Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Armageddon squonker review

Recommended Posts

Deze squonker had ik al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, heb al enkele Armageddon producten in bezit maar een mod had ik nog niet.

En het is eens een kleur die normaal uit mijn comfort zone ligt.

Normaal ben ik meer voor sobere kleuren, maar nu wou ik eens iets schreeuwerig hebben.

Wat krijg je:

- Armageddon squonker in een mooie verpakking, en meer krijg je niet.

xocxER6.jpg

Mooi hard plastic koffertje waar de mod in komt, dat koffertje kan ik nog voor veel andere dingen gaan gebruiken.

7SG8xdt.jpg

Deze mod is in vele kleuren en uitvoeringen te krijgen, zo zijn er vele kleuren van delrin body in combinatie met vele kleuren van deurtjes.

Zelfs een volledige ultem uitvoering is een optie.

Die van mij is zoals je kan zien een witte delrin body met een felle kleur van deurtje.

wWpn8ln.jpg

De vuurknop zit verzonken, dus eigenlijk is er geen nood aan een vergrendelbare vuurknop.

onA9l6J.jpg

Achteraan het enige logo of branding op de mod, zo heb ik het graag.

sY4bPUo.jpg

Het plexi deurtje zit er stevig in met 2 magneten.

unbf3oM.jpg

De 510 is geen geveerde 510 en normaal zou ik dat als een minpunt beschouwen maar bij dit toestel echter niet.

Bij andere 510's die je manueel moet verstellen moet je de RDA afnemen en dan met een schroevendraaier of inbussleutel het schroefje verstellen, daarna RDA terug passen en indien het nog niet goed moet je die stap blijven herhalen tot de RDA vlak op de mod zit en de 510 van de mod connectie maakt met je RDA.

Ik vind dit telkens een gedoe waar ik een hekel aan heb, als je een bepaalde RDA steeds opnieuw gebruikt is dat niet zo erg maar als je zoals mij minstens om de 2 dagen of soms wel elke dag een andere RDA gebruikt moet je telkens die 510 pin aanpassen.

Bij deze mod gaat het veel makkelijker, je schroeft de RDA gewoon op de mod en kan het langs binnen via de stelschroef simpelweg aanpassen zonder telkens die RDA af te nemen.

H0rR1Lk.jpg

V05w6qc.jpg

Verder zijn de internals zoals bij de meeste mechanical squonkers, ik hou van de eenvoud van zo een toestel.

De contacten zijn verzilverd en voldoende dik gemaakt.

De batterij zit erg strak tussen de contacten, dus de mod op je hand kloppen is zowat de enige optie om de batterij er uit te krijgen.

Je kan ook een stukje plakband ronde de batterij plakken, maar omwille van het doorzichtig plexi deurtje zou dit het zicht verpesten.

fSPf0rD.jpg

BVfntBv.jpg

Het flesje is niet meer of minder dan een YTFK siliconen flesje van 8ml.

Ik heb hier thuis veel van die YFTK flesjes en die zijn identiek.

yWpA5LI.jpg

Batterij geplaatst, dit is een 18650 mod en dus verkies ik altijd om een Sony VTC5A te gebruiken in mechanical squonkers.

pRMWkkP.jpg

Een tijdje geleden had ik bij een gewonnen giveaway eens een Oumier wasp gekregen met resin topcap, en ik had verwacht dat ik die waarschijnlijk nooit ging kunnen gebruiken omdat ik geen mod had waar dit bij past.

Maar op deze mod vind ik die flashy wasp nog wel passen.

PL91RKT.jpg

Een vergelijk met 2 andere mechanical squonkers, de Pulse en Steambully.

Zijn trouwens 3 squonkers in een verschillend materiaal, Pulse is uit ABS plastic, Armageddon uit delrin en de Steambully is een 3d geprint toestel.

NYbRZBJ.jpg

oAf7u0A.jpg

Mijn bevindingen:

- Een mechanical squonker zoals er vele zijn, daarmee bedoel ik ze werken allemaal op dezelfde manier.

Knopje drukken en je kan dampen, wat kan eenvoud toch leuk zijn.

- Ik ben echt wel een fan geworden van mods die gemaakt zijn uit delrin, dit is niet te zwaar of te licht en voelt heel goed aan in de hand.

Om het delrin extra te beschermen heb ik er een zeer goede autowax (Wolfgang Fuzion) opgesmeerd, dit een uurtje laten curen en dan afgenomen met microvezeldoek.

- De manier om de 510 af te stellen is zeer goed gemaakt bij deze mod.

- Deurtje sluit perfect aan met de rest van de mod en er worden degelijke magneten gebruikt.

En als ik de felle kleur van deurtje beu raak, dan bestel ik gewoon ergens een andere kleur.

- Je kan zonder probleem tot 24mm RDA's gebruiken zonder overhang.

Edited by Jim