Jump to content

Geekvape Blitzen RTA review

Recommended Posts

Deze RTA is de nieuwste van Geekvape en ze zijn hier hun inspiratie gaan zoeken bij de Aromamizer.

De Aromamizer heb ik nooit getest dus ik kan niet vergelijken met die RTA!

Had deze RTA nu niet onmiddelijk op mijn verlanglijstje staan, maar als ze vragen of ik die wil testen zeg ik natuurlijk geen nee.

Geen link naar waar ik de RTA gehaald heb, wel een link naar Geekvape:

https://www.geekvape.com/project/blitzen-rta/

Wat krijg je:

- Blitzen RTA

- Heleboel reserve o-ringen en vier schroefjes

- Reserve 2ml glas en 5ml bubble glas en adapter

- Schroevendraaier en tool om tank uit elkaar te draaien

- 510 driptip + adapter, frosted 810 driptip

DBmZuYH.jpg

De looks van de tank, love it or hate it vrees ik, voor mij persoonlijk niet erg aantrekkelijk.

qKmfz4t.jpg

Info onderaan:

cPk8baM.jpg

De airflow, veel gaatjes en dat zorgt wel altijd voor een rustige en aangename airflow.

Maar het zijn er wel veel, en dus ga je ook een pak lucht door het deck zuigen.

QwAvuRn.jpg

Standaard de rode 810 driptip op de RTA, in de spares krijg je een 510 adapter en driptip alsook een frosted 810 driptip.

loX2SvW.jpg

Topfill met twee grote openingen:

j2L2uOs.jpg

Omdat er weinig grip is bovenaan hebben ze een tool voorzien om de tank uit elkaar te draaien.

EP0Jnen.jpg

En dan kan je de adapter en bubble tank plaatsen om aan 5ml inhoud te komen.

Standaard is het 2ml om aan de TPD regels te voldoen, maar 2ml voor deze tank is echt belachelijk natuurlijk want dan blijf je maar vullen.

rc0rWdo.jpg

Zo ziet de RTA er dan uit met bubble glas:

5i4Vrpe.jpg

Het build deck is postless en het spreekt voor zich hoe je hier moet op builden.

LvTR0ZR.jpg

hxAzrHk.jpg

De build deck schroefjes zijn van dezelfde slechte kwaliteit als bij de Zeus RTA, behandelen met zorg dus!

Aan de hand van de hoeveelheid airflow heb ik dus mijn build gekozen, en met zoveel airflow leek het mij logisch om vrij laag te gaan.

Ik denk dat een 0.4-0.5 ohm build bij deze RTA niet goed kan zijn, denk dat je meer lucht dan smaak en damp binnen krijgt.

Daarom een lage build met 2 fused clapton coils die op 0.17ohm uitkomen.

8G3QItX.jpg

4vaKIQr.jpg

Tcpih8u.jpg

Wicken is niet zo moeilijk, werkt op dezelfde manier als elke andere RTA.

4gWdSmb.jpg

En zo staat de tank op mijn G-class mod:

lWsdjxB.jpg

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit is degelijk, schroefdraad is goed.

- Build deck schroefjes niet mijn ding.

- Build deck makkelijk op te bouwen.

- Veel driptip keuze.

- Door de manier waarop deze tank in elkaar steekt zit er een wankel in de RTA als deze op een mod staat, je kan de tank wat bewegen (en ja alles is goed aangedraaid!).

- Airflow is heel rustig en smooth maar wel veel airflow.

En als je de airflow half afsluit krijgt maar de helft van je coil directe lucht op de coil.

- De smaak is niet wat ik verwacht had, de smaak blijft wat achter ten opzichte van enkele andere dual coil RTA's die ik heb (Reload, Kensei).

Heb eerst de coilpositie aangenomen zoals op de Geekvape site staat, dus de coils centraal op het deck.

Dit was erg slecht, de airflow werd turbulent en smaak was echt niks.

Dan de coils naar buiten gebracht en kort bij de airflow, dit is beter maar toch blijft de smaak wat flets ongeacht welk wattage ik ook hanteer.

Je kan volgens Geekvape ook single coil gebruiken, heb dit niet getest maar kan me zo al voornemen dat dit waardeloos gaat zijn.

Een coil centraal in het deck en de enorme airflow die bijna een centimeter van de coil zit kan gewoon niet goed werken.

Voor mij persoonlijk geen winnaar deze RTA, er is volgens mij veel beter op de markt.

• Like 1
  • Thanks 1

Echte Aromamizer fans gaan het misschien niet eens zijn met mijn visie van dit soort tanks, maar ga ze toch neerpennen.

Dit soort build deck is eigenlijk een RDA build deck, maar omdat er een tank met liquid aanwezig is word dat een RDTA en zo zou ik deze tank ook noemen ongeacht de tank nu bovenaan of onderaan zit.

Waarom RDTA? omdat de airflow werkt zoals bij een RDA, dus meestal ook zijdelingse airflow die rechtstreeks van buitenaf komt.

Bij een RTA komt de airflow meestal van onderaan.

Nu was ik voor dat ik squonken ontdekt heb een RDTA fan want ik gebruikte bijna niks anders, maar wel RDTA's met het deck bovenaan en de tank eronder.

Bij een RDTA met het build deck bovenaan heb je identiek dezelfde vape ervaring als een echte RDA, er zit geen verschil tussen beide.

Bij een RDA en RDTA met deck bovenaan heb je dus direct de coils onder de topcap zitten, bij deze tank moet de damp nog eerst een stuk naar boven voor die in je mond komt.

En dat laatste is volgens mij de reden waarom de smaak wat achterwege blijft ten opzichte van een RDTA met deck bovenaan of een RTA waar de airflow onder de coils zit.

• 4 weeks later...
On 09/01/2018 at 01:06, Jim said:

Bij een RDTA met het build deck bovenaan heb je identiek dezelfde vape ervaring als een echte RDA, er zit geen verschil tussen beide.

Dank voor deze bevestiging. Hoewel dit een waarheid als een koe is krijg ik overal waar ik hem debiteer een heleboel rotzooi over me heen haha.