Jump to content

Ambrose Vape pre build coils/wire


Jim

Recommended Posts

Ik krijg regelmatig de vraag via PB welke coils ik gebruik in reviews en dergelijke.

Wel ik gebruik de helft van de tijd coils die ikzelf gemaakt heb of met hulp van de eigenaar van mijn lokale vapeshop.

Mijn kennis van coils maken is maar beperkt tot claptons/flaptons en fused clapton, die kan ik maken thuis zonder probleem maken met mijn boormachine.

Maar andere types van coils heb ikzelf nog niet gemaakt, niet omdat ik het niet zou kunnen maar heb er me nog niet mee beziggehouden om ze te leren maken.

Ik heb in het verleden en nu nog dus pre-build wire en coils gekocht en heb dit al van zeker 20 merken gekocht uit China, van Geekvape tot het goedkoopste merk uit China.

En nu gebruik ik enkel nog coils en wire van het merk Ambrose Vape, dit zijn naar mijn mening zowat de beste die je uit China kan halen.

Alle coils en wire is steeds netjes gemaakt, geen defecten in de draad en geen vuilresidu of iets dergelijk.

De draad heeft weinig bewerking tijdens het voorgloeien nodig en daar kan ik uit opmaken dat de draad goed gemaakt is.

Coils worden altijd mooi blauw van kleur en ze halen de waarden die aangegeven worden op de verpakking.

Je kan ze hier kopen:

https://www.fasttech.com/search?ambrose vape

 

Ik gebruik zelf altijd Ni80 en zelden gewone ronde draad dus ik kan enkel voorbeelden laten zien van de draad en coils die ik gebruik.

Dit heb ik er momenteel thuis van liggen:

PRr1W9H.jpg

 

Als je geen grote verbruiker bent kan je de coils in zo een klein potje met 10 coils in kopen, je hebt hier bijna alle mogelijke varianten in.

Dat deed ik in het begin om de coils eens te testen.

Heb ze wel in een andere container geplaatst want al die kleine potjes werd wat veel.

GkZNngS.jpg

 

Of voor een 7€ kan je ook onderstaand doosje kopen, alles netjes bij elkaar en je krijgt 42 coils en nog voorgesneden reepjes katoen.

p5gFnYT.jpg

gFIPXxF.jpg

Voorbeeld van enkele coils die in dat doosje zitten:

ey0CDHs.jpg

 

Maar die pre-made coils koop ik nu niet meer, nu gebruik ik de draad op spoel.

Op zo een spoel zit 3m draad, en ik gebruik ongeveer 13cm draad voor 1 coil te draaien dus met zo een spoel van 3 tot 6€ kom je al een tijdje toe.

Dit zijn de types die ik heb, er zijn er natuurlijk nog andere ook te krijgen.

mkO3Icx.jpg

 

Ja sorry kan niet echt mooie detail foto's nemen, moet dringend eens een macrolens voor mijn Iphone kopen.

 

Deze 3 soorten gebruik ik het vaakst:

Fused clapton draad (2 core):

6bMDoko.jpg

 

Fused clapton (3 core):

EoXoAtY.jpg

 

Framed staple:

xsZishT.jpg

 

De andere draad gebruik ik ook, maar niet zo vaak.

Twisted clapton, dit is gewoon een 3core draad die getwist is en voorzien van een buitenmantel.

Ook leuke draad maar ik heb liever platte coils in plaats van ronde.

scOk6VD.jpg

 

Juggernaut:

Hier moet redelijk wat power op om het beste uit deze coils te halen.

TNIHmcp.jpg

 

Chain link:

Dit is mijn minst favoriete draad, door de manier waarop die draad gemaakt is heeft die redelijk wat bewerking nodig om perfect te gloeien.

En door de open structuur tussen de draden is de kans op spitback veel hoger dan al de andere coils.

3o5psGp.jpg

 

Voorbeeldje van dual coil staple build in mijn Relaod RTA die ik pas opnieuw gewickt heb, die coils zitten er nu een dikke maand in en hebben al zeker 150ml liquid verwerkt.

0RdGMT0.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Ik vind het heel degelijke coils

- Kan zo goed als niks verschil in smaak proeven met zelfgemaakte coils!

- Ze gaan wel niet zo lang mee als zelfgemaakte coils.

