Jump to content
Poohtjes

Vapegear voor schoonpa

Recommended Posts

Mijn schoonpa is na mijn terugval op de a-tjes en nu het opnieuw starten met dampen opeens ook geïnteresseerd in het hele gebeuren. 

Los van het feit dat hij zich afvraagt of het op zijn leeftijd nog zin heeft om van de 40(!) shagjes per dag af te stappen wil hij het toch een kans geven. Uiteraard heb ik hem verteld dat hij met zijn 65 jaar nog lang niet bejaard is en dat het zeker zin heeft. 

Ik had toevallig de Penguin bij me en daarvan vond hij de " rook"  te licht . Ik neem dus aan dat hij de trek niet strak genoeg vindt ....

Ik zoek dus een mtl iets waar een verstokte shag roker iets mee kan. 

Ik rookte zelf Marlboro light en heb nooit shag gerookt, maar maakt dat veel verschil? 

Als er iemand is met simpele oplossingen qua vapegear en eventueel liquid advies , dan hoor ik het heel graag . 

Budget is niet echt een issue, het mag best wat kosten vind vooral mijn vriend die de hele transitie wel wil bekostigen voor zijn vader. 

Ik ben van het roken afgestapt middels de Eleaf iStick Pico kit, hierbij gebruikte ik de Black Tobacco van Flavourtec (6mg). Moet erbij zeggen dat ik een pakje zware shag per dag rookte en dat het met deze liquid goed overstappen was van roken naar vapen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

De pico 75 en nautilus 2 heeft mij en mijn man geholpen om van de a'tjes af te blijven..en vooral niet te vergeten wilskracht!

Ipv de naut2 kan je ook de Ijoy elf overwegen. Zo goed als gelijk als de nautilus qua smaak. Er gaan zelfs dezelfde coils in. 

Alleen vele malen gebruiksvriendelijker dan de nautilus 2👍

@Poohtjes   

Ik zou voor je vader de Pico 75Watt kiezen (en daarbij natuurlijk minstens 2 goede 18650 batterijen + oplader) 

en als tank de  Aspire Nautilus X, met lekker makkelijke top-filll en ook nog top-airflow, dus kan niet lekken. 

De Nautilus X werkt met fabriekscoils en zie je op de foto op een zwarte Pico, maar zowel de tank als de mod 

is ook verkrijgbaar in zilverkleur.

Pico 75W + Nautilus X.jpg

Edited by Marianna

Misschien is de PICO nog net even iets to much? De Q16 of P16A zijn instapmodellen. 

On 13-1-2018 at 01:14, Poohtjes said:

Ik rookte zelf Marlboro light en heb nooit shag gerookt, maar maakt dat veel verschil? 

Tussen Marlboro Light en shag zit een enorm verschil, zeker als het zware shag is.

Wat liquid betreft, kan ik alleen zeggen dat de tabaksmaken geen van alle de smaak van echte sigaretten of shag wisten te evenaren, maar misschien zijn er in de loop der jaren wel betere tabakliquids op de markt gekomen.

Edited by Marianna

18 minutes ago, Roken said:

Misschien is de PICO nog net even iets to much? De Q16 of P16A zijn instapmodellen. 

To much? Een knoppie indrukken is en blijft nodig. Verdere instellingen zal @Poohtjes wel voor hem regelen. Maar dan begint ie wel met iets knaps!  En lekkere batterijduur..  

26 minutes ago, Roken said:

Grote kans dat de shagroker daarna snel iets beters wil.

Een Pico mod + Nautilus X, dus met fabriekscoils, is zelfs voor mij niet moeilijk, en de schoonvader van de topicstarter is jonger dan ik.

Edited by Marianna

Het is voor nu een pico geworden met een RvS nautilus 2. Hij dampt er vrolijk op los, op 12 mg.  Ik had bij zwoofs allerlei liquids gekocht van die sample pakketten, grootste verrassing tot nu toe is dat hij de mierzoete smaakjes blijkbaar lekker vindt, lekkerder dan de " tabak" smaken. Ben benieuwd hoe het verder gaat, hij zit nu op dag 2