Jump to content
Jayjay

Jouw ervaringen met Flavourboss Boss Shots

Recommended Posts

Aangezien @MrSmiley met het geniale idee komt open ik hiervoor dit topic. Ik zou het leuk vinden als men die Flavour Boss gebruiken hieronder zijn of haar bevindingen met ons wil delen. Maak er een kleine duidelijk review van zoals bijvoorbeeld: welke smaakjes heb je gedampt van Flavour Boss, op welke mix verhouding (vg/pg en nicotine mg), wat zijn jou bevindingen (wat zouden de basis smaken zijn en wat proef jij hierin terug). 

Links voor flavour boss

1. https://flavour-boss.co.uk

Uiteraard hun eigen site (hoge verzendkosten, lange wachttijden)

2. https://www.aroma-company.be/nl/one-shot-aroma/flavour-boss-boss-shots/ Voor de Belgische vrienden onder ons. 

3. https://esigaretonline.nl/categorie/do-it-yourself/flavor-eliquid-smaakstoffen/page/4/ Deze site had ik laatst per toeval gevonden. Ideaal voor mensen die niet van 500ml of 1L houden. Zij verkopen uitsluitend 120ml. Laatst besteld zit in een ander verpakking dan normaal (Gorrila bottle).

Edited by Jayjay

16 minutes ago, Jayjay said:

Aangezien @MrSmiley met het geniale idee komt open ik hiervoor dit topic. Ik zou het leuk vinden als men die Flavour Boss gebruiken hieronder zijn of haar bevindingen met ons wil delen. Maak er een kleine duidelijk review van zoals bijvoorbeeld: welke smaakjes heb je gedampt van Flavour Boss, op welke mix verhouding (vg/pg en nicotine mg), wat zijn jou bevindingen (wat zouden de basis smaken zijn en wat proef jij hierin terug). 

Je bent me natuurlijk (weer) voor.. zit ik net een topic te maken, verschijnt jouw topic alweer (:clap). 

Nu ja, het gaat niet om mij of jou maar om de informatie zelf :duim.

Edited by MrSmiley
Dank voor de topic aanpassing :)

Mijn ervaringen tot nu toe:

Sugar Lips Boss Shot 

Dit is een zoete mix, een 'mix en damp' (dus geen rijptijd nodig).

Mijn ervaring er mee is positief. Ik had het gemaakt in een batch met 50/50 PG/VG en 6mg nicotine. Wel heb ik het 2 weken laten staan.

Het ruikt zoet, het smaakt ook zo en ik vind het heerlijk. Soms proef ik kiwi, soms meloen. Voor mij dus een nieuwe ADV.

Ik damp het overigens in een Vaporesso Estoc tank met de EUC 0.5 ceramic coils (tussen 28 en 32 Watt).

Mothers Milk Boss Shot

Dit is ook een zoetere mix, maar wel één die je 4-6 weken zou moeten laten rijpen.

Wederom gemixt met 50/50 PG/VG en 6mg nicotine.

Ik heb het in eerste instantie gedampt in een Joyetech ego Mega tank (één van mijn standaard tankjes) maar daar proefde ik weinig.

Daarna in de Nautilus 2 met 0.7 coils tussen 16 en 20 Watt). Smaak is aardig, niet duidelijk zoals bij de sugar lips.

Zodra de coil is ingebroken proef ik vooral een wat 'donkerdere' smaak, ik denk van de custard. Licht zoet, zeker niet vervelend maar ook niet een ADV.

Ik ben vooral/ook benieuwd naar jullie ervaringen met deze en eventueel andere smaken!

Op dit moment staan nog te wachten:

- Biscuit Eater

- Muffin Man

- Teleos Crunchy

Dus wordt vervolgd!

Edited by MrSmiley

@MrSmiley thanks!! Lekker overzichtelijk beter kan niet. Dit verklaart wel één ding bij mij met de mix verhouding. Ik mix namelijk op 70vg/30pg en dacht al die tijd dat het daar aan lag. Maar 50/50 zou je toch beter dingen moeten kunnen proeven. 

1 minute ago, Jayjay said:

@MrSmiley thanks!! Lekker overzichtelijk beter kan niet. Dit verklaart wel één ding bij mij met de mix verhouding. Ik mix namelijk op 70vg/30pg en dacht al die tijd dat het daar aan lag. Maar 50/50 zou je toch beter dingen moeten kunnen proeven. 

