Jump to content
Jack-Vape

Andere tank die niet lekt!

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Afgelopen week ben ik weer begonnen met dampen. Ben er niet 100% nieuw mee.

Ik denk dat ik de (on)gelukkige eigenaar ben van een baby beast met fout. All tips geprobeerd, insmeren van rubbers na schoonmaak beurt, alles normaal  (goed en recht )aandraaien coils en rubber gechecked, volledig gevuld en hijsen na vullen voor druk/vacuum etc. Dit kreng blijft lekken. 1 coil (Q2) werkte 1 dag op alle juiste instellingen, zwart als de nacht en spoot liquid in de schoorsteen als een malle. In de winkel te horen gekregen, eerst effe blazen dan pas hijsen.....(bij het verwijderen was de katoen van binnen en buiten  door en door ZWART leek wel olie uit een wagen...niet verbrand!)

T-8 erin gedraaid en leek alles weer goed. 

Goede smaak! Geen lekken, ikke blij.

Gister avond weg gezet alles was normaal... (airflow dicht, vulcap was gesloten verder geen problemen gehad tank was 70% vol nog na laatste vulbeurt de ochtend daarvoor omdat deze "leeg" weggezet was) vanmorgen wil ik gaan dampen..... kon ik eerst 30min alles gaan schoonmaken...

Ik zoek een degelijke tank , die niet "kan" lekken.

Sub ohm, DL, goede smaak en damp (Moet wel rook uit komen :cheerpon) stevig en genoeg ML dat je de dag door kan komen :egypt 

Graag wat advies.

Ik weet het effe niet meer.

Oh ja. Ben vrij handig,  mag een rebuildable zijn met wat standaard coilsets om te beginnen later zelf wikkelen en wicken.

Edit : Alien 220w mod is m'n basis:duim

Edited by Jack-Vape
handige info

Elke tank (met luchttoevoer aan de onderkant) KAN in principe lekken, dat is nu eenmaal inherent aan het niet volledig gesloten systeem, en een logisch gevolg van lucht willen kunnen aanzuigen. En lekkende Smok kan aan een foute coil liggen. Maar als die zwart is een NIET verbrand, vraag ik me af wat voor liquid je er in hebt? 

Er zijn namelijk liquids die de Coils enorm vervuilen (zoals mijn eigen NETs ;-)) Daardoor nemen de watten niet meer genoeg liquid op/houden het niet meer goed vast, met doorlekken tot gevolg. Aan het beginnen te soppen merk ik dat het tijd wordt voor nieuwe watten, en dat is binnen 24 uur. No way dat ik dat spul in een fabriekscoil ga dampen....

Ook sommige kant en klare liquids maken er zo snel zijn puinhoop van. Ook die (vaak mierzoete) liquids damp ik liever in een zelfbouwer. 

Ik heb goede ervaringen met de Ammit 25, maar ook die kan best wel lekken als hij zin heeft. Alleen drippers lekken nooit. Of een rdta, maar die kun je dan weer alleen maar rechtop vervoeren natuurlijk, anders ben je alsnog de sjaak.

De enige tank die bij mij nog nooit, echt nog nooit een druppel gelekt heeft, is de Nautilus. Maar die laat zich zo totaal niet vergelijken met een Baby Beast (echte mtl-tank) dat dat vermoedelijk geen alternatief is.

De enige tank die bij mij nog nooit gelekt heeft, is de obs engine. Het is, denk ik, haast onmogelijk om deze te laten lekken aangezien deze tank enkel top airflow heeft. Voor prebuilt coils zijn blijkbaar die van ambrose vape goed. 

Edited by germanaaizer

In principe de meeste top airflow tanks.

Deze kunnen ook wel lekken, maar je moet dan wel je best doen; onderste boven in je zak/tas.

Ik heb er een aantal rta en prebuild zomaar in willekeurige volgorde:

Obs Engine Nao en Dual (RTA),

Geekvape Zeus (RTA).

Vaperesso Veco (Fabrieks coils).

Edited by OvergeefDave

Over de liquids: ik rook tabaks smaak van aramax, usa tobacco.  Daarbij een mix van Vanillie van Liqua en de aramax.

