin's Nuts on Fire geprobeerd; errug lekker en zeker een ADV. Het notige smaakje bevalt me zeker en het is niet te zoet. INW Nutty Princess gaat dus zeker op de wishlist.
HS 555 zou ik eens met een volgende bestelling bij FT of GB kunnen meenemen, maar INW 555 lijkt me een goed alternatief. Wat ik nog eniszins denk te missen is een donkerder smaakje (voor zover dat begrijpelijk is). Misschien een FA/INW Perigue, FA/INW Latakia, of de INW Dark Fire die in NOF zeker goed past?

On 1/18/2018 at 06:19, timmermc said:

Bedankt! Dit zijn meer sapjes in de richting van zware Gauloises Caporal sans filtre, die mijn vader vroeger rookte (en waar ik in mijn jonge jaren af en toe een paar van pikte). Wie deze, of de vergelijkbaar straffe Gitanes ooit gerookt heeft kent vast misschien nog het gevoel, alsof je een doos met draadnagels over je longen zuigt. Te doen als je eenmaal eraan bent gewend, maar niet de prettigste ervaring. Eigenlijk ook niet de smaak waar ik hevig naar terug verlang na alle vriendelijke sapjes die ik tegenwoordig damp. Maar misschien wel eens aardig voor nostalgische momenten. En ik zie bij e-liquide nog wel wat interessante smaakjes staan die nog wel de moeite zijn voor DIY'en (oa. een aardige collectie "Epices et plantes"!)

3 hours ago, hex nut said:

Moeilijk te zeggen wat nu voor mij een goed tabakssapje maakt. Inmiddels heb ik Karin's Nuts on Fire geprobeerd; errug lekker en zeker een ADV. Het notige smaakje bevalt me zeker en het is niet te zoet. INW Nutty Princess gaat dus zeker op de wishlist.
HS 555 zou ik eens met een volgende bestelling bij FT of GB kunnen meenemen, maar INW 555 lijkt me een goed alternatief. Wat ik nog eniszins denk te missen is een donkerder smaakje (voor zover dat begrijpelijk is). Misschien een FA/INW Perigue, FA/INW Latakia, of de INW Dark Fire die in NOF zeker goed past?

Dat nootachtige zit een beetje in HS Highway, maar ook in de INW TA Virginia, hoewel die laatste ook meer iets hooi/gras-achtigs heeft. Die nutty Princess is wel vrij letterlijk nootachtig, voorzichtig doseren. 

De 555 Gold van INW is zoetiger dan de HS 555, als je daar bestelt probeer dan ook eens de HS No. 5 (555 White): https://www.fasttech.com/products/0/10010051/3460104-hangsen-e-liquid-for-electronic-cigarettes-100ml

Beide HS hebben iets heel licht nootachtigs.

Qua donkere smaakjes zou je eens kunnen kijken naar de INW Black Jack Tobacco, Black for Pipe en de Dark for Pipe. Allen iets zoetig, maar lekkere pijptabak met af en toe een vleugje pruim.

Dark Fire gebruik ik als rokerig accent, net zoals INW DNB. De Periques en Latakias gebruik ik als kruidig, rokerig accent, óf ik gebruik de INW Garuda of HS Turkish of FA Oriental. De FA MTS en de INW Chocolat als verzachters/licht zoetje.

9 hours ago, Leo Bak said:

Dat nootachtige zit een beetje in HS Highway, maar ook in de INW TA Virginia, hoewel die laatste ook meer iets hooi/gras-achtigs heeft. Die nutty Princess is wel vrij letterlijk nootachtig, voorzichtig doseren. 

De 555 Gold van INW is zoetiger dan de HS 555, als je daar bestelt probeer dan ook eens de HS No. 5 (555 White): https://www.fasttech.com/products/0/10010051/3460104-hangsen-e-liquid-for-electronic-cigarettes-100ml

Beide HS hebben iets heel licht nootachtigs.

Qua donkere smaakjes zou je eens kunnen kijken naar de INW Black Jack Tobacco, Black for Pipe en de Dark for Pipe. Allen iets zoetig, maar lekkere pijptabak met af en toe een vleugje pruim.

Dark Fire gebruik ik als rokerig accent, net zoals INW DNB. De Periques en Latakias gebruik ik als kruidig, rokerig accent, óf ik gebruik de INW Garuda of HS Turkish of FA Oriental. De FA MTS en de INW Chocolat als verzachters/licht zoetje.

Met een volgende bestelling bij savevape moet ik maar eens een zootje eppies doen met verschillende tabakssmaakjes. Waarschijnlijk is het een kwestie van veel proberen en waarschijnlijk veel experimenteren met combinaties. In elk geval in dit draadje genoeg goede tips gevonden!

Flavormonks heeft nu ook enkele tabak aroma's in hun assortiment.

Geen idee of het wat is, ik geef het maar even mee.

www.flavormonks.be

Hangda desert ship van ft is mijn nr 1, heb al ongeveer 20 tabak smaken geprobeerd maar die blijft m'n nr 1. De andere zijn of te zoet, karamelachtig danwel te veel op de noot 

Moet ook zeggen dat ik ry4 niet eens een echte tabaksmaak vind maar dat zal wel aan mij liggen. 

On 2-2-2018 at 18:14, Jim said:

www.flavormonks.be

Flavormonks begint een serieuze mededinger te worden op het damp aroma gebied. 

Na hun shake en vape nu de aroma's met tabakssmaken....

Mogen we in de nabije toekomst kant en klare liquids verwachten? Misschien wel, als ze de wetgeving (nicotine) kunnen toepassen op een niet al te dure manier.

Misschien zijn ze een ietsje pietsje duurder dan gevestigde waarden, maar zeker de moeite lonend!

On 2-2-2018 at 18:14, Jim said:

www.flavormonks.be

We gaan het zien: ik heb er twee van de vier besteld :-)

De Original ruikt naar RY4 maar de Bourbon is wellicht wat meer complex.

Helaas moet ik eerst door mijn huidige voorraad mixjes voordat ik ze aan mag maken van mezelf en gezien mijn lage consumptie kan het nog wel een maand of wat duren voordat ik ze ga proeven. 

6 hours ago, Ace125 said:

Voor mij echt een topper!

Welkom op het forum @Ace125! :welkom1:welkom1

Als je zin hebt kun je je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt :ja:ja

Ik ben zelf een groot fan van de 555 liquids van hangda.

Niet te complex , in grootverpakking verkrijgbaar en spotgoedkoop.

Laat zich ook prima mixen met meer uitgesproken sapjes / aroma's als bijv. de gold ducat.