Jump to content

Hoe reageert je partner op dampen?


Recommended Posts

Mijn vrouw geeft me regelmatig het compliment dat ik "lekker ruik"  sinds ik geen tabak meer rook... Dit terwijl mijn vrouw wel rookt...(Ik klaag niet)

 

De enige klachten die ik (van mijn partner) krijg (vooral als de damp naar binnen waait vanuit de bijkeuken) Man, wat een rook doe die deur eens dicht... (hier moet ik altijd wel om lachen) verder is ze zeer positief.. 

 

En toevallig vorige week hier in de stad... Ik stond wolkjes te blazen en iemand zei half in het voorbijgaan dat het stonk... dus ik keek hem aan... en daarna meteen naar de jongens die 10 meter verder jointjes aan het roken waren... en toen kreeg ik een schuldige blik met een half excuus terug...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Manneke rookte en blowt, momenteel blowt die en dampt die op het werk.

 

Dus hier alleen maar vooruit gang geboekt.

 

En schoonma tsjah met de revenger zit ze vanzelf af en toe flink in de damp, zegt niks maar hoest dan wel. Maar daarbuiten is ze zelf een stuge kettingroker :gek 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211

Mijn vrouw is al jaren blij dat ik niet meer rook en alleen maar damp. Roken deed ik buiten; Mein Dampf doe ik binnen (ik doe geen zoete smaakjes of andere vloeibare etenswaar). Dampen in mijn/haar auto stuit ook niet op bezwaren. Behalve dat ik er wat moeite mee heb dat de ruiten wat vettig worden :jolleke

Link to comment
Share on other sites

Ik ben 2 januari gestopt met roken en verbruik nu 1ml e-liquid per dag (10 dagen per flesje) en heb sindsdien geen behoefte meer aan een cigaret. Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

  • Like 1
  • Confused 1
  • Sad 7
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Samoerai said:

Ik ben 2 januari gestopt met roken en verbruik nu 1ml e-liquid per dag (10 dagen per flesje) en heb sindsdien geen behoefte meer aan een cigaret. Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

Ja jammer... maar ga er vanuit dat jij wel beter weet... rookt je vrouw?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211
4 minutes ago, Samoerai said:

Ik ben 2 januari gestopt met roken en verbruik nu 1ml e-liquid per dag (10 dagen per flesje) en heb sindsdien geen behoefte meer aan een cigaret. Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

Mogelijk met je jouw vrouw uitleggen dat dampen minder slecht is dan roken. Het is niet goed; die illusie moet ik je ontnemen. Hoewel daar ongetwijfeld heel veel (min of meer) geleerden wel weer een verhaal over hebben.

 

Wat zit er vooral niet in jouw eLiquid?

(schaamteloos gejat van www.lung.org)

  • Acetone – found in nail polish remover
  • Acetic Acid –  an ingredient in hair dye
  • Ammonia – a common household cleaner
  • Arsenic – used in rat poison
  • Benzene – found in rubber cement
  • Butane – used in lighter fluid
  • Cadmium – active component in battery acid
  • Carbon Monoxide – released in car exhaust fumes
  • Formaldehyde – embalming fluid
  • Hexamine – found in barbecue lighter fluid
  • Lead – used in batteries
  • Naphthalene – an ingredient in mothballs
  • Methanol – a main component in rocket fuel
  • Nicotine – used as insecticide (nu ja, dat zit er dus wel in maar afhankelijk van je behoefte in veel lagere percentages)
  • Tar – material for paving roads
  • Toluene - used to manufacture paint

Dus tja.. er zit minder rommel in jouw damp maar goed is het niet.

 

Als ze jou een slappe zak vind dan moet je jezelf maar voorhouden dat je op de goede weg bent. Of je zet missus aan de kant en zoekt iemand die iets rationeler omgaat met dit soort zaken :gek

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211
1 minute ago, Samoerai said:

 

Nope, is 5 jaar geleden gestopt (dat zijn de ergste)

Da's een feit! Reden te meer overigens om je te steunen bij Dein Dampf! Zij weet tenslotte wat het is.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Samoerai said:

 

Nope, is 5 jaar geleden gestopt (dat zijn de ergste)

hahah ja juist... anders kon je zeggen dat ze stonk ofzo..  Nee zonder gekheid in het begin heb ik ook wel zulke dingen te horen gekregen en ik zou me er niet te druk om maken (Save your fucks for important stuff) . Als mensen vragen of je rookt  zeg b.v dat je elektrisch rookt of dampt. Ze draait wel bij..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Samoerai said:

Ik ben 2 januari gestopt met roken en verbruik nu 1ml e-liquid per dag (10 dagen per flesje) en heb sindsdien geen behoefte meer aan een cigaret. Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

 

Fikse vechtscheiding, zie geen andere mogelijkheden ;->

  • Like 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Samoerai said:

Ik ben 2 januari gestopt met roken en verbruik nu 1ml e-liquid per dag (10 dagen per flesje) en heb sindsdien geen behoefte meer aan een cigaret. Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

Triest want ze zou juist reuze trots op je moeten zijn. En anders een niet zo liefkozend naampje voor haar bedenken wat haar te kijk zet bij anderen.

 

Ze zou je juist moeten steunen. En anders laat der deze reacties lezen draait ze misschien bij.

Zonder steun is het juist zwaarder, maar hou voor je je weet zelf je doet het goed en mag reuze trots op je eigen wezen.

