Jump to content
Superstar

Justfog q16 tankje zit vast

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zojuist wilde ik mijn tankje bijvullen met liquid . Ik heb een justfog q16. Ik krijg het met geen mogelijkheid losgedraaid. Als ik het los draai draai ik de batterij zeg maar los van de rest. En kan ik niet het tankje bijvullen. Snapt iemand dit ? Het is me al een paar x gebeurd de laatste tijd. Uiteindelijk kreeg ik het op de juiste plek losgedraaid zodat mijn tankje open was. Boven de batterij zit nl het zwarte luchttoevoer een smal ringetje en daarmee moet ik het tankje los kunnen draaien. Maar nu lukt het echt niet meer. Heeft iemand anders dit probleem ook bij de justfog q16 ? Ik kan nu niet meer dampen : (

Dat is toch geen topfill tankje? Als je via de onderkant moet vullen, klopt het dus dat de tank losgedraaid moet worden van de batterij. Hierna kan je de onderkant met de coil eruit draaien en in het glaasje vullen. Toch?

Voor vastzittende tankjes of onderdelen (als ze klemmen bij de O-rings) helpt een kwartiertje in de vriezer bijna altijd om het toch uitelkaar gedraaid te krijgen.

Ik had dit toevallig gister nog!

Heb hem ff onder de hete kraan gehouden, alleen de tank natuurlijk niet de batterij!

Zelf kreeg ik het voormekaar om in eerste instantie de gehele tank uit elkaar te draaien, maar na het onder de kraan gehouden te hebben kwam ie zo los.

1 hour ago, Superstar said:

Hallo allemaal,

Zojuist wilde ik mijn tankje bijvullen met liquid . Ik heb een justfog q16. Ik krijg het met geen mogelijkheid losgedraaid. Als ik het los draai draai ik de batterij zeg maar los van de rest. En kan ik niet het tankje bijvullen. Snapt iemand dit ? Het is me al een paar x gebeurd de laatste tijd. Uiteindelijk kreeg ik het op de juiste plek losgedraaid zodat mijn tankje open was. Boven de batterij zit nl het zwarte luchttoevoer een smal ringetje en daarmee moet ik het tankje los kunnen draaien. Maar nu lukt het echt niet meer. Heeft iemand anders dit probleem ook bij de justfog q16 ? Ik kan nu niet meer dampen : (

Draai de batterij los en leg de rest een paar minuutjes in de vriezer. Daarna zou je de tank los moeten kunnen draaien. Succes!

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je hem vult. De Q16 kun je op 2 manieren vullen. 

1. Door de base (dus dat ''ding'' waar de coil ingedraaid zit) los te draaien van de tank en dan vullen.

2. Door het appraat op zijn kop te houden, dus met de usb aansluiting van de justfog Q16 kit naar boven (het plafond) te wijzen en dan de base vasthouden en met je andere hand het glaasje losdraaien van de base. Dan vul je hem, en draai je de base/batterij combi er weer op, let er bij op dat je hem nog steeds met de usb aansluiting naar het plafond wijzend houd, als je dit niet doet lekt alles. Je zet hem pas rechtop (usb aansluiting op de tafel) wanneer het geheel weer gesloten is.

Manier 1 heb ik altijd gedaan toen ik de Q16 gebruiktte, manier 2 kan wel, maar je moet wel je koppie ff er bij houden.

7 minutes ago, Dennis1992 said:

De Q16 kun je op 2 manieren vullen.

Dat is dan nog steeds 1 manier (bottom-fill), jouw zgn. "2e manier" om de batterij aan de base te laten zitten is geen extra manier maar een eigen keuze om het blijkbaar spannend te maken :lol

3 minutes ago, tsiis said:

Dat is dan nog steeds 1 manier (bottom-fill), jouw zgn. "2e manier" om de batterij aan de base te laten zitten is geen extra manier maar een eigen keuze om het blijkbaar spannend te maken :lol

Het zijn in mijn ogen 2 vulmanieren, maar het is idd beide bottomfill. Ik gebruik op dit moment nog maar 1 tank met bottomfill (iJust 2 van Eleaf) maar die wel 5.5 ML:gek

6 minutes ago, Dennis1992 said:

Het zijn in mijn ogen 2 vulmanieren, maar het is idd beide bottomfill. Ik gebruik op dit moment nog maar 1 tank met bottomfill (iJust 2 van Eleaf) maar die wel 5.5 ML:gek

Al ga je op je kop staan, je kunt het tankje toch echt maar op 1 manier vullen (van mijn part jongleer je met de base terwijl je je tankje probeert te vullen; wat je met de base doet heeft niets met de vulmanier te maken) :gek

16 minutes ago, tsiis said:

Al ga je op je kop staan, je kunt het tankje toch echt maar op 1 manier vullen (van mijn part jongleer je met de base terwijl je je tankje probeert te vullen; wat je met de base doet heeft niets met de vulmanier te maken) :gek

Oke jij je zin :gek:tong offtopic:

toch blijft het een mooi beginnerssetje, ik was begonnen met een EGO AIO, een regelrechte ramp was dat ding. Toen de justfog q16 en heb daar heel lang mee gedampt, t laatste half jaar wel steeds minder eigenlijk, maar hij heeft goed dienst gedaan.

