Jump to content
jorisd1980

Minimale benodigdheden siren 2 rta met prebuilt coils

Recommended Posts

Ik wil vandaag een Siren 2 gaan aanschaffen, enerzijds omdat het me leuk lijkt om zelf met coils en wicken etc bezig te gaan, aan de andere kant om de kosten van fabriekscoils te gaan drukken. Nu weet ik dat de Siren 2 met 2 prebuilt coils komt. Ik wil in eerste instantie even zo min mogelijk uitgeven om te kijken wat ik later eventueel nog nodig heb.

Ik had bedacht dat ik vooral cotton bacon V2 nodig ga hebben, en eventueel een keramisch pincet. Ik zou dan m’n mod gebruiken om het aantal ohms uit te lezen, al is dat natuurlijk eigenlijk al bekend als je prebuilt coils gebruikt.

Mijn vragen:

Hebben prebuilt coils over het algemeen ook hotspots? En heb ik dus idd een keramisch pincet nodig? Heb ik echt een ohm reader nodig als ik een mod gebruik, voorlopig?

En zou ik hiermee een eerste opzetje kunnen maken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je mod is een prima "ohm reader" (hoe kom je dr op :) )

Keramische pincet is geen pure noodzaak, Een gewone pincet doet ook zn werk. Het verschil is dat je een keramische kunt gebruiken tijdens het opgloeien, een gewone gebruik je dr vlak na. Tenzij het een spaced coil is moet je wel op jacht naar de hotspots. Maar lees de wiki even door.

Cotton bacon is prima spul, kun je goed mee wicken.

Je ziet dat er niet veel nodig is om zelf je coils en wickjes te maken :)

Welke katoen je kiest/gebruikt is persoonlijk. Sommigen geven de voorkeur aan de Pads zoals bij de muji katoen anderen aan de strengen katoen a la bacon.
Ik gebruik beiden en mijn keuze is minder prijs afhankelijk eerder wat ik fijn vind om te wicken.
De bacon gebruik ik voor mijn vrouw die vindt dat deze langer meegaat en beter smaakt. Zelf gebruik ik Pads maar meestal katoen van ecgwow.
De Pads moet je net breed genoeg knippen, bij de strengen kan je makkelijker wat toevoegen of afhalen...

Het is dus een beetje zoeken welke en wat jij het leukst vindt ?

Sent from my MI 6 using Tapatalk

Thanx! :-) Ik ben erg benieuwd naar mijn eerste ervaringen met een rta, na 3 maanden gebruik te hebben gemaakt van een Nautilus 2.

1 hour ago, jorisd1980 said:

Ik wil vandaag een Siren 2 gaan aanschaffen, enerzijds omdat het me leuk lijkt om zelf met coils en wicken etc bezig te gaan, aan de andere kant om de kosten van fabriekscoils te gaan drukken. Nu weet ik dat de Siren 2 met 2 prebuilt coils komt. Ik wil in eerste instantie even zo min mogelijk uitgeven om te kijken wat ik later eventueel nog nodig heb.

Ik had bedacht dat ik vooral cotton bacon V2 nodig ga hebben, en eventueel een keramisch pincet. Ik zou dan m’n mod gebruiken om het aantal ohms uit te lezen, al is dat natuurlijk eigenlijk al bekend als je prebuilt coils gebruikt.

Mijn vragen:

Hebben prebuilt coils over het algemeen ook hotspots? En heb ik dus idd een keramisch pincet nodig? Heb ik echt een ohm reader nodig als ik een mod gebruik, voorlopig?

En zou ik hiermee een eerste opzetje kunnen maken?

Het is heel makkelijk om je gek te laten maken door alle mogelijkheden.
Wat die katoen betreft, zie je door de bomen het bos al niet meer.
Ik gebruik al jaren simpele kappers watten(lontwatten) en ben uitermate tevreden.

Persoonlijk vind ik een keramisch pincet geweldig, daar ik hoofdzakelijk micro coils maak.

Maak je niet zo druk om hotspots, ze komen zelden voor.

Je mod is te gebruiken als ohmreader, zeker in den beginne.
Daarna ga je je ergeren als je mod de zoveelste keer omgevallen is.
Ik gebruik liever een stabiele zelfgemaakte sokkel.
Of nog beter, een coilmaster, waarop je tegelijk kunt builden, meten en e.v.t. voorgloeien.

Kijk eerst maar eens of het bevalt, daarna zijn er genoeg gadgets.

Thanx! :-) Ik ben erg benieuwd naar mijn eerste ervaringen met een rta, na 3 maanden gebruik te hebben gemaakt van een Nautilus 2.

En wie weet vind je wel een forummer in je omgeving om de kneepjes te leren. Alhoewel Youtube ook leerzaam is. Alleen waar een youtuber een uur over doet doe jij het in 5 minuten :)

Het is me gelukt hoor! Er worden twee prebuilt coils van 1 ohm meegeleverd; zelf voor het eerst gewickt etc, na 100 YouTube filmpjes te hebben gezien ging dat eigenlijk allemaal vanzelf. Ik damp ‘m nu op 12 watt (misschien wat laag maar het werkt) en wat is die smaak fenomenaal...IMG_4716.JPG

Geeft een kick he

Echt wel! En dat met gewoon een prebuilt coil. Niks bijzonders gedaan en toch overtreft het mijn Nautilus 2 qua smaak en throat hit met gemak!