Dat klopt wel, ik ben helaas niet gezegend met een verfijnde smaak.. überhaupt niet (ik ruik ook minder duidelijk - dat heeft ook voordelen haha) maar daardoor ben ik veel minder in staat om specifieke of subtielere smaken echt te 'proeven'.. :nee

Sugar Lips:

Gemixt op 70vg/30pg met 3mg nicotine. Zelfde ervaring als mrsmiley. Je proeft iets zoetigs en ik proef alleen de meloen heel duidelijk en dit alleen in een DL rta of rda op hoge wattage. Bij een mtl tank proef ik alleen iets zoetigs. 

Teleos Crunchy:

Dit is tot nu toe de enige bosshot die ik duidelijk proef. Je proeft werkelijk bruine suiker, alsof je bruine suiker aan het eten bent. De smaak is niet overheersend vind ik zelf, wel erg duidelijk aanwezig. Niet mijn adv waarom kan ik niet echt uitleggen, denk omdat je alleen de bruine suiker proeft. Ook weer Gemixt op 70vg/30pg met 3mg nicotine.

Mothersmilk en unicorn milk:

In mijn beleving te complexe clone waarbij ik niks proef. Maar sinds kort dat ik de Flave rda heb, heb ik bij mothersmilk voor het eerst wat "bloemen" achtige smaak geproefd. Totaal niet mijn adv en ik ben blij als deze twee smaken straks op zijn. Wederom gemixt op 70vg/30pg met 3mg nicoti

8 hours ago, MrSmiley said:

Soms proef ik de kiwi (of denk ik het haha), soms de meloen.. maar vooral 'zoet' (waar ik van hou). Bij mothers milk proef ik vooral de custard. Maar ik ben met je eens dat het lastig is (zeker als je geen verfijnde smaakpapillen bezit) om specifieke smaken er uit te halen.

Anderzijds, het is makkelijk gemixt en best goedkoop. En met halve liters kun je ook een poos vooruit.. misschien een separaat topic openen/gebruiken om de ervaringen te delen /offtopic.

Sugar lips is ook mijn adv, samen met dead to the hipster bears. Beide erg lekker! Koop ze in Duitsland ivm verzendkosten bij liquiddesigner. Goed plan om een apart topic te maken om de smaken van flavorboss te bespreken!

22 minutes ago, tommie said:

Sugar lips is ook mijn adv, samen met dead to the hipster bears. Beide erg lekker! Koop ze in Duitsland ivm verzendkosten bij liquiddesigner. Goed plan om een apart topic te maken om de smaken van flavorboss te bespreken!

Het topic is inmiddels aanwezig (met dank aan @Jayjay ):

9 hours ago, MrSmiley said:

Ik heb de Sugar lips ook en die is een ADV geworden. Verder ben ik nu begonnen aan Mothers milk en het is niet vies maar niet zo duidelijk lekker als de eerste.

Dus ik ben ook heel benieuwd naar je ervaringen @MrLee.

Heb er nog 3 staan die ik nog laat rijpen (kan toch niet alles tegelijk dampen).. dus qua hoeveelheid ben ik nog wel even voorzien :).

11 hours ago, Jayjay said:

Ik vraag me elke keer af of het aan mij ligt. Ik heb 8 of 9 smaken geprobeerd van Flavour Boss maar niet één die lekker is. Naja sugar lips is wel ok. Ik mix liever zelf dan one shot aroma's. Maar nu vraag ik mij af hoe denk jij over flavour boss. Sommige aroma's zijn zo complex van hun dat je niet eens proeft wat erin zit.

Ze bevallen me, verrassend, zeer goed. De meest populaire doen me ook niet zoveel, maar er zitten een paar hele goede bij. Ik houd wel van 'dessert smaken'; Biscuit eater, Krispie treats en Blue custard zijn heel netjes en kan ik de hele dag wel dampen. Blackcurrant tunes is mijn adv geworden, terwijl ik helemaal niet van eucalyptus houd. Mothers milk, unicorn milk en pancake monster vond ik niet zoveel aan. Sugar lips, mister crocs left handed penguin en death to the hipster bear vond ik veel te chemisch of zoet.

Maar bevalt me prima, ik mix zelf al niet meer. Ik shake paar flessen en ben good to go. Purple slush doet me trouwens denken aan de kersen van 'Booom', maar dan met koolada, ook niet verkeerd.

