Jump to content

Justfog 1453 batterijen slecht en vaak coil vervangen

Skipp
 Share

Recommended Posts

Ik heb een gecombineerde vraag. Sinds jaren rook/damp ik met een Justfog 1453 en ik rook stevig door. Ik heb nu al een aantal slechte Justfog 1453 batterijen achter elkaar gehad en de imitaties zijn al helemaal niet om over naar huis te schrijven. De Justfog 1453 coils gaan ook maar een weekje ofzo mee, wat naast irritant ook niet gratis is zeg maar. Ik las net over dry-burnen. Kan me niet echt voorstellen dat dat de levensduur van de coil gaat verlengen maar ik ga me er eens over inlezen. 

Is er een beter alternatief voor die Justfog Circle (1453) batterijen? Misschien een zwaardere accu? Wat is jullie ervaring hiermee? 

Edited by Skipp

Hoe zoeter je toelie is, hoe korter de levensduur van je coils.
Misschien is het wel tijd om voor iets anders te kijken, met meer mogelijkheden.
Bijvoorbeeld een Eleaf Pico als accudrager.
Afhankelijk van je manier van dampen, kan je bijvoorbeeld kiezen voor een Melo, of voor relatief normaal dampen, een Nautilus tank.

Als je flink doordampt is een hele week met een coil doen m.i. helemaal niet verkeerd. Wat gaat er mis met de batterijen?

Volgens mij is de Justfog die jij noemt gewickt met silica, dus ik zou het dryburnen gewoon eens uitproberen met een overleden exemplaar. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet werkt, toch?

Als je voor een mod wil gaan is de Pico zeker een goede keus, en als je graag MTL blijft dampen dan past de Nautilus daar zeker goed bij.

Bedankt voor de tips, die Eleaf Pico ziet er echt goed uit. Ik ga me even verder inlezen, ben nog niet zo bekend met de termen merk ik :bloos.

@MissFog

Wat er mis gaat met de batterijen is het volgende: de laatste keer heb ik twee Justfog 1100mah batterijen besteld (bij Roken.nl). Een ervan deed na twee weken vrijwel niks meer en de andere werkte ook niet naar behoren. Ik heb een batterij (ook Justfog) die al 2 jaar in gebruik is en die beter werkt dan die twee bij elkaar. Bij de leverancier kreeg ik nul op rekest, want op gebruikte accu's geven we geen garantie... Tja, ik kan op geen enkele manier bewijzen dat die batterijen niet al een jaar oud zijn... Met andere Justfog batterijen weer wel goede ervaring. Dus of ik had net dubbelpech, of er zit een hoop rotzooi tussen. Imitatiebatterijen heb ik ook slechte ervaring mee, snel leeg, kwaliteit snel naar beneden etc.

• Like 2

Heb 3 jaar geleden ook eens een missertje gehad met zo'n circle batterij, maar verder alleen maar  goede ervaringen met de justfog passthrough batterijen (met eGo aansluiting). 

Ben na de 1453 tankjes overgestapt naar de justfog 14-serie (waarbij ik de Q14 het fijnste vond). Ik gebruik deze nog wel eens in de auto tijdens lange ritten of als "stealth vape", inclusief die passthrough batterijen (ben sinds ruim een jaar overgestapt op een pico mod en RTA's/zelfbouw coils vanwege max VG liquids, met een beetje pech ging een justfog coil daarmee maar een dag mee, dus in mijn beleving is het prachtig als een coil een week mee zou gaan :wink).

P.S.

18 minutes ago, Skipp said:

Ik ga me even verder inlezen, ben nog niet zo bekend met de termen merk ik :bloos.

Ken je onze Dampwiki al? Vol mooie kennis, handige introducties, woordenlijst (incl. afkortingenlijst) etc. :duim

• Like 1

14 hours ago, tsiis said:

(ben sinds ruim een jaar overgestapt op een pico mod en RTA's/zelfbouw coils vanwege max VG liquids, met een beetje pech ging een justfog coil daarmee maar een dag mee, dus in mijn beleving is het prachtig als een coil een week mee zou gaan :wink).