Bestelling van DiY liquids komen van de week als het goed is. (100%VG Pg allergie/gevoeligheid)

Is ben op zich wel liefhebber van zoetere smaken... dus misschien toch een rta? Gezien coils als een malle gaan en wicks d'r bij?(of een waar fabrieks setjes goedkoop genoeg zijn:ja)

Heb van Bigmouth de bubble grape aroma en nog wat vampire vape testers besteld voor het testen. Moet m'n smaak weer vinden /mixen.

Was misschien een goede om hierbij te vermelden.

Thnx voor de extra link voor coils:duim

Die OBS Engine zie ik steeds vaker voorvij komen inderdaad... leek me al leuk maar wist het niet zeker.

De zeus ziet er ook bekend uit maar kan het even niet meer plaatsen.

Edited by Jack-Vape
Extra toevoeging

@Jack-Vape, de Alien 220, is een prima mod. Een leuke, maar wel grote tank, is de SteamCrave Aromamizer Plus.

Deze is standaard 10ml en is heel makkelijk op te bouwen. Lekkage is zo goed als nihil.

Moet je wel zelf je coils leren bouwen. Is makkelijker dan je denkt.

En gegarandeerd dikke wolken en super smaak.

Wanneer je wilt, kun je er ook een 20ml versie van maken door een extensie setje te kopen. (kost € 7,50)

https://www.e-smokershop.nl/webshop/clearomizers-op-merk/innokin-clearomizers/detail/2086/innokin-slipstream.html
Heeft top airflow en zal dus niet snel gaan lekken, prima tankje overigens met de 0.5 coils, tijdje terug eens geprobeerd (mn zusje heeft 1) en was een aardige subohm tank.

Ikzelf heb een Aspire Atlantis EVO, volgens mij in januari gekocht en heeft nog nooit gelekt, maar de laatste maanden nog maar weinig gebruikt. Heeft erg fijne clapton coils van 0.4 en 0.5 (maar ik geef de voorkeur aan zelfbouw).

6 hours ago, Jack-Vape said:

. (100%VG Pg allergie/gevoeligheid)

Is ben op zich wel liefhebber van zoetere smaken... dus misschien toch een rta?

Aangezien ik ook een PG-allergie heb en maxVG damp met zoete VG-aroma's, zou ik je een paar tankjes met RBA-deck aanraden, zodat je zelf kunt bepalen met welke soort metaaldraad je een gloeispiraal gaat draaien, met welke diameter en welk ohmage jouw voorkeur heeft. 

Een RBA-coil kan ook, maar op een RBA-deck heb je meer ruimte.

:clapOBS Engine is besteld!

Was in de aanbieding €19.95 ex verz. bij Riccardo-Zigarette.

Leuke mensen handige site/chat functie, e-mails enz iets minder. hopelijk snel binnen.(De busjes rijden hier 4x op een dag door de straat dus *Fingers crossed*)

De Armomamizer wil ik ook gaan proberen maar eerst cheap beginnen :e33
Zag daar ook hele vette aanbiedingen van, 3/5/10/20ml set voor $59.95. ex verz. was wel HEEEEEEL verleidelijk:kwijl maar het is al zo'n dure maand met opstart van 0 af weer.

Houd iedereen op de hoogte hierzo. 
Ga effe inlezen over Coils wikkelen..(Meeste zijn meer tevreden met eigen bouw dan std. dus wie weet)

13 hours ago, Jack-Vape said:

OBS Engine is besteld!

Ik heb zelf de OBS engine Nano (5,3ml single coil RTA)

Top product.

Even wennen met coil monteren en katoen plaatsen.

maar eerlijk gezegd, ik heb ondertussen voor de 2e keer een coil geplaatst en katoen gewicked. No problems.

Enigste nadeel van deze RTA.

Er zit een ring onder de lucht regeling (zit net onder de driptip) die je omhoog moet schuiven om te vullen met vloeistof.

Als je deze weer omhoog schuift om na te vullen, dan zit hier dus vloeistof, dit moet je even wegvegen met een doekje anders kan het zijn dat tijdens het vullen, dat beetje vloeistof naar achter loopt en een druppel langs je tank af loopt.

dus oplossing: Ring omhoog, en even met een keukenpapiertje droog maken (5 seconden werk), en dan gewoon je tank vullen en klaar.

Dat is ook maar het enigste nadeel, navullen op zich is vrij simpel.

