Jump to content

Recommended Posts

13 minutes ago, Thommylue said:

100 watt, maar dan is aardig hoog en het zijn ook flinke coils.

Als je een diameter van 3mm aanhoudt en 7 wraps (eigenlijk 6,5 wraps) kom je uit op een weerstand van .31 ohm als je 24g kanthal gebruikt.

De sweet spot ligt dan tussen de 50 en 100 watt. Stuur eens wat foto's van de coils en hoe je ze hebt gemonteerd? Dan kan ik misschien tips geven.

Ok dat doe vanmiddag even ben nu nog aan het werk.  Alvast bedankt mannen 

8 minutes ago, Jofra1984 said:

Mijn vermoeden is dat de manier waarop je de katoen plaatst ervoor zorgt dat er te weinig wordt opgenomen. Een coil van 0.3 Ohm zou je makkelijk 50+ Watt moeten kunnen dampen zonder dry-hit (dat is denk ik wat je namelijk ervaart als vies). Dit plaatsen van het katoen is iets wat je door ervaring leert. Ik zou je het advies willen geven om eens wat minder te gebruiken. Ook niet teveel katoen in de 'liquid holes' proppen. Foto's zouden echt helpen.

Doe ik vanmiddag even.....  Nu nog aan het  werk.  Alvast bedankt ✌

41 minutes ago, Fabio said:

Ok dat doe vanmiddag even ben nu nog aan het werk.  Alvast bedankt mannen 

Doe ik vanmiddag even.....  Nu nog aan het  werk.  Alvast bedankt ✌

Geen probleem, moeten we maar eens even kijken of we dat op kunnen lossen. In het begin viel het mij ook allemaal tegen, en dat was ten opzichte van een melo 3 mini.

Als ik die nu nog eens gebruik voor de gein, dan valt het me gewoon echt tegen ten opzichte van mijn eigen gebouwde coils in RTA's en RDA's.

Denk ook dat het probleem hem zit in wat @Jofra1984 zegt. Of je hebt hotspots waardoor alle warmte zich op 1 punt van je coil 'ophoopt' en je katoen daar verbrandt.

Hoi mannen....  Ik krijg de foto's er niet op,  ze zijn te groot.  ?

9 minutes ago, Fabio said:

Ik krijg de foto's er niet op,  ze zijn te groot.

Volg even de tips in de Forumwiki :ja

Foto's plaatsen lukt niet.  Naja ondertussen heb ik mijn 3 rda's er uitgehaald schoongebrand en getest,  had een mooie gloed vanuit het midden zowel de fused clapton als de eigen bouw coil (24g diameter 3mm en 6 wikkelingen).  Nu net met die clapton opnieuw katoen er in gedaan maar nu een kleiner strookje en iets korter.  En jezus wat een groot verschik,  ben tot 90 watt gegaan en hij dampt als een oude diesel ?.  Heb nu ook een beetje spitback wat ik eerder niet had dus ik denk dat het lek boven is mannen.  Ik ga nu mijn eigen brouw coil er in doen en kijken wat die dan doet.  Ik kom later terug......... 

Just now, Fabio said:

Foto's plaatsen lukt niet.

Heb je mijn reactie hierboven gezien? Upload je foto's bij een externe host, en volg de aanwijzingen in het Forumwiki artikel :lach

4 hours ago, Jofra1984 said:

Mijn vermoeden is dat de manier waarop je de katoen plaatst ervoor zorgt dat er te weinig wordt opgenomen. Een coil van 0.3 Ohm zou je makkelijk 50+ Watt moeten kunnen dampen zonder dry-hit (dat is denk ik wat je namelijk ervaart als vies). Dit plaatsen van het katoen is iets wat je door ervaring leert. Ik zou je het advies willen geven om eens wat minder te gebruiken. Ook niet teveel katoen in de 'liquid holes' proppen. Foto's zouden echt helpen.

Waarschijnlijk was dat het dus,  allebei de coils dampen goed,  de smaak is erg lekker. 

Wel raar...  Veel filmpjes laten een dikkere strook katoen zien wat er in moet.  Naja ben erg blij dat het nu goed is,  de eigen gebouwde coils doet het ook erg goed nu,  hartelijk dank voor de tips,  ben er nu erg blij mee ?

56 minutes ago, Fabio said:

Wel raar...  Veel filmpjes laten een dikkere strook katoen zien wat er in moet.  Naja ben erg blij dat het nu goed is,  de eigen gebouwde coils doet het ook erg goed nu,  hartelijk dank voor de tips,  ben er nu erg blij mee ?

Klopt dat valt mij ook op, maar is gezivhtsbedrog denk ik.

1 hour ago, Fabio said:

Ziet er redelijk goed uit voor zover ik kan zien op de fotos. Hoewel het wel lijkt dat je nog iets teveel wick gebruikt. Moet je het hard aanduwen als je het in de wickholes stopt van je deck?

Joh zelfa die filmpjes zijn bedrog en om heel eerlijk te zijn hebben ze de macht van het knippen ;-) Als er iets verkeerd is gegaan doen ze het opnieuw zonder dat wij het zien. Het is letterlijk een proces van trial and error. Elke nieuwe rta, rba en in mindere mate rda is anders, maar naarmate je het vaker doet wordt je er handiger in!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

36 minutes ago, Thommylue said:

Ziet er redelijk goed uit voor zover ik kan zien op de fotos. Hoewel het wel lijkt dat je nog iets teveel wick gebruikt. Moet je het hard aanduwen als je het in de wickholes stopt van je deck?

Ik moest aardig duwen ja,  maar nu niet meer.  Ja die foto's van de gebruikte dat was toen het niet goed ging en waar ik aardig moest proppen.  Die foto's van met de nieuwe cotton zijne diegene waar het vanmiddag dus  goed mee ging. 

30 minutes ago, Jofra1984 said:

Joh zelfa die filmpjes zijn bedrog en om heel eerlijk te zijn hebben ze de macht van het knippen ;-) Als er iets verkeerd is gegaan doen ze het opnieuw zonder dat wij het zien. Het is letterlijk een proces van trial and error. Elke nieuwe rta, rba en in mindere mate rda is anders, maar naarmate je het vaker doet wordt je er handiger in!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Bedankt voor de tips...  Gr fabio ?

1 hour ago, Fabio said:

Ik moest aardig duwen ja,  maar nu niet meer.  Ja die foto's van de gebruikte dat was toen het niet goed ging en waar ik aardig moest proppen.  Die foto's van met de nieuwe cotton zijne diegene waar het vanmiddag dus  goed mee ging. 

Bedankt voor de tips...  Gr fabio ?

Ahh ja precies. Dan komt de liquid er niet doorheen. Vaak knip ik ze bewust iets te lang af, kam ze helemaal uit en knip het dan precies op maat zodat ze het gat echt maar net vullen.

Mooi dat het gelukt is, als je nog een keer vragen hebt voel je vrij om ze te stellen!