Dit is natuurlijk moeilijk te bepalen, ik damp ze zo tussen de 35 en 60w op een gereguleerd toestel en dagelijks rond de 15-20ml liquid en dan kan ik makkelijk een maandje genieten van de coils voor de smaak wat begint af te nemen.

- Coils zijn goed bewerkbaar en halen mooi de opgegeven waardes.

- Veel keuze in types coils en draad.

 

 

Dusja wil je niet zelf beginnen aan coils en draad te klossen dan zijn deze coils en wire zeker geschikt.

Ik blijf wel een liefhebber van zelf draad te maken, maar ik heb alle begrip voor mensen die dit niet zien zitten.

Tijdgebrek, kennis en niet het juiste materiaal om het zelf te maken, niet meer dan normaal dat je dan kiest voor pre-made coils en draad.

Als je geen grote verbruiker bent en maar amper 1 tot 2 coils per maand vervangt heeft het ook geen zin om een investering te maken in de tools om zelf je coils te maken.

Je ben al heeeeel makkelijk tussen de 50 en 120€ kwijt als je zelf dingen zoals een boormachine of Daedalus moet kopen, vele rolletjes draad in alle soorten diktes, swivels, bankschroef enz...

Als je dan maar enkele coils per maand verbruikt duurt het jaren en jaren voor je die investering er hebt uitgehaald.

Alles wat op de eerste foto in deze post staat heeft me alles samen nog geen 40€ gekost, en met dit alles zou ik gerust 3 tot 4j kunnen dampen bij normaal gebruik zonder nog iets van draad of coils te moeten kopen.

Maar ik zit toch per maand aan zeker 15-20 coils die ik vervang, maar zelfs dan beschouw ik het nog als goedkoop.

 

 

 

 

Edited by Jim
  • Like 13
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Wanneer je zelfgemaakte coils goed onderhoud, gaan ze heel lang mee. Ik heb tankjes, die ik dagelijks gebruik, waar al meer dan een jaar dezelfde coils in zitten.

Werkwijze ;  om de twee weken, wick er uit, daarna coils schoon branden en laten "schrikken" met koud water. Wanneer de coils schoon zijn, opnieuw laten gloeien

en geleidelijk laten afkoelen, hiermee voorkom je dat de coil verhard en daardoor broos wordt. Daarna nieuwe wick er in.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat is inderdaad zo, zelfgemaakte coils gaan langer mee.

Maar het is ook wel afhankelijk waar je de draad koopt voor je zelfbouw, als je bv. het goedkoopste rolletje draad uit China koopt om je coils te maken is de kans klein dat ze lang meegaan.

Ik heb vaak van die goedkope rolletjes gekocht in het begin en je moet daar maar eens met een alcohol wipe overgaan, dat laat een vuil streepje achter op je doekje.

Die draad komt ongekuist recht van de productieband, dat heb ik niet met de Twisted Messes draad die ik gebruik als mantel bij claptons ofzo.

In veel van mijn atomizers bouw ik om de week wel een nieuwe coil in, kost me misschien maar max 20 eurocent voor een coil dus daar kijk ik niet echt naar.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Halo,

 

Ik heb dat witte doosje besteld gisteren (zoals je al weet) Nu lees ik dat jij die NI 80 op wattage dampt Is dat geen nikkel dan? Je kan mod toch ook instellen op NI Volgens een medewerker van GB mag je deze niet dampen op wattage (maar ja, die wat daar je tickets beantwoorden zijn maar tot 12 jaar naar school geweest vrees ik)

 

:mmm

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Joe said:

Halo,

 

Ik heb dat witte doosje besteld gisteren (zoals je al weet) Nu lees ik dat jij die NI 80 op wattage dampt Is dat geen nikkel dan? Je kan mod toch ook instellen op NI Volgens een medewerker van GB mag je deze niet dampen op wattage (maar ja, die wat daar je tickets beantwoorden zijn maar tot 12 jaar naar school geweest vrees ik)

 

:mmm

Had ie op zijn 12de toch meer kennis dan jij nu, Ni80 damp je op Power & Ni200 op TC :clap

Link to comment
Share on other sites

On ‎27‎/‎12‎/‎2017 at 21:46, Joe said:

Halo,

 

Ik heb dat witte doosje besteld gisteren (zoals je al weet) Nu lees ik dat jij die NI 80 op wattage dampt Is dat geen nikkel dan? Je kan mod toch ook instellen op NI Volgens een medewerker van GB mag je deze niet dampen op wattage (maar ja, die wat daar je tickets beantwoorden zijn maar tot 12 jaar naar school geweest vrees ik)

 

:mmm

Waar heb jij dat besteld?

