Jump to content
Toxic71

Serpent kwetsbaar..?

Recommended Posts

Gisteren de Serpent SMM ontvangen.

Nu 24 uur later al twee glaasjes kapot.

Wellicht te wijten aan enige lompheid van mijn kant.

Maar wel opvallend dat de producent maar liefst 3 extra glaasjes mee levert.

Zou men weten dat het glas van de Serpent wat kwetsbaarder is dan van andere merken?

2 hours ago, Cyber_Huub said:

En als er geen reserve glas bij zat?
Had je dan ook geredeneerd dat de fabrikant tekort schiet?

Ja, het glas lijkt veel breekbaarder dan andere glaasjes. 

Waarschijnlijk heb je de chamber er scheef opgeschroefd, of stond het glas scheef terwijl je dat deed. Heel kleine kans dat je chamber/chimney scheef op de bovenring staat. 

Edited by Leo Bak

Prima review en tips.

Maar vind het wat lastig te geloven dat de glaasjes niet ingekocht worden door retailers en dat de fabrikant daarom besloten heeft om extra gaasjes mee te sturen met de RTA.

Verder dampt de Serpent lekker, zweet een beetje en hij maakt wat herrie via de luchtgaten, maar de smaak is erg goed.

1 hour ago, Toxic71 said:

Prima review en tips.

Maar vind het wat lastig te geloven dat de glaasjes niet ingekocht worden door retailers en dat de fabrikant daarom besloten heeft om extra gaasjes mee te sturen met de RTA.

Verder dampt de Serpent lekker, zweet een beetje en hij maakt wat herrie via de luchtgaten, maar de smaak is erg goed.

Ja, lijkt me verder eigenlijk ook een zwamverhaal, zeker als je ziet dat alleen al op FT minstens drie merken reserveglaasje te vinden zijn in tientallen kleuren. Veel aannemelijker is het Theorem trauma wat meespeelt in deze keuze.

Heb ook al twee glaasjes versleten.. Ben voorzichtig geweest met verwijderen en plaatsen. Duidelijk mindere kwaliteit, eigenlijk jammer want de tank is verder super. In veel reviews worden daar ook opmerkingen over gemaakt.

Ook ik heb 1 glaasje al gesneuveld. Dit is een euvel van Serpent. Destijds met dee eerste Serpent geloof de 24mm versie had ik dat ook om de haverklap. Zoals @Leo Bak al aangeeft scheef erop, één keer klein beetje drukken en het glaasje is kapot. Je moet echt even de tijd nemen om het glaasje goed en rustig op te zetten. Laatste tijd smeer ik de o-ring in met liquid en draai ik het glas op zijn plek, dit gaat veel beter dan zonder. Ook bij het afhalen van het glas gebruik ik andere techniek. Ik trek het glas er niet af maar ik druk mijn duim in de schoorsteen, en met mijn wijsvinger en middelvinger het glas beet heb. Dit gaat perfect en al meerdere keren het glas er heel af en op gekregen. 

Ik heb nergens last van. 

Heb hem nu een maand en al diverse builds geprobeerd. telkens geheel uit elkaar gehaald en gereinigd. 

Ik doe geen liquid op de o ringen. 

neem de tijd en let goed op, dan zou 't toch goed moeten komen. 

bij mij ook een glaasje gesneuvelt. Het tweede glas zit nu ook een miniscuul scheurtje in. Hij is wel erg lek gevoelig vind ik

Hier ook nog geen breuk gehad.

Ik heb op de twee jaar dat ik damp nog maar 3 glaasjes gebroken.

Dat lag telkens aan mijn eigen lompe ik.

Laten vallen,met een tang uitgegleden en één keer een tankje scheef in mekaar gezet waardoor ik het glaasje moest breken om het terug los te krijgen.