Jump to content

Recommended Posts

Ik ben sinds 5 weken deels gestopt met roken en overgegaan op de e-cig. Heb dit een jaar of 3 geleden al eens geprobeerd met een Vision Spinner + kanger evod tankjes. Altijd MTL gedampt dus.

Sinds ik DL geprobeerd heb kan ik me niet meer indenken dat ik nog MTL kán dampen. Voor mij geldt, hoe groter de clouds des te beter.

Na een paar weken de Pico Istick 75W met Melo 3 tank gebruikt te hebben, had ik duidelijk het plafond bereikt.

De Pico is een prima MOD, maar voor mij op den duur niet krachtig genoeg. Op het moment dat ik boven de 65W kwam, kreeg ik constant de melding "battery weak" terwijl deze nog 50% vol was.

Ik had eigenlijk al meteen door dat dit simpelweg komt omdat die ene batterij niet genoeg kan leveren om boven de 65W te komen.

Vanaf de eerste dag dat ik mijn Baby-beast tankje van Smok binnenkreeg was ik verkocht. Tot op heden geen druppeltje lekkage gehad (met de Melo ondertussen wel 10ml gok ik).

Ook nooit spitback gehad met deze tank. Omdat ik in de baby beast de 0,15 octuple coil gebruik had ik duidelijk een sterkere en grote mod nodig, aangezien deze gedampt word tussen de 50 en 110 Watt. Ik damp altijd op minimaal 70VG en liefst 80VG, waardoor veel tanks al afvallen. Zelfs met 85VG liquid heb ik nog nooit een enkele dryhit gehad met de fabriekscoils van smok.

Omdat ik door de ervaring met Smok al fan was, heb ik niet lang hoeven twijfelen over welke mod het ging worden. De Smok Alien 220W is precies wat ik zocht.

20171118_100629.thumb.jpg.ec132b690d1d4e6fb06c9a8b7cf28b19.jpg 

De mod is vrij zwaar, onder andere door de 2 batterijen die erin zitten, maar ook zonder de batterijen weegt hij aardig wat waardoor het erg robuust en stevig aanvoelt. Het instellen was zelfs voor mij als beginneling met dit soort mods een makkie. De gehele rechterkant van het device is de vuurknop. Dit is fijn, je hoeft niet op een klein knopje te drukken maar je knijpt gewoon en hij vuurt.

In het doosje zit onder andere een screenprotector meegeleverd tegen krassen op het schermpje!

Op de mod passen tanks tot 24mm en bij 25mm heb je een klein beetje overhang, maar dat is minimaal. Dus ook geschikt voor het grote broertje van de baby beast, de tfv8 cloud beast.

Voor iedereen die cloud productie en veel smaak belangrijk vinden raad ik deze mod+tank zeker aan!

Edited by Erik Datema
  • Like 7

Heb 'm ook. Alleen dan met een oude trouwe Magna RDA erop. Mijn Smok is alleen niet fotowaardig meer. Hij zag er nog aardig uit toen ik 'm overnam van iemand anders maar de sierstrips zijn nu inmiddels aardig kaal. Hij doet het echter prima en ik doe ongeveer 1,5 dag met een acculading op 28 Watt. Zo nu en dan moet de RDA losgedraaid om de boel te resetten. Hij is dan even in de war met een te hoge weerstand meting.

• Like 3

Vaporesso revenger mod is ook niet verkeerd.

Nu moet ik bekennen dat de alien 220 mod de batterijen verder leegtrekt dan de vaporesso revenger mod.

Bij de aliens worden de batterijen tot 9% leeggetrokken met firmware v1.3.2

bij de revenger mod worden de batterijen tot 39/40 % leeggetrokken.

Ik heb momenteel 3 alien 220 tc mods, rood/zwart, zwart/goud, regenboog.

