Jump to content
Sign in to follow this  
Valve

Therion 75C BF batterij

Recommended Posts

Hi Allen!

Twee week geleden heb ik m'n Lost Vape Therion 75C BF squonker binnengekregen. Mietersblij mee natuurlijk, wat een mooi apparaat! Ik heb er op dit moment een Pulse 22 op, 0,28ohm is de weerstand. Ik damp op 60watt omdat alles lager dan dat me geen goede smaak geeft.

Nu merk ik dat m'n batterij niet eens een dag mee gaat, dit vind ik enorm teleurstellend. Ook als ik op 40w damp merk ik dat de batterij zeer snel leeg is. Zijn hier oplossingen voor? Of heeft iemand een idee voor een andere build in de Pulse die minder Watts nodig heeft en toch veel smaak geeft?

Ik hoor het graag!   

Dat is de reden waarom sommigen met zakken vol batterijen lopen. 60 Watt is vrij veel voor een 18650 batterij. Als je dat doet let dan goed op dat je batterijhoesjes gebruikt want losse batterijen zijn nogal eens gevaarlijk.

Of..  Je gaat op een andere manier dampen. Coils tussen de 1 of 2 Ohm en dan ergens tussen de 15 en 20 Watt dampen ofzo. Ik ervaar coils van rond de 1,8 ohm als prettig. 

1 hour ago, Moppersmurf said:

Dat is de reden waarom sommigen met zakken vol batterijen lopen. 60 Watt is vrij veel voor een 18650 batterij. Als je dat doet let dan goed op dat je batterijhoesjes gebruikt want losse batterijen zijn nogal eens gevaarlijk.

Of..  Je gaat op een andere manier dampen. Coils tussen de 1 of 2 Ohm en dan ergens tussen de 15 en 20 Watt dampen ofzo. Ik ervaar coils van rond de 1,8 ohm als prettig. 

Thanks voor je reactie! Ik heb normaal gesproken 2 volle 18650's mee in een hard plastic hoesje. Een oude gewoonte van toen ik nog met m'n Smok Alien dampte. Ik laadt 'm nu tussentijds op via USB als ik op m'n werk ben, dat schijnt prima te kunnen met een DNA75 bordje. 

Ik zal de 1+ ohm coils eens proberen! Wat maakt het dampen op 1,8 ohm coils voor jou prettig? 

Ik squonk met hadaly, pulse 22, narDa en Soul met n single coil rond 0,9-1 ohm op zo'n 20-23 Watt en doe zowat een dag met 2 batterijen.

Óf je past je dampstijl aan je batterijen aan, óf je batterijen aan je dampstijl, maar uiteindelijk ga je t met 60W niet redden in een complete werkdag met maar 1 batterij. Betwijfel zelfs of je het met 2 gaat halen :)

@Valve

Let even op. Dat verhaal hierboven was mijn ervaring tot nu toe. Maar nu werk ik na 5 jaar opeens met subohm coils op TC en de tijd zal me leren of de batterij zo ook de dag door komt.

Let wel, dit zijn gewone coils, geen claptons fraptons of magnetrons.  0,45 ohm op 275 graden.

Er zullen altijd meer zandwegen naar Rome leiden he..

17 hours ago, Madman said:

Ik squonk met hadaly, pulse 22, narDa en Soul met n single coil rond 0,9-1 ohm op zo'n 20-23 Watt en doe zowat een dag met 2 batterijen.

Óf je past je dampstijl aan je batterijen aan, óf je batterijen aan je dampstijl, maar uiteindelijk ga je t met 60W niet redden in een complete werkdag met maar 1 batterij. Betwijfel zelfs of je het met 2 gaat halen :)

Ik damp eigenlijk op rokersniveau, dus 2 a 3 keer met de rokers naar buiten op een werkdag. Dan nog in de auto en soms even snel tussendoor, op 50w redt ik het tot aan 6 uur ongeveer dus dat valt gelukkig mee! Met opladen tussendoor kan ik met 1 batterij gewoon uit de voeten. Batterijen verwisselen is niet echt heel ideaal bij de Therion :nee

Pulse 22 kan je ook rustig een wat grotere coil van dunnere draad in steken waarmee je dan zo rond de 0.8 ohm uitkomt (met RVS). Ik zelf damp dan op TC en de batterij gaat lang genoeg mee en verbruikt ook nog eens een stuk minder liquid ;)
Daarom kan ik ook niet wachten op m'n Gbox 200W, kan ik tenminste wat meer exotische builds in m'n RDA's doen die wat meer vermogen vragen waarbij je niet tegen de limiet van je mod en dus batterij zit.

On 5-12-2017 at 18:42, Moppersmurf said:

Maar nu werk ik na 5 jaar opeens met subohm coils op TC en de tijd zal me leren of de batterij zo ook de dag door komt.

Even mezelf quoten want wat ik schrijf is zo interessant  :gek

Ik heb het geprobeerd en de batterij gaat op deze manier ook zeker geen dag mee helaas met een 0.45 ohm coil op 275 graden.

Ik damp met 1 battery met een dual build van 0.5 ohm op 50watt ongeveer 3 tot 4 uur,

het flesje (8ml) is dan net niet leeg,

Ik denk dat er ongeveer 6 à 7 ml uit het flesje is.

Moest ik nu maar 3 ml/dag dampen zou ik  ongeveer 2 dagen met 1 battery doen,

moeilijk te zeggen in tijd hoelang je met je battery zou moeten doen vind ik persoonlijk.