Posted (edited)

Als standaard tijdens het bouwen en wicken gebruik ik zo'n standaardje, waarvan ik er een heleboel heb (om tanks te parkeren).

Een keramische pincet heb ik ook, is zeer nuttig.

Daarna check ik het ohmage door de tank op een mod te schroeven, waarbij mijn mods nog nooit omgevallen zijn, omdat ik 2 handen heb.

Muji cotton wissel ik af met lontwatten. En bij de Muji-pads trek ik de buitenste laagjes er niet af. 

Overigens kun je de Muji katoen eveneens in de breedte een beetje uit elkaar trekken/ fluffy maken.

Edited by Marianna

4 hours ago, jorisd1980 said:

Het is me gelukt hoor! Er worden twee prebuilt coils van 1 ohm meegeleverd; zelf voor het eerst gewickt etc, na 100 YouTube filmpjes te hebben gezien ging dat eigenlijk allemaal vanzelf. Ik damp ‘m nu op 12 watt (misschien wat laag maar het werkt) en wat is die smaak fenomenaal...IMG_4716.JPG

Goed dat het jou de eerste keer al is gelukt. De smaak is (als ik die van mijn Kayfun naga) beter dan die van de Naut2.

Goed dat het jou de eerste keer al is gelukt. De smaak is (als ik die van mijn Kayfun naga) beter dan die van de Naut2.

Fijn dat bij jou de smaak ook beter bevalt! Maar jij bent meteen hardcore met een eigen build aan de slag gegaan he? :) ik ben lafjes begonnen met een prebuilt coil in een makkelijke tank! :)

Als standaard tijdens het bouwen en wicken gebruik ik zo'n standaardje, waarvan ik er een heleboel heb (om tanks te parkeren).
Een keramische pincet heb ik ook, is zeer nuttig.
Daarna check ik het ohmage door de tank op een mod te schroeven, waarbij mijn mods nog nooit omgevallen zijn, omdat ik 2 handen heb.
Muji cotton wissel ik af met lontwatten. En bij de Muji-pads trek ik de buitenste laagjes er niet af. 
Overigens kun je de Muji katoen eveneens in de breedte een beetje uit elkaar trekken/ fluffy maken.

Oh zo’n standaardje is zeker niet onhandig inderdaad! Ik neem je tips graag ter harte ;) thanx! Het keramisch pincet heb ik wel alvast gekocht!

2 minutes ago, jorisd1980 said:

ik ben lafjes begonnen met een prebuilt coil in een makkelijke tank! :)

niets mis mee, ik gebruik tussen door ook nog pre builts coils :-)

nog 6 doosjes van 200 stuks. Kanthal A1  24ga .5 ohm  lekker makkelijk voor als ik niet echt zin heb :-)

Maar jij bent meteen hardcore met een eigen build aan de slag gegaan he? :) ik ben lafjes begonnen met een prebuilt coil in een makkelijke tank! :)

Ik heb vandaag ook prebuilt coils gebruikt. Eerst had ik er een clapton coil in gedaan: nou, dat was lastig, die dikke draad onder de schroefjes te krijgen. En ik had op 20W een dryhit. Toen heb ik er een kanthal coil ingedaan van 28/mga/3 mm en nieuwe wick natuurlijk. Dat is een paar uur geleden en ik heb mijn mod nu op 12.5 Watt staan. Volgens het doosje zou hij 1 ohm moeten zijn, maar de mod zegt dat het 0.73 is. Het blijkt ook nog uit te maken hoe je die coil ophangt. 

Het draaien van de coil vind ik niet zo moeilijk. Het juist wicken is lastig. Maar we gaan door.

Clapton lijkt me idd ook lastiger; op YouTube lijkt een en ander toch net iets groter dan in werkelijkheid. Ik begrijp niet hoe die reviewers hun handjes zo rustig weten te houden :) Bij mij ging het wicken juist supereenvoudig. Het lijkt ook niet zo nauw te komen; ik heb geen enkele dryhit gehad nog en ik heb het echt uit de ‘losse pols’ gedaan. Maar; het zal morgen wel huilen zijn hier als ik iets nieuws wil gaan proberen Haha :)

1 minute ago, jorisd1980 said:

Clapton lijkt me idd ook lastiger; op YouTube lijkt een en ander toch net iets groter dan in werkelijkheid. Ik begrijp niet hoe die reviewers hun handjes zo rustig weten te houden :) Bij mij ging het wicken juist supereenvoudig. Het lijkt ook niet zo nauw te komen; ik heb geen enkele dryhit gehad nog en ik heb het echt uit de ‘losse pols’ gedaan. Maar; het zal morgen wel huilen zijn hier als ik iets nieuws wil gaan proberen Haha :)

In die reviews zie je altijd mannen en die hebben in de regel grote handen. Ik ben altijd verbaasd als ik ze zie prutsen met die superkleine coiltjes en schroefjes en het gaat ook altijd in een keer goed...Voorlopig maak ik nog maar geen videootje van mezelf als ik aan het bouwen ben...:ja

Ik ben benieuwd hoe dat over een jaar is, als we ervaren zijn ;-) 25 rta’s en 3 explosies verder ;-)

Deze single coil heb ik vandaag gemaakt met 28GA, 2.5 diameter, op iets meer dan 1 ohm. Ziet dit er zo enigszins acceptabel uit? IMG_4726.JPG