Jump to content
Sub-Ωhm

Dampforum heeft 7000 leden ☁☁☁

Recommended Posts

Het zat er al even aan te komen maar mooi dat de "fusillade" van een tijd geleden de aanwas weer mooi is bijgetrokken.

Bloemetje voor nr. 7000. Waar kan ik die naar toe sturen? 

7 minutes ago, balling said:

Bloemetje voor nr. 7000. Waar kan ik die naar toe sturen? 

@Kristof Schepers is het 7000ste lid, Kristof, je kunt je bloemetje afhalen bij Ballings bloemenwinkel.

1 minute ago, Sub-Ωhm said:

@Kristof Schepers is het 7000ste lid, Kristof, je kunt je bloemetje afhalen bij Ballings bloemenwinkel.

Bloemetje wordt gestuurd per PB (PM).

Dat zijn er al heel wat :duim

Vanaf wanneer bestaat het forum eigenlijk?

Ik zie dat bv marianna al lid is sinds 2012,dus toch al verschillende jaren.

19 minutes ago, /Marc/ said:

Vanaf wanneer bestaat het forum eigenlijk?

Ik zie dat bv marianna al lid is sinds 2012,dus toch al verschillende jaren.

De eerste post op dit forum is van 12-01-2010

Onder andere naam gestart, maar daar kan onze @Marianna ons vast meer over vertellen.

Joohoo. Pas net een paar maanden lid maar al heel veel gehad aan dit forum. 

Applaus voor onszelf! :bliss

en dank voor het FBT van nu en van het verleden.

1 hour ago, Moppersmurf said:

Zie je nou dat ik dus wél volle zalen trek!

'T gaat helemaal niet over jou, blauwe.

Edited by balling

3 hours ago, Luc rafc said:

Zijn die ook actief??

De 7.000 leden zijn niet allemaal -of nog- actief, maar als je op een willekeurig moment de online gebruikers bekijkt zie je vaak dat de gebruikers voor 2/3 tot 3/4 uit "guests" bestaat (en ik kan zien dat het allemaal verschillende IP adressen zijn).

Dat kan een aantal dingen zeggen, maar ik bedenk me graag dat men hier graag struint vanwege de uitstekende kennis van de forumleden en we zodoende een bron van goede informatie zijn (zonder verplichtingen) :clap

• Like 8
  • Thanks 1
  • Haha 1

Dat van de 'guests' kan ik volledig begrijpen. Ik heb ook eerst een volle maand alleen maar meegekeken en gelezen voordat ik me aanmeldde.

5 hours ago, /Marc/ said:

Er zijn eigenlijk nog véél meer forumleden, maar een tijdje geleden heeft één van de voormalige FBT-leden jammer genoeg een groot aantal forumleden er uit gekieperd omdat die personen lange tijd niet meer hadden ingelogd (terwijl je niet ingelogd hoeft te zijn om toch veel rubrieken te kunnen lezen).

Anders had dit forum met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nu  2 x zoveel leden gehad.

5 hours ago, Sub-Ωhm said:

De eerste post op dit forum is van 12-01-2010

Onder andere naam gestart, maar daar kan onze @Marianna ons vast meer over vertellen.

Eerst was er een 'wit' forum (esigaret.nl van Sophora) en  een 'blauw' forum (freesmokers.nl van Martin) en een 'rood' forum (e-roken.net van Veri).

Het witte, blauwe en rode forum uit 2007 zijn ergens