Jump to content
tsiis

DONEER aan het Dampforum en WIN een modsok voor je pico!

Recommended Posts

Heb je net gedoneerd of ga je binnenkort doneren en vind je het leuk om daar een aandenken aan over te houden? Doe dan mee aan de modsok-verloting!

Modsokken-2017-tsiis_web.jpg

Voor elke gedoneerde euro krijg je een lot waarmee je kans maakt op één van de drie door tsiis gemaakte modsokken. Hoe meer je doneert des te groter de kans op winnen :grins

Hoe werkt het? 

1. Doneer aan het Dampforum.
  2. Maak een screenshot van de verzonden betaaltransactie.
  3. Stuur vóór zondag 10 december 13:00 uur een DM naar tsiis, vermeld "modsok" in het onderwerpveld en voeg de screenshot toe aan je bericht (tip).
  4. Je krijgt een DM retour van tsiis met de lotnummers.
  5. De win-actie sluit op zondag 10 december 13:00 uur, kort daarna zal de trekking plaatsvinden:

Trekkingen
Er zullen drie trekkingen plaatsvinden (op zondagmiddag 10 december), bij de 2e trekking worden de lotnummers van de 1e winnaar verwijderd, bij de 3e trekking worden de lotnummers van de voorgaande winnaars verwijderd.
De trekking zal gebeuren d.m.v. random.org/lists, en als het me lukt maak ik daar een screencast video van (tips daarvoor per DM welkom en anders worden het saaie screenshots).

Bekendmaking winnaars
Ik maak de winnaars in dit topic bekend (uiterlijk zondagavond 10 december) en stuur de winnaars een DM om te vragen naar een eventuele voorkeur voor een bepaalde modsok. De verzendkosten van de modsok neem ik voor persoonlijke rekening (gaat niet ten koste van het Dampforum fonds).

Edit 10-dec-2017: de winnaars zijn bekend!

:ponpon Help het Dampforum de winter door en maak kans op een jasje voor je istick pico! :ponpon

Extra! The-making-of-the-modsok:

Geïnspireerd door de bezielende beschrijving en demonstratie van L33ntje (n.a.v. de modsox op Etsy).

De drie modsokken voor dampforumdonateurs heb ik tijdens mijn vakantie op regenachtige dagen geborduurd. Per modsok deed ik er een dag over (hé, ik had in 30 jaar niet meer gehandwerkt...), en met een loep zul je misschien een schoonheidsfoutje kunnen ontdekken, maar daar herken je dan ook de charmante hand van tsiis in :connie

modsok-in-the-making_web.jpg

Ik heb het etsy-ontwerp een beetje aangepast, zo hebben mijn modsokken een handige uitsparing bij de ventilatiegaatjes van de pico (dit vergemakkelijkt het de-mod-uit-de-sok schuiven). En heb ik geen opening gelaten bij de usb ingang; voor het updaten van de firmware of voor laden via usb moet je de pico uit de modsok halen.

Zelf heb ik "my first modsok" al meer dan twee maanden continu en met veel plezier in gebruik, is een paar keer in de 30° was gegaan om te testen of dat kon (heb de modsok in een sok geknoopt ter bescherming van teveel schuren met ander wasgoed), en kwam ongeschonden uit de wasmachine. Op den duur zal de acryl wel iets gaan "pillen" bij dagelijks gebruik, maar verder houdt het zich prima.

Edited by tsiis
Winnaars zijn bekend

@Sledge Oh, maar mensen hebben nog alle tijd (t/m zondag 10 december 13:00 uur) om een screenshot in te sturen :hoi

Op dit moment heb ik zo'n 45 loten uitgegeven (en dat aantal zegt dus niks over de kansen :grins)

Aan de geïnteresseerde liefhebber: schroom niet mij een DM te sturen om deel te nemen, of om aan te geven als iets niet lukt (screenshots, overboekingen etc.)

• Grijp je kans op een heuse modsok-by-tsiis! :trilt
  • Echt handwerk en met liefde gemaakt! :wub
  • Noeste arbeid tijdens zuurverdiende vakantiedagen verricht! :connie

4 minutes ago, tsiis said:

@Sledge

Op dit moment heb ik zo'n 45 loten uitgegeven (en dat aantal zegt dus niks over de kansen :grins)

Jawel, want als ik 45eu doneer heb ik opeens 50% kans voor de eerste trekking. 

