Jump to content

Douane België onderschept e-sigaretten


/Marc/

Recommended Posts

En ja hoor.......  Ik ben bij de gelukkigen.......... NOT :657

Ik dacht ook wel dat het weer het zoveelste dreigement of bangmakerij was.
Tot ik deze morgen een Pro-Justitia van FOD volksgezo
ndheid in de bus kreeg >: >: >:
PV van inbeslagname met oog op vernietiging van mijn Digiflavor siren V2 besteld bij aliexpress.
17 euro in de vuilbak dus.... Hopelijk een toevalstreffer van onze vrienden douaniers, of toch niet  :hmm :hmm

 

 

  • Sad 4
Link to comment
Share on other sites

Just now, Casketje said:

Ik heb ook een pakketje (SMOK Spirals Plus Tank en 5 vervangingscoils) dat al sinds begin december bij de douane vast zit. Nog andere zaken besteld voor en na en die zijn wel zonder problemen doorgekomen. Wat moet ik doen in dit geval? Contact opnemen of wachten tot zij mij contacteren?

 

Je krijgt gewoon een bericht....    En hebt 60 dagen om je niet akkoord te verklaren.

Indien je niets laat weten gaat men over tot vernietiging...   

** Sarcasm ON** Helemaal gratis :gek. Wat mogen wij ons toch gelukkig prijzen met zoveel ijver om de volksgezondheid te vrijwaren.  ** Sarcasm OFF**

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sandorfi said:

En ja hoor.......  Ik ben bij de gelukkigen.......... NOT :657

Ik dacht ook wel dat het weer het zoveelste dreigement of bangmakerij was.
Tot ik deze morgen een Pro-Justitia van FOD volksgezo
ndheid in de bus kreeg >: >: >:
PV van inbeslagname met oog op vernietiging van mijn Digiflavor siren V2 besteld bij aliexpress.
17 euro in de vuilbak dus.... Hopelijk een toevalstreffer van onze vrienden douaniers, of toch niet  :hmm :hmm

 

 

Pff dat is k.t,

En dat voor een tankje,zit niet eens liquid of nicotine in.

Mijn vandyvape triple rta heb ik ergens 20/12 ontvangen,

die is er dan toch door geraakt in die periode dat ze controleerde,

dus lang niet alle pakjes houden ze tegen.

 

10 minutes ago, Marianna said:

 

Je bedoelt dat 't wel interessant is voor   "onze dampende douaniers" ?   

Zouden die werkelijk in de mogelijkheid zijn om daar dingen van mee naar huis te nemen,

als dat zo zou zijn is het een echte schande.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, /Marc/ said:

...

 

Zouden die werkelijk in de mogelijkheid zijn om daar dingen van mee naar huis te nemen,

als dat zo zou zijn is het een echte schande.

In het geval van @sandorfi denk ik niet, aangezien hij/zij een pv heeft ontvangen.

Maar ik kan wel verhalen vertellen (uit de jaren 80, hoop dat het nu niet meer zo is) van feestjes met 'inbeslag' genomen waar. (voeding middelen en drank, moest men aan iets anders denken).

Die groep is er tot hun pensioen mee kunnen doorgaan en hebben er een vette lever aan overgehouden.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Marianna said:

 

Je bedoelt dat 't wel interessant is voor   "onze dampende douaniers" ?   

 

Neen @Marianna, ik hoop eigenlijk stiekem dat mijn siren2 een toevalstreffer was en hoop dat ze niet alles wat in de verte lijkt op tank of modje er uit halen.. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, OvergeefDave said:

@sandorfi

 

Heb je je tracking nummer nog?

Dan kan je zien waneer het in BRURA (dat is waar de douane toeslaat) is aangekomen en dus ook wanneer het gekontroleerd is.

Tussen 15/12 en 31/12?

 

@OvergeefDave  volgens tracking: 

The item is being processed by customs

2017-12-28 13:03:00

en pv was van 04/01/18

Link to comment
Share on other sites

Guest Casketje
2 hours ago, sandorfi said:

 

@OvergeefDave  volgens tracking: 

The item is being processed by customs

2017-12-28 13:03:00

en pv was van 04/01/18

 

Tiens, 't mijne zit al vast sinds 07/12/2017 en nog steeds geen bericht gehad. :mmmVraag me af aan wat 't dan kan liggen..

