Jump to content

Ode aan de kapperswatten/kapperslont.


Moppersmurf aka Dramaqueen

Recommended Posts

1 hour ago, Cyber_Huub said:

WTF! MoSmu-watten?
De reeds lang geleden toegepaste lontwatten, hebben vanaf dat moment de gepatendeerde naam SaKaWa-watten gekregen.
Dat persoon gaat mijn product niet clonen, al moet het onderste watje boven komen :gek .

Die smurf mag zijn naam alleen maar verbinden aan'' Reckitt'' poppetje blauw voor een witte was :wink

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nou vandaag mijn kapperswatten binnen, ik maak de doos open en wat ik daar zie :shock    1 hele kilo watten en dat is echt huge, huge.

Gelijk even de aansteker test gedaan, en de watten smelten niet, het brand en gloeit daarna helemaal op.

Als ik tijd heb zal ik eens even een leuke wick maken van dit spul en testen.

Word vervolgd

 

P.S. er zat ook een handgeschreven briefje in met de tekst "heel veel plezier met de watten en een smilie"

Alsof ze het weten

Edited by jackal_ut
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Dr.Smoke said:

Of de Blue Diamonds, die zijn toch al kassie wijlen :rip

 

Ja! Natuurlijk. Samen met Ramona in de Blue Lagoon sinin' the blues.

Totdat dat tafereel wreed verstoord werd door The Blue Angels..........................

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, balling said:

 

Ja! Natuurlijk. Samen met Ramona in de Blue Lagoon sinin' the blues.

Totdat dat tafereel wreed verstoord werd door The Blue Angels..........................

Er komt een dag, dat die Smurf zijn thrill vind on blueberry hill :zoef

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Moppersmurf said:

 

omg..  de gedachte dat ik door jouw strot glij  :gek

Ik ben een man.

Ik denk dus in plaatjes.

Bedankt maar weer, hè

Link to comment
Share on other sites

Zoals gezegd gister de zak kapperslont binnen gekregen, vandaag kwamen mijn nieuwe sxk pocket RTA's binnen dus ik heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om maar gelijk die kapperslont te gebruiken.

Wat mij opvalt is dat de zak kapperslont aangeeft dat deze 100% viscose is, ik weet niet of het goed of slecht is, met @Moppersmurf contact gehad erover maar ben er nog niet uit.

Kan iemand uitleggen wat nu eigenlijk 100% viscose is, ik weet hoe het gemaakt word maar is het schadelijk?

 

De eerste halen had ik een bijsmaak welke langzaam verdwijnt, ik wacht af en laat het jullie weten.

Link to comment
Share on other sites

@jackal_ut ik denk dat niemand je hier 100% garantie kan geven dat het op geen enkele manier schadelijk kan zijn. Voor mijzelf acht ik het (blijkbaar) gewoon veilig genoeg om als vloeistoftransportmiddel te gebruiken in mijn dampspullen, net zo veilig als 'organic cotton' en aanverwanten. Ik ben echter geen wetenschapper of ook maar iets wat er op lijkt, dus ik zal nergens mijn hand voor in het vuur steken.

Ieder zal voor zich moeten bepalen of je het risico van niet 200% weten wat het evt. kan doen op al dan niet lange termijn, wil lopen/het waard vindt. Ter relativering eet, drink, adem en doe ik denk ik zo'n 3000 dingen elke dag waarvan ik dat als simpele ziel ook niet voor 100% kan uitsluiten. Maar blijkbaar vind ik het de risico's steeds waard.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, jackal_ut said:

Kan iemand uitleggen wat nu eigenlijk 100% viscose is, ik weet hoe het gemaakt word maar is het schadelijk?

 

Je kan je dit bij elk product afvragen. Sommige gegevens zul je nooit krijgen. Maar de manier waarop je er mee omgaat kan je wel beínvloeden.

Zolang je het als transportmiddel van je vloeistof gebruikt kan het bijvoorbeeld niet verbranden. Door de vloeistof is de temperatuur die het haalt al redelijk beperkt.

Dryburnen met lont er in zou ik wel afraden maar dat is vrij logisch.  

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest Toxic71

Wat ik lees over viscose is dat er flink veel giftige chemicalien gebruikt worden bij de productie ervan.

Daarom is de productie van viscose erg milieuvervuilend. De viscose wordt gewassen maar of er schadelijke residuen achter blijven is de vraag.

Dit zal ook niet intensief gecontroleerd worden, omdat viscose niet voor comsumptie gebruikt wordt en er dus geen levensmiddelenwetten en controles op rusten.

Dat we dit van veel andere producten ook niet weten is natuurlijk geen onderbouwd argument voor veilig gebruik, maar meer een persoonlijke keuze.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...