Jump to content
jeff

ohm waardes verandere elke keer??

Recommended Posts

een hele goede avond allemaal sinds gister bezig om alian met de tfv8 cloud beast tank aan de praat tekrijgen maar lukt niet echt en ken er ook niet echt iets over vinden op internet en youtube hopelijk kan iemand hier mij wat meer vertellen.het probleem is als volgt.heb in de rba van deze tank twee clapton juggernauts geplaats,en volgen mijn coil master 521 mini kom ik uit op een ohm waarde van 0.24.plaats ik hem op mijn  mod dan zegt hij dat de ohm waarde 0.43 is.en kan er ook niks aan veranderen.als ik hem erweer opnieuw op draai dan krijg ik weer een andere waarde 0.7 en doe ik het nog een keer krijg ik een waarde van 2.88 of weer wat anders?heb alles al meerdere keren uitelkaar gehaald schoon gemaakt opnieuw coils plaatsen wicken etc.elkekeer het zelfde liedje.weet iemand hoe dit komt of wat ik eraan moet doen alvast zeer bedankt en een fijne avond.

De simpelste oplossing : na het voorgloeien moet je in de regel de schroefjes weer even opnieuw aandraaien, omdat die daardoor nog wel eens met niet strak genoeg meer willen zitten. Dan krijg je wakkelige meetwaarden.

Als dat niet werkt weet ik het zo 123 ook niet..... Ik heb de smok rba zelf ook nog niet succesvol aan de praat gekregen. En niet genoeg van het juiste draad in huis om te blijven proberen ;-)

dat vast draaien had ik inderdaad algeprobeerd meerdere malen zelfs.maar elkeer het zelfde verhaal terweil op mijn baby beast en bigbaby beast geen probleem.nog nooit problemen gehad zelfs geen lekkases niks altijd alles in een keer goed gegaan maar tog bedankt voor de reactie

Het kan ook zijn dat de RBA zelf niet helemaal goed verbinding maakt in de base: misschien is er iets verbogen of is er een rubberen ring iets uitgelubberd? Ik heb deze tank zelf niet, maar een hoger wordende weerstand betekent dat er ergens geen goed contact wordt gemaakt.

De rba's van smok hebben onderaan een "brug" (net als bij de fabriekscois) deze maakt het contact met de base van de tank.. als hier vuil op zit maakt hij slecht contact. Heb het ook eens gehad, even met de groene zijde van een schuursponsje erover en het was opgelost. Het kan natuurlijk ook op het contactpunt in de tank zitten...

Sent from my MI 6 using Tapatalk

wat bedoel je daar pcies mee want hoef nooit geweld tegebruiken om hem erin tedraaien gaat vrij soepel mits je hem er recht op zet natuurlijk

update:al jullie tips geprobeerd maar waardes etc blijven het zelfde.het vreemde is dat hij wel werkt naar behoren.smaakt goed,wicked prima etc .alleen die waardes ik snap het niet staat nu nog steeds 0.430 als ohm.een klein verschil zou ik kunnen begrijpen maar 0.2 ernaast zitten dat klopt gewoon niet.iemand die misschien een soort vergelijkbaar iets heeft meegemaakt mis op een andere tank of rda?

Wel, het is even iets anders, maar voor de Cubis zijn er coils die je zelf kan bouwen.

Dus zelf gloeidraad draaien, wicken en monteren in de coil.

Met 4 á 5 wikkelingen krijg ik normaal gesproken waardes tussen 1,4 en 1,6 ohm.

Na het druppelen op de watten en voldoende tijd om vloeistof te laten opnemen door de watten,

kan de waarde zomaar op 1,8 ohm uitkomen.

Na enige dagen dampen kan de waarde nog wat stijgen, maar even zo goed dalen.

Ik heb dus niet steeds veranderde waarden zoals in jouw verhaal,

maar wel dat de waarde veranderd met vloeistof in de wick of bij een oudere coil.

Ook meer of minder watten gebruiken maakt uit in de uiteindelijk gemeten ohmwaarde.

Je hebt weinig aan mijn verhaal, behalve dan dat de waarde op de ohm-meter en de waarde met wick en vloeistof wat kan verschillen.

De steeds veranderende waardes kan ik niet verklaren.

Had je je coils even gegloeid,zodat de hotspots er uit waren?dát zou de op en neer gaande weerstand kunnen verklaren.

Ook zet ik ná het gloeien de schroeven nog eens vast .

het is niet dat hij verspringt.op de mini tab zegt hij dat de ohm waarde 0.24 is.maar zodra ik hem op de mod zet zegt hij wat anders 0.43 en daar blijft hij ook opstaan verspringt verder niet anders zou ik ook aan de schroefjes denken en heb ik ook na gekeken en dat is het niet.