Ik heb ook eens versie 2 gehad van de alien 220 met de VBxx.xx.xx firmware, deze had het na een maand al begeven, gelukkig binnen garantie en kreeg (nog) gelukkig(er)

één met de gewone firmware die ik meteen naar v1.3.2 geflashed heb.

Als kleine broer heb ik ook 2x de smok Osub 80w TC die met één batterij werkt.

Het voordeel van deze mods dat je ook de damp sterkte kan instellen, Soft, Normal, Hard.(ook bij de vaporesso)

20171119_012843.thumb.jpg.e653ba650d37c5d7bcd8c138d95893fd.jpg

• Like 2

Wat doet die instelling precies, soft normal of hard?

Speel er wel eens mee en alleen bij de 0.15 coil wat verschil gemerkt, damp werd al na een seconde loeiheet!
Wat ik zie op t scherm is dat het voltage en amperage wat omhoog gaat

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

• Like 1
11 minutes ago, Oomkobus said:

Wat doet die instelling precies, soft normal of hard?

Ik ben een ketting vaper, hierdoor hijs ik veel achter elkaar, in NORMAL en HARD loop ik sneller het risico op een dryhit, en hierdoor verknal ik de coils omdat het katoen verbrand is en dat zo blijft smaken.

In soft modus heb ik hier veel minder last van, wat er precies gebeurd weet ik niet. Met smok coils kan ik alleen chainvapen op softmodus en met Q2 0,4ohm coils en M2 0,25ohm coils.

De cloud coils zoals de T8 T6 en X-serie kreeg ik steeds dryhits, en dat wordt een duur grapje op de lange duur.

Nu gebruik ik ook RDA en RTA waar ik zelf coils en katoen in monteer, hier kan ik makkelijk op normal dampen omdat het katoen fluffy is en beter de vloeistof aanvoert.

Diepr ben ik niet gaan zoeken wat Soft,Normal en Hard doet, technische kant boeit me niet, wel het effect voor mijn damp gedrag.

Voordeel van mijn huidige coils is dat ik niet boven de 40 watt hoef te komen.

• Like 3

Aah, dus normal en hard geeft meer power, je katoen trekt sneller leeg en veroorzaakt een dryhit.

Geen idee of ik chainvape, toevallig vanavond voor t eerst tankje van 3ml in een half uur leeggetrokken maar zonder dryhit op hard met de M2 0.25 coil.

Ik prik wel de gaatjes van de coil door met een naald, misschien dat dat ook de flow verhoogd, doorprikken doe ik voor de levensduur trouwens, niet tegen dryhits.

Ik recycle de coils elke week (voordat ze opgebrand zijn) DMV ze in een badje met alcohol te leggen, en het zal een psychologisch effect zijn maar ze lijken na zo'n badje wat meer damp af te geven.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Tot nu toe alleen nog dryhits tijdens het rijden en dan hou ik t juiceniveau niet in de gaten ??

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

• Like 3
14 minutes ago, Oomkobus said:

Ik prik wel de gaatjes van de coil door met een naald, misschien dat dat ook de flow verhoogd

Het doorprikken verbeterd de aanzuiging(is trouwens een goed idee), in principe wordt het katoen op die plekken "fluffy" het gaatje sluit zich enigsinds omdat het katoen uitzet tijdens volzuigen.

Maar de vloeistof kan inderdaad sneller intrekken, volgens mij.

En met alcohol..zoals ik al zei, met een dryhit was het katoen al beschadigd, en ook nog eens met alcohol aan de slag ging me één stap te ver.

Ik heb dan ook een flinke voorraad q2 en m2 coils laten komen van gearbest. Dus ik kan ruim voorruit.

Als ik dan de coils ga vervangen, dan wil je de coil niet bekijken, het katoen valt in principe dan bijna van de gloeidraad af.(waar ik dus minimaal al 3weken mee damp)

Soft,normal,hard:

Het geeft niet meer power, maar meer een constante power. want meer of minder kun je ook met je wattage regelen(denk ik).

