Jump to content

Digiflavor pharaoh mini vs Geekvape Zeus


Niezel

Recommended Posts

Enige tijd geleden bestelde ik de Digiflavor Pharaoh mini en de geekvape Zeus.  

 

Het eerste wat opvalt: wat zijn deze tanks gigantisch! Beide 25mm.

IMG_20180113_111327.thumb.jpg.d15a81a0e2f953c36316e93ad79035e6.jpg

 

De verpakking van de Zeus voelt en oogt beter dan de verpakking van de pharaoh mini

IMG_20180113_111920.thumb.jpg.316d4e4951da658ce4308def921360aa.jpg

 

Na ze enkele weken in gebruik te hebben kan ik wel vertellen dat de Pharaoh mini mijn voorkeur heeft. Hij wint op vlak van smaak en gebruiksgemak. Dit is één van de makkelijkste decks waar ik al op gebouwd heb! Ongelofelijk hoe snel deze tank in mekaar gezet kan worden. Hij produceert ook enorme wolken damp en de airflow laat zich makkelijker regelen dan die van de Zeus. Begrijp me echter niet verkeerd: de Zeus is een fantastische tank maar de Pharaoh mini presteert op alle vlakken nog ongeveer 10% beter. Ze lekken niet en hebben allebei een tank die voldoende groot is zodat je niet (te) vaak moet bijvullen. 

Het enige minpunt is dat ze nogal gulzig zijn wat liquid betreft maar dit maken ze beide goed op vlak van smaak. Vooral de Pharaoh mini is een dikke smaakbom!

 

Ter vergelijking: ik heb ook een OBS engine nano. Hier was ik heel tevreden van maar deze komt nu helaas de kast niet meer uit omdat deze 2 tanks simpelweg stukken beter zijn.

 

Build deck Pharaoh mini met een coil van 3.5mm doorsnede:

5a59e70e12c54_IMG_20180113_104233(Medium).thumb.jpg.c1a980121e62f02778e200d250188d3f.jpg

5a59e727003cc_IMG_20180113_093034(Medium).thumb.jpg.d1a61d2d4d42862bf68a6b63bedb63e7.jpg

 

Build deck Zeus met een coil van 4mm doorsnede:

5a59e694708cd_IMG_20180113_110746(Medium).thumb.jpg.167181ebb39279ca2012103d180d9aba.jpg

5a59e76e78dca_IMG_20180113_094518(Medium).thumb.jpg.09e55accf17b5e20cbc6aedbd003bd84.jpg

Edited by Niezel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat de verklaring voor dit verschil niet zo moeilijk is. Kijkende naar de luchtstroom in de Zeus zie je dat het bovenste gedeelte van de luchtstroom de coil nauwelijks of niet raakt en dat resulteert in directe lucht naar je mond zonder damp/aroma.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Nog even vraag pver de pharaoh mini. Heeft deze ook een juice controle zoals bij zijn grote broer? Mooie review!

 

Deze heeft inderdaad juice flow control maar eerlijk gezegd staat deze tijdens gebruik altijd volledig open. Enkel als ik hem onderweg meeneem gaat de airflow en de juice flow dicht. Ik denk dat jij er ook fan van zou zijn JayJay!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De Zeus is op dit moment de beste RTA die ik heb gebruikt, hiervoor als laatste de OBS Nano die zeker niet onder doet maar de Zeus bevalt v.w.b. smaak beter.

Dat het een flinke liquid gebruiker is kan ik bevestigen, zelfs meer dan de OBS, maar wat maakt het uit, ik meng het zelf en de kosten zijn voor mij een 30 cent per dag.

Ik heb altijd getwijfeld om de Digiflavor Pharaoh mini te kopen, gezien je review over deze RTA ga ik die zeker bestellen.

Bedankt voor je review... Top!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 13-1-2018 at 12:26, Jayjay said:

Nog even vraag pver de pharaoh mini. Heeft deze ook een juice controle zoals bij zijn grote broer? Mooie review!

zijn grote broer is niet zo speciaal vind ik 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mocht de Zeus tot je favorieten gaan horen, een tip vwb de deck-schroefjes ..

Tip (Met dank aan Jayjay) koop hier inbus-versies : KLIK

Er was ergens op dit forum al een review mbt het feit dat de schroefjes niet meer los te kregen waren mbv een schroevendraaier (plat). En zodoende de tank onbruikbaar werd.
Mijn 3e zeus komt morgen (woensdag) aan, om dienst te draaien op m'n bestelde Geekvape Aegis Legend, en ga daar zodra hij binnen is inbusschroefjes indraaien.

Overigens , .. inderdaad dorstige tankjes .. (Maar DIY'er, en nog een liter of 18 PG/VG in voorraad .. ik kom de winter/zomer/lente/herfst wel door :grins)

*oops, zie net dat de topic vier maanden oud is .. ah well, better late than never ... :gek

Edited by Mtb Zuidwijk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Mtb Zuidwijk said:

Tip (Met dank aan Jayjay) koop hier inbus-versies : KLIK

 

Dank voor deze tip, had die nog niet eerder gezien.

17 hours ago, Mtb Zuidwijk said:

*oops, zie net dat de topic vier maanden oud is .. ah well, better late than never ... :gek

 

Maakt mij niet uit, de Zeus is nog steeds mijn favo, aanrader!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Mtb Zuidwijk said:

 op m'n bestelde Geekvape Aegis Legend

 

Ik heb zelf nu de eerste versie, ik twijfel nog steeds of dat ik de Legend ga bestellen, enige reden die ik kan bedenken om de legend aan te schaffen is dat deze waarschijnlijk net wat beter in de hand ligt en met de 2 accu's eventjes vooruit kan. Ik verneem graag je bevindingen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, qwebbel said:

 

Ik heb zelf nu de eerste versie, ik twijfel nog steeds of dat ik de Legend ga bestellen, enige reden die ik kan bedenken om de legend aan te schaffen is dat deze waarschijnlijk net wat beter in de hand ligt en met de 2 accu's eventjes vooruit kan. Ik verneem graag je bevindingen.


Hij is voorlopig nog niet onderweg (pre-order), maar komt goed ... :duim
Ik ga overigens het 'onverwoestbare' gedeelte niet uittesten hoor ! :grins

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De  Pharaoh mini nu gebruikt, ik moet je gelijk geven, de smaak van deze RTA is beter, zo niet stukken beter dan de Zeus, geen 10% maar zeker wel 20%.

Ze zeggen dat deze RTA niet lekt, dit moet ik nog ontdekken, alle bottom airflow RTA's die ik tot nu toe heb gehad gaan lekken, daarom was ik overgestapt naar een top airflow, ik geef deze een kans.

Ik ben er blij mee, bedankt Niezel!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...