Jump to content
Marina

Prijzen EU webshops Aroma's en Base (met en zonder nicotine)

Recommended Posts

Aangezien ik zelf op zoek was waar welk merk aroma nou te koop was, met alle kosten en opties erbij, ben ik begonnen met een spreadsheet.

Voorlopig zitten daar de volgende aroma's in:

TFA/TPA

Capella

FlavourArt

Flavorah

Flavor West

Inawera

CDD

Inmiddels heb ik zo'n 20 webshops gevonden en ben nog bezig het sheet te completeren.

Ik wil ook nog zo'n zelfde sheet maken met alle mogelijkheden van base met en zonder nicotine, maar dat sheet is nog in een beginstadium.

Mijn voorlopige vraag aan geinteresseerden: welke aroma-merken zouden er nog bij moeten?

Ik verwacht binnen en paar dagen een eerste versie online te kunnen zetten, waarna ik graag jullie commentaar, aanvullingen en verzoeken zal ontvangen.

Voor diegenen die zich afvragen waarom er WIP staat in het onderwerp: Afkorting van "Work In Progress".

Hier de links:

http://www.rooscomputerworks.nl/df/EU Hoeveelheid aromas en oneshots.xlsx

Dit is het blad met een overzicht van de hoeveelheid verschillende aroma's en oneshots per webshop. (versie 1.7 26-1-2018)

http://www.rooscomputerworks.nl/df/EU prijzen aromas en oneshots.xlsx

Dit heeft alle prijzen en bijzonderheden. De twee velden met koersen van de Engelse Pond en Poolse Zloty zijn aanpasbaar.

De velden waar je een rood driehoekje bij ziet staan, hebben een opmerking. Door er met je muis overheen te hangen, krijg je de inhoud van die opmerking te zien. (versie 1.3 26-1-2018)

http://www.rooscomputerworks.nl/df/Prijzen base en nicotine.xlsx

Overzicht base met en zonder nicotine. Hier is ook de koers van de US $ bijgezet en ook aanpasbaar. (versie 1.1 10-12-2017)

Edited by Marina

Laat ik zelf met een vraag beginnen ;-)

In mijn onderzoek kwam ik het volgende tegen bij The Chosen Few, een webshop in Bulgarije. Zeer goede prijzen en lage verzendkosten. Echter ze hadden niet de TFA Kentucky Bourbon en op mijn vraag waarom niet, kreeg ik als antwoord dat het illegaal zou zijn om te importeren in Bulgarije. Nou kon ik me absoluut niet voorstellen waarom zoiets illegaal zou zijn, dus daarom gevraagd. Het antwoord was het volgende:

The flavour is flammable and our country is part of an international agreement that forbids the use and sale of such flavours.

Een aroma dat vuurgevaarlijk is?? Iemand daar ooit van gehoord? Er zit toch geen alcohol in?

Iedere liquid is brandbaar maar waarschijnlijk heeft het te maken met de alcohol die wel in deze aroma zit:

Kentucky Bourbon Flavor **

Water soluble.

Very realistic bourbon flavor.

Ingredients: Natural and Artificial Flavors, Propylene Glycol, Ethyl Alcohol.

Larger sizes available in our Bulk Sizes Category.

Bron: https://shop.perfumersapprentice.com/p-7372-kentucky-bourbon-flavor.aspx

Ik heb net het blad "EU hoeveelheid aromas en oneshots" (scroll even naar boven voor de link) geupdate, met een nieuwere versie.

De geel gekleurde regels zijn de merken die uiteindelijk terug zullen komen met allerlei details waaronder prijzen, verzendkosten, betalingsmogelijkheden, kortingscode (voor zover bekend), account maken verplicht of niet, en diverse extra's in het grote overzicht waar ik nog mee bezig ben.

Je kunt in ieder geval ook zien welke webshops erin vertegenwoordigd zijn.

Edited by Marina

Ik heb net het blad "EU hoeveelheid aromas en oneshots" (scroll even naar boven voor de link) geupdate, met een nieuwere versie.

De geel gekleurde regels zijn de merken die uiteindelijk terug zullen komen met allerlei details waaronder prijzen, verzendkosten, betalingsmogelijkheden, kortingscode (voor zover bekend), account maken verplicht of niet, en diverse extra's in het grote overzicht waar ik nog mee bezig ben.

Je kunt in ieder geval ook zien welke webshops erin vertegenwoordigd zijn.

Sta je er voor open om nog webshops toe te voegen? Of ik wil dat wel doen

Ook de one shots toevoegen lijkt me handig.

Soort van version control op een gedeelde locatie zou handig zijn

Btw top initiatief

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik sta daar in zoverre voor open, dat het wel zin moet hebben. Om nou elke shop die slechts 1 merk verkoopt aan die lijst toe te voegen, zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Zo heb ik flavourboss inderdaad niet toegevoegd omdat ie ook alleen maar die boss shots verkoopt. Zelfde geldt ook voor flavormonks.be, verkoopt ook alleen maar flavormonks.