Zover ik weet is het meer een soort pulserend effect, dezelfde power maar met kleine pulsen in plaats van constant.

Maar of dit bij de smok's zo is weet ik niet, ik weet wel dat er een mod is die zo werkt.

Edited by DDDsprayshop

Volgens deze knakker heeft het te maken met de snelheid waarmee je ingestelde wattage bereikt wordt, klinkt plausibel.

Zeker in jouw geval met chainvapen, boem ineens het gas intrappen in plaats van rustig het toerental opbouwen (om in de autotermen van het filmpje te blijven) maakt voor je benzinetank ook een groot verschil.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

• Like 3

soft-normal-hard is de pre-heat funktie,

bij hard bv is de coil veel sneller opgewarmd wat wel handig is bij bv wat dikkere builds,

dan hoef je niet enkele keren te trekken alvorens je coil is opgewarmd en hij fijn dampt.

• Like 4
  • 5 weeks later...

Bij hard trekt hij ongeveer (bij mijn instellingen)1.0 tot 2.0 ah meer om de coils sneller op te warmen. Sneller in de max dus accu duur in de min.

Soft gaat dit langzaam/ geleidelijker.

Hij voert de amperes dus rustig op.

Scheelt je ongeveer een halve dag dampen. 

Ik heb ze getest een dag normal, 1 dag hard en daarna altijd soft:e33

Hard kan ik vanaf 6.00 in de ochtend tot 19.00 gemiddeld dampen en moet mijn 3200mah batterijen laden.

Normal setting in de avond bij het naar bed gaan.

Soft 1.5 dag en bij iets minder dampen 2 dagen en in de avond voor het slapen opladen.

Het ligt natuurlijk aan de type coils etc.

Maar dit was bij mij het verschil.

Verder zeeeeeeer tevreden!:clap

On ‎19‎-‎11‎-‎2017 at 01:32, DDDsprayshop said:

Vaporesso revenger mod is ook niet verkeerd.

Nu moet ik bekennen dat de alien 220 mod de batterijen verder leegtrekt dan de vaporesso revenger mod.

Bij de aliens worden de batterijen tot 9% leeggetrokken met firmware v1.3.2

bij de revenger mod worden de batterijen tot 39/40 % leeggetrokken.

Ik heb momenteel 3 alien 220 tc mods, rood/zwart, zwart/goud, regenboog.

Ik heb ook eens versie 2 gehad van de alien 220 met de VBxx.xx.xx firmware, deze had het na een maand al begeven, gelukkig binnen garantie en kreeg (nog) gelukkig(er)

één met de gewone firmware die ik meteen naar v1.3.2 geflashed heb.

Als kleine broer heb ik ook 2x de smok Osub 80w TC die met één batterij werkt.

Het voordeel van deze mods dat je ook de damp sterkte kan instellen, Soft, Normal, Hard.(ook bij de vaporesso)

20171119_012843.thumb.jpg.e653ba650d37c5d7bcd8c138d95893fd.jpg

Ik gebruik de alien220 met de firmware die er op zat. Heb geen last van vreemde verschijnselen.

Wat is het voordeel van firmware versie v1.3.2 in de praktijk?

• Like 1
On 18-12-2017 at 17:40, Raycoupe said:

Ik gebruik de alien220 met de firmware die er op zat. Heb geen last van vreemde verschijnselen.

Wat is het voordeel van firmware versie v1.3.2 in de praktijk?

Eerlijk gezegd? Geen idee..Alleen vermoedens..

Ik had een text bestand verwacht bij de update, waar dus de fixes of zo in stonden

Maar ik hoorde en las op internet dat men wel eens bootloops had als men

de mod uit zette en later weer aanzette, met oudere firmware dan.

Of dat de mod helemaalniet nmeer startte of dat het scherm zwart bleef.

waarschijnlijk was dit met de modellen die de VBxx.xx.xx firmware hadden.