Foto met ring omhoog en het laagje vloeistof, en foto als je niet schoonmaakt en ring weer omlaag doet. De tank zelf is toppie.

20171206_225741.thumb.jpg.4412bddd6a649c1ee05cba942012861d.jpg20171206_225751.thumb.jpg.dd240a7b47621405c1931822d84f1a97.jpg

Edited by DDDsprayshop

Dat had ik gelezen inderdaad en een paar reviews lieten het al blijken. Dat vind ik niet erg. Met vullen moet ik toch altijd keuken papier in de buurt houden:e33

En alleen als ie op zn kop in je tas en je een paar uur offroaden (wellicht ook zonder dit) kan ie lekken. 

Ach, ben geen zeikerd maar het is wel klote als je bijna elke morgen eerst alles moet ruimen om te kunnen vapen. 

Heb trouwens die grip ring extra om de vuldop aansluiting en het al 2 hele dagen goed:aai

Edited by Jack-Vape
Grote vingers >klein toetsenbordje

2 hours ago, Jack-Vape said:

Dat had ik gelezen inderdaad en een paar reviews lieten het al blijken. Dat vind ik niet erg. Met vullen moet ik toch altijd keuken papier in de buurt houden:e33

En alleen als ie op zn kop in je tas en je een paar uur offroaden (wellicht ook zonder dit) kan ie lekken. 

Ach, ben geen zeikerd maar het is wel klote als je bijna elke morgen eerst alles moet ruimen om te kunnen vapen. 

Heb trouwens die grip ring extra om de vuldop aansluiting en het al 2 hele dagen goed:aai

Lekken is idd klote. Had het met de melo 3 en ego aio. Durfde die niet eens meer onderweg mee te nemen. Met de 3 baby beasts gaat het goed. Sinds een paar dagen ook een ijust 2 en een procore aries tank in gebruik, heb die nog niet mee genomen onderweg. Komt nog wel, eerst ff het apparaat leren kennen:gek

Ik hoop voor jou wel dat je de OBS Engine Nano hebt besteld als je een single coil deck wilt. De Nano heeft een single coil deck en de gewone Engine heeft een dual coil deck. 

Edited by AngeloS

4 hours ago, AngeloS said:

Ik hoop voor jou wel dat je de OBS Engine Nano hebt besteld als je een single coil deck wilt. De Nano heeft een single coil deck en de gewone Engine heeft een dual coil deck. 

Ik heb de gewone dual coil deck.(als het goed is! Mn duits is slecht en plaatjes moet je op internet niet geloven:e33)

Deze kun je ook heel makkelijk de coil aanpassen en enkel setup draaien dat hij bijna net zo goed dampt als de dual setup. (Dual clapton enz. zal natuurlijk zware overhand hebben vs enkel clapton.) Meedere mensen die hem als enkel hebben gebruikt en goed konden hebben. Warmte geen probleem, smaak ook niet.(de Nano is natuurlijk ontwikkeld om als single te draaien)

Wilde hem als dual voor smaak en damp. En de mogelijkeid enkel als de batterijen het af laten weten in de dag.

Gebruik nu baby beast met de T8 quad setup coil..

Als de Nano setup uiteindelijk beter bevalt komt er gewoon een Nano bij met de aromamizer:ja (jeetje 1week verder en al van alles willen proberen (opnieuw verslaafd?))

Update: de gripring over de bovenste schuifsluiting lijkt het lekken redelijk opgelost te hebben... (ik denk dat hij ergens net iets open ofzo waardoor de vacuum slecht te houden is)20171207_142419.thumb.jpg.0498e5b431e2c1254d2610e4a968316b.jpg

Edited by Jack-Vape

De eerder genoemde aromamizer plus van steamcrave is inderdaad een tank die wonderbaarlijk genoeg niet lekt.

Het is dan wel noodzaak om de tank op z'n kop te houden na het vullen en dan pas de liquid flow control open te draaien.

De limitless plus ( en andere modellen uit die serie )  van ijoy is een tank volgens het genisys principe ( tank onder , coil boven )

Ik heb er inmiddels 2 van in gebruik en deze kunnen door de gebruikte setup nagenoeg niet lekken.

Beide tanks zijn aanraders wat mij betreft :ja