Jump to content

Douane België onderschept e-sigaretten


/Marc/

Recommended Posts

4 minutes ago, K&H said:

:boos zou zo graag mijn gal spuwen, maar doen we lekker niet :grins  alé 1tje dan, K*t  :-) 

Staat wel bij dat ze er al een jaar mee bezig zijn,zouden ze dan vanaf nu nog strenger gaan cotroleren?

En wat met de pakjes die via post.nl besteld worden,die gaan in nederland door de douane,

eens ze daar geweest zijn heb ik ze meestal 2 dagen later in huis,die passeren hier dan niet meer langs de douane?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, /Marc/ said:

Staat wel bij dat ze er al een jaar mee bezig zijn,zouden ze dan vanaf nu nog strenger gaan cotroleren?

En wat met de pakjes die via post.nl besteld worden,die gaan in nederland door de douane,

eens ze daar geweest zijn heb ik ze meestal 2 dagen later in huis,die passeren hier dan niet meer langs de douane?

 

Het artikel verwijst naar dampmateriaal uit Azie en Amerika. En niet over EU aankopen.

 

De nieuwe regelgeving is vorig  jaar wat verzacht, wat betekend dat je probleemloos binnen EU grenzen kan aankopen online zolang de toestellen of vloeistof geen nicotine bevat. Zo ja, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om dit jou niet te verkopen.

Dus alle dampmateriaal waar 0mg nicotine inzit mag online binnen de EU verkocht worden omdat deze produkten conform  EU regelgeving zijn.

Voorbeeld van vloeistoffen: aroma's, liquids met 0mg nic.waarbij hier de uitzondering geldig is dat deze meer dan 10ml mogen bedragen.

(Liquid met nic. mag geen grotere inhoud dan 10ml bevatten, en voorzien zijn van alle blabla).

Dit zijn mijn wijsheden... :regels

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vanmorgen nog een mod binnen gekomen.

Zonder problemen door gegaan.

Ik denk niet dat er strenger wordt gecontroleerd, maar dat het een ontraden is.

Nogmaals kwam het logo van de vaporshop in beeld op het nieuws.

Zoals bekend één van de duurste uit de sector.

Mogelijk zijn die gaan klagen.

Of is het een verkapte vorm van reclame.

Dit kwam net na de aankondiging dat kruitvat geen tabaksproducten meer gaat verkopen.

Omdat er geen reclame meer mag gemaakt worden is het op deze manier nieuws.

 

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, timmermc said:

Het artikel verwijst naar dampmateriaal uit Azie en Amerika. En niet over EU aankopen.

 

De nieuwe regelgeving is vorig  jaar wat verzacht, wat betekend dat je probleemloos binnen EU grenzen kan aankopen online zolang de toestellen of vloeistof geen nicotine bevat. Zo ja, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om dit jou niet te verkopen.

Dus alle dampmateriaal waar 0mg nicotine inzit mag online binnen de EU verkocht worden omdat deze produkten conform  EU regelgeving zijn.

Voorbeeld van vloeistoffen: aroma's, liquids met 0mg nic.waarbij hier de uitzondering geldig is dat deze meer dan 10ml mogen bedragen.

(Liquid met nic. mag geen grotere inhoud dan 10ml bevatten, en voorzien zijn van alle blabla).

Dit zijn mijn wijsheden... :regels

 

Bron

e-sigaretten op afstand (via internet) te verkopen.  Geen enkel materiaal dat specifiek bedoeld is voor de vervaardiging van een e-sigaret die kan gevuld worden met een nicotinehoudende e-vloeistof, mag online verkocht worden aan de consument. B2B verkoop op afstand en de verkoop van e-vloeistoffen zonder nicotine zijn toegelaten.

België heeft een strengere wetgeving dan de buurlanden.:wink:sip Gelukkig zijn de aroma's en base wel toegelaten online, dat is toch iets:657.  Weinig tot geen  verkopers in België die iets anders zullen durven toesturen.

Edited by Blij
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628

 

1 minute ago, Darksand said:

Hufters, wij bepalen zelf wat wij kopen!

 

 

Gewoon met z'n allen duizenden CE4's in afzonderlijke vreselijk goed ingepakte pakketjes bestellen

Edited by Darksand
Link to comment
Share on other sites

Ik ben gedurende de kerstvakantie in belgie. Heb hier alleen tv van Belgie, en zag dit nieuwsbericht vanavond op vtm. Het leek alsof de douane alles wat met vapen te maken heeft in beslag neemt en vernietigt. Dat is er toch wel ver over. Tegelijk zie ik dat er in Belgie, nochtans hier in de provincie Antwerpen, veel meer mensen dampen dan in Nederland, misschien omdat er in ieder dorp meerdere dampwinkels zijn. En er is hier zo een vreemde reclamecampagne op tv waarbij iemand niquirette of hoe het heet, inhaleert. Dat mag dan kennelijk weer wel. Jammer dat de boven ons gestelden niet eens goed kijken naar de feiten.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dat is ook zo want bij PostNL heb ik nooit problemen, en als ik iets via Bpost laat komen is het 50/50% kans dat ik een brief krijg van de douane.

In 2017 heb ik 6x een brief moeten opsturen naar de douane als ik iets kocht dat via Bpost douane moest komen.

 

Wat die man daar zegt in het filmpje vind ik echt geweldig, dat flesjes liquid met afbeeldingen van fruit enz niet toegestaan is volgens de wet ?!?!

Die hebben nog nooit een vapeshop bezocht denk ik, want alle flesjes liquid staan vol met afbeeldingen van fruit of andere etenswaren...

Zeg toch gewoon waar het op staat, zeg gewoon dat indien er taksen op betaald worden in BE alle liquid toegelaten is ongeacht wat er op het flesje of verpakking afgebeeld is.

De taksen en inkomsten, daar gaat het over en niks anders.

 

  • Like 7
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

is gewoon simpel hoeveel miljoen hebben ze al misgelopen aan acijzen door dampers,en aan alle middeltjes uit de apotheker verdienen ze nog aan taksen enz

en moest alleen liquids verboden zijn voor de kinderen zou ik het verstaan 

maar mods ,tanks ook

wat gaan kinderen er mee doen opeten misschien bende hypo's

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het nieuwsbericht gezien en zag ook duidelijk enkele malen DHL in het zicht . DHL is de methode om niet te verzenden , want die worden gegarandeerd geopend . De methode te keizen is post , of het nu china post is of een andere maakt niet uit . Ik heb meerdere malen dit jaar zaken besteld , geen liquids , en deze zijn allen zonder problemen doorgekomen . Bij nog iemand anders die ik ken , zelfde geen enkel probleem . Ik ga nog vanalles bestellen , en ik denk niet dat de douane het gaat tegenhouden maar je weet nooit natuurlijk .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...