Het enigste wat ik zie is dat het de laatste geoptimaliseerde werking bevat.

Niet specifiek wat de upgrade/update nu werkelijk inhoud..made in china..zullen we maar zeggen.

En ik merk bij de alien 220 tc mod dat de batterijen tot zeker 10% leeggetrokken worden, in tegenstelleng tot 40% bij andere mods wat ik in bezit heb (in de foto de vaporesso revenger maar ook de smok OSUB80 trekken tot 40% en geven charge batterij aan)

Die 40% baseer ik trouwens op het display van de lader waar ik de batterijen dan in stop, die geeft dan aan dat ze nog circa 40% vol zijn.

Ik heb doorgestreepte al vermeldt...zag ik net staan:wink

Edited by DDDsprayshop
  • Like 1
15 hours ago, DDDsprayshop said:

Eerlijk gezegd? Geen idee..Alleen vermoedens..

Ik had een text bestand verwacht bij de update, waar dus de fixes of zo in stonden

Maar ik hoorde en las op internet dat men wel eens bootloops had als men

de mod uit zette en later weer aanzette, met oudere firmware dan.

Of dat de mod helemaalniet nmeer startte of dat het scherm zwart bleef.

waarschijnlijk was dit met de modellen die de VBxx.xx.xx firmware hadden.

Het enigste wat ik zie is dat het de laatste geoptimaliseerde werking bevat.

Niet specifiek wat de upgrade/update nu werkelijk inhoud..made in china..zullen we maar zeggen.

En ik merk bij de alien 220 tc mod dat de batterijen tot zeker 10% leeggetrokken worden, in tegenstelleng tot 40% bij andere mods wat ik in bezit heb (in de foto de vaporesso revenger maar ook de smok OSUB80 trekken tot 40% en geven charge batterij aan)

Die 40% baseer ik trouwens op het display van de lader waar ik de batterijen dan in stop, die geeft dan aan dat ze nog circa 40% vol zijn.

Ik heb doorgestreepte al vermeldt...zag ik net staan:wink

Dat is een eerlijk antwoord. :lach

Don't fix it, if it isn't broken.

• Like 1
  • 1 month later...
On 19-11-2017 at 03:03, Oomkobus said:

Volgens deze knakker heeft het te maken met de snelheid waarmee je ingestelde wattage bereikt wordt, klinkt plausibel.

Zeker in jouw geval met chainvapen, boem ineens het gas intrappen in plaats van rustig het toerental opbouwen (om in de autotermen van het filmpje te blijven) maakt voor je benzinetank ook een groot verschil.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Thanks voor deze tip,  het doorprikken en langzaam wattage opvoeren met nieuwe coils zorgt ervoor dat mijn council of vapor coils 0.2 ohm langer als de gebruikelijke 2 dagen meegaan,  hoe lang weet ik nog niet want ze zitten ee nu 3 dagen in and still going strong ???

• 8 months later...

Bij mij is er een alien 220W kapot gegaan op de avond voor pasen. Dikke stress want dat was op dat moment mijn enige mod....

Gelukkig kon ik nog in de avond bij de eigenaar van een winkel in Rotterdam een nieuwe Alien kopen. Ik heb wel het idee dat dit geen orginele is aangezien de verf erg snel eraf gaat.

De kappote mod is na veel aandringen onder garantie vervangen. De kapotte rook naar verbrande elektronica.

Heb er momenteel dus 2 en gebruik ze dagelijks met veel plezier.

• Like 1
9 minutes ago, MaZZie said:

Ik heb wel het idee dat dit geen orginele is aangezien de verf erg snel eraf gaat.

De originele eerste batch staat er om bekend dat de lak er al snel af gaat.

De originele eerste batch staat er om bekend dat de lak er al snel af gaat.
Er stond wel de nieuwste firmware op. Dat had ik zowel op de kapotte als de vervanging niet.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk