Jump to content
MissFog

Innokin Ares RTA

Recommended Posts

Pfff, lastig zeg zo'n review :grins Toch wel andere koek dan een liquid- of aromareview. Zoals al aangestipt vind ik hoofd- en bijzaken onderscheiden soms een beetje moeilijk, dus verdere aanvullingen (die heb ik volop -veel tekst geschrapt in het kader van leesbaarheid)  zal ik in posts doen als dat gewenst is. Dan blijft de OP nog een beetje overzichtelijk.

@MissFog

Dat heb je mooi gedaan, hoor! Hulde met kransen en kussen.................(kom d'r maar in @Jayjay en @Moppersmurf).

Ik heb ergens op YouTube een lang filmpje zitten kijken van Busardo en Dimitri over hoe deze RTA tot stand is gekomen.

Werkelijk aandoenlijk hoe deze twee heren over hun "kindje" praten.

De Ares is iig. met veel liefde in elkaar geknutseld.

Ik ben heeeeel benieuwd en vol verwachting klopt mijn hart (met kunstklep).

Het nadeel van een kunsthartklep is dat zo'n ding nogal wat kabaal maakt maar ben er na 20 jaar inmiddels aardig aan gewend.

Hoe verwachtingsvoller des te meer kabaal.

Pff!  Zo snel gaat een mens off-topic.

Edited by balling

4 minutes ago, balling said:

(met kunstklep).

Het nadeel van een kunsthartklep is dat zo'n ding nogal wat kabaal maakt maar ben er na 20 jaar inmiddels aardig aan gewent aan gewend.

Hoe verwachtingsvoller des te meer kabaal.

Pff!  Zo snel gaat een mens off-topic.

Waarom kies je dan ook niet voor een varkensklep? Varkens en mensen hebben veel met elkaar gemeen. Dat weet je toch wel? Dat leren ze je niet in een geschiedenisles.

Haha @balling ik weet meteen welk filmpje je bedoelt; ik heb er bijna een traantje van ontroering bij weggepinkt. Echt heel gaaf om te zien en de verwachtingen die daarin worden geschept zijn wat mij betreft waargemaakt.

Sterkte met wachten, dus maar rustig aan met je kunstklep.

1 minute ago, MissFog said:

Haha @balling ik weet meteen welk filmpje je bedoelt; ik heb er bijna een traantje van ontroering bij weggepinkt. Echt heel gaaf om te zien en de verwachtingen die daarin worden geschept zijn wat mij betreft waargemaakt.

Sterkte met wachten, dus maar rustig aan met je kunstklep.

Klepperdeklepperdeklepklepklep...........

3 minutes ago, Jayjay said:

Waarom kies je dan ook niet voor een varkensklep? Varkens en mensen hebben veel met elkaar gemeen. Dat weet je toch wel? Dat leren ze je niet in een geschiedenisles.

Off-topic

20 jaar geleden ging een varkensklep maar ongeveer 10 `a 12 jaar mee en dan moest er weer een nieuwe in.

Tegenwoordig gaan ze zo'n 20 jaar mee.

Toen ik mijn nieuwe hartklep kreeg was ik 46 en zou dus met een levensverwachting van, zeg, 80 nog 4x geopereerd moeten worden.

Dat was toen geen optie.

Tegenwoordig worden nieuwe kleppen, al dan niet biologisch, via de lies ingebracht en gaan ook wat langer mee.

In mijn geval was die techniek ook wel beschikbaar maar ik ben als kind ook al een keer aan m'n hart "geholpen" en door de verklevingen van die operatie wisten ze niet wat ze precies tegen zouden komen.

Om een lang (off-topic) verhaal kort te maken en ter aanvulling van bovenstaande post:

Klepperdeklepperdeklepklepklep..........."Ben zo blij dat ik 'm heb"!

@balling heftig die operaties, lijkt me al best een bizar idee om aan zo'n toch wel cruciaal orgaan geopereerd te worden. Hoef je nu voorlopig niet onder het mes, of is niet te zeggen hoelang dit dan meegaat?

Leuke review! :duim Heb deze RTA onder de kerstboom liggen. Ketter als ik ben, heb ik zaterdag al kerstfeest met de schoonfamilie , dus nog heel even geduld oefenen. 

2 minutes ago, germanaaizer said:

Leuke review! :duim Heb deze RTA onder de kerstboom liggen. Ketter als ik ben, heb ik zaterdag al kerstfeest met de schoonfamilie , dus nog heel even geduld oefenen. 

