Jump to content
Blondie

Nog maar af en toe dampen: gebruiksklaar laten staan of beter niet?

Recommended Posts

Hallo allemaal, zoals de titel al zegt: ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met dampen en allang van de sigaretten af (een tevreden damper dus, dat wel!) 

Nu vraag ik me af of het kwaad kan dat ik mijn Joyetech AIO gevuld en al schuin staand in een waxinelichthoudertje bewaar. 

Nam net weer eens een paar hijsjes, smaak is iets anders maar wel goed -ik hou van zoete/fruitsmaakjes- damp wat minder maar het was sowieso tijd voor een nieuwe coil.

Bracht me op de vraag of het beter is elke dag toch even een hijsje te nemen zolang ik nog damp of dat ik hem beter schoongemaakt kan bewaren. Lijkt me ook weer zo'n gedoe.. O ja ik damp met 6mg nicotine weet niet of dat wat uitmaakt? Om een idee te geven: ik heb 3 weken geleden of iets langer voor het laatst 2ml vloeistof eringedaan en hij zit nog meer dan halfvol. Zo weinig damp ik dus nog maar. Stop er dan mee hoor ik je denken maar ik ben bang dat ik dan weer ga roken. Het idee dat ik kan dampen en wel meteen vind ik toch wel heel prettig!! :)

8 minutes ago, Blondie said:

Hallo allemaal, zoals de titel al zegt: ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met dampen en allang van de sigaretten af (een tevreden damper dus, dat wel!) 

Nu vraag ik me af of het kwaad kan dat ik mijn Joyetech AIO gevuld en al schuin staand in een waxinelichthoudertje bewaar. 

Nam net weer eens een paar hijsjes, smaak is iets anders maar wel goed -ik hou van zoete/fruitsmaakjes- damp wat minder maar het was sowieso tijd voor een nieuwe coil.

Bracht me op de vraag of het beter is elke dag toch even een hijsje te nemen zolang ik nog damp of dat ik hem beter schoongemaakt kan bewaren. Lijkt me ook weer zo'n gedoe.. O ja ik damp met 6mg nicotine weet niet of dat wat uitmaakt? Om een idee te geven: ik heb 3 weken geleden of iets langer voor het laatst 2ml vloeistof eringedaan en hij zit nog meer dan halfvol. Zo weinig damp ik dus nog maar. Stop er dan mee hoor ik je denken maar ik ben bang dat ik dan weer ga roken. Het idee dat ik kan dampen en wel meteen vind ik toch wel heel prettig!! :)

Ik zou hem gevuld laten, als je drang hebt kan je een paar pufjes doen. Het schijnt dat je wel 1 x per dag een aantal pufjes moet doen omdat anders de coil hard achteruit gaat en kan gaan lekken door overzadiging van de coil. Desnoods giet je er nu 0 mg nic in, en als de drang groot is dan doe je er weer nic in.

als jij je tank schoon weg zet, en je wil plots dampen moet je toch weer een verse coil gereedmaken en rustig indampen, wellicht het tankje omspoelen als het toch vies geworden is etc. 

2 minutes ago, Dennis1992 said:

Ik zou hem gevuld laten, als je drang hebt kan je een paar pufjes doen. Het schijnt dat je wel 1 x per dag een aantal pufjes moet doen omdat anders de coil hard achteruit gaat en kan gaan lekken door overzadiging van de coil. Desnoods giet je er nu 0 mg nic in, en als de drang groot is dan doe je er weer nic in.

als jij je tank schoon weg zet, en je wil plots dampen moet je toch weer een verse coil gereedmaken en rustig indampen, wellicht het tankje omspoelen als het toch vies geworden is etc. 

2 minutes ago, Dennis1992 said:

Oeps.. sorry voor het vele quoten, het forum is ietsje veranderd zie ik sinds ik hier voor het laatst inlogde maar dat terzijde: 

Tnx voor je antwoord, verklaart meteen waarom hij meer spettert/borrelt. 

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens mezelf zou moeten herinneren om wel dagelijks een paar hijsjes te nemen, grappig :) 

Die coil is echt al heel lang in gebruik, ik ga er een nieuwe indoen en alles even goed schoonmaken én elke dag toch een paar hijsjes nemen. Heb nog liquid zat, ook smaken die ik toch al niet zo geweldig vond mss mijn favo-smaakjes zonder nicotine bestellen want daar gaat het me allang niet meer om; het is echt een enkele keer dat ik opeens weer wil roken. En daar hebben we tegenwoordig vapers voor tenslotte! 

Wil er wel helemaal mee stoppen, krijg binnenkort alles nieuw in huis, ook ramen, kozijnen, deuren (lieve woningbouwver.) mooie reden om dan niet meer te dampen ook, ben niet echt in de wieg gelegd als aanslagweppoets-vrouw. (heet dat zo haha).

Mooi nog een half jaartje om alles op te maken! En voorgoed te stoppen want dat moet van de longarts. Nou ja zou beter zijn, niks MOET ;)

De Joyetech AIO is uitermate geschikt om te laten staan want de luchttoevoer

zit helemaal bovenaan. Als hij dan toch lekt is het reservoir stuk.