Jump to content

Advken Gorge RDA review

Recommended Posts

Deze RDA is al een hele tijd op de markt, denk zelfs van eind 2016 maar om één of andere reden heb ik er nooit aandacht aan geschonken.

Stond al meer dan een half jaar in mijn wishlist bij Gearbest maar de prijs bleef altijd rond de 30€, maar nu stond die laatst in flash-sale en voor deze prijs kon ik die niet laten liggen.

https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_626106.html

Ik heb een zwak voor single coil RDA's, en omdat er niet zoveel echte single coil 24mm RDA's op de markt zijn moest ik deze toch hebben.

Wat krijg je:

- Advken Gorge RDA

- Ultem topcap

- Reserve schroefjes, o-ringen en een squonkpin.

- Inbussleutel

RT0WkBt.jpg

Heel sobere RDA (heb ik graag), het enige logo is te vinden op de driptip en die driptip is een 810 formaat.

SbENqna.jpg

Of je kan ook kiezen voor de bijgeleverde topcap uit gestabiliseerde pis of beter gekend als ultem.

zFe4fFT.jpg

Info onderaan.

m9zquNw.jpg

Het build deck is netjes, mooi afgewerkt en stevig.

Em1xdlJ.jpg

De centerpin is hoger dan andere RDA's, en dat vind ik zeer handig.

De liquid spuit als je squonked langs beide kanten en dus mooi verdeelt in het juice well.

Ook zit de opening van squonkpin hoger en word dus niet onmiddelijk alle overtollige liquid terug in het flesje gezogen.

Ik hoor dat sommige mensen dit als een nadeel omschrijven maar ik niet want nu blijft er tenminste een hoeveelheid liquid in de RDA achter en moet ik dus veel minder op mijn flesje drukken.

(De foto mocht helaas wel iets scherper)

Aj6p0fR.jpg

De airflow gaat diagonaal door het deck, dit is niks nieuw want heb meerdere 22mm RDA's waar de airflow op deze manier gaat.

PElA00x.jpg

lTAQefu.jpg

Diagonaal of recht op de coil maakt hier geen verschil want de lucht zal steeds centraal op de coil komen.

Dan over naar het builden:

Even vermelden dat mijn ervaring met de RDA volledig gebaseerd is op de coil die ik gebruik en de positie ervan.

Welke coil jezelf gebruikt moet je zelf uitmaken, maar ik kan geen garanties geven dat de prestaties en smaakervaring hetzelfde ervaren zal worden als bij mij.

Het builden van deze RDA is eigenlijk zeer simpel.

Heb gekozen voor een Ni80 framed staple coil van 3mm.

N6uyeTQ.jpg

Dit is positie die ik gebruik ten opzichte van de airflow.

6XcFAfQ.jpg

Coil bewerkt en klaar om te wicken.

3R29LDR.jpg

Wicken is ook poepsimpel.

J2AKocB.jpg

Pic op een mechanical en gereguleerde squonker.

tdpIbfT.jpg

qjgfawu.jpg

Mijn bevindingen:

- Hou je van single coil RDA's en heb je graag een 24mm formaat, dan is er geen enkele reden om deze niet te bestellen.

15€ is echt geen geld!

- Bouwkwaliteit is zo goed als perfect, geen foutje kunnen opmerken.

- O-ringen zijn goed, zelfs de ultem topcap gaat er vlot op/af.

- Je krijgt een degelijke inbussleutel, toch zeker niet onbelangrijk om de kleine schroefjes niet snel te strippen.

- Wat mij betreft is de airflow zeer goed en niet luidruchtig.

- Smaak is ook zeer goed met de build die ik gebruikt heb.

- Door de positie van de centerpin is squonken perfect voor deze RDA, de liquid word mooi verdeeld over het deck en dit deck heeft een ruim juice well.

Heel tevreden van deze RDA, had die al veel vroeger moeten kopen.

• Like 12
  • Thanks 2

Ja soms zijn de producten waar geen hype rond is of geweest is verrassend goed.

En de prijs nu bij GB is zo mooi, daar heb je amper een SXK clone RDA voor.

• Like 1
28 minutes ago, teddy said:

kHeb zojuist de zwarte gekocht bij GB, nu op zoek naar een wat hogere driptip...  

Nice, heb de zwarte versie ook besteld.

Ben tevreden van deze RDA.

• Like 2

Vandaag eens een 3.5mm coil getest in deze RDA, ook dit is geen probleem en persoonlijk vind ik het nog net iets beter dan de 3mm die ik eerst had.

Framed staple coil komt op 0.37 ohm en perfect dus voor een gereguleerde squonker.

image.jpeg

image.jpeg

• Like 2
  • 2 weeks later...

Apart, ik heb die van mij vlak na je review besteld, ook via GB, een paar dagen geleden ontvangen maar de bodem van mijn Gorge is anders:

DSC_0290.jpg

Zoals je ziet heb ik niet de verhoging met gerichte gaatjes voor t squonken. De BF 510 pin die erbij zit steekt wel enkele millimeters uit de bodem en functioneert, maar vind t nogal vaag.

Ik heb een check gedaan op de website en die zegt dat ie authentiek is. Vanmiddag heb ik een mailtje gestuurd naar advken met de vraag hoe dit nu zit. 

@Jim uit welke batch komt die van jou? De mijne is van 2017/10/24 (staat op de doos).

10 minutes ago, Jim said:

Dat zou toch niet mogen dat ze zomaar hun design aanpassen.

Op mijn doosje staat batch 2017/09/22.

Nee dat zou zeker niet mogen, helemaal omdat de plaatjes etc iets anders beloven dat wat ik gekregen heb. Maar goed, ben benieuwd naar t antwoord van Advken.

Mocht ik antwoord krijgen van Advken dan laat ik t wel weten. Heb t eerst via Facebook geprobeerd, maar kreeg daar een automatisch bericht of ik info@advken.com wil mailen. Mailtje is donderdagmiddag verstuurd.

• Like 1
  • 3 weeks later...

Morgen mag ik eindelijk mijn exemplaar gaan afhalen, ben benieuwd! :clap

EDIT: ook hier niet dezelfde squonkpin als Jim. Niet dat ik er van ga wakker liggen. Tijd voor een squonknamiddagje. :) 

IMG_20180106_123703.jpg

Edited by germanaaizer
  • Like 1

Opmerkelijk is het wel in alle geval. Van alle rda's met squonkpin die ik heb (gehad), lijkt het wel of deze de meeste liquid terugzuigt. Zelf vind ik het niet storend ofzo. Deze rda bevalt me goed! 

Edited by germanaaizer

Ja blijft raar dat ze het design aangepast hebben, echt spijtig volgens mij want ik kan een heel pak liquid in het juice well pompen voor ik die limiet van terugzuigen bereik.

Heb de RDA nog eens in gebruik nu, wil mijn ultem fobie overwinnen met deze setup.

image.jpeg

• Like 1