Jump to content
Sign in to follow this  
UnexperiencedVaper

Smok Baby Beast

Recommended Posts

Beste leden van het Dampforum,

Ik ben net gestopt met roken en overgestapt naar het vapen.

Ik heb de Smok AL85 aangeschaft met een Smok Baby Beast, plus de q-2 coils van 0.6-0.4Ohm.

Nu heb ik bij iemand met precies dezelfde setup als ik een paar hijsen geprobeerd, dit was een enorm lekkere smaak.

Echter toen ik thuis kwam heb ik zoals mij verteld werd de coil van 0.6Ohm gebruikt, de coil "geprimed" daarna het tankje in elkaar gezet en alles dichtgedraaid, de e-liquid erin (40/60).

Nadat ik hem zeker een half uurtje heb laten intrekken, heb ik 4-5 droge hijsen genomen en daarna het wattage langzaam omhoog gebracht naar de zoals op de coil aangegeven wattage.

ik nam een hijs en het was alles behalve waar de e-liquid naar zou moeten smaken. (dit heb ik bij meerdere smaken gedaan en alles smaakt vies).

Wat zou hier de oorzaak van zijn? 

MVG. UnexperiencedVaper

Heb zelf nog amper ervaring maar denk graag met je mee. Je hebt het over verschillende smaken. Zijn al deze smaken gedampt op de zelfde coil? 

Dag beste unexperiencedvaper.

Ik gebruik zelf ook de smok al85 met de 0.4 coil en ik damp meestal tussen de 30 tot 45 watt met het luchttoevoerkanaal helemaal open. Heb je de hit hardness wel op normal staan? Heb zelf vernomen dat zodra deze op hard staat mijn liquid wat suffer smaakt. Deze kun je aanpassen door de trigger en de rechterknop onder het beeldscherm tegelijk in te drukken, zie foto.
Gebruik je ook dezelfde liquid die je zo lekker vond? Liquids kunnen namelijk heel anders uitvallen als ze niet van hetzelfde merk zijn maar wel dezelfde smaak moeten voorstellen.

Mvg miguel087d02aab7525d5aa35f0a69e9685727.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

1 hour ago, Miguel__050 said:

Dag beste unexperiencedvaper.

Ik gebruik zelf ook de smok al85 met de 0.4 coil en ik damp meestal tussen de 30 tot 45 watt met het luchttoevoerkanaal helemaal open. Heb je de hit hardness wel op normal staan? Heb zelf vernomen dat zodra deze op hard staat mijn liquid wat suffer smaakt. Deze kun je aanpassen door de trigger en de rechterknop onder het beeldscherm tegelijk in te drukken, zie foto.
Gebruik je ook dezelfde liquid die je zo lekker vond? Liquids kunnen namelijk heel anders uitvallen als ze niet van hetzelfde merk zijn maar wel dezelfde smaak moeten voorstellen.

Mvg miguel087d02aab7525d5aa35f0a69e9685727.jpg

Beste Miguel,

welke smaken Heb jij allemaal ?

mischien zijn die voor mij ook het proberen waard hoop dat het aan mijn smaakjes ligt!

Thx voor de tip!

1 hour ago, Mark033 said:

Heb zelf nog amper ervaring maar denk graag met je mee. Je hebt het over verschillende smaken. Zijn al deze smaken gedampt op de zelfde coil? 

heb al verschillende coils geprobeerd helaas!

heb al verschillende coils geprobeerd helaas!
Momenteel vape ik honey berries van vapeholland, en iets van frambozen van aramax. Wat ik zeg; smaken zijn echt heel verschillend en kwa temperaturen en wattages ook anders uit te brengen, dit is alleen echt iets waar je zelf me zal moeten experimenteren. Veel succes!!

1 hour ago, Miguel__050 said:

Heb zelf vernomen dat zodra deze op hard staat mijn liquid wat suffer smaakt. Deze kun je aanpassen

34 minutes ago, UnexperiencedVaper said:

Beste Miguel,

welke smaken Heb jij allemaal ?

mischien zijn die voor mij ook het proberen waard hoop dat het aan mijn smaakjes ligt!

Thx voor de tip!

Beste @UnexperiencedVaper, zoals @Miguel__050 al aangeeft kan het liggen aan de sterkte van je instelling.

Je hoopt dat het aan de smaakjes ligt, maar vermoedelijk ligt het aan jouw damp gedrag.

de SMOK al85 heeft zoals de meeste SMOK modjes (niet de stiks) een sterkte instelling.

Deze staat standaard om Normal (een N in display naast je wattage)

de sterkte is in drie standen in te stellen, Soft,Normal en Hard..

Bij Soft wordt het vermogen (wattage) langzamer opgebouwd waardoor de coil dus rustiger opwarmd en de smaak beter naar voren KAN komen.

Bij Normal en Hard wordt de coil sneller opgewarmd en kan bij uitzondering het katoen verwarmen terwijl er nog niet genoeg vloeistof opnieuw ingetrokken is.(dryhit of bah of vies, brandsmaakje)

Maar om jouw stelling even te ondersteunen, dat je smaakjes de oorzaak kunnen zijn.

Alle smaken.vloeistoffen waar een aardbei aroma in zit, smaken bij Mij dus BAH VIES...dat ligt niet aan de smaak maar aan mijn smaak papillen.

Even het instellen van Soft,Normal,Hard op de smok al85 (of alien 220):

druk 3x de vuurknop (MODE menu)

druk vuurknop en houd vast(mode Memory,watt,tc)

laat los en druk weer vuurknop en houd vast (strength (soft,normal,hard)

druk nu kort de vuurknop om te wisselen tussen de drie standen

druk de vuurknop nu weer in en houd vast (memory)

druk nu weer de vuurknop en houdt vast en je komt in je normale scherm

Afhankelijk van je keuze (dik gedrukte handeling hierboven)

staat er nu een S of een N of een H naast je wattage.

suc6, helaas is dampen niet altijd universeel in te stellen, vaak is het individueel.

ps. O nog iets, ik damp altijd op de laagste wattage wat op de coil staat, dus niet de aanbevolen, maar de minimum waarde.

van daar uit kun je altijd nog langzaam omhoog gaan.

Edited by DDDsprayshop

een gaatje prikken in de watten doe ik ook bij mijn baby beast en dat heeft me wel geholpen wbt smaak en dry hits

en idd primen ik doe minstens half uur wachten 

en dan 2 a 3 heel kort vuren 

en wattage ;langzaam verhogen geen problemen meer hier