Wat leuk! Mijnes was ook bedoeld voor onder de boom, maar mijn dampende vriend (de gever) was zelf nogal benieuwd, haha. Toen hij zei dat ik dat kleine vierkante pakje wel alvast wat eerder uit mocht pakken, liet ik me dat geen 2x zeggen (ik was er namelijk bij toen de bekende dikke gele envelop met witte sticker bezorgd werd, dus dat kon niet anders dan leuk vapespul zijn :e33).

Stiekem hoopte ik al dat het deze was en zeker met deze verpakking is het echt het ultieme kerstcadeautje.

Jij ook succes met wachten en veel plezier ermee alvast!

Ja leuke review hoor. De uitleg maakt wel dat ik er met een lodderig oog kwijlend naar uitkijk. Uitleg over je bevinding over de airflow vond ik erg nuttig!

Hoe staat ie op je Pico25?

Leuke review!

Heb eens mogen "lurken" aan deze RTA en die zou mezelf ook wel bevallen, maar heb al zoveel RTA's die zelden gebruikt worden dus ik moet mezelf verplichten die niet te kopen.

6 minutes ago, Moppersmurf said:

Ja leuke review hoor. De uitleg maakt wel dat ik er met een lodderig oog kwijlend naar uitkijk. Uitleg over je bevinding over de airflow vond ik erg nuttig!

Hoe staat ie op je Pico25?

Dankjewel! Ja het is altijd handig als je een vergelijking kan maken met een 'traploos' instelbare airflow van een andere (populaire) tank dacht ik.

Zeker omdat ik toch wel een uitzonderlijke 'paarse wangen niveau' MTLer ben.

De Berserker is gedegradeerd tot de iJustS batterij, omdat ik de Ares iets mooier op mijn Pico vind ik ik 'm graag in TC wil gaan gebruiken. 

Als je belooft niet te lachen, maak ik straks wel FF een foto van de setup met mijn kneuzentelefoon.

Haha, ik zit net nog wat te lezen over de Ares en las steeds dat er een spare driptip bij had moeten zitten. Maar die zat er bij mij helemaal niet in! En ik hou nog wel zo van driptips!

Nog eens gekeken en hij zit er wel gewoon in :clapeen hele fijne!

13 hours ago, MissFog said:

Dankjewel! Ja het is altijd handig als je een vergelijking kan maken met een 'traploos' instelbare airflow van een andere (populaire) tank dacht ik.

Zeker omdat ik toch wel een uitzonderlijke 'paarse wangen niveau' MTLer ben.

De Berserker is gedegradeerd tot de iJustS batterij, omdat ik de Ares iets mooier op mijn Pico vind ik ik 'm graag in TC wil gaan gebruiken. 

Als je belooft niet te lachen, maak ik straks wel FF een foto van de setup met mijn kneuzentelefoon.

Haha, ik zit net nog wat te lezen over de Ares en las steeds dat er een spare driptip bij had moeten zitten. Maar die zat er bij mij helemaal niet in! En ik hou nog wel zo van driptips!

Nog eens gekeken en hij zit er wel gewoon in :clapeen hele fijne!

Niet om je te bekritiseren @MissFog maar ter aanvulling:

En de leuke video van Phill and Dimitri:

Edited by balling

Er schijnen wat "issues" te zijn met de Quality Control bij het leveren van de Ares.

Wat die "issues" precies zijn is echter niet duidelijk.

Onderstaand het facebookbericht van Innokin:

(ik heb dit van het forum van FastTech geplukt)

https://www.fasttech.com/forums/9621645/t/2598824/innokin-addressing-issues

"Innokin Technology

CUSTOMERS AND FRIENDS OF INNOKIN:

Although it pains us to write this, we believe that honesty, transparency, and safety is the best policy.

It has come to our attention that some of the tolerances were off during Ares production and some issues were not caught in QC and a small number of units have been affected.

We can assure you that we are taking all issues seriously, listening to all feedback, and are working hard to insure new Ares go out trouble free and affected Ares replacements are handled in a professional and timely manner.

We feel terrible that Phil and Dimitri's first project with us has issues, but we're doing everything in our power to make things right.

We truly apologize for any inconvenience this may bring you and hope our work to resolve these issues keeps your confidence in Innokin and all future Platform projects!

If you are enjoying the Ares, we are delighted and please continue to do so!

Thank you for your understanding and Happy Holidays."

17 minutes ago, balling said:

Er schijnen wat "issues" te zijn met de Quality Control bij het leveren van de Ares.

Wat die "issues" precies zijn is echter niet duidelijk.

Thanks @balling , gelukkig nog niet besteld.

Dan gaat hij maar tot nader order even in de wachtkamer zitten...  :e33

patat2.gif

(vapingwith)Vic is er ook niet echt positief over. Phil himself reageert zelfs nogal stevig terug in de comments van het filmpje. 

