Jump to content
jorisd1980

Extreme liquid verbruik Siren 2

Recommended Posts

Ik heb sinds een aantal dagen de Siren 2 ik gebruik, mijn eerste RTA. Ik maak nu zelf m’n coils van kanthal en dat gaat prima. Jammer genoeg merk ik dat met, laat ik zeggen een klein half uurtje gebruiken, de tank al nagenoeg leeg is. Om die reden heb ik een 1.8ohm coil gemaakt van 28GA, diameter 3mm, 8 wraps. Maar het maakt eigenlijk niet uit, de liquid is binnen een half uur zeker op. Ook lekt ie aanvankelijk uit de air holes, maar dat houdt na een paar minuten op. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Zou het met de dikte van de wick te maken kunnen hebben?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

6 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik heb sinds een aantal dagen de Siren 2 ik gebruik, mijn eerste RTA. Ik maak nu zelf m’n coils van kanthal en dat gaat prima. Jammer genoeg merk ik dat met, laat ik zeggen een klein half uurtje gebruiken, de tank al nagenoeg leeg is. Om die reden heb ik een 1.8ohm coil gemaakt van 28GA, diameter 3mm, 8 wraps. Maar het maakt eigenlijk niet uit, de liquid is binnen een half uur zeker op. Ook lekt ie aanvankelijk uit de air holes, maar dat houdt na een paar minuten op. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Zou het met de dikte van de wick te maken kunnen hebben?

Als het lekker is gaat het harder :ja:ja

De Siren 2 is iets dorstiger dan een andere MTL tank.
Dit heeft er sowieso mee te maken, dat je een dikke wick gebruikt, met een behoorlijke coil.
Het is wel een echte smaakbom.
Ik draai een coil van 0,4mm(gauge doen we niet aan) en 1,2 ohm.
Die stook ik op 19 watt, maar damp ik zeker niet in een half uur leeg.
Je moet goed zorgen dat de wick bij he luchtgat uit de buurt blijft, anders kan ie gaan hevelen en dus lekken.

Dit ding verbruikt indd enorm liquid. De berserker gaat wel 3x langer mee. Had hem vanwege dat in de verkoop hoek gezet maar er was maar weinig interesse en besloten toch als reserve te houden. Goede tankje verder hoor zeker icm fruitsmaakjes erg goed maar je kan blijven tanken en dat zelfs met een inhoud van 4.5ml.

Ik denk dat dat het zeker kan zijn, wat betreft de wick die in de buurt zit van het luchtgat. Wat zou een minder dorstige rta zijn denk jij?

10 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik denk dat dat het zeker kan zijn, wat betreft de wick die in de buurt zit van het luchtgat. Wat zou een minder dorstige rta zijn denk jij?

Alle andere MTL tankjes, maar met kop en schouders zeker de Berserker.

Tank is heel dorstig idd,

ik maak coils van 28ga ss316l draad van 8 windingen (0,8ohm)

Die damp ik op 17watt, stond er versteld van dat ie meer dronk dan m'n herakles pro tank die ik gebruik op 35 watt. 

Maar graag voor over...... Die smaak wat ie geeft ???

En je kunt hem supermakkelijk bijvullen, moet nu alleen wat vaker die 100ml flessen bestellen ?

Just now, gebs said:

Tank is heel dorstig idd,

ik maak coils van 28ga ss316l draad van 8 windingen (0,8ohm)

Die damp ik op 17watt, stond er versteld van dat ie meer dronk dan m'n herakles pro tank die ik gebruik op 35 watt. 

Maar graag voor over...... Die smaak wat ie geeft ???

En je kunt hem supermakkelijk bijvullen, moet nu alleen wat vaker die 100ml flessen bestellen ?

Of een liter.....

Ik heb hem gisteren ook weer tevoorschijn getoverd, na een half uur was de tank gewoon leeg. Maar goeie smaak, en vooral geen geluid viel me op! Superstil ding...

Ik ben esmoke66 nog wel erg dankbaar voor de tip mbt de berserker trouwens. Wat een megazuinige tank!

On ‎10‎-‎1‎-‎2018 at 22:07, jorisd1980 said:

Wat zou een minder dorstige rta zijn denk jij?

De minst dorstige RTA's, zijn deze die in de wacht staan om weer gebruikt te worden :ja

2 hours ago, Cyber_Huub said:

Of een liter.....

Die hebben ze niet bij fasstech ?

2 hours ago, jorisd1980 said:
2 hours ago, jorisd1980 said:

ben esmoke66 nog wel erg dankbaar voor de tip mbt de berserker trouwens. Wat een megazuinige tank!

Doen elkaar kwa smaak niet veel maar vind de airholes wat nadeliger van die tank 

16 minutes ago, gebs said:

Je hoeft toch ook niet bij FastTech kopen? Of is dat verplicht tegenwoordig? :e33

4 hours ago, Chasepoes said:

Je hoeft toch ook niet bij FastTech kopen? Of is dat verplicht tegenwoordig? :e33

Nee , je mag ook bij Gearbest bestellen als je dat liever hebt . :ja

7 hours ago, gebs said:

Daarom zelf maken.

Ik vraag me toch af hoe je die hele 4ml in een half uur weg krijgt.... Ik bouw meestal een 1 ohm coil in mijn Siren, damp op 12-13 watt (wel met power-start, die kan ik op deze box niet uitzetten) en moet toch echt een uur of drie, vier bijna non-stop door dat ding ademen voor de tank leeg is. Lekt hij echt niet ergens? Of heb je het wattage heel hoog?