Waarschijnlijk geef ik deze 2 q16's, 2 c14's en de nautilus mini aan mijn collega. Heb vanaf alles ff schoongemaakt. Eerst etos 96% alcohol, daarna wodka (om de sterke geur wat weg te krijgen van de alcohol ook) en daarna nog wat dreft en goed naspoelen, hoewel dat laatste niet altijd goed lukt. Zag bij 1 tankie nog sop zitten, die dreft he, je doet al gauw teveel erin😂 Maarja sommige tankjes lagen een half jaar ongeveer in een bakje (vooral de c14's) destijds niet uitgespoeld dus ff goed reinigen was nodig. Ben er godsamme nog best lang mee beziggeweest. Ligt nu te drogen morgen alles in elkaar zetten, had nu niet zo'n zin meer. Was meer werk dan ik dacht. (Heb ook andere spulletjes schoon gemaakt, de melo 3, melo 3 mini, 2 x tankglaasje van SMOK en heel veel driptips die ook lang lang lagen te "rotten") einde offtopic😂

8 hours ago, Elly said:

Draai de batterij los en leg de rest een paar minuutjes in de vriezer. Daarna zou je de tank los moeten kunnen draaien. Succes!

Dankjewel wat een goede tips van iedereen ! Het lukte me uiteindelijk toch nog gisteravond. Maar deze tips onthoud ik voor de volgende keer .

7 hours ago, Dennis1992 said:

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je hem vult. De Q16 kun je op 2 manieren vullen. 

1. Door de base (dus dat ''ding'' waar de coil ingedraaid zit) los te draaien van de tank en dan vullen.

2. Door het appraat op zijn kop te houden, dus met de usb aansluiting van de justfog Q16 kit naar boven (het plafond) te wijzen en dan de base vasthouden en met je andere hand het glaasje losdraaien van de base. Dan vul je hem, en draai je de base/batterij combi er weer op, let er bij op dat je hem nog steeds met de usb aansluiting naar het plafond wijzend houd, als je dit niet doet lekt alles. Je zet hem pas rechtop (usb aansluiting op de tafel) wanneer het geheel weer gesloten is.

Manier 1 heb ik altijd gedaan toen ik de Q16 gebruiktte, manier 2 kan wel, maar je moet wel je koppie ff er bij houden.

Manier 2 doe ik altijd en ging eigenlijk zonder problemen, de laatste tijd echter krijg ik het glaasje soms niet los gedraaid

21 hours ago, MissFog said:

Dat is toch geen topfill tankje? Als je via de onderkant moet vullen, klopt het dus dat de tank losgedraaid moet worden van de batterij. Hierna kan je de onderkant met de coil eruit draaien en in het glaasje vullen. Toch?

Voor vastzittende tankjes of onderdelen (als ze klemmen bij de O-rings) helpt een kwartiertje in de vriezer bijna altijd om het toch uitelkaar gedraaid te krijgen.

Bij een justfog q16 voor het vullen blijft de coil nog in de mod.

6 minutes ago, Bulletz said:

Ja ik las in de post van @Dennis1992 dat dit ook een optie is. Hoewel dat in theorie altijd een optie is, maar niet alle mods met de base er nog op draai je even makkelijk ondersteboven weer terug in een tank. :e33

8 minutes ago, Bulletz said:

Als je moeilijk wilt doen, ja. Maar wordt niet aangeraden.

4 minutes ago, tsiis said:

Zo doe ik het. Zonder problemen. 

4 minutes ago, Maarten said:

Zo doe ik het. Zonder problemen. 

Het kan ook wel, als je gewoon nadenkt wanneer je hem moet draaien, want als je dat verkeerd doet zeikt alle liquid eruit. Dus je vult het glaasje, ondertussen heb je in je andere hand de batterij vast met de base erop, maar wel op zijn kop, dus met de coil naar de vloer gericht. (anders kan er liquid druppelen rondom de coil op de batterij) als je klaar bent met het glaasje vullen dan draai je de batterij met de coil naar het glaasje gericht weer vast op het glaasje. Zo heb ik het wel eens gedaan een paar keer, maar ideaal is het niet zoals @tsiis al zegt, in elk geval ik vond het niks.

20 hours ago, tsiis said:

Ik zeg niet dat het de beste manier is. Maar het kan.

Justfog q16 bestaat uit mod en dan coil incl houder de 511 schroef en dan tank en dan de dip.

Om liquid moet je de tank losschroeven van de coil enndan bij vullen.