Jump to content
Frederik De Valck

Coils onmiddellijk opgebrand Baby Beast

Recommended Posts

Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is maar vroeger deed ik met een coil voor mijn Baby Beast 1 a 2 weken. Sinds 2 weken doe ik maximum 2 dagen met een coil, heb alle modellen doorgaan en inderdaad, ik damp tamelijk zoet en weet dat dit snel aankoekt maar hoe te verklaren dat ik vroeger dezelfde mixen dampte en de coils waren niet zo snel opgebrand. Wat ik ook vreemd vind is dat ze niet helemaal verkleurd zijn bij het afhalen, ze lijken wel als nieuw. #hopeloos

Posted (edited)

Misschien dan toch hotspots in de coils? Ik neem aan dat je ze goed primed? Wat ook mogelijk is is dat de verbinding bij het opdraaien van de tank niet helemaal goed is. De weerstand wordt dan te hoog gemeten en dan wanneer de tank plots wel goed contact maakt, dat dan teveel Watt door de coil heen wordt geduwd. Dit kan een coil verbranden, dit heb ik wel eens een tijdje bij de Kayfun V4 gehad.

Als eerste zou ik de tank helemaal uit elkaar halen en reinigen, tevens zou ik dat doen met de 510 connectie van de mod.

Edited by Darksand

Bedankt Darksand, wat me wel de laatste tijd opgevallen is, het opdraaien van de coils is nogal stroef tov vroeger ging het heel vlot. Ik heb alles al volledig gereinigd, een tijdje in ontsmettingsalcohol laten drenken en volledig met wattenstaafje alles proper gemaakt. Ik laat zeker de coil goed drenken, ik wacht steeds 15 tal minuten en bouw dan stilletjesaan op tot gemiddelde wattage dat aanbevolen is.

Misschien moet ik toch is uitkijken naar een nieuwe tank, het gaat me niet om de kostprijs maar als je die kan drukken dan scheelt het wel een hele hoop, ook al koop je coils rechtstreeks bij de officiele store in China en daar ligt het zeker niet aan, ik heb het met aangekochte coils ook in Belgische vapeshops.

6 minutes ago, Frederik De Valck said:

Bedankt Darksand, wat me wel de laatste tijd opgevallen is, het opdraaien van de coils is nogal stroef tov vroeger ging het heel vlot. Ik heb alles al volledig gereinigd, een tijdje in ontsmettingsalcohol laten drenken en volledig met wattenstaafje alles proper gemaakt. Ik laat zeker de coil goed drenken, ik wacht steeds 15 tal minuten en bouw dan stilletjesaan op tot gemiddelde wattage dat aanbevolen is.

Misschien moet ik toch is uitkijken naar een nieuwe tank, het gaat me niet om de kostprijs maar als je die kan drukken dan scheelt het wel een hele hoop, ook al koop je coils rechtstreeks bij de officiele store in China en daar ligt het zeker niet aan, ik heb het met aangekochte coils ook in Belgische vapeshops.

Weetje wat het is, die tank is prima, heel tevreden over, de fabriekscoils zijn alleen van wisselende kwaliteit. De ene gaat lang mee, de andere coil komt nooit lekker op gang, de ander verbrand meteen etc. Dus ik ga ook kijken voor een rba voor deze tank, of dat gaat passen.

Tja, ook al gedacht aan RBA maar lijkt me zo ingewikkeld, denk dat ik echt 20x een filmpje op Youtube ga moeten bekijken, ik hoor ook niets dan positief over zelf bouwen hoor.

2 minutes ago, Frederik De Valck said:

Tja, ook al gedacht aan RBA maar lijkt me zo ingewikkeld, denk dat ik echt 20x een filmpje op Youtube ga moeten bekijken, ik hoor ook niets dan positief over zelf bouwen hoor.

Ik denk dat t niet perse ingewikkeld is maar je moet wel inlezen en yt filmpjes kijken. Ik ga vandaag na meer als een jaar dampen mn eerste vloeistof zelf maken. Daarna ga ik project "coil bouwen" doen.

18 minutes ago, Frederik De Valck said:

Er is niks mis mee om 20x een filmpje te bekijken. Als het je eenmaal lukt om een coiltje te draaien en te wicken dan ga je het leuk vinden.

Eenmaal begonnen dan zal je merken dat het helemaal niet zo ingewikkeld is.

Zelf mixen deed ik na 2 maanden al, gewoon veel info inwinnen, vallen en opstaan, heb in het begin ook zo'n 2 liter mogen doorspoelen maar na een tijdje weet je perfect welke flavor bij welke flavor past maar zowel bij gekochte als zelfgemaakte heb ik nog nooit kunnen zeggen: Dat smaakt echt naar de flavor, bij sommigen heel dichtbij maar bij anderen zoals bijv meloen is het echt niet idem zoals je een echte meloen eet.