Ik vraag me wel af wat de fouten in deze RTA dan zijn? Zijn dat dezelfde die Vic bedoelt, of nog wat anders? :mmm

EDIT: schijnt om een insulator probleem te gaan, verspringende weerstanden.

Edited by germanaaizer

Ik sla deze ook over, denk dat het een leuke mtl tankje is maar met mene berserkertjes hoef ik denk ik de komende jaren niets meer aan te schaffen :) 

Twijfel, twijfel, twijfel.

En dan te bedenken dat die Schotten nog bij de EU willen blijven ook!

Oeiii, dat ziet er niet goed uit. Ik ben ook wel zeer benieuwd welke issues er precies doorheen kunnen zijn geglipt. Als het met verspringende weerstanden o.i.d. te maken heeft, is het misschien wel goed dat ik gister een SS coil erin heb gedaan. (Met de handige Dimitri-tool, fijn!). Tot nu toe werkt hij in TC ook als een zonnetje gelukkig, en voor mijn manier van dampen is dit een stuk fijner gelijk.

Nou, daar gaat de glorie van mijn eerste reviewtopic :huilt

5 minutes ago, MissFog said:

Nou, daar gaat de glorie van mijn eerste reviewtopic :huilt

Ze hebben speciaal voor jou natuurlijk een goede gestuurd.

Zouden er meer moeten doen.

3 hours ago, germanaaizer said:

(vapingwith)Vic is er ook niet echt positief over. Phil himself reageert zelfs nogal stevig terug in de comments van het filmpje. 

Die windt er geen doekjes om in ieder geval. En dat is voor een reviewer alleen maar goed natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat Phil hier niet zo héél happy op reageerde :e33

Het feit dat losse onderdelen 'gekopieerd' zijn van andere tanks vind ik eigenlijk niet zo spannend. Ten eerste zijn er ook weer geen 500 opties om een tank te maken (even los van vormgeving dan nog), dus je komt al snel op iets uit dat al eerder gedaan is. En daarnaast kan ik me júist van reviewers voorstellen dat ze graag de beste punten van andere tanks willen samenvoegen om tot een soort 'ultieme' RTA te komen. 

Het verhaal over de airflow kan ik me eerlijk gezegd wel een beetje in vinden; jammer dat ik dit punt in mijn review niet helemaal te pakken heb gekregen (leermoment!). Wat hij zegt over de airflow die nu zo < tegen de coil komt in plaats van zo > strookt wel met wat ik ervaar (niet helemaal een optimale smaak; moeilijk geconcentreerd te krijgen, en gevoelsmatig wat weinig power).
Met de juiste coil, superkorte ramppup time, hoger wattage en de airflow nog wat dichter, kan ik dit voor mijn smaak echter genoeg ondervangen.

"Na wat rommelen vind ik zelf de smaak wel beter geconcentreerd/intens, maar naarmate ik de airflow iets verder opendraai, gaat er wel wat van verloren –zoals meestal het geval is. Daarnaast is de damp dus vrij koel, en mijn voorzichtige conclusie is dat de tank met de bijgeleverde coil in ieder geval niet per se een ‘flavorchaser’ is."

Mijn stelling lijkt dus niet helemaal te stroken met het (toch zeer aannemelijke) verhaal van Vic. Dit komt wellicht door het feit dat ik heel moeilijk MTL kan hijsen met een te losse airflow, en daarmee maar korte, onbevredigende hijsjes kan nemen t.o.v. wat ik gewend ben. En daardoor te snelle conclusies heb getrokken. Minder airflow maakt de smaak bij mij eigenlijk altijd beter/intenser en dat komt overeen met een geconcentreerderde airflow-stroom denk ik. In het geval van deze tank lijkt dit dus toch niet helemaal op te gaan, omdat diezelfde airflow-stroom hier juist geconcentreerder wordt (of, tegen de coil aankomt in ieder geval) als de ingaande lucht wat groter is.

Interessante materie..

Vaping with vic gaat helemaal op in zijn persoonlijke minpunten en keurt de tank af omdat hij er een "clone" in ziet.

Heb zelf ook al geleerd dat je in reviews niet te diep mag ingaan op je eigen persoonlijke voorkeur en beleving, want die mening botst zeer vaak met wat andere mensen beleven.

Ik ben het dan ook niet eens met zijn review, kort door de bocht en zeggen dat het maar een samenraapsel is van andere RTA's.

Maar dat zijn ze tenslotte allemaal, elke atomizer heeft kenmerken die andere ook hebben.

Heb zelf maar effe mogen dampen met deze RTA met de bijgeleverde spaced coil en ik vond de airflow goed en rustig, maar ik denk dat echte MTL liefhebbers het misschien toch wat strakker willen hebben.

De damp was erg koel, zelfs als ik het wattage opdreef.