Jump to content
Mark033

Herken mtl of dl

Recommended Posts

Haha achja, ieder z'n ding. Ik ben in elk geval tevreden met de smaak. Bij de Melo 3 vond ik het al prima, maar door al het gesodemieter had ik een smok tfv8 baby beast gekocht, en die gaf een zeer goede smaak. Toen vond ik de melo maar vlak qua smaak. Inmiddels 3 baby beasts in bezit.

En sinds vorige week 1 extension kit gekocht, en vandaag nog 2 ontvangen. Op die manier worden ze 3.5 ml ipv 2 ml, en ik merk geen slechtere smaak, theoretisch zou de smaak minder zijn doordat de coil nu iets verder van de driptip afzit, ik had het daar laatst over met [mention=9467]Oomkobus[/mention]

p.s. [mention=9467]Oomkobus[/mention] het mixen gaat goed hoor! De cola en drop zijn goed gelukt, vooral de drop. En nu ben ik de framboos aan het dampen die is ook prima. Volgende keer iets meer aroma denk ik bij de cola en framboos. 

De andere smaken blueberry, cassis, appel-kaneel, donut, aardbei-milkshaks laat ik nog even staan, omdat die laatste drie toch een beetje dessert smaken zijn dus wel baat hebben misschien bij langer rijpen.

De cassis heb ik al wel geprobeerd vorige week maar die was niet lekker, ofwel te kort gewacht qua steeptijd ofwel teveel of te weinig aroma. Waarschijnlijk teveel, gisteren op aanraden van [mention=367]Dr.Smoke[/mention] de cassis op 1% gemaakt ipv 2. Heb ook nog een batch gemaakt op 1.5% voor de zekerheid.

ben dus nog niet volledig over op de zelfgemaakte liquid. Maar 1 van mijn 3 tfv8's gebruik ik om smaken te testen, en ik koop zoals ik t nu zie ook geen fabrieksliquids meer bij, heb ook nog wel een flesje of 10 staan denk ik, dus heb sowieso nog wel "backups"

p.s. De p.s. is wel wat lang geworden😂
Haa, nice gappie, goed om te horen, en weet je sommige aroma's kun je gewoon ronduit goor vinden terwijl een ander er hartjes van in z'n ogen krijgt, zo dampt een maat me sigarensmaak, ik ga er van over m'n nek serieus.

Maar ontopic, ik heb nu een paar mensen aan het dampen geholpen en bij drie van hen een ego aio aangeraden, en die hebben ze ook gehaald, die zijn heerlijk simpel, kunnen MTL en (restricted) DL, en ze zijn met 25 piek redelijk goedkoop.

Wat dampen betreft is het gewoon persoonlijk, ik zie nu de ontwikkeling bij mijn collega's, twee van hen vinden mtl prima en dampen de hele dag door, echt elke minuut, ze zijn helemaal verkocht.

De andere twee willen net als ik steeds meer airflow, meer vg, meer damp, minder nicotine, zelf bouwen durven ze nog niet aan maar als ze soms even mijn damper 'lenen' zijn de reacties altijd: "wat moet ik doen om meer damp uit de mijne te krijgen", waar de andere twee neeschuddend en lacherig op reageren.

Weet je, mijn mening: het gaat niet om mtl of dl, je hebt mensen die gaan voor smaak, en mensen die gaan voor dikke wolken.

Betekent niet dat je een keuze moet of hoeft te maken tussen smaak of damp, met de juiste spullen kun je alle kanten op maar voor je zover bent moet je je toch aardig hebben verdiept in de hele dampwereld, die ook nog eens in de kinderschoenen staat.

Daarom is dampen net als met alles in het leven, probeer het rustig, bevalt het, dan kun je verder.

(Uitzonderingen daargelaten)

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

46 minutes ago, Oomkobus said:

Weet je, mijn mening: het gaat niet om mtl of dl, je hebt mensen die gaan voor smaak, en mensen die gaan voor dikke wolken.

Ik ga het liefst voor smakelijke DIKKE wolken :grins

3 hours ago, sezze said:

Nautilus 2 is degene met afgeronde bovenkant en heb ik nog nergens iets slechts over gelezen .

Dan heb je dit topic niet gelezen, want ik had al eerder gepost dat de Nautilus 2 behoorlijk werd afgekraakt door de damp-expert Phil Busardo, bekend van YouTube.

