Jump to content
Sakured

Goedkoopste liquid ? waarow te koop

Recommended Posts

Hey
Ik zit nu op 6mg nicotine en wil 1 januari overgaan op 0

Ik heb weinig te besteden dus ik vroeg me af wat de goedkoopste liquid is 0mg nicotine

Graag alleen nederlandse winkels

Dankjewel
Groet jordy

Waarom naar 0mg/ml nicotine? Ik las in je voorstel-reactie dat je nog rookt naast het dampen en pas op 1 januari de stap wil maken naar volledig dampen. Nicotine is niet de boosdoener in de schadelijkheid van tabak roken, en kun je vergelijken met cafeïne. Stap eerst over op volledig dampen (waarom wachten tot 1 januari?), evt. met een hoger nicotinegehalte en bouw daarna misschien langzaam af (zelf heb ik anderhalf jaar op 12 mg/ml nicotine gedampt, nu zit ik op 6mg/ml, en sinds ik damp hoef ik niet meer te roken). Dat geeft je de meeste kans om niet terug te vallen op tabak roken.

Wat betaal je nu voor je liquids?

Pinky Vape en Fifty Shades of Vape zijn goedkoop. (pinky vape 2.50 en Fifty shades of vape 3 euro) Maar ligt er wel aan welk vg/pg ratio je wil/moet hebben. Ik zou idd zoals tsis al zegt niet teveel focussen op die nicotine. Je kan altijd daarmee zakken nog als je dat wilt. Eerste stap is volledig stoppen met roken en dat gaat toch wel wat makkelijker als je sappies hebt met nicotine. 

ik ben sinds een maan al volledig aan dampen geen sigaretten of shaq meer

Nou betaal ik 3 euro per 10ml flesje

Kan het nog goedkoper ? zonder nicotine

Groet jordy

Zelf maken, maar daarvoor zul je eerst moeten investeren in PG, VG, eventueel nicotine en aroma's. Of vragen aan iemand ie het zelf maakt, daarbij is het wel makkelijk om te weten wat voor soort smaken je lekker vindt.

16 minutes ago, Sakured said:

Groet jordy

Pinky Vape 2,50. Maar anders moet je denk ik zelf gaan mixen zoals @Marina al zegt. 

10ml 0mg in NL en liefst goedkoper dan 3 euro, wordt erg krap.

Met wat geluk moet je een zelfmixer vinden die ook verkoopt.

Je kunt zelf gaan mixen, maar dat houdt in dat je even moet investeren.

2de nadeel, je kunt 1 ltr base kopen voor circa 11,99 op 50/50 basis, aroma kost circa 4,95 voor 10ml en kun je 100ml mengen, en hou je nog 900ml over.(grof geschat, hoor!!)

tevens heb je een 100ml flesje nodig, of 10 lege flesjes die je nog ergens liggen hebt, maar dan heb je weer een spuitje nodig om het aroma af te meten.

dus tegen de tijd dat het 1 januari is heb je nog vloeistof over.

misschien heb je geluk dat een mede forummer je wil helpen.

maar dan moet je even vermelden welke verhouding je dampt en welke smaak (smaken) je dampt.

suc6.

Edited by DDDsprayshop

Goedkoopst dampen? Gewoon zelf je liquids maken! Gemiddeld zit ik op € 1,00 per 10 ml en het mooiste is... Je kan het helemaal naar je gewenste smaak en sterkte aanpassen.

Om hiermee te beginnen kost ook al weinig: (bijv.) insane base 50/50 3mg 100ml (€ 5,00), flesje aroma 10ml (€ 5,00), evt. een klein spuitje voor het aroma te doseren en een paar kleine mixflesjes. Kost je misschien € 15,00 incl. verzending bij een Nederlandse shop. Oftewel € 1,50 per 10ml dampklare liquid. Het enige wat het meeste van je vergt, is de rijpingstijd, afhankelijk van de smaaksoort en aromamerk.

Zeker als je zonder nicotine wil dampen is zelf maken absoluut de moeite waard! De kosten voor nicotine zijn vaak het grootst (maar als je k&k koopt is 0mg dampen niet goedkoper dan 12mg dampen). De enige extra investering voor nu is dan die 12 euro voor basisvloeistof, daarna ben je voor elk nieuw smaakje evenveel kwijt als nu voor elk nieuw smaakje (2,95 of iets meer per flesje). Echter, als er een smaakje (aroma dus) bijzit dat je lekker vindt, kan je er vervolgens nog veel meer ml's mee maken. Zeker met de zuinige aroma's, waarmee je bijvoorbeeld met 10ml aroma wel een halve liter liquid kan maken, ga je zoveel goedkoper uit zijn.