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Casketje said:

 

Tiens, 't mijne zit al vast sinds 07/12/2017 en nog steeds geen bericht gehad. :mmmVraag me af aan wat 't dan kan liggen..

Twijfel er sterk aan dat het in beslag genomen is aangezien je dan al een pv in de bus zou hebben gehad . Vermoed dat het gewoon vertraging is ivm feestdagen en ook stiptheidsactie . Ik zou gewoon eens bellen , of de verkoper contacteren ( die op hun beurt eens kunnen rondhoren ) .

Ik vind de spirals tank trouwens geweldig tankje .... hoop dat je hem krijgt .

Just now, sezze said:

Twijfel er sterk aan dat het in beslag genomen is aangezien je dan al een pv in de bus zou hebben gehad . Vermoed dat het gewoon vertraging is ivm feestdagen en ook stiptheidsactie . Ik zou gewoon eens bellen , of de verkoper contacteren ( die op hun beurt eens kunnen rondhoren ) .

Ik vind de spirals tank trouwens geweldig tankje .... hoop dat je hem krijgt .

 

PS ... keep the updates coming .... ik ben van plan nog paar dingen te bestellen dus ik ben zeer nieuwsgierig .

Link to comment
Share on other sites

On 5-1-2018 at 21:32, Luc rafc said:

Aroma's mogen vrij verkocht worden, zowel in België als in de rest van Europa.

Batterijen net zo.

Je mag enkel geen reclame meer maken.

 

Hi,

en wat met aroma's die uit het Verenigd Koninkrijk komen ?

ik bestel nl altijd (maandelijks) bij The E-cig Shop .

zijn er nog Belgen die hier bestellen en al dingen ontvangen hebben na nieuwjaar ?

 

of iemand een aanbeveling voor een andere (goedkope)shop die zeker levert voor aroma's

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Luc rafc said:

Engeland zit nog steeds in de eurozone.

 

 

Niet in de Eurozone (voeren het Britse Pond) maar wel in de EU.

Dat is de reden waarom ze er redelijk makkelijk uit kunnen.

Voor Nederland is dat haast onmogelijk aangezien er dan binnen de ECB (balans/Target2)zal moeten worden afgerekend en dan is alles en iedereen failliet.

Edited by balling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, balling said:

Dat is de reden waarom ze er redelijk makkelijk uit kunnen.

Understament anybody? :lolIk zou zeggen ga eens met Theresa praten.

Brexit is het moeilijkste en meest complexe onderwerp in de UK politiek. Dat ze niet van munt hoeven te wisselen is (in mijn ogen) slechts een klein voordeeltje. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mantrax said:

of iemand een aanbeveling voor een andere (goedkope)shop die zeker levert voor aroma's

De kwaliteit (dus zonder gifstoffen) vind ik persoonlijk aanzienlijk belangrijker dan de prijs.

 

> Hier <  is een link naar een goede webshop die ook naar België verzendt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marianna said:

De kwaliteit (dus zonder gifstoffen) vind ik persoonlijk aanzienlijk belangrijker dan de prijs.

 

> Hier <  is een link naar een goede webshop die ook naar België verzendt.

 

idd, ik bestel dan ook bij beide

btw de kwaliteit van The E-cig Shop valt niets op aan te merken.

enkel hun verzendingskosten voor meer dan 1l is enorm hoog, hun prijzen zijn voor alle vloeistoffen van de laagste die ik ken:clap

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Bobby said:

Understament anybody? :lolIk zou zeggen ga eens met Theresa praten.

Brexit is het moeilijkste en meest complexe onderwerp in de UK politiek. Dat ze niet van munt hoeven te wisselen is (in mijn ogen) slechts een klein voordeeltje. 

 

Dan zou ik me maar eens eerst gaan verdiepen in de massieve complicaties van de single currency en het systeem van internationale valuta.

Groot-Brittannië heeft in deze het grote voordeel dat het niet monetair hoef af te rekenen met de Euro. Het moet alleen zijn aangegane verplichtingen afkopen.