Bij 3fvape en gearbest vind ik ze niet,

bij fasttech ook niet,wel genoeg andere coils en draad waarvan ook het meeste niet op stock is,

dat witte doosje kom ik zelfs niet tegen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sub-Ωhm said:

Thank's,

 

ik begrijp net waarom ik die niet ben tegen gekomen,

als ik bij ft Ambrose vape in geef bij de zoekfunktie staan ze er niet tussen.

 

7 hours ago, Dr.Smoke said:

GB heeft ze in de Flashsale SKU233233301 :ja

Gevonden thank's

Edited by /Marc/
Link to comment
Share on other sites

Ik had het in een andere topic al eens aangehaald dat deze Ambose coils identiek zijn als de door Youtube reviewers gehypte Coilology coils.

Wel hieronder even een klein vergelijk.

Links het doosje van Ambrose wat ik 7€ betaald heb, rechts het doosje van Coilology wat ik 16.50€ betaald heb.

IMG_2065.thumb.JPG.e2ff7c42db6b6ff6a1c24f9537e43de3.JPG

Bij Ambrose heb je natuurlijk ook het katoen zitten, maar dat heb ik al verbruikt.

IMG_2066.thumb.JPG.4538e7d58d2a56ad3fa309370bb00578.JPG

Zelfde types en beschrijving van de coils en identiek dezelfde draaddiktes:

IMG_2067.thumb.JPG.c82ef123eca58bd46c59303869ab5640.JPG

 

En dan enkele pics van de coils zelf, links die van Ambrose en rechts die van Coilology.

Ik heb nog geen macrolens, maar denk dat deze foto's nog vrij duidelijk zijn.

De staple coils van beide:

IMG_2068.thumb.JPG.e222498518e5a91948b9c0d4931d3765.JPG

De tri-core fused clapton van beide:

IMG_2069.thumb.JPG.402dc6012b8572e900f25a11f6f61f28.JPG

De juggernauts van beide:

IMG_2070.thumb.JPG.93a92f74a25482a579dd9a5481df50ea.JPG

 

Edited by Jim
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Jim said:

Ik had het in een andere topic al eens aangehaald dat deze Ambose coils identiek zijn als de door Youtube reviewers gehypte Coilology coils.

Wel hieronder even een klein vergelijk.

Links het doosje van Ambrose wat ik 7€ betaald heb, rechts het doosje van Coilology wat ik 16.50€ betaald heb.

IMG_2065.thumb.JPG.e2ff7c42db6b6ff6a1c24f9537e43de3.JPG

Bij Ambrose heb je natuurlijk ook het katoen zitten, maar dat heb ik al verbruikt.

IMG_2066.thumb.JPG.4538e7d58d2a56ad3fa309370bb00578.JPG

Zelfde types en beschrijving van de coils en identiek dezelfde draaddiktes:

IMG_2067.thumb.JPG.c82ef123eca58bd46c59303869ab5640.JPG

 

En dan enkele pics van de coils zelf, links die van Ambrose en rechts die van Coilology.

Ik heb nog geen macrolens, maar denk dat deze foto's nog vrij duidelijk zijn.

De staple coils van beide:

IMG_2068.thumb.JPG.e222498518e5a91948b9c0d4931d3765.JPG

De tri-core fused clapton van beide:

IMG_2069.thumb.JPG.402dc6012b8572e900f25a11f6f61f28.JPG

De juggernauts van beide:

IMG_2070.thumb.JPG.93a92f74a25482a579dd9a5481df50ea.JPG

 

Heb me net ook zo'n doosje besteld.

Dat katoen wat er bij zit is dat iets?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat is gewone Muji of koghendo of welke naam het ook heeft, van die kleine pads maar ze hebben die er in reepjes hebben geknipt op maat van een 3mm coil.

