Jump to content
RJD2

Vaporesso Cascade Sub-Ohm tank coils

Recommended Posts

Hallo :)

Ik heb een tijdje geleden een Cascade tank gekocht voor mijn vaporesso.

Nu ben ik op zoek naar coils hiervoor. (GTM-8 / GTM-2).

Iemand enig idee waar ik deze kan kopen / bestellen? 

En hoe zit het met import vanuit bv Amerika naar NL (Coils).

Word dit ingenomen?

Ik loop me rot te zoeken maar misschien weet iemand hier iets.

Bedankt

Robert

(Nederland)

Goeieavond @RJD2, persoonlijk heb ik geen idee waar je die coils kunt bestellen, maar er zijn vast leden die jou hier mee kunnen helpen.

Uit ervaring weet ik wel dat bestellingen uit Amerika met grote regelmatigheid worden onderschept door de douane met als gevolg het betalen van belasting en afhandelingskosten.

Uit China bestellen is vaak een goedkoper en minder risicovolle optie.

Welkom trouwens op ons forum, wanneer je zin en tijd hebt ben je bij deze uitgenodigd om jezelf in onderstaand topic aan ons voor te stellen...

... altijd leuk om een nieuw lid iets beter te leren kennen !

Sub.

Waar heb je hem gekocht, en vraag desnoods eens hoe je aan de coils geraakt dichterbij,

Heb ook eens rondgekeken, tankje wel maar coils apart niet, ook wel raar, niet leuk voor jou dat je zo ver moet bestellen.

@RJD2 Als je er geen moeite mee hebt om in China te bestellen worden hier authentic GTM coils

aangeboden in beide varianten!

On 9-1-2018 at 18:38, RJD2 said:

Je kan ook de NRG coils gebruiken die zijn overal verkrijgbaar en gaan lekker lang mee

Hoi Robert,

Ik heb dezelfde tank en vandaag de coils kunnen kopen bij de shop hier in de buurt. Net snel gegoogled en de cascade 2ml is hier ook in Nederland te koop. Die coils zijn nu gewoon te krijgen.

Gek genoeg heb ik wel een 7 ml cascade tank in nederland kunnen kopen via e-wolk, gelukkig maar want ik was niet blij met die 2 ml tank die bij de revenger x kit geleverd werd.

Verder wel blij mee, echt een dikke wolkenblazer, maar als beginner weet ik nog niet beter. Het is in elk geval een grote stap vooruit vanaf een tobeco supermini tank.

Posted (edited)

Er zit een NRG (GT coils) verloop bij de cascade tank.
In de NRG tank passen in plaats van de GT coils ook de coils voor de smok tfv8 baby beast, exact dezelfde afmeting/schroefdraad.
Ook de coils van de Eleaf Ello HW coils passen prima.

Met die verloop kan je dus ook Vaporesso GT coils, smok V8 coils en Eleaf Ello HW coils  in je cascade tank gebruiken. of een RTA deck voor een van deze types.

Dat geeft je misschien wel een alternatief zolang je de GTM coils niet hebt! 

Edited by fvdb

On 13-3-2018 at 18:23, fvdb said:

Er zit een NRG (GT coils) verloop bij de cascade tank.
In de NRG tank passen in plaats van de GT coils ook de coils voor de smok tfv8 baby beast, exact dezelfde afmeting/schroefdraad.
Ook de coils van de Eleaf Ello HW coils passen prima.

Met die verloop kan je dus ook Vaporesso GT coils, smok V8 coils en Eleaf Ello HW coils  in je cascade tank gebruiken. of een RTA deck voor een van deze types.

Dat geeft je misschien wel een alternatief zolang je de GTM coils niet hebt! 

Ik heb me gek gezocht naar een RBA deck voor de cascade tank maar niet gevonden, waar kan ik deze vinden?

Vond wel een topic op reddit dat het met een NRG tank wel past maar ivm de hoogte van het glas niet gaat werken.

Ik heb ze via slimroken.nl besteld!

