Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Fender

Hoe reageert je partner op dampen?

Recommended Posts

On 04/01/2018 at 8:12 PM, MissFog said:

Het is niet voor niks dat vooral vogels de mijnen in werden gestuurd om eventuele giftige gassen te detecteren (door dood te gaan dus) en geen honden en katten.

Is toch al niet praktisch in de nauwe mijnen, maar het feit dat je ze ook nog boven je hoofd moet houden, schiet met een kat of hond ook niet echt zo op :haas

On 30/01/2018 at 7:10 PM, Samoerai said:

"Helaas, er is maar een manier en dat is acuut stoppen en nooit meer een sigaret of wat dan ook 

Hey, iemand is met "Quit or Die" Wanda de Kanter getrouwd  :zoef

Ik heb een niet rokende of dampende partner en zij is de grootste reden waarom ik overgestapt ben naar het dampen en ik ben haar hier heel dankbaar voor :).

Mijn vrouw is blij dat ik niet meer rook want het stinkt niet meer in huis alleen is ze af en toe niet te spreken over de lokale mist banken. ?

Mijn vriendin doet *soms* leuk mee.

Zit geen nicotine in de mijne dus dat scheelt 🙂 

Zolang de kamer maar niet blank staat vind ze het verder prima

Mijn twee dochters (9 en 12) vinden het geweldig dat er niet meer gerookt wordt en de oudste moest erg lachen om de 'hobby' met coiltjes en wicks maken. De jongste wil vooral graag meehelpen met het maken van de e-liquid want dat is net als de scheikunde doos 🙂 

en de kat vind het allemaal wel best

On 2/2/2018 at 3:47 PM, KevinDePevin said:

Mijn vrouw is blij dat ik niet meer rook want het stinkt niet meer in huis alleen is ze af en toe niet te spreken over de lokale mist banken. ?

Precies hetzelfde bij mij, mijn vrouw vind sommige smaken niet lekker ruiken, maar in ieder geval niet stinken.

Mijn vrouw was wel verbaasd omdat ze me al weet roken sinds ze me kent (30 jaar dus), ook was ze niet echt blij omdat 2 collega's van me dampen maar met zo'n hoeveelheid damp dat je ze niet meer ziet staan als ze een trekje doen. Nu is ze meer aangenaam verrast, door de betere geur en omdat ik geen sigaret meer aanraak (voorlopig dan toch). Ze heeft zelfs al eens zitten kijken naar liquids met appeltaart en zo, niet dat ze zelf rookt of dampt maar ze bakt wel en is precies bijpassende geurtjes aan het zoeken...

Mijn vrouw heeft ook nog nooit gerookt maar zit wel eens aan m'n dampers, ze maakt absoluut geen dikke wolken of zo maar ik vind het wel heel tof van dr, is gewoon interesse in m'n hobby.

Hier ook alleen maar positive reacties van mijn vrouw en dochter.
Ben 5 jaar geleden al een keer gestopt, en een jaar later en 30 kilo zwaarder weer begonnen. Ben toen samen met mijn vrouw gestopt. Zij is ook niet meer begonnen. Maar ik kon niet anders. Stoppen ging redelijk goed. Van een op de andere moment. Het volhouden juist niet.
Dus weer begonnen met roken. En het gewicht ging er ook weer snel vanaf. Ook dankzij hardlopen. Toen kreeg mijn vader COPD en moest die aan alle twee longen een operatie ondergaan, wat best heftig was. Dat was mijn moment om te beginnen met dampen. En het komt overal goed aan. En zeker bij mijn vrouw. Betere conditie met hardlopen, geen zeehond meer in de ochtend en ik stink niet meer naar koude rook. Zij is er goed over te spreken. Maar niet over alle smaken. Sommige vind ze echt niet te harden. Ben toch vaak buiten of in de bijkeuken aan het dampen. Anders heb ik hem continu in mijn handen. En of het gezond is of niet. Ik zie mijn voordelen ervan en dat is zeker 100% beter dan roken. Gezond of goed zijn een hoop dingen niet.

