Jump to content
TheVapingRaven

Chronic Hypnotic - Tasty Puff (Drank, Fruit, Snoep)

Recommended Posts

Gemixt met 20/80 PG/VG, 6mg Nicotine, ??% Aroma (in de test 6 druppels op 10ml), heeft een week  gerijpt.

Had dit aroma al een tijd in huis, was er nog niet aan toegekomen om het te mixen.

Ik geloof dat Tasty Puff een beetje vreemde eend in het landschap van e-liquid aroma's zijn. De aroma's zijn namelijk eigenlijk bedoeld om te gebruiken in een waterpijp of om direct op "kruidensigaretten" te druppelen. 

Chronic Hypnotic vind ik vreselijk lastig te omschrijven. Het is duidelijk een melange van diverse smaken, en die melange heeft een algemeen karakter van iets snoepigs met alcohol.

Er zit duidelijk iets van drank in de melange, mogelijk dat het iets van Cognac is (het zou echter ook een Gin kunnen zijn). In ieder geval komt er een duidelijke "alcohol" noot in voor.

Er zit duidelijk iets van een tropisch fruit in. Dit fruit (passievrucht??) is niet helemaal natuurlijk maar ook niet echt grof synthetisch van smaak. 

Er zitten nog een paar andere smaken die ik niet zou kunnen benoemen. Het is duidelijk een aroma die de zoetige kant opgaat

Ik moest vreselijk wennen aan de smaak, alcohol is niet zo heel erg mijn ding in e-liquids. Maar dit aroma doet zijn naam eer aan, het is een smaak die niet snel verveeld, en zelfs als ik denk "heb er nu wel genoeg van" blijf ik er als gehypnotiseerd chronisch aan lurken.

Beoordeling geven vind ik lastig. Zou ik het nog een keer kopen? Waarschijnlijk wel als dat aroma wat totaal iets anders is. Zou ik het anderen laten proberen? Ja, ben benieuwd wat anderen van dit smaakje vinden. 

Het is in ieder geval een avontuurlijke smaak. Iets voor mensen die niet bang zijn een miskoop voor hun persoonlijke smaakpalet te doen.

In tegenstelling tot andere Amerikaanse aroma's is dit goedje ULTRA geconcentreerd. Ik heb dan ook niet kunnen meten met een injectie naald hoeveel percnetage ik heb gebruikt. Op een flesje van 10ml vind ik 5 a 6 druppels al genoeg. 

Prijs kwaliteit verhouding: Erg goed omdat de prijs laag is maar de concentratie erg hoog.

Gekocht bij -> https://www.savevape.nl/nl/tasty-puff-chronic-hypnotic.html

Jeeeeeej, eindelijk weer eens een smaak-review!!! :clap Leuk om te lezen!

Grappig dat deze zijn naam eer aan doet, door de hypnotische werking. Ik ken dat wel van sommige liquids, daar blijf je dan van hijsen terwijl de smaak niet eens per se héél erg lekker is. Vaak lijkt dat ook dan gewoon mijn brein te zijn die bepaalde smaken tevergeefs in een categorie wil plaatsen.

Deze smaak spreekt me niet direct heel erg aan, maar ik kan niet zeggen dat ik nu niet nieuwsgierig ben natuurlijk. Wie weet heeft deze review een zaadje in mijn hoofd geplant en belandt dit aroma toch nog eens een keer in mijn mandje. Keep up the good work @TheVapingRaven :duim

1 hour ago, MissFog said:

Jeeeeeej, eindelijk weer eens een smaak-review!!! :clap Leuk om te lezen!

Grappig dat deze zijn naam eer aan doet, door de hypnotische werking. Ik ken dat wel van sommige liquids, daar blijf je dan van hijsen terwijl de smaak niet eens per se héél erg lekker is. Vaak lijkt dat ook dan gewoon mijn brein te zijn die bepaalde smaken tevergeefs in een categorie wil plaatsen.

Deze smaak spreekt me niet direct heel erg aan, maar ik kan niet zeggen dat ik nu niet nieuwsgierig ben natuurlijk. Wie weet heeft deze review een zaadje in mijn hoofd geplant en belandt dit aroma toch nog eens een keer in mijn mandje. Keep up the good work @TheVapingRaven :duim

Onderstaande video geeft een goede impressie van mijn smaakbeleving van dit goedje.

Nu ik er een beetje aan gewent ben is de smaak niet meer choquerend. Het antwoord op de vraag of ik het nu lekker vind blijft echter contineu pendelen tussen "nee gatver, nu even niet" en "ja, heel erg graag". Vreemde gewaarwording, niet echt zo extreem mogen meemaken met een aroma.

Ik zat me net te bedenken dat er mogelijk iets mist in dit aroma. Het is bedoeld (en speciaal ontwikkeld??) als aroma toevoeging voor waterpijpen, en om direct op kruidensigaretten te druppelen.

Misschien dat dit aroma beter tot zijn recht komt in samenwerking met een wiet smaak?

Goeie! Misschien kan je er inderdaad eens mee experimenteren. Deze smaak lijkt me wel lastig om een goede combinatie mee uit je mouw te schudden. Met simpele smaken kan je altijd wat beter inschatten hoe deze in een mix zullen smaken.

Hier kan nog wel eens iets verrassends uitkomen!

Ook heel herkenbaar trouwens, die fluctuerende beoordeling van een smaak. Dat ervaar ik een beetje met Poire Amandine. Ik kan nog steeds niet eenduidig zeggen wat ik nou van deze smaak vind.