Ik sta daar in zoverre voor open, dat het wel zin moet hebben. Om nou elke shop die slechts 1 merk verkoopt aan die lijst toe te voegen, zet niet zoveel zoden aan de dijk.
Zo heb ik flavourboss inderdaad niet toegevoegd omdat ie ook alleen maar die boss shots verkoopt. Zelfde geldt ook voor flavormonks.be, verkoopt ook alleen maar flavormonks.

Aroma-company.be en artismook.be en vaporshop.be en dampwinkel.be

Vooral de eerste 😉

Aroma-company staat al in dat te downloaden sheet vermeldt.

Ik zal die andere drie later wel bekijken.

1 hour ago, Stekke said:

Aroma-company.be en artismook.be en vaporshop.be en dampwinkel.be

Dank @Stekke, Artismook en dampwinkel heb ik toegevoegd, maar de vaporshop is geen webwinkel meer, dus die doet niet mee voor wat betreft het prijzenoverzicht. Ik zal hem wel in het overzicht met hoeveelheid aroma's per shop laten staan.

Laat nog wel weten wanneer ik het vernieuwde bestand upload.

Edited by Marina

5 hours ago, Marina said:

...maar de vaporshop is geen webwinkel meer, dus die doet niet mee voor wat betreft het prijzenoverzicht. Ik zal hem wel in het overzicht met hoeveelheid aroma's per shop laten staan.

Toch wel hoor, kijk maar eens hier :

http://vaporshoparomas.be/nld

Bedankt [mention=9476]timmermc[/mention], maar das dan ook wel wat anders dan vaporshop.be die [mention=8765]Stekke[/mention] in eerste instantie had doorgegeven ;-)

Maar ik ga hem vanavond toevoegen.

Zelfde winkel zelfde producten 😅 bedankt marina!!!

Dank je wel @Foggy, maar dit sheet is nog de simpelste ;-)

De andere met de prijzen komt met een paar dagen.

lijkt me een hele goed idee

zelf ben ik ook aant zoeken wat ik nu waar moet kopen
het heeft weinig zit om voor dezelfde dingen 1a2 euro meer te betalen

stiekem hoop ik dat zit snel word afgewerkt zodat ik wat minder moet zoeken ;)

maar wil je heus niet opjagen :D

sucses ermee nog

In principe is het blad klaar, ik moet hem alleen nog uploaden naar mijn server en dat hoop ik morgen te doen. Nog eventjes geduld dus @Kevin Verheyden ;-)

hoi

vind het alvast heel handig en duidelijk

heb juist 1 vraag en 1 opmerking ;)

je spreekt over die opmerkingen maar die zie ik gelijk niet zo staan

ik zie alleen 3  driehoeken staan en das omdat de tekst er niet helemaal op kan tenzij ik weer es naast kijk

verder is het mss geen goed idee erbij te vermelden vanaf welk bedrag er gratis verzending is?
denk wel dat de meesten niet bestellen voor 10ml:)

groeten

Als je met je muis op zo'n driehoekje 'hangt', dan zou je de opmerking moeten kunnen zien.

In de kolom met de verzendkosten staat het in de opmerking vermeldt als er een gratis verzending vanaf een bepaald bedrag is.

Ik krijg de opmerkingen bij mouse-over alleen te zien als ik "Bewerken inschakelen" kies (ik gebruik Excel 2013). In de Beveiligde weergave kan ik de opmerking evt. tonen/verbergen m.b.v. rechtermuisknop-opties bij een opmerking.

@Marina Kudo's! :clap Zal een behoorlijke hoop online-uitzoekwerk hebben gekost maar is een overzichtelijk naslagwerkje als je aroma's nodig hebt.

( [Lazy mode=on] Kun je nog even een dagelijkse update doen met kortingscodes?....huh, wat?...flauw hoor....kleine moeite toch? :grins)

Ha @Bobby, zodra ik ergens een kortingscode tegenkom, zal ik hem er in zetten, maar het is schaars gesteld met die dingen. Ik verwacht niet dat ik dagelijks een update hoef te doen ;-)

Ben nu bezig met een overzicht van base met en zonder nicotine. Ook hele grote verschillen!

@Marina, hulde voor je tijd en werk dat je hierin gestoken hebt.

Dit is ook nog een goede en goedkope site    :  http://www.esmokingspain.es/100ml-c-25_44.html

En dan met name de 100ml flesjes TPA aroma. Deze kosten maar € 12,65

Verzendkosten naar Nederland € 13,= per bestelling, dus niet lonend om 1 flesje te bestellen of zo, maar je bent wel heel snel goedkoper uit dan aanschaf in Nederland.

Het lijkt mij wel verschrikkelijk veel werk om jou file prijs-accuraat te houden. Je zult zo ongeveer dagelijks de lijst moeten reviewen.

5 hours ago, Steamboy said:

Het lijkt mij wel verschrikkelijk veel werk om jou file prijs-accuraat te houden. Je zult zo ongeveer dagelijks de lijst moeten reviewen

Valt mee denk ik, maar met jullie hulp gaat het vast lukken ;-)

Zal de esmokingspain.es toevoegen en hier melden als ie erbij staat.

4 hours ago, Steamboy said:

Of zie ik wat over het hoofd ?

misschien wel, maar ik ga het nakijken!