Ik denk dat Aramax/Pinky Vapes/Fifty Shades/Millers Silverline zo'n beetje de enige in NL verkrijgbare liquids zijn van rond of net onder de 3 euro.

Edited by MissFog

2 hours ago, Sakured said:

Groet jordy

Nee, via de winkels niet.
En die drang naar 0mg nicotine begrijp ik nog steeds niet.

5 hours ago, MissFog said:

Zeker als je zonder nicotine wil dampen is zelf maken absoluut de moeite waard! De kosten voor nicotine zijn vaak het grootst

Is niet helemaal waar, tenzij je uitsluitend Nicotineshots gebruikt en (ruim) boven de zes mg/ml dampt met zuinige (hooggeconcentreerde) aroma's. 

Ik heb natuurlijk aardig gebunkerd, en ben voor 100ml liquid om en nabij de 0,5-1 euro kwijt aan nicotine(3-9 mg). Een paar stuivers aan base (ook weer groot inkopen), maar ....gemiddeld wel om en nabij de vier, vijf euro aan aroma. 

Dat bepaalt dus het leeuwendeel van de prijs. Een menthol liquid ( 1%) komt dan op slechts 50 cent voor 100ml, tabak (2,5/5%) op een euro of twee, maar een premium aroma als pj empire  van pakweg 8,50 die liefst ook nog boven de 10% gemixed wordt, geeft wel een ander plaatje. Als ik minder spaarzaam en met meer vg zou mixen, zou het aroma al snel 70-80% van de prijs uitmaken.

Ik ben het met @L33ntje eens dat de aroma's het duurst zijn, maar appels en peren.

Een simpel aroma van ongeveer 4 euro moet dan ook tegenover een simpel fabriekssapje worden gezet.

De premium aroma dan ook tegenover een premium fabriekssap zetten.

Zo vergeleken blijft druppel voor druppel DIY goedkoper!

DIY is het goedkoopst, maar niet iedereen ziet dat zitten.

Er zijn genoeg kant en klare liquids te koop, waar je tussen de 20 en 25€ betaald voor 100ml liquid.

Humble juice, Big cheap bottles, Vapeorigins enz...

Zijn te verkrijgen bij E-wolk als je ze kan vinden op hun slecht in elkaar gestoken webshop.

Hier in BE zijn in enkele vapeshops van die refill stations, daar kan je dan door zelf uw eigen flesje mee te brengen liquid in vullen.

Op die manier is het ook goedkoop.

Edited by Jim

9 hours ago, L33ntje said:

Is niet helemaal waar, tenzij je uitsluitend Nicotineshots gebruikt en (ruim) boven de zes mg/ml dampt met zuinige (hooggeconcentreerde) aroma's.

Daarom zei ik ook 'vaak', (misschien had ik dat beter kunnen vervangen door 'in mijn geval') maar ik geloof dat er sowieso steeds meer niet-zuinige aroma's aan populariteit winnen. Het maakt qua prijs natuurlijk nogal uit of een aroma op 1% of wel 10% of meer mengt, en natuurlijk of deze 3 of 6 euro kost voor 10ml.

Nicotineshots/boosters e.d. hoef ik gelukkig voorlopig nog lang niet te gebruiken (dan gaat het best prijzig worden) maar onder de 6mg damp ik zéker nooit.

Ik heb dus zo te lezen het geluk dat ik weinig van die 10%-20% aroma's blief, en de pech dat ik 3mg dampen niks aan vind. Alsnog veel goedkoper uit dan k&k gelukkig en daar gaat het om. :)

1 liter base 50/50 kost gemiddeld 12 euro.

voor 100 ml dus 1,20 euro.

Aroma 10 ml, 10% á 8 euro (en dat is duur) is voldoende voor 100 ml.

Dus 1,20 + 8 = 9,20 euro, voor 100ml.

Dit zijn 10 flesjes van 10 ml tegen een kostprijs van 0,92 euro.

Hoe duur moet de nicotine(shot) zijn om aan de verkoopprijs te komen van een (premium) k&k ?

TS wil zonder nicotine gaan dampen en zo goedkoop mogelijk.

Een winkel gaat het niet worden, dus zelf maken.

Niemand hier beweert ook iets anders toch? @Jim geeft alleen nog wat opties aan voor als de TS écht (nog) niet zelf wil gaan mixen -en daar lijkt het op, gezien hij zoekt naar de allergoedkoopste opties, maar nog niet aan het DIY-en is.