On 4-1-2018 at 16:16, Marianna said:

Of ik ga een maaltijd met trassi bereiden zonder de afzuigkap te gebruiken....:gek

Hou op hoor! Brrrr  (mijn moeder deed dat) Zo goor 🤢

Partner dampt vrolijk mee, al is het wel stukken minder dan mij.

Ze combineert helaas het dampen naast roken van sigaretten. Laat nou net het dampen van haar in de minderheid zijn...

Hopelijk krijg ik haar helemaal van het roken af. Het begin is al gemaakt dat ze naast het roken al dampt en dat is al heel iets voor haar doen.

Ze vind het hetzelfde als roken. Opzich is ze blij dat het in verhouding goedkoper is. Ik moet alleen stoppen met mods en andere toebehoren aanschaffen 🤣

Mijn man rookt nog steeds.

Hij heeft al verschillende pogingen ondernomen om ook te dampen, maar mislukten altijd (hij blijft zich te pletter hoesten). Ik damp overal in huis, en mijn man rookt buiten of onder dampkap 😎

14 minutes ago, sabine said:

Hij heeft al verschillende pogingen ondernomen om ook te dampen, maar mislukten altijd (hij blijft zich te pletter hoesten).

Hoesten hebben we toch allemaal in het begin wel gedaan denk ik. Ik kon in het begin ook alleen maar met hele kleine pufjes dampen en dat moest ik ook een aantal dagen zo volhouden voordat ik wat langere trekjes kon nemen. Dus ik denk dat gewoon wat meer doorzettingsvermogen nodig is.

1 hour ago, Marcel loves E6 said:

Hoesten hebben we toch allemaal in het begin wel gedaan denk ik. Ik kon in het begin ook alleen maar met hele kleine pufjes dampen en dat moest ik ook een aantal dagen zo volhouden voordat ik wat langere trekjes kon nemen. Dus ik denk dat gewoon wat meer doorzettingsvermogen nodig is.

Klopt, heb ik al veel gezegd, maar het doorzettingsvermogen ontbreekt 😣

50 minutes ago, sabine said:

Klopt, heb ik al veel gezegd, maar het doorzettingsvermogen ontbreekt 😣

Dan wil ie eigenlijk gewoon niet stoppen met roken. Waarschijnlijk omdat ie het nog te lekker vindt en ook nog geen echte gezondheidsbeperkingen heeft.

Kortom: Hij is nog niet "kreupel" genoeg om te willen stoppen/dampen.

Nu weet ik niet hoe jullie relatie is maar emotionele chantage kan in dit geval misschien wel helpen. Zo van : Ik wil je niet vroegtijdig missen" of beter: "Ik wil wel samen met jou oud worden".

Wel alles zeggen samen met een fikse huilbui en snotteren. Anders werkt het niet!

4 hours ago, balling said:

Dan wil ie eigenlijk gewoon niet stoppen met roken. Waarschijnlijk omdat ie het nog te lekker vindt en ook nog geen echte gezondheidsbeperkingen heeft.

Kortom: Hij is nog niet "kreupel" genoeg om te willen stoppen/dampen.

Nu weet ik niet hoe jullie relatie is maar emotionele chantage kan in dit geval misschien wel helpen. Zo van : Ik wil je niet vroegtijdig missen" of beter: "Ik wil wel samen met jou oud worden".

Wel alles zeggen samen met een fikse huilbui en snotteren. Anders werkt het niet!

Dat is inderdaad de oorzaak. Ik forceer hem totaal niet hierin.

Ik heb dus geen ambitie om hem te proberen overhalen. Als hij het echt wil, zal hij dat wel doen en kunnen.

Huilen en snotteren is trouwens niet voor mij weggelegd 🙂