6 minutes ago, Frederik De Valck said:

Zelf mixen deed ik na 2 maanden al, gewoon veel info inwinnen, vallen en opstaan, heb in het begin ook zo'n 2 liter mogen doorspoelen maar na een tijdje weet je perfect welke flavor bij welke flavor past maar zowel bij gekochte als zelfgemaakte heb ik nog nooit kunnen zeggen: Dat smaakt echt naar de flavor, bij sommigen heel dichtbij maar bij anderen zoals bijv meloen is het echt niet idem zoals je een echte meloen eet.

Vandaar dat ik zeg, met coils bouwen zal dit grotendeels hetzelfde gaan. Veel inlezen, filmpjes kijken, hier opt forum vragen stellen als je t niet weet. Soms doen ze ook coilmiddagen. Pas geleden was er ook een dampmeeting, maar dit was in Limburg. Woon zelf in de buurt van Breda dus dat was me net ffkes iets te ver.

Ik heb voorlopig nog genoeg fabrieks coils, maar ik ben wel benieuwd welk RBA voor de Baby Beast wordt aangeraden. Ik heb in een ander draadje wat negatieve ervaringen gelezen met die van Smok zelf, maar aangezien dit onbekend terrein is voor mij, volg ik dit draadje en ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Ik heb al een mijn Merlin Mini gebouwd, dus ben niet zo bang om me daarop te storten voor mijn BB.

On 4-1-2018 at 10:18, Frederik De Valck said:

zoals bijv meloen is het echt niet idem zoals je een echte meloen eet.

Ik weet niet hoe jij een meloen eet, maar ik snij een plak meloen echt niet in kleine stukjes. Dus druipt het sap over de lippen en over de kin, lekker ongegeneerd en niet te vergelijken met een meloensmaakje dampen. 

Bij het dampen van smaakjes als caramel of chocola, mis ik ook het knagen op caramel-snoepjes of een brok chocola.   

On 4-1-2018 at 07:22, Frederik De Valck said:

Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is maar vroeger deed ik met een coil voor mijn Baby Beast 1 a 2 weken. Sinds 2 weken doe ik maximum 2 dagen met een coil, heb alle modellen doorgaan en inderdaad, ik damp tamelijk zoet en weet dat dit snel aankoekt maar hoe te verklaren dat ik vroeger dezelfde mixen dampte en de coils waren niet zo snel opgebrand. Wat ik ook vreemd vind is dat ze niet helemaal verkleurd zijn bij het afhalen, ze lijken wel als nieuw. #hopeloos

Baby beast coils ... gaan bij mij ruim boven de maand , huidige zit er zelfs meer dan 2 maand in . De methode om dit te bereiken is makkelijk en kost niet meer dan 10 seconden extra en werkt altijd . Je hebt enkel een naald nodig en je prikt een paar gaatjes langs de zijkant van de coil . Niet van boven naar beneden maar in de uitsparingen langs de zijkant waar dus de liquid naar de coil toegaat . Baby beast coils zijn wat te hard in de katoen gegaan ofzoiets en de liquid wil nogal snel niet meer naar de coil . Toen ik dit nog niet deed , was 1 week meer regel dan uitzondering , en heb er zelfs gehad die na 3tal dagen raar begonnen doen . Gaatjes prikken en je coil blijft nieuw ...

Posted (edited)
On 4-1-2018 at 09:55, Frederik De Valck said:

Tja, ook al gedacht aan RBA maar lijkt me zo ingewikkeld

Heb je plastic wattenstaafjes in huis? Knip daar de watjes vanaf, dan houd je een stokje over waar je een stukje kanthal-draad een aantal malen omheen wikkelt, b.v. 6 wikkelingen.  Klaar is de gloeispiraal. Nu de pootjes van de spiraal vast zetten in de RBA.

Als het een RBA-deck is, dan het ene pootje onder het ene schroefje en het andere pootje onder het andere schroefje; vervolgens de rest van de pootjes zo kort mogelijk afknippen. Dan de RBA met coil even op een mod schroeven om te checken wat de Ohm-waarde is geworden.

En als het een RBA-coil head is, waarbij de coil dus binnenin dat ijzeren ding komt, dan is het principe hetzelfde, maar dan moet je 1 pootje isoleren met het rubberen ringetje... en vervolgens het ohmage checken.

Zodra de gloeispiraal goed bevonden is (de mod niet aangeeft dat er een SHORT is) kun je een lontje door de spiraal heen trekken.

Op > deze site <  kun je alle gegevens invullen/veranderen,  en dan zie je rechtsonderin beeld welk wattage daarbij wordt aanbevolen.

Edited by Marianna

Ik heb nog al gehoord dat de basis van de tankjes slecht kontakt kan maken met een verkleurde coil tot gevolg.

Mogelijk kan je die basis los krijgen bij fasttech.

Wat sezze zegt, kan ik zeker beamen, prikken die shit

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️