Volgens mij de enige waar ze de gtm8 coils hebben. En nog goedkoop ook! Ga ik ze zeker weer bestellen.

Wat een top tank is het hè! Super smaak en mega wolken ???

1 hour ago, Dampf said:

wolken ???

Welkom op het forum @Dampf! :welkom1

Je kunt je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt :ja:ja

Posted (edited)
On ‎18‎-‎3‎-‎2018 at 17:06, chielio72 said:

Ik heb me gek gezocht naar een RBA deck voor de cascade tank maar niet gevonden, waar kan ik deze vinden?

Vond wel een topic op reddit dat het met een NRG tank wel past maar ivm de hoogte van het glas niet gaat werken.

De hoogte van een smok tfv8 baby RBA deck is gelijk aan die van de normale coils. die passen ook, ik zou niet weten waarom dat niet zou werken.

Edit: Even zitten kloten met de RBA voor de TFV8, de NRG tank en de TFV8 tank

Het NRG glas is inderdaad net iets te hoog icm de RBA voor de TFV8. 
De schroefdraad van de RBA  voor de TFV8 zit dieper als die van een standaard GT8 of TF-T8 coil  dus je schroefdraad grijpt niet.
oftewel je zal je glas moeten afslijpen... waarna de GT Cores niet meer passen. Standaard is het dus een no-go

Maar...

Als je het glas van een TFV8 gebruikt, inclusief de onderste O ring van de TFV8 en de bovenste O ring van de NRG tank dan past het wel :) 

Oftewel het is wel redelijk simpel pas te maken door een beetje te combineren.
Uiteraard mits je een glas en O ring voor een TFV8 hebt liggen.

Al zou ik er gewoon een TFV8 bij kopen... Die kost rond de 15 euro @gearbest en dan past het 1 op 1.(https://www.gearbest.com/clearomizers/pp_425057.html)
Dan heb je 2 coils, 2 glazen, een set O ringen en een extra tank!

Dat is veel meer value for money als alleen een glas en een O ring setje voor de TFV8...
Want dat kost je een euro of 3 voor het glas en dan de O ring die ik alleen in setjes van een euro of 5 tegen kom. 8 euro totaal dus.

Alleen of je als je ook de TFV8 hebt nog de NRG tank wil aanpassen.... Nee....
Oftewel als je het niet toevallig nog hebt liggen zo als ik omdat ik beide tankjes heb zou ik het RBA deck niet in de NRG maar in de TFV8 willen gebruiken.

Voor die 7 euro meer zou ik de moeite om de NRG om te bouwen helemaal niet nemen.
Dat verschil verdien je namelijk zo weer terug met de 2 meegeleverde coils.

Edited by fvdb

Posted (edited)
17 hours ago, fvdb said:

De hoogte van een smok tfv8 baby RBA deck is gelijk aan die van de normale coils. die passen ook, ik zou niet weten waarom dat niet zou werken.

Edit: Even zitten kloten met de RBA voor de TFV8, de NRG tank en de TFV8 tank

Het NRG glas is inderdaad net iets te hoog icm de RBA voor de TFV8. 
De schroefdraad van de RBA  voor de TFV8 zit dieper als die van een standaard GT8 of TF-T8 coil  dus je schroefdraad grijpt niet.
oftewel je zal je glas moeten afslijpen... waarna de GT Cores niet meer passen. Standaard is het dus een no-go

Maar...

Als je het glas van een TFV8 gebruikt, inclusief de onderste O ring van de TFV8 en de bovenste O ring van de NRG tank dan past het wel :) 

Oftewel het is wel redelijk simpel pas te maken door een beetje te combineren.
Uiteraard mits je een glas en O ring voor een TFV8 hebt liggen.

Al zou ik er gewoon een TFV8 bij kopen... Die kost rond de 15 euro @gearbest en dan past het 1 op 1.(https://www.gearbest.com/clearomizers/pp_425057.html)
Dan heb je 2 coils, 2 glazen, een set O ringen en een extra tank!