Is niet mijn favoriete katoen, ik blijf Native wicks katoen het beste vinden maar die strips doen hun werk ook

En voor de prijs wat zo een doosje coils kost in flashsale bij GB ben je zeker niet gekl**t, en als je ze graag gebruikt kan je nadien de rolletjes draad kopen zoals ik gedaan had.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Jim said:

Dat is gewone Muji of koghendo of welke naam het ook heeft, van die kleine pads maar ze hebben die er in reepjes hebben geknipt op maat van een 3mm coil.

Is niet mijn favoriete katoen, ik blijf Native wicks katoen het beste vinden maar die strips doen hun werk ook

En voor de prijs wat zo een doosje coils kost in flashsale bij GB ben je zeker niet gekl**t, en als je ze graag gebruikt kan je nadien de rolletjes draad kopen zoals ik gedaan had.

Oke,ik had al enkele rolletjes in de winkelmand zitten omdat ik dat doosje niet vond,

maar nu ik het gevonden had heb ik toch dat doosje besteld,een goeie 5 euro in flashsale voor 42 coils,

kun je idd net voor gekl..t zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik had afgelopen week mijn doosje Ambrose vape coils binnen gekregen,,

gisteren de drop er eens mee opgebouwd (dual build).

Ik had de fused claptons gebruikt,dat zijn de 0.34ohm coils met een ID 3.

Ik gebruik de laatste tijd de alien om deckjes op te schroeven tijdens het bouwen,

maar ik kreeg meteen de melding ohm's to low tijdens het vuren,hij vuurde dus niet.

Dan heb ik het deckje op de inbox geschroefd en daar gaf hij 0.6 ohm aan,

maar als ik wou vuren kreeg ik de melding temperature protection.

De battery in de inbox was wel zo goed als leeg dus had ik er 1 die opgeladen was erin gedaan.

Na de coils wat bewerkt te hebben met een tangetje en pincet kreeg ik steeds hogere ohm waardes,

van 0.6 naar 0.9,naar 0.11 en kon ook zonder problemen vuren zonder een melding te krijgen op de mod.

Uiteindelijk toen alle hotspots eruit waren en de coils mooi gloeide had ik een ohm waarde van 0.15 ohm.

Met de ronde kanthal draad die ik altijd gebruik in mijn drippers damp ik op 50 watt,

maar met die fused claptons vind ik de damp op 50watt te warm,

op 40 watt vind ik hem wel goed.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, /Marc/ said:

Ik had afgelopen week mijn doosje Ambrose vape coils binnen gekregen,,

gisteren de drop er eens mee opgebouwd (dual build).

Ik had de fused claptons gebruikt,dat zijn de 0.34ohm coils met een ID 3.

Ik gebruik de laatste tijd de alien om deckjes op te schroeven tijdens het bouwen,

maar ik kreeg meteen de melding ohm's to low tijdens het vuren,hij vuurde dus niet.

Dan heb ik het deckje op de inbox geschroefd en daar gaf hij 0.6 ohm aan,

maar als ik wou vuren kreeg ik de melding temperature protection.

De battery in de inbox was wel zo goed als leeg dus had ik er 1 die opgeladen was erin gedaan.

Na de coils wat bewerkt te hebben met een tangetje en pincet kreeg ik steeds hogere ohm waardes,

van 0.6 naar 0.9,naar 0.11 en kon ook zonder problemen vuren zonder een melding te krijgen op de mod.

Uiteindelijk toen alle hotspots eruit waren en de coils mooi gloeide had ik een ohm waarde van 0.15 ohm.

Met de ronde kanthal draad die ik altijd gebruik in mijn drippers damp ik op 50 watt,

maar met die fused claptons vind ik de damp op 50watt te warm,

op 40 watt vind ik hem wel goed.

 

 

Maar geen 0.34 dus, is mij ook overkomen

Link to comment
Share on other sites

On ‎4‎/‎02‎/‎2018 at 19:33, Joe said:

Maar geen 0.34 dus, is mij ook overkomen

Ik heb ze gebruikt in een dual build,

ze zijn begonnen op 0.6 ohm,

nadat ik wat met de coils gespeeld had en alle hotspots  eruit waren heb ik nu een build van 0.15 ohm,

dual build met 0.34 ohm/coil en nu uitkomen op 0.15 ohm is nog niet zo slecht hoor.

 

(te laat gezien dat er nog 2 posts onder staan,antwoord was dus al gegeven)

Edited by /Marc/
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...