Één coil per dag?! Dan ben je (á €2,50) €75 per maand en ruim €900 per jaar kwijt, alleen aan coils :shock

Ik vind die Eleaf Pico erg interessant, maar niet als er een coil per dag wordt verstookt. Ik vind een coil per week al veel. Hebben anderen dezelfde ervaring met de Eleaf Pico?

PS Die dampwiki is geweldig!

Edited by Skipp

1 minute ago, Skipp said:

Één coil per dag?! Dan ben je (á €2,50) €75 per maand en ruim €900 per jaar kwijt, alleen aan coils :shock

Roken is duurder :lol maar het coilverbruik (met mijn specifieke combinatie van dampwensen) was dan ook de reden (voor mij) om voor een RTA te gaan en te gaan DIY-en :wink

8 minutes ago, Skipp said:

Ik vind die Eleaf Pico erg interessant, maar niet als er een coil per dag wordt verstookt. Ik vind een coil per week al veel. Hebben anderen dezelfde ervaring met de Eleaf Pico?

De  istick Pico is een mod/batterijhouder waar je atomizers/tankjes op kunt zetten (met een 510 aansluiting). De batterijhouder bepaalt niet hoe lang een coil in een atomizer meegaat.

Een Pico is slechts een accudrager, niks meer of minder.
Je vloeistof bepaalt voor een groot deel, hoe lang een coil meegaat.
De tank in combinatie met coil, is wel van enige invloed.
Ik vermoed dat er in die Justfog relatief kleine coils zitten, die snel verzadigd kunnen raken.

Just now, tsiis said:

Roken is duurder :lol maar het coilverbruik (met mijn specifieke combinatie van dampwensen) was dan ook de reden (voor mij) om voor een RTA te gaan en te gaan DIY-en :wink

De  istick Pico is een mod/batterijhouder waar je atomizers/tankjes op kunt zetten (met een 510 aansluiting). De batterijhouder bepaalt niet hoe lang een coil in een atomizer meegaat.

Dat is waarschijnlijk wel zo ja. Ik ga ook eens kijken naar DIY-en.

Ach so, ik zie overal startersets te koop dus zodoende. Dat is wel mooi, dan heb je nogal wat mogelijkheden.

Je kunt ook je verwachtingen bijstellen en denken "1 coil per week is prima". Als je huidige setup voor jou werkt (minus die enkele batterijmisser) en je van het roken afhoudt is dat prachtig :clap

Al met al ben ik met het DIY-en op de lange termijn misschien goedkoper uit, maar ik heb er ook een nieuwe hobby en interesses bij (dat had ik niet ingecalculeerd) :lol

• Like 3
  • Haha 1

Bij Zwoofs geweest en uiteindelijk gekozen voor een Justfog P16 (opvolger van Q16), als tussenoplossing. Dan kan ik op m'n gemak gaan kijken wat ik eventueel anders wil. De stap naar oplaadbare 18650 batterijen vind ik echt een hele grote plus, maar dan kom je automatisch bij de grotere apparaten. Ik heb erg staan twijfelen bij een wat compactere mod van Aspire + Nautilus, maar mij werd verteld dat mods in het algemeen behoorlijk kwetsbaar zijn en je ze niet moet laten vallen. Dat vind ik niet bepaald praktisch, echt goedkoop zijn ze niet.

Ik heb gekeken naar de Eleaf Pico en vergelijkbare apparaten en ik zie veel voordelen, maar ook veel nadelen. De nadelen die voor mij het zwaarst wegen, zijn gewicht (haha) en formaat, en dus ook dat ze kwetsbaar zouden zijn. De enorme rookproductie vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk. Dat vind ik bij de Justfog P16 al ruim voldoende. Er werd me verder verteld dat het best een grote overstap is van een verouderde eenvoudige Justfog naar een Pico, dat ik waarschijnlijk mijn nicotinegehalte (16mg) een eind moet gaan terugschroeven en dat daarmee het vloeistofverbruik stijgt en daarmee ook de coils eerder op zijn. Niet wenselijk. Voorlopig ben ik tevreden met de P16, maar ik verwacht dat ik over een tijdje weer ruzie ga krijgen met de batterij die bijna net zoveel kost als een complete kit dus ik ga alvast wat verder kijken naar alternatieven.