Hij zegt:

- alleen de SS is goed, de rest is van (waardeloos) aluminium
- wederom bottom airflow (niks nieuws dus)
- werkt slechter dan de vorige versie 
- geen RBA-deck
- topfill, maar je moet bijna het hele ding van de mod afschroeven om te kunnen vullen en het ding gaat gorgelen

Edited by Marianna

40 minutes ago, Marianna said:

Dan heb je dit topic niet gelezen, want ik had al eerder gepost dat de Nautilus 2 behoorlijk werd afgekraakt door de damp-expert Phil Busardo, bekend van YouTube.

Hij zegt:

- alleen de SS is goed, de rest is van (waardeloos) aluminium
- wederom bottom airflow (niks nieuws dus)
- werkt slechter dan de vorige versie 
- geen RBA-deck
- topfill, maar je moet bijna het hele ding van de mod afschroeven om te kunnen vullen en het ding gaat gorgelen

Ik had dit gelezen , maar veel punten vind ik niks ... en das het eerste slechte dat ik erover lees . Alu waardeloos ? , bottom airflow is niks nieuws , klopt maar dat hebben alle anderen ook en naast dat , het werkt . Geen RBA deck ... ja klopt , der zijn een  4tal coils voor verkrijgbaar , inclusief de geroemde oude nautilus coils . Topfill .... je moet de bovenkant eraf vijzen , wat in dit geval betekend de beschermkap erbij ( niet 4 verschillende onderdelen ofzo , 1 onderdeel) . Werkt slechter dan vorige versie , wel: alle commentaren die ik heb gelezen was dat hij op dat vlak zelfde was dan de vorige . Dus blijft er over ... nautilus 2 , veel kleiner dan vorige met bescherming rond het glas en voor zover ik kan zien , airflow die iets meer toelaat dan de vorige versie ( dus ook restricted lung ) . 

Ik heb de nautilus 2 niet , net zoals ik de nautilus niet heb , maar het feit dat ik niks slecht gelezen heb bij de nautilus 2 zegt  mij wel iets . Volgens mij is hij een goede tank . Der zijn hopen slechte reviews te lezen over eender welke tank .. logisch , de ene persoon is de andere niet . Als niet telkens zelfde probleem weer opduikt , of je weinig vind van nadelen , wil zeggen dat het geen algemeen ondervonden indruk is van de tank ... en das bij de nautilus 2 positief .

@sezze - op dit forum is de nautilus 2 inclusief commentaar toch zeer regelmatig voorbij gekomen, en ook uit ervaring weet ik dat er wel degelijk een kern van waarheid  in zit. Juist door dat kapje krijg je vrij makkelijk condens (wat niet heel erg is maar wel storend kan zijn), en de aluminium versies laten zich niet heel makkelijk uit elkaar draaien (maar ook niet extreem moeilijk). Qua smaak is hij uitstekend, vergelijkbaar met de originele nautilus en de Mini, maar die laatste twee zijn in de praktijk net effe wat gebruiksvriendelijker. 

Mijn indruk van de nautilus 2 was absoluut positief, en met die tank ben ik van het roken afgekomen. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het de beste tank is die ik ooit gehad heb. Er is natuurlijk wel een reden dat hij inmiddels al maanden ongebruikt op zijn standaardje staat ;-)

11 hours ago, Maarten said:

Je kunt bijvoorbeeld bij mrjoy smaakjes bestellen zonder verzendkosten. Is de smok een mtl tank?

Die moet ik maar even gaan bestellen denk ik. De tabaksmaak die ik nu heb vind ik wel heel scherp! De smok is een dl tank. 

Mijn favoriete tankje was toch wel de Triton mini, naast de Nautilus 2 en de Nautilus mini. ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

3 hours ago, Maarten said:

@L33ntje: wat is jouw favo mtl tank dan?

Wisselt een beetje per smaak en per dag. Voor fabriekscoils absoluut de nautilus (1/origineel, de grote).

Voor de zelfbouwers is dat heel lang de Kangertech toptank met rba geweest, tot ik gisteren eindelijk de hand op een Digiflavor Siren heb kunnen leggen, een die is nu wel heel hard op weg favoriet te worden. De Kayfun gebruik ik ook regelmatig, maar wil op de een of andere manier maar niet favoriet worden. Vermoedelijk omdat ik geen origineel heb maar een kloon, die met niet helemaal op alle vlakken optimaal is.

13 hours ago, sezze said:

bottom airflow is niks nieuws , klopt maar dat hebben alle anderen ook

Je durft aardig wat te beweren, maar ik heb toch echt  5 tanks met top airflow.