Ik merk eigenlijk geen signifikant verschil met mijn andere rta's. Wel in smaak, niet in verbruik.

17 minutes ago, L33ntje said:

Ik vraag me toch af hoe je die hele 4ml in een half uur weg krijgt....

Eerlijk gezegd vroeg ik mij dat ook al af. Ik heb de 2ml versie maar ik krijg hem echt niet leeg binnen een half uur al zou ik dat willen (zelfs niet binnen een uur), en dan lurk ik bijna constant aan mijn damper(s) als ik niks te doen heb.

Overigens vind ik de smaak ook erg tegen vallen. De KF 5 en al zeker de 'antieke' Subtank mini geven echt vele malen meer smaak (ben ook nog niks tegengekomen wat die Subtank kan verslaan qua smaak), al valt smaak natuurlijk niet te betwisten.

3 hours ago, Tony said:

Eerlijk gezegd vroeg ik mij dat ook al af. Ik heb de 2ml versie maar ik krijg hem echt niet leeg binnen een half uur al zou ik dat willen (zelfs niet binnen een uur), en dan lurk ik bijna constant aan mijn damper(s) als ik niks te doen heb.

Overigens vind ik de smaak ook erg tegen vallen. De KF 5 en al zeker de 'antieke' Subtank mini geven echt vele malen meer smaak (ben ook nog niks tegengekomen wat die Subtank kan verslaan qua smaak), al valt smaak natuurlijk niet te betwisten.

Hm, de Kangertech (toptank, maar exact de zelfde rba) was mijn dagelijkse tank, tot ik de Digiflavor kreeg. Die smaakt me juist net iets beter, omdat de lucht wat Verder dicht kan. Uiteindelijk wordt de smaak toch ook sterk bepaald door de coil en de bewatting, en die heb ik op de siren wel anders opgebouwd ja. In de siren kun je grotere/dikkere Coils kwijt, en momenteel heb ik er al een paar dagen en Clapton in. De verschillen zijn echter wel zo minimaal (met een zelfde coilweerstand) dat het uiteindelijk wel het makkelijker vullen/ bouwen/bewatten is dat de doorslag geeft.

Zuinig is de Siren V2 24mm/4ml bepaald niet maar in de praktijk valt het reuze mee.

Ik doe toch wel een uurtje of 3 ermee. De smaak is prima en de "tochtigheid" (hoogste stand) is precies goed voor mij.

Voor mij zit ie precies tussen de luchtige Skyline en de Berserker in.

't is alleen jammer dat de zilveren versie geverfd is en geen blank roestvrij staal.

Ik heb nu de gun metal versie voor op de Sigelei 213 mini. Mooie combi ook.

Sigelei_Fuchai_213_Mini_met_Siren_V2.jpg

Ik verbruik ook ongeveer 4ml op een dag met de Siren 2, en dan moet ik toch echtmijn best doen hoor

7 minutes ago, Snip said:

Ik verbruik ook ongeveer 4ml op een dag met de Siren 2, en dan moet ik toch echtmijn best doen hoor

Ik heb er een 0.7ohm SS316 coil in zitten op 18W en 215 graden.

16 hours ago, Cyber_Huub said:

Of een liter.....

6 hours ago, Cyber_Huub said:

Daarom zelf maken.

Ja daar wil ik ook mee beginnen alhoewel ik sterk m'n vraagtekens heb bij het resultaat en de kosten daarvan. 

Die hangda tabak smaken zijn erg goed te dampen, met name desertship en 555, zou ik zoiets ook zelf kunnen maken? 

Ik bestel nu al een jaar daar maar ik blijf op 4 smaken zitten die ik lekker vindt dus hoop ook wat meer smaken te ontdekken als ik zelf ga brouwen. 

4 hours ago, gebs said:

Ja daar wil ik ook mee beginnen alhoewel ik sterk m'n vraagtekens heb bij het resultaat en de kosten daarvan. 

Die hangda tabak smaken zijn erg goed te dampen, met name desertship en 555, zou ik zoiets ook zelf kunnen maken? 

Ik bestel nu al een jaar daar maar ik blijf op 4 smaken zitten die ik lekker vindt dus hoop ook wat meer smaken te ontdekken als ik zelf ga brouwen. 

Ja, afhankelijk van hoe je inkoopt.
Een liter base afhankelijk van sterkte valt mee.
Flavour, reken op 10% verhouding zal in de buurt van een 25 a 30 euro komen.
In het ergste geval komt een liter dan op een euro of 70.
Een schijntje dus.

5 hours ago, balling said:

Ik heb er een 0.7ohm SS316 coil in zitten op 18W en 215 graden.

Ik heb er een 1,2 ohm in zitten, gemaakt van 0,4mm kanthal met 8 wikkelingen, en ook 18watt.
Hij staat op de Teslacigs punk en is een geweldige tank.
Verbruik kan ik niet goed controleren, daar ik hier omgeven ben door een 8 mods, die ik willekeurig gebruik.
Ik zal wel eens een poging in een weekend doen.

13 hours ago, Tony said:

Dat is verbazend. Ik heb juist exact de omgekeerde ervaring. De SubTank met RBA erin doet leuk mee, maar haalt het van geen kant qua smaak bij een KayFun of de Siren 2.

9 hours ago, balling said:

De smaak is prima en de "tochtigheid" (hoogste stand) is precies goed voor mij.

Voor mij zit ie precies tussen de luchtige Skyline en de Berserker in.

Luchtige SkyLine? Ik heb er 2 en met de juiste insert kan ik ze niet luchtig noemen :e33