Edited by Skipp

19 minutes ago, Skipp said:

Bij Zwoofs geweest en uiteindelijk gekozen voor een Justfog P16 (opvolger van Q16), als tussenoplossing. Dan kan ik op m'n gemak gaan kijken wat ik eventueel anders wil. De stap naar oplaadbare 18650 batterijen vind ik echt een hele grote plus, maar dan kom je automatisch bij de grotere apparaten. Ik heb erg staan twijfelen bij een wat compactere mod van Aspire + Nautilus, maar mij werd verteld dat mods in het algemeen behoorlijk kwetsbaar zijn en je ze niet moet laten vallen. Dat vind ik niet bepaald praktisch, echt goedkoop zijn ze niet.

Ik heb gekeken naar de Eleaf Pico en vergelijkbare apparaten en ik zie veel voordelen, maar ook veel nadelen. De nadelen die voor mij het zwaarst wegen, zijn gewicht (haha) en formaat, en dus ook dat ze kwetsbaar zouden zijn. De enorme rookproductie vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk. Dat vind ik bij de Justfog P16 al ruim voldoende. Er werd me verder verteld dat het best een grote overstap is van een verouderde eenvoudige Justfog naar een Pico, dat ik waarschijnlijk mijn nicotinegehalte (16mg) een eind moet gaan terugschroeven en dat daarmee het vloeistofverbruik stijgt en daarmee ook de coils eerder op zijn. Niet wenselijk. Voorlopig ben ik tevreden met de P16, maar ik verwacht dat ik over een tijdje weer ruzie ga krijgen met de batterij die bijna net zoveel kost als een complete kit dus ik ga alvast wat verder kijken naar alternatieven.

je zou eventueel ook een Pico of een andere mod met wisselbare batterij kunnen pakken en daar die P16 opschroeven. Dan stel je je wattage gewoon laag in (binnen de range van die Q16) dan blijft je verbruik hetzelfde maar kan je wel lekker lang doen op een batterijlading. Als je bijvoorbeeld een batterij pakt van Sony VTC5 heb je 2600mah of de Sony VTC6 die is iets meer als 3000 mah. Die batterij in die p16a is slechts 900mah dus stukken sneller leeg. Zoals Huub al aangaf de Pico is de slechts de batterijdrager. Je kan gewoon elke tank op de pico schroeven die niet groter is dan 22 mm. Je hebt ook een boel andere mods. Maar voor een mod met verwisselbare batterij, single battery, tanks t/m 22 mm en tot max 75 w is die pico gewoon veel waar voor je geld. die 75 w geld overigens alleen als je coil en batterij dit aankunnen uiteraard ;) Met die p16 gaat hem dat natuurlijk niet worden, logisch ook.

23 minutes ago, Dennis1992 said:

je zou eventueel ook een Pico of een andere mod met wisselbare batterij kunnen pakken en daar die P16 opschroeven. Dan stel je je wattage gewoon laag in (binnen de range van die Q16) dan blijft je verbruik hetzelfde maar kan je wel lekker lang doen op een batterijlading. Als je bijvoorbeeld een batterij pakt van Sony VTC5 heb je 2600mah of de Sony VTC6 die is iets meer als 3000 mah. Die batterij in die p16a is slechts 900mah dus stukken sneller leeg. Zoals Huub al aangaf de Pico is de slechts de batterijdrager. Je kan gewoon elke tank op de pico schroeven die niet groter is dan 22 mm. Je hebt ook een boel andere mods. Maar voor een mod met verwisselbare batterij, single battery, tanks t/m 22 mm en tot max 75 w is die pico gewoon veel waar voor je geld. die 75 w geld overigens alleen als je coil en batterij dit aankunnen uiteraard ;) Met die p16 gaat hem dat natuurlijk niet worden, logisch ook.