Als Nederland dat zou moeten doen dan zou zij een schuld moeten aflossen bij de ECB van 1800 miljard (NL is voor 6% eigenaar van de ECB. ECB heeft een negatieve balans van +/- 30.000 miljard). Daar staat tegenover een vordering in Target2 (handelsbalans) van +/-220 miljard. Als dit soort bedragen zouden moeten gaan stromen dan treft dit het gehele mondiale financiële systeem en zal zeer waarschijnlijk tot een totale monetaire melt-down leiden.  Dat is de reden waarom een broodnodige Nexit onmogelijk is en ook nooit zal worden toegestaan.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 9-1-2018 at 16:07, sandorfi said:

En ja hoor.......  Ik ben bij de gelukkigen.......... NOT :657

Ik dacht ook wel dat het weer het zoveelste dreigement of bangmakerij was.
Tot ik deze morgen een Pro-Justitia van FOD volksgezo
ndheid in de bus kreeg >: >: >:
PV van inbeslagname met oog op vernietiging van mijn Digiflavor siren V2 besteld bij aliexpress.
17 euro in de vuilbak dus.... Hopelijk een toevalstreffer van onze vrienden douaniers, of toch niet  :hmm :hmm

 

 

 

Eigenlijk komt dit neer op gelegaliseerde diefstal door onze beleidsmakers. Het betekent dat ik een kruisje heb gezet op een stelletje dieven in het stemhokje.

 

Dat je invoerrechten, belasting moet betalen op iets dat in China is gekocht, tot daar dan. Maar dit is je , al is het maar 17 euro, eigenlijk bestelen.

Je hebt helemaal niets misdaan, geen drug gerelateerd object of wapen gekocht en toch laten ze je niet toe om dit fijn afgewerkt stukje metaal te ontvangen, hoewel je dit met eerlijk verdient geld hebt betaalt. 

Je zou bijna denken dat je nog geluk hebt ook,  want er worden geen administratieve kosten aangerekend voor, neen niet de vernietiging van het object, maar kosten om het PV op te maken en toe te sturen. :regels 

(Eventjes vergeten, die ambtenaar die het PV opmaakt, het papier, de postzegel, etc. Worden betaald... door mezelf!)

 

Arm land, arm Europa, waar degenen die door ons op de troon zijn gezet zich verheven voelen boven het volk en beslissen zonder ons te raadplegen.

Morgen beslissen deze excellenties dat ik een paar schoenen niet meer mag ontvangen opdat de schoenzool ervan te dun is. >: Of te sterk geurende voeten heb die het fijne Chinese leder kunnen aantasten.

Edited by timmermc
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, timmermc said:

 

Eigenlijk komt dit neer op gelegaliseerde diefstal door onze beleidsmakers. Het betekent dat ik een kruisje heb gezet op een stelletje dieven in het stemhokje.

 

Dat je invoerrechten, belasting moet betalen op iets dat in China is gekocht, tot daar dan. Maar dit is je , al is het maar 17 euro, eigenlijk bestelen.

Je hebt helemaal niets misdaan, geen drug gerelateerd object of wapen gekocht en toch laten ze je niet toe om dit fijn afgewerkt stukje metaal te ontvangen, hoewel je dit met eerlijk verdient geld hebt betaalt. 

Je zou bijna denken dat je nog geluk hebt ook,  want er worden geen administratieve kosten aangerekend voor, neen niet de vernietiging van het object, maar kosten om het PV op te maken en toe te sturen. :regels 

(Eventjes vergeten, die ambtenaar die het PV opmaakt, het papier, de postzegel, etc. Worden betaald... door mezelf!)

 

Arm land, arm Europa, waar degenen die door ons op de troon zijn gezet zich verheven voelen boven het volk en beslissen zonder ons te raadplegen.

Morgen beslissen deze excellenties dat ik een paar schoenen niet meer mag ontvangen opdat de schoenzool ervan te dun is. >: Of te sterk geurende voeten heb die het fijne Chinese leder kunnen aantasten.

Tja , politieke correctheid en pampermentaliteit is de tegenwoordige orde van de dag , en het wordt er ook niet beter op  Ik herinner mij toen ik een aantal jaren jonger was , dat ik lachte met Amerikaanse films series waar de vloer gereinigd werd en er een bordje moest staan met Caution Wet Floor , maar nu moet ik er niet meer mee lachen want het is hier ook . Alle vormen van zelfverantwoording zijn weggenomen ... De "staat" beslist dat dit niet goed voor je is en je dus dit niet mag doen . 

Vraag mij trouwens af ... Overal moeten stickers op dat : "Dit product bevat nicotine " terwijl ikzelf ervan overtuigd ben dat geen enkel toestel bij aankoop nicotine bevat . Mss moet ik klacht indienen vanwege bedrieglijke reclame en een "gazillion euro " eisen om dit recht te zetten .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...