Jump to content

Digiflavor's DROP RDA by The Vapor Chronicles

Recommended Posts

De DROP RDA, lang verwacht en veel over gesproken.

Ook wel bekend als de Rabbitkiller, de Goonslayer, enz enz enz

De DROP is een samenwerking tussen Digiflavor en TVC ( The Vapor Chronicles ), Brian heeft met zijn TVC youtube kanaal een voorliefde voor smaak en liquids en doet wekelijks een livestream waarin heerlijke liquids worden gebrouwen. Een man van smaak dus, dit beloofd al veel goeds natuurlijk.

De DROP arriveert in een verpakking die wel bekend is van Digiflavor. Netjes en stevig zit alle in de verpakking. Maar wat krijgen we dan allemaal.

Nou natuurlijk de DROP RDA met de prachtige witte 810 driptip, een extra lange 810 driptip, handleiding en een zakje met spares bestaande uit een handvol O-ringen, extra postschroeven, 510 adapter, squonkpin en een 3-zijdige tool.

IMG_2406.jpg

IMG_2404.jpg

IMG_2405.jpg

Dan de DROP zelf, deze bestaat uit het deck, barrel, topcap en driptip. Zowel de barrel en het deck hebben overeenkomende uitsparingen die precies in elkaar vallen. Erg prettig vind ik zelf en je hebt dus altijd de airflowgaten direct op je coils staan. De topcap is stapsgewijs uitgezaagd/gefreesd zodat je de airflow stapsgewijs kunt dichtzetten.

IMG_2408.jpg

Het deck heeft een postless stijl layout (ja style, want we zien wel degelijk posts.) wat inhoud dat je de coils makkelijk van bovenaf erin kunt laten zakken. Door het design van de posts kun je na monteren vanuit bijna iedere hoek nog het overige deel van je coil afknippen, de bodem loopt schuin weg. Coils plaatsen is echt een eitje en nog makkelijker als bij de ............... ( ik ga het nog even niet zeggen) Ook het wicken is een makkie, genoeg ruimte en een diepe juicewell. Alhoewel de DROP bedoeld is voor dualcoil setups heb ik er ook nog even een single ingezet. Met een diameter van 4mm wel iets groter dan de gemiddelde single coil maar we hebben de ruimte en de airflow ervoor.

IMG_2409.jpg

IMG_2410.jpg

IMG_2411.jpg

IMG_2412.jpg

Dan de squonkpin, persoonlijk een kleine misser van Digiflavor en TVC. Deze is namelijk een kruiskop, iets wat naar mijn idee snel kapot draait. Persoonlijk had ik hier liever een inbus of platte schroef gezien. Neemt overigens niet weg dat het prima werkt en als je niet heel vaak wisselt natuurlijk geen enkel probleem is.

IMG_2407.jpg

EINDCONCUSIE: De DROP RDA is zeker de moeite waard en dat is nog zacht uitgedrukt. Het is een geweldige RDA met ontzettend veel mogelijkheden. De airflow is een droom, vloeiend in alle configuraties van alles open tot 1 gaatje. De eenvoud waarmee je kan bouwen is perfect. De extra's die je erbij krijgt zijn top. ( nee geen coils of katoen, iets wat ik als coilbuilder niet zozeer een minpunt vind.) Zowel in normale modus als in squonk modus een top RDA die doet wat werd beloofd, veel smaak en een cloudchucker.

Maar de hamvraag dan, is de DROP beter als de Dead Rabbit? Ja en nee, beide zijn geweldige RDA's die garant staan voor een topbeleving. Wat ik persoonlijk wel merk is dat ik de DROP eerder gebruik als dripper en de Dead Rabbit als squonker. Dat is ook mijn persoonlijke conclusie, de DROP is de betere dripper en de Dead Rabbit de betere squonker. Mooier kan ik het niet maken.

Bedankt voor het uitzitten van deze review.

IMG_2419.jpg

IMG_2402.jpg

• Like 9
  • Thanks 3

Ze hebben beide een totaal ander airflow design dus zijn ook niet echt te vergelijken :)

Persoonlijk verkies ik de Drop boven de dead rabbit vanwege de ruime airflow & builddeck. Ook de uitsparing in de base zodat de barrel locked is een pluspunt (makkelijk airflow instellen).

Coil erin, op de juiste hoogte vasthouden en schroeven maar, overtollig draad afknippen, en wicken maar (voldoende ruimte om te werken).

Enige (persoonlijk) minpuntje is de two tone, niet dat ik het lelijk vind want op sommige mods staat het ook wel weer goed, maar heb toch liever een solid colour.

Zowel de Dead Rabbit & Drop geven waar voor hun geld.

20171113_143104.jpg

• Like 2
  • 1 month later...

Zooow! -Ik weet niet wat ik meemaak met deze dripper! -De algehele rda zit strak op de deck,

Maar de topcap kan er wel makkelijk af als je dat wilt, zodat je beter zicht heb om bij te vullen

Met de airflow helemaal open is dit echt een schoorsteen...

zo kan ik wel makkelijk 10-tallen milliliters per avond dampen

één mooi ding deze,..

Edited by Morice
deck, een
  • Like 1
On 18-12-2017 at 22:37, Johannes Koning said:

Vraag me af hoe de kloon van deze bevalt gaat maar 30ml in

kost maar 100 dollar

.die is zeker 10 keer beter dan iedere andere tank  en je hoeft er alleen maar een mod bij te kopen waar die tank op past.   :zoef

• 2 months later...

Deze week ook gekocht en niets dan lof over het builden erop en de smaak en airflow maar jezus is mijn top cap een kreng, kost je letterlijk het vel op je vingers om de airflow gedraaid te krijgen.

Enige moment dat het vlot werkt is als ik net een drupje liquid rond de O-ring heb gedaan en de top cap er terug op zet maar zelfs 20 minuten later is het net of de top cap op zijn plek is geroest, tenzij ik mn t-shirt als grip gebruik en het vel op mn vingers kapot draai op de ''grip'' dan krijg ik het nog wel gedraaid met moeite.

Bottom O-ringen zijn beide wel perfect, de mid cap eraf trekken vergt juist de goede kracht en zit ook vlot en stevig weer terug op zijn plaats.

Misschien in de week eens de spare O-ring proberen bovenaan maar denk dat ik een exemplaar heb met een iets te dikke O-ring in de top cap.

• 4 weeks later...

Wat mij betreft is de smaak bij een dual coil net zo goed als een single coil.

Natuurlijk heeft de dual coil meestal dubbel zoveel power nodig om goed te zijn als de single coil.

De Drop is nog steeds één van de beste dual coil RDA's die ik ooit gedampt heb, niet enkel op gebied van smaak want daar heb ik nog veel andere RDA's die net zo goed smaken zoals de Reload en Twisted messes 24pro.

Maar de drop heeft het grote voordeel van een erg diep juice well te hebben en de airflow zit hoog, dus hier kan ik lekker liquid in drippen of squonken zonder dat het gaat lekken.

Ik heb hem vandaag ook mogen ontvangen.

Ik heb er een dubbele clapton in gezet, die komt net op 0,29 ohm uit.

Op de gbox gesmeten en man wat een verschil met de dead rabbit.

Veel beter van smaak.

Nadien de dead rabbit van nieuw katoen voorzien en terug gewisseld.

Gelijk het zelfde resultaat.

Waarom weet ik niet want tussen die twee is er heel weinig verschil te bespeuren.