8 hours ago, Jayjay said:

Sugar Lips:

Gemixt op 70vg/30pg met 3mg nicotine. Zelfde ervaring als mrsmiley. Je proeft iets zoetigs en ik proef alleen de meloen heel duidelijk en dit alleen in een DL rta of rda op hoge wattage. Bij een mtl tank proef ik alleen iets zoetigs. 

Mothersmilk en unicorn milk:

In mijn beleving te complexe clone waarbij ik niks proef. Maar sinds kort dat ik de Flave rda heb, heb ik bij mothersmilk voor het eerst wat "bloemen" achtige smaak geproefd. Totaal niet mijn adv en ik ben blij als deze twee smaken straks op zijn. Wederom gemixt op 70vg/30pg met 3mg nicoti

Hier hetzelfde, ik had de 30ml samples, en ik vond het maar slappe thee, totaal geen wow factor zoals ik die bij biscuit en Krispies had, die hebben duidelijk een aanwezig smaak. Eigenlijk vind ik geen enkele 'snoepjes' smaak van FB lekker.

Hier de bevindingen van @MrLee. Thanks voor je review de adv van jou zijn allemaal smaakjes die ik nog niet geprobeerd heb. 

1 hour ago, MrLee said:

Ze bevallen me, verrassend, zeer goed. De meest populaire doen me ook niet zoveel, maar er zitten een paar hele goede bij. Ik houd wel van 'dessert smaken'; Biscuit eater, Krispie treats en Blue custard zijn heel netjes en kan ik de hele dag wel dampen. Blackcurrant tunes is mijn adv geworden, terwijl ik helemaal niet van eucalyptus houd. Mothers milk, unicorn milk en pancake monster vond ik niet zoveel aan. Sugar lips, mister crocs left handed penguin en death to the hipster bear vond ik veel te chemisch of zoet.

Maar bevalt me prima, ik mix zelf al niet meer. Ik shake paar flessen en ben good to go. Purple slush doet me trouwens denken aan de kersen van 'Booom', maar dan met koolada, ook niet verkeerd.

En voor de mensen die het te lang duren vinden bij Boss shots zelf. Kwam dit laatst tegen zitten in België. 

https://www.aroma-company.be/nl/one-shot-aroma/flavour-boss-boss-shots/

Thanks, dat had ik eerder moeten weten, verzendkosten zijn nogal de bottleneck vanuit de UK, al heb je bij FB dan weer wel kortingscodes. Laatst nog 25%.

Edit; Rocket girl is trouwens een clone van de bekende Rocket Man, hij (zij?) komt in de buurt, maar is lang niet zo zacht als het origineel en wat meer zurig. (70/30), niet mijn favoriet maar krijg de fles wel leeg.

Als laatste vind ik Jungle fever te hard, bijna chemisch. Maar misschien moet ik die eens een nachtje laten ademen. 

Edited by MrLee
Additions

Ik vape vooral sugar lips, gemixt op 20/80 (pg/vg). Heerlijk zoete smaak, ik proef duidelijk de aardbei kiwi en meloen. Direct te gebruiken maar wordt lekkerder als ie een paar weekjes staat.

Een echte adv!

Daarnaast af en toe sir milkalot, een clone van milk man. One hit wonder.

Ik proef hem niet als die van ohw, maar vies is ie zeker niet. Is een meer custard smaak met aardbeien smaak. Soort van milkshake aardbei. Goed te doen.

Verder staat er bijna een liter klaar van death to hipster bears (ben er al volop mee aan het vapen). Direct te vapen maar dan is ie te citroenerig. Als ie een paar weekjes staat is het een heerlijke zoete snoepjes smaak. Niet de gummyberen, die proef ik niet. Wel een heerlijke afwisseling met sugar lips. Wel vrij zoet.

Dit alles vape ik op 70w op een Tesla Nano, die zware met een combo 2 van Ijoy. 2 ni80 aliens erin en de smaak is echt heel goed.

Ik bestel bij liquiddesigner in Duitsland. Iets duurder maar scheelt veel in verzendkosten. Daarnaast heeft Nick van esigaretonline bijna alle smaken in de winkel. Mocht iemand in de buurt van Hengelo zijn kan je wellicht eens proberen bij hem.

