Jump to content

Dotmod dotsquonk review

Recommended Posts

Nog een review van een mechanical squonker, ik weet dat hier geen groot publiek voor is maar ik post hem toch.

Deze mod is er al een tijdje en zat al lange tijd te twijfelen of ik die zou kopen of niet, en toch de knop doorgehakt en het toestel gekocht.

Heb het toestel hier gekocht:

https://www.ecigone.co.uk/dotmod-dotsquonk-box-mod

De mod is verkrijgbaar in zwart, goud, blauw en rood.

Heb eens een rode mod gekozen, deze kleur had ik nog niet.

Het is een mechanical squonker, zowel 18650 als 20700 en een flesje met grote inhoud.

Wat krijg je:

- De mod uiteraard

- 18650 adapter

- Reserve o-ringen

- Kaartje met serienummer

WMvYVkb.jpg

Dotmod heeft altijd een strak en sober design, geen drukke opschriften of iets dergelijk.

Gewoon een simpel Dotmod logo op één zijde, en Dotmod gebruikt ook meestal goud op hun producten.

Zowel voor als achterpaneel zit met magneten vast op het frame, en is allemaal naadloos.

niTGwr4.jpg

De opening om te squonken zit op de andere kant van de mod, bij de meeste mods zit die aan de andere kant.

Meestal squonk ik met mijn duim maar dat gaat hier niet tenzij ik de mod met linkerhand zou bedienen, maar ik ben rechtshandig.

Het is gewoon kwestie van even aanpassen, voor mij absoluut geen probleem.

Grote opening zoals je ziet.

iBZOUOQ.jpg

Enige wat je op de zijkant ziet is de vergulde vuurknop.

6p9A1nA.jpg

Dotmod heeft oog voor detail en ze hebben de vuurknop wat aangekleed met een mooi design.

9ONKHV1.jpg

(Sorry voor de onscherpe foto)

De 510 is ook verguld, van goede kwaliteit en het is een geveerde 510 pin.

HvKcbHd.jpg

De internals zijn heel "clean" en mooi afgewerkt, je ziet ook niks zitten van lamellen of iets dergelijk.

3 aanzienlijke magneten houden het paneel op plaats, en op de box zo smal te houden hebben ze de batterij uitgefreesd in het deurtje.

dXBBR3E.jpg

Hiw9E19.jpg

Het flesje is een prachtig stuk, beetje uniek want je kan het enkel in deze mod gebruiken.

Goede kwaliteit van siliconen, niet te zacht.

Mooie ultem schroefdop en Dotmod logo op het flesje.

Flesje kan maar liefst 12ml liquid houden.

b1E1Ewo.jpg

JM5rCyY.jpg

Dotmod heeft stijl en dat zie je ook aan de 18650 adapter.

De meeste andere fabrikanten geven een plastic en siliconen adapter, Dotmod geeft je een mooi alternatief dat er iets stijlvoller uitziet.

QFCLo4j.jpg

W1ESiUB.jpg

Maar het is een 20700 mod dus maak ik gebruik van dat type batterij, ik vind het dan persoonlijk ook nutteloos van een 20700 mod te kopen en daar dan 18650 batterijen in te gaan gebruiken.

tLPP4vu.jpg

Je ziet hier ook hoe mooi alles in de mod zit, flesje past perfect in de vorm van de mod.

Als Dotmod echt wou had men mits een kleine aanpassing zelfs de inhoud van het flesje naar 15ml kunnen brengen.

Deze mod staat heel mooi met een RDA met ultem of goude kleur, en 22mm is perfect.

zm5STdw.jpg

QfOYCIh.jpg

Dan kom ik ook tot het enige minpunt van dit toestel, en dat is dat 24mm RDA's een lichte overhang hebben.

Zonde dat Dotmod dit gedaan heeft, maargoed voor mij geen ramp want ik gebruik met plezier 22mm RDA's op deze mod.

v2wMzpe.jpg

0zziVDN.jpg

Veel mensen zullen geen last hebben van deze lichte overhang, maar zelf heb ik hier wel grote problemen mee.

Ik kan het niet zien of dulden, en zal ook nooit kunnen rondlopen wetende dat er wat overhang is (OCD tikje zeker)

Even een vergelijk met enkele andere squonkers.

uerrBeK.jpg

Mijn bevindingen:

- Niet het goedkoopste toestel, maar je krijgt er wel mooie kwaliteit voor terug.

- Mooie afwerking.

- 20700 batterij gebruiken kan en dat vind ik top.

- Het flesje is van prachtige kwaliteit en geweldige inhoud van 12ml.

- De overhang bij 24 mm RDA's is spijtig, maar voor mij geen dealbreaker.

Edited by Jim
  • Like 4
  • Thanks 1

Wat ik eigenlijk mis in de review is hoe hij  werkt, ook in mechs zit daar een duidelijk kwaliteitsverschil in. 

Buiten dat is het een prachtig ding, maar eigenlijk vind ik dat van alle dotmod mods.. 

• Thanks 1
1 hour ago, TheRich said:

Wat ik eigenlijk mis in de review is hoe hij  werkt, ook in mechs zit daar een duidelijk kwaliteitsverschil in. 

Buiten dat is het een prachtig ding, maar eigenlijk vind ik dat van alle dotmod mods.. 

Ik heb maar twee mechs die 20700 batterijen gebruiken, deze en de Pulse BF.

Met 18650 batterij heb ik niet getest en zal ik ook niet snel testen tenzij ik eens zonder 20700 batterijen zit.

Kan gerust zeggen dat deze iets harder "hit" dan de Pulse, waarschijnlijk door de betere contacten tussen vuurknop en 510.

Verder kan ik weinig verschil opmerken, ik koop wel enkel mechs die koper of zilver contacten hebben omdat ik dan vrij zeker ben dat ze goed gaan werken.

De tijd dat ik goedkope Chinese mechs of squonkers kocht met internals van bedenkelijke kwaliteit is al even voorbij, nooit tevreden geweest over die dingen.

1 hour ago, tsiis said:

Prachtige review weer @Jim, en je verraste me met zowaar maar liefst 2x "mooi" i.c.m. "ultem" (ben ik niet van je gewend) :lach

Ja enkel bij rood of goud vind ik ultem passen, bij alle andere kleuren moet ik er niet van weten.

Ik ben nog aan het wachten op enkele goudkleurige RDA's uit China, eens die binnen zijn zal ik ook niet veel ultem meer gebruiken op deze mod.

Heb zelfs ultem deurtjes besteld voor mijn Pulse BF mod, benieuwd of deze ook ooit op de mod terecht gaan komen.

1 hour ago, K&H said:

Prachtige review, ben mijn vrouwtje aan het overhalen :grins 

https://www.vapourcore.com/dotmod-dotsquonk.html   UK  

Uw vrouwtje zal denken daar heb je hem weer, weer een nieuwe mod...

Dat is hier thuis ook zo hoor :fluit

• Like 1
  • Haha 1