47 minutes ago, MissFog said:

Daarom zei ik ook 'vaak', (misschien had ik dat beter kunnen vervangen door 'in mijn geval') maar ik geloof dat er sowieso steeds meer niet-zuinige aroma's aan populariteit winnen. Het maakt qua prijs natuurlijk nogal uit of een aroma op 1% of wel 10% of meer mengt, en natuurlijk of deze 3 of 6 euro kost voor 10ml.

Nicotineshots/boosters e.d. hoef ik gelukkig voorlopig nog lang niet te gebruiken (dan gaat het best prijzig worden) maar onder de 6mg damp ik zéker nooit.

Ik heb dus zo te lezen het geluk dat ik weinig van die 10%-20% aroma's blief, en de pech dat ik 3mg dampen niks aan vind. Alsnog veel goedkoper uit dan k&k gelukkig en daar gaat het om. :)

Misschien was ik niet duidelijk, mijn fout.

Ik sloeg hier op aan.

Het basic sapje is er voor 1,00 euro of minder; zelfs met de nicotineshots is DIY goedkoper.

De TS krijgt het niet goedkoper in winkels, en de optie van @Jim om te hervullen lijkt duurder, de TS vroeg immers om goedkope Nederlandse shops.

De reis naar België moet ook betaald worden.

De enige manier om goedkoper uit te zijn is DIY, zoals we inderdaad al met ons allen vaststellen (zelfs inclusief nicotine).

Haha @Teunis mijn lat qua 'prijzig' ligt zoals je ziet dus vrij laag; ik ga daarbij inderdaad al wel uit van DIY. Ten opzichte van kant & klaar is het zeker alsnog goedkoper! Ik drukte me misschien wat ongelukkig uit.

Alsnog vind ik een booster van 2 euro van 10ml op 20mg wel flink. Als ik daarmee een 12mg sapje maak, een leeg flesje erbij koop, PG en VG erbij optel, en een aroma.. Dan kom ik toch al bijna in de buurt van 2,50 per 10ml zelfgemaakt flesje. Ik ben dus blij dat ik nog een flinke voorraad 48mg heb voordat ik daar over na moet denken.

Maar de conclusie is zeker dat zelf maken -ook in de 'duurdere' situaties van minimaal 12mg dampen en wél overgeleverd zijn aan boosters- altijd de moeite loont.

2 minutes ago, Sakured said:

Waar kan ik goedkoop goede base en aroma halen ??

Groet jordy

Lees je uberhaupt wat er gepost wordt?

Mischien is het ook handig om te weten met wat hij dampt? Ik kan me voorstellen dat Smok tankje ( geen idee hoe het noemd) met 8 coils op 100W er ook aardig wat liquid doorjaagt? De optie om te zoeken naar iets wat iets minder verbruikt maar dezelfde voldoening geeft is mischien ook de moete waard.

Ik ben het eens dat diy veel goedkoper is.  En als je begind met one shots dan is het ook nog goed te doen met de start kosten.

Ik zou het wel via een website bestellen. 

Ik ben trouwens best wel eens nieuwsgierig om brouwsels van anderen hier te proeven ? 

Al denk ik niet dat deze optie voor Sakured veel goedkoper gaat zijn vanwege verzend kosten. 

2 hours ago, sxt said:

Mischien is het ook handig om te weten met wat hij dampt? Ik kan me voorstellen dat Smok tankje ( geen idee hoe het noemd) met 8 coils op 100W er ook aardig wat liquid doorjaagt? De optie om te zoeken naar iets wat iets minder verbruikt maar dezelfde voldoening geeft is mischien ook de moete waard.

Ik ben het eens dat diy veel goedkoper is.  En als je begind met one shots dan is het ook nog goed te doen met de start kosten.

Ik zou het wel via een website bestellen. 

Ik ben trouwens best wel eens nieuwsgierig om brouwsels van anderen hier te proeven ? 

Al denk ik niet dat deze optie voor Sakured veel goedkoper gaat zijn vanwege verzend kosten. 

Waarom via een website?
Binnen NL kan je tot 15 kilo versturen voor € 4,05.
Buiten NL(bijv. BE) begint het rond € 10,-
Met een beetje inkopen vallen de verzendkosten in het niet.

@Cyber_Huub via een website inplaats van een stenen winkel bedoelde ik. Een stenen winkel is gemiddeld toch wat duurder. ( als hij zelf gaat mixen)

En voor de laaste was specifiek bedoeld op het kopen van forumleden hier. Maar daar heb je mischien gelijk. En ik kan me best voorstellen dat als iemand liquid mengt voor je, dat die persoon er niet exact zijn inkoop bedrag voor vraagt + dan de verzend kosten.