Dat is veel meer value for money als alleen een glas en een O ring setje voor de TFV8...
Want dat kost je een euro of 3 voor het glas en dan de O ring die ik alleen in setjes van een euro of 5 tegen kom. 8 euro totaal dus.

Alleen of je als je ook de TFV8 hebt nog de NRG tank wil aanpassen.... Nee....
Oftewel als je het niet toevallig nog hebt liggen zo als ik omdat ik beide tankjes heb zou ik het RBA deck niet in de NRG maar in de TFV8 willen gebruiken.

Voor die 7 euro meer zou ik de moeite om de NRG om te bouwen helemaal niet nemen.
Dat verschil verdien je namelijk zo weer terug met de 2 meegeleverde coils.

FF checken de baby beast op gearbest komt zo te zien zonder RBA deck voor 15 dollar

https://www.gearbest.com/clearomizers/pp_610893.html?wid=21

RBA deck 6,50 dollar

https://www.gearbest.com/accessories/pp_595243.html

Dan ga ik inderdaad niet moeilijk doen en de vaporesso verbouwen met O rings en glass.

Nog een vraagje, welke prebuild coils kan ik hier het beste voor bestellen?

Edited by chielio72
juiste link erbij

Posted (edited)

ik vind zelf de hyper engines het beste, de T8 geeft de meeste smaak en damp, maar dat is persoonlijk.

edit: niet goed gelezen: prebuild coils, helaas ben ik daar zelf niet echt mee bezig.
Heb atm nog veel te veel kant en klare coils liggen.
Geen idee dus.

Dat glas van de RBA is trouwens iets hoger als het standaard glas. tis minimaal, maar het gewone glas is te laag.
Ook bij de baby beast moet je dat glas gebruiken.
Overigens is bij de 2 ml NRG tank het gewone glas van de 2 ml eu versie van de tfv8 icm de onderste o ring de juiste.

Edited by fvdb

1 hour ago, fvdb said:

Overigens is bij de 2 ml NRG tank het gewone glas van de 2 ml eu versie van de tfv8 icm de onderste o ring de juiste.

Oh ja ik heb inderdaad een 2 ml NRG tank .. en nu een 3 ml tfv8 baby beast besteld met RBA deck los dus dat is op de fabriekcoils na allemaal niet compatible kwa glas enzo .. dan maar geen RBA in de NRG, misschien dat vaporesso er ooit nog eentje gaat uitbrengen voor de NRG en cascade.

Ja of dat er een andere partij een setje samen stelt met een RBA, passend glas en o ringen.

Het lulligste is dat er voor de EU versie van de TFV8  gewoon helemaal geen passend RBA deck is.

Dat is waar de NRG dus komt kijken... andere o ring en glas van de TFV8 en het werkt. Je voldoet dus aan de EU regelgeving met een RBA.

En eerlijk gezegd is de NRG niet beter of slechter als de TFV8.

Maar als je een standaard oplossing wil met RBA deck dan kan je gewoon prijstechnisch beter die 3 ml kopen in het buitenland.

6 hours ago, fvdb said:

Ja of dat er een andere partij een setje samen stelt met een RBA, passend glas en o ringen.

Het lulligste is dat er voor de EU versie van de TFV8  gewoon helemaal geen passend RBA deck is.

Dat is waar de NRG dus komt kijken... andere o ring en glas van de TFV8 en het werkt. Je voldoet dus aan de EU regelgeving met een RBA.

En eerlijk gezegd is de NRG niet beter of slechter als de TFV8.

Maar als je een standaard oplossing wil met RBA deck dan kan je gewoon prijstechnisch beter die 3 ml kopen in het buitenland.

Voor de 2 ml TFV8 baby beast is er wel een RBA deck in europa zo te zien, als de info op hun site klopt natuurlijk.

https://www.rookwinkel.nl/smok-v8-baby-rba.html

Maar ik ben die prijzen en die kleine 2 ml tankjes beu dus zoek inderdaad mijn heil in het buitenland bij gearbest en fasttech.

Heb voor mijn revenger x achteraf gezien ook teveel betaald hier en liever voor hetzelfde geld een 5 ml NRG tankje gehad.