Alle shots gemixt op ~70VG/30PG - 18mg/ml

Mothers Milk

Steeptijd - 2 weken
Niet veel te beleven. Ruikt zoet. Heel in de verte een hint van rijpe aardbeien. Verder niets
Steeptijd - 4 weken
Nu komt de smaak los. Romig zoet overheerst een beetje. Aardbeien zijn nog te ver op achtergrond. Prima te dampen
Steeptijd - 6 weken 

Meer aardbeien smaak, minder cream smaak dan het origineel. Romige aardbeien met een heel licht korstje dat nu boven is gekomen. Ik vermoed nog een week of 2 om helemaal af te zijn

Hele mooie clone van het origineel. Zelf vind ik hem lekkerder dan het origineel.

Biscuit Eater

Steeptijd - 2 weken

Err..Beetje ranzig qua smaak. Licht zoet

Steeptijd - 4 weken

Het wordt wat zoetig, maar heel veel meer is het ook niet

Steeptijd - 6 weken

Hé!. Daar komen de biscuitjes

Steeptijd - 8 weken

BAM! - Ineens is er custard. Nu is hij klaar. Biscuit, custard/vanille en wat room. Heerlijk

Gambit X

Steeptijd - 2 weken

Scherp zoet. Niet echt aangenaam

Steeptijd - 4 weken

Overheersend zoet. Heel in de verte appels. Maar overdonderend zoet vooral

Steeptijd - 6 weken

Een paar appeltjes hebben zich bij het feest gevoegd. Het zoete verdwijnt wat

Steeptijd - 8 weken

Appeltaart net voordat deze de oven in gaat. Appel, heel klein beetje kaneel en de smaak van plakkerig cake-deeg

Steeptijd - 10 weken

Iemand heeft besloten ergens wat slagroom te verstoppen. Vermoedelijk achter de appels

Steeptijd - 12 weken!!

Hallo!!!! Appeltaart met slagroom. Niet meer niet minder. Een vleugje kaneel heeft besloten het feest te starten en heeft wat vanille uitgenodigd.

Edited by Chasepoes

Mijn flavourboss favoriet is al maanden de Bust-a-Nut. Heb er al bijna een liter van weggedampt en heb net weer n halve liter aangemaakt (overgenomen van n forumlid).

Geen middle of the road smaak zoals de mothersmilk bijvoorbeeld, maar echt een uitgesproken smaak van (gebrande?) nootjes met creme. 

Ik heb 28 testers besteld en heb zelf al de sugar lips, monster melons en bust a nut. Probleem met de testers is dat je niet weet hoelang ze al gesteept hebben.

Monthers mild vind ik niet goed is zelfs nog niet zoet dus ga ik binnen enkele weken nog eens proberen.

De mountain honeydew vind ik wel goed beetje meloen proef ik nu en zoet

Blackcurrant tunes vind ik lekker beetje heisenberg maar milder in de anijs.

Death to hipsters is ook lekker beetje zoet

En dan de slushes vind ik ook goed echt slush smaak

De KMA vind ik ook niet goed maar denk dat die nog moet steepen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1 hour ago, Stekke said:

Ik heb 28 testers besteld en heb zelf al de sugar lips, monster melons en bust a nut. Probleem met de testers is dat je niet weet hoelang ze al gesteept hebben.

Monthers mild vind ik niet goed is zelfs nog niet zoet dus ga ik binnen enkele weken nog eens proberen.

De mountain honeydew vind ik wel goed beetje meloen proef ik nu en zoet

Blackcurrant tunes vind ik lekker beetje heisenberg maar milder in de anijs.

Death to hipsters is ook lekker beetje zoet

En dan de slushes vind ik ook goed echt slush smaak

De KMA vind ik ook niet goed maar denk dat die nog moet steepen

Wat bedoel je met testers? De gemixte boss shots van 60ml?

Wat bedoel je met testers? De gemixte boss shots van 60ml?

10ml voor 1,49 pond en op black friday was er 40% korting

Gemixt ja

35 minutes ago, Stekke said:

10ml voor 1,49 pond en op black friday was er 40% korting

Gemixt ja

Kijl dat wist ik nog niet. Heb al tijdje niks bij ze besteld, maar is het proberen waard.

Ja kan je ze eerst eens proeven voor je met een halve liter opgeschept zit die je niet lekker vind

Heb al een lijstje met scores aangelegd 😅