@teunis wat jij beschrijft klopt en dat heb ik ook gemerkt met andere zelf maak coils en dat hoord naar mijn weten,maar een verschil van bijna het dubbelen(zowel voor als na het wicken etc) en dat het ook zo blijft dat klopt denk ik niet maar tog bedankt voor je reactie het is namelijk wel iets waar ik de eerste keer met zelf maken mee zat.en het gaat hier om kant en klaren coils van(weet niet of ik de naam van de winkel mag noemen)vapeparts.(niks mis met de winkel daar ligt het niet aan.

Wat mij betreft mag je de winkel noemen, ze zelfs hier op ons forum actief. @Vapeparts

Je zou je probleem ook aan hen kunnen voorleggen.

Dat kan in hun topic, maar ik denk dat ze het prettiger vinden als je ze een mailtje stuurt.

Is het naar tevredenheid opgelost, dan kan je natuurlijk in hun topic een bedankje achterlaten,

daar zullen ze geen moeite mee hebben ;-)

oh ik bedoel ook niks verkeerds over deze winkel in tegen deel alleen maar positieve dingen over hun.zo bedoelde ik het dus ook niet.bedoelde alleen dat het niet om zelf gemaakte coils ging maar gekocht.de zelf gedraaide coils had ik dit probleem namelijk niet zobedoelde ik het eigenlijk.de rede dt ik deze had gekocht is omdat claptons maken mij nog net ff tever gaat rba etc is nog nieuw voor mij.standaard coils maken gaat prima ook nog nooit fout gegaan tot nu toe behalve dit.maar het rare is dat alles wel gewoon werkt naar behoren(wat ik ook raar vind).alleen de ohm waarde verschilt erg veel tussen mini tab en de mod.

Hallo Jeff, 

Dit is normaal met de Smok tfv8 en de tfv12, dat is mijn ervaring.  

Als ik dezelfde coils in mijn reborn medusa doe, zijn ze een stuk lager dan op de smok, dezelfde coils. 

Ik snap er ook niks van, maar zou me er niet druk over maken. 

de coils zijn 0.45 ohm in een duel setup dus zou ik op de helft ong uit moeten komen voor zover ik weet.en met de rest ook heb gehad.en dat is wat de coil master ook aangeeft.maar mijn mod dus niet nu ook weer het zelfde probleem maar nu zegt mijn mod dat het 0.335 is we komen in de buurt denk maar of het ook zo blijft geen idee.gister nacht nog mee bezig geweest en hem op de 0.43 laten staan en gewoon vapen.maar helaas na 3 uur vroeg hij bij elke hijs die je neemt new coil?als dat dan niet zou gebeuren zou ik me er ook niet druk om maken maar 5 keer per dag weer alles opnieuw doen en wicken etc maak ik me hier wel een beetje zorgen om.ook al twee filmpjes gevonden in 1 van de andere topics de eerste geld voor mij al niet .in het filmpje gaat het hier om een oude versie zonder uitsparing aan de onder kant.de mijne heeft dat dus wel en heb ook geen krasjes ofiets wat duid op contact maken op de bodem van de tank.het tweede filmpje was met een hamer en een schroevendraaier en een paar flinke klappen erop.weet niet of ik dit uitga proberen was me niet helemaal duidelijk hoe of wat en me post alles zit muur vast niks is krom of iets en ook hier ging het volgens mij om de oude versie.

IK heb het niet gehad,maar in het verleden had iemand gepost dat hij een drupje soldeer op de onderzijde van de rba had gedaan en dat het dan opgelost was.

Niks belet je dat eens te proberen.

zou het graag willen proberen maar heb geen soldeerbout en heb al 1300 euro geinvesteerd(aan apperatuur,smaak stoffen,base,nic etc)  in dit hele vape gebeuren,en zou er ook graag van willen genieten zonder nog meer kosten temaken.heb maar eens een mailtje gestuurd naar de winkel mis dat die iets meer kunnen vertellen krijg nu ook elkekeer een shortige melding en dat ik me mod niet moet misbruiken:( dat stink ding misbruikt mij eerder heb ik het idee.

ik heb je al gezegd dat de chips dan goedkoper er van zijn ,misschien kun je met dit antwoord iets gr jerry

nee kan ik niks mee en ga geen nieuwe apparaten kopen.winkel reageert ook niet zelfs de live chat is ook niet meer online ook geen tel nr.wat een geouwehoer om een vape tekunnen nemen.geef het tot het weekend daarna weer aan de vertrouwde kkerstokjes weet je in elk geval wat je krijg en dat het werkt en op dit moment vele male goedkoper.

18 minutes ago, jeff said:

winkel reageert ook niet zelfs de live chat

Heb dit topic niet gevolgd maar live chat is bij sommige tussen bepaalde uren. 

@K&H dat klopt dat is dus nu.en dus niet online en dat is al dagen zo.de tijden zijn 15.00u tm 19.30u.