 

Alleen wel laf dat ze dit gedrag vertoond nota bene omdat ze zelf hebt gerookt verwacht je toch juist dat die mensen meer begrip zouden hebben, helaas zoals hier te zien klopt daar ooks niks van!!.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

"Helaas, er is maar een manier en dat is acuut stoppen en nooit meer een sigaret of wat dan ook anders met nicotine aan te raken, was voor mij een peuleschil. Alle andere manieren zijn gedoemd om te mislukken. Ik weet zeker dat je binnen 3 maanden weer op een pakje per dag zit" Aldus The Lady

Vervolgens hoor ik dagelijks (of vaker) dat ik steeds vaker met dat "ding" in mijn handen zit en dat ze dus gelijk gaat krijgen....

Edited by Samoerai
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, AshSjef said:

Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

 

Nou en of ik een tip heb!  Raad eens?

 

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

 
Nope, is 5 jaar geleden gestopt (dat zijn de ergste)
Vandaag nog een gesprek gehad met zo'n cold turkey stopperd, en ook het argument naar me toe dat ik nog steeds rook "maar dan anders".

"Dat klopt" zei ik, "ik 'rook' inderdaad gewoon nog, en ik ben ook zeker niet van plan er mee te stoppen".

Meneer probeerde mij aan te kunnen vallen op een soort zwakheid, maar ik heb nooit beweerd dat ik wil stoppen met het inhaleren van het een of ander, dat is zijn aanname.

(Daarom ben ik wel begonnen met dampen maar dat hoefde hij niet te weten)

Dampen is verdomme zo lekker, ik denk dat ik er nooit mee ga stoppen, en waarom zou ik? Voor een ander? Dikke lul.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 6
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Samoerai said:

Ik ben 2 januari gestopt met roken en verbruik nu 1ml e-liquid per dag (10 dagen per flesje) en heb sindsdien geen behoefte meer aan een cigaret. Als ik zeg dat ik gestopt ben met roken zegt mijn vrouw dat ik nu gewoon iets anders rook maar dat ik nog steeds rook (en dat ik dus nog steeds een slappe zak ben). Vooral in gezelschap wordt ik hier niet vrolijk van, iemand tips ?? :zip

Pff da's klote. Ze kan ook gewoon blij zijn dat je niet meer rookt. Oké misschien wil zij het liefst dat je niet rookt én niet dampt. Maar als op korte of langer termijn stoppen met roken er niet in zit zonder hulpmiddelen dan is de damper gewoon een mooie uitkomst. en 1 ML (MTL neem ik aan?) per dag stelt ook niet veel voor, als je nu net als mijn grote vriend @Jayjay 60 ML + per dag wegtikt dan zou het misschien nog kunnen dat de vrouw des huizes (als ze zelf niet rookt of dampt) eens achter der oren krabt. :gek

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Hier gelukkig wel veel steun van mijn ( ex rokende partner) ?.  Hij vind het heel interessant, en zou het graag willen proberen, maar durft het niet aan nu hij al zo lang zelf niet meer rookt. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Samoerai Ik weet niet hoeveel je per dag rookte, vind 1ml per dag echt niet veel. 

 

 Ik kan best begrijpen als mensen bezorgd zijn om je gezondheid. Niemand wil dat een geliefde ziek word. 

Helaas ook mensen die nooit gerookt hebben kunnen ook ernstig ziek worden.

 

Als dit jouw manier is om te kunnen stoppen met roken moet je dat gewoon doen. Ook al is zij zonder hulpmiddelen gestopt, wil niet zeggen dat een ander dat ook kan. 

Ik denk dat je even sterk moet zijn en achter jouw eigen beslissing moet staan. Jammer dat je daarnaast commentaar moet slikken.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Mar1 said:

@Samoerai Ik weet niet hoeveel je per dag rookte, vind 1ml per dag echt niet veel. 

 

 Ik kan best begrijpen als mensen bezorgd zijn om je gezondheid. Niemand wil dat een geliefde ziek word. 

Helaas ook mensen die nooit gerookt hebben kunnen ook ernstig ziek worden.

 

Als dit jouw manier is om te kunnen stoppen met roken moet je dat gewoon doen. Ook al is zij zonder hulpmiddelen gestopt, wil niet zeggen dat een ander dat ook kan. 

Ik denk dat je even sterk moet zijn en achter jouw eigen beslissing moet staan. Jammer dat je daarnaast commentaar moet slikken.

 

 

Ik rookte ca. 8  cigaretten per dag

 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Samoerai said:

Ik rookte ca. 8  cigaretten per dag

 

 

Jeeezzz waar hebben we het over? Ze mocht al blij zijn dat je zo weinig rookte, en nu al helemaal dat je zo weinig dampt! :gek Petje af hoor. Daar zou ze juist trots op moeten zijn.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sjonnie said:

Wat zit er vooral niet in jouw eLiquid?

(schaamteloos gejat van www.lung.org)

(...)

Dus tja.. er zit minder rommel in jouw damp maar goed is het niet.

 

Een beetje meer hier op het forum inlezen en je zult zien dat die lijst met stoffen niet klopt en/of debunked is :wink

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Van sommige smaakjes is mijn vrouw (heeft nooit gerookt) minder gecharmeerd en die damp ik dan alleen in mijn mancave (2-hoog). Op de betere smaakjes reageert ze niet, en geen nieuws is in mijn optiek goed nieuws. Ze is overigens wel blij dat ik nu damp en van het roken af ben, want niets stinkt meer in huis (nou ja, bijna niets).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, tsiis said:

 

Een beetje meer hier op het forum inlezen en je zult zien dat die lijst met stoffen niet klopt en/of debunked is :wink

Maar hoe moet ik het dan zien, is het dan slechter of toch beter om te dampen ?

 

Doordat ik zoveel lees word ik er af en toe beetje argwanend van :bloos

Edited by AshSjef
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...