Dit is overigens geen oneerlijke voorkennis voor de latere donateurs. Vroege vogels kunnen loten bijkopen om hun sok kansen te optimaliseren :holy

De lotjes van mijn donatie wil ik gerust doneren aan andere wel ingeschreven mensen, zo maken deze weer iets meer kans.

Als dit kan en het proces niet te ingewikkeld maakt is dat geen probleem voor mij.

7 hours ago, Jim said:

De lotjes van mijn donatie wil ik gerust doneren aan andere wel ingeschreven mensen, zo maken deze weer iets meer kans.

Als dit kan en het proces niet te ingewikkeld maakt is dat geen probleem voor mij.

Natuurlijk kan dat :lach stuur me maar een DM voor zondag 10 december 13:00 uur en dan kan ik het in orde maken.

Alleen dat met die modsok is me nog niet helemaal duidelijk. 

Is dat een gekocht exemplaar ? Dan geef ik mijn 'lootje' aan een liefhebber, want ik heb geen pico.

Echter, als het handwerk is van @Tsiss, loot ik graag mee en dan koop ik als ik win wel een Pico. Moet ik van 'weekend thuis effe uitvogelen hoe dat werkt met zo'n screenshot....

*Edit - Haha, zo zie je maar weer ; eerst lezen, dan reageren. Is zelfs een heel ander topic ;-). Dat wordt dus meedoen, en met een beetje geluk een Pico kopen. 

Edited by L33ntje

Ik zie mijn picootje al helemaal voor me, gehuld in zo'n prachtige modsok. Mocht ik niet winnen, dan ga ik leren breien.

10 minutes ago, PetraO said:

Ik zie mijn picootje al helemaal voor me, gehuld in zo'n prachtige modsok. Mocht ik niet winnen, dan ga ik leren breien.

wil je dan voor mij een paar lekker warme sokken breien petra?

3 hours ago, Hetty007 said:

@PetraO Nee joh je hoeft niet op breiles, de modsoks zijn geborduurd!

Geborduurd? Dat kan ik ook niet, dus ik moet hoe dan ook op handwerkles.

3 hours ago, Jurgen Bouwmeister said:

wil je dan voor mij een paar lekker warme sokken breien petra?

Goed, Jurgen, als ik het kan, zal ik een paar mooie, geitenwollensokken voor je breien.

2 hours ago, PetraO said:

dus ik moet hoe dan ook op handwerkles.

Hoor ik daar een knusse dampcombi-meeting aankomen bij Tsiis :clap

11 hours ago, Sledge said:

Hoor ik daar een knusse dampcombi-meeting aankomen bij Tsiis :clap

Ik denk het! Breiles en dampervaringen:clap

On 24-11-2017 at 21:07, PetraO said:

Geborduurd? Dat kan ik ook niet, dus ik moet hoe dan ook op handwerkles.

Goed, Jurgen, als ik het kan, zal ik een paar mooie, geitenwollensokken voor je breien.

dank je petra. die houd ik dan van je tegoed. hihi.

On 24-11-2017 at 17:53, PetraO said:

Of haken.:bang

Voor ik van kunstig handwerk zoals breien en haken word aangeslagen: deze modsokken zijn simpelweg geborduurd (zie ook de spoiler in het eerste bericht, bij Extra! The-making-of-the-modsok) :holy

Bekendmaking winnaars van de modsok win-actie

Trekking 1 

:mistermike

5fmoyYg.png 

4C962Dx.png

@frans_2 :ponpon

Trekking 2

cqcKSjg.png

Xl5ch2g.png

@PetraO :ponpon

Trekking 3

0pVOHNy.png

Gh7gBvu.png

@Tamara:ponpon

:meisjeVan harte gefeliciteerd! ik stuur jullie straks een DM om de adresgegevens op te vragen zodat ik de modsooken (en wat extra's) toe kan sturen :meisje

22 minutes ago, tsiis said:

:meisjeVan harte gefeliciteerd! ik stuur jullie straks een DM om de adresgegevens op te vragen zodat ik de modsooken (en wat extra's) toe kan sturen :meisje

Yes!!!! Ik heb zo’n prachtige modsok gewonnen! Als ik hem heb, zal ik hier een foto plaatsen van mijn pico, lekker warm gehuld in deze mooie creatie.

Stiekem verwacht ik wel een kleine foto wedloop van winterse plaatjes met verwarmde Pico's

:holy