Ja, goed idee. De wat compactere mod waar ik naar heb gekeken was geen Aspire zie ik nu, maar de Eleaf Aster. Ik denk dat dat qua formaat een mooie vervanger is als deze batterij er geen zin meer in heeft.

aster_01.png

• Like 1

6 minutes ago, Skipp said:

Ja, goed idee. De wat compactere mod waar ik naar heb gekeken was geen Aspire zie ik nu, maar de Eleaf Aster. Ik denk dat dat qua formaat een mooie vervanger is als deze batterij er geen zin meer in heeft.

aster_01.png

Mij lijkt deze minder fijn in de hand liggen dan een pico. En de prijs van een pico valt reuze mee. In NL rond de 40euro en in China heb je ze voor 2 tientjes. Ik heb er 3, 2 daarvan komen uit China. Enige wat er dan nog bij komt is een batterij.In NL ook gewoon voor 5-15 euro te koop afhankelijk waar je het besteld.

• Like 1

Dat zei de Zwoofs meneer ook. Maar is dat eigenlijk beter voor je apparaat of voor je accu's?

Beide.
USB poortjes zijn meestal van een gammele kwaliteit.
En het is beter voor je accu's.
Dat het kan zie ik slechts als een noodoplossing, maar ik gebruik liever een vrijstaande lader.

33 minutes ago, tsiis said:

Zelf heb ik zowel de aster als de pico (zelfde chip/functionaliteiten), maar vind de pico handzamer en praktischer om niet uit mijn handen/van tafel te laten glippen.

Oeps, Ik heb de eerdere reacties gemist zie ik nu. Jullie zijn ook zo snel met reageren :clap 

In welke zin handzamer? Ligt lekkerder in de hand? Voor in je broekzak lijkt een langer smaller ontwerp juist fijner.

39 minutes ago, Dennis1992 said:

Mij lijkt deze minder fijn in de hand liggen dan een pico. En de prijs van een pico valt reuze mee. In NL rond de 40euro en in China heb je ze voor 2 tientjes. Ik heb er 3, 2 daarvan komen uit China. Enige wat er dan nog bij komt is een batterij.In NL ook gewoon voor 5-15 euro te koop afhankelijk waar je het besteld.

En merk je verschil tussen de Chinese en EU Pico's? Aangezien de Chinezen alles namaken wat los en vast zit ;)  

3 minutes ago, Skipp said:

Oeps, Ik heb de eerdere reacties gemist zie ik nu. Jullie zijn ook zo snel met reageren :clap 

In welke zin handzamer? Ligt lekkerder in de hand? Voor in je broekzak lijkt een langer smaller ontwerp juist fijner.

En merk je verschil tussen de Chinese en EU Pico's? Aangezien de Chinezen alles namaken wat los en vast zit ;)  

De Pico's in NL komen ook gewoon uit China.. Er zal vast wel e.e.a aan namaak bijzitten. Maar vaak als je deze 3 dingen aanhoud zit je wel goed: Kijken of er staat Authentic of Original, als het pakketje thuis komt de krascode checken en tot slot kijken of er veel (positieve) reviews en bestellingen zijn op het product. En persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Fasttech en gearbest dan in Aliexpress. Hoewel een mod ook gewoon van Alie komt.

2 minutes ago, Cyber_Huub said:

Er bestaan geen EU Pico's

Ik bedoel Pico's die je hier koopt versus de Chinese versie die al dan niet 'genuine' is.

2 minutes ago, Dennis1992 said:

De Pico's in NL komen ook gewoon uit China.. Er zal vast wel e.e.a aan namaak bijzitten. Maar vaak als je deze 3 dingen aanhoud zit je wel goed: Kijken of er staat Authentic of Original, als het pakketje thuis komt de krascode checken en tot slot kijken of er veel (positieve) reviews en bestellingen zijn op het product. En persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Fasttech en gearbest dan in Aliexpress. Hoewel een mod ook gewoon van Alie komt.

Goede tips. Ik koop regelmatig in China en het is soms bijzonder lastig om echt van nep te onderscheiden. Maar je merkt dus geen verschil met een versie die je hier hebt gekocht?

Goede tips. Ik koop regelmatig in China en het is soms bijzonder lastig om echt van nep te onderscheiden. Maar je merkt dus geen verschil met een versie die je hier hebt gekocht?

Nee,  omdat het gewoon om dezelfde versie gaat -en dat gaat het dus (als er 'Authentic' o.i.d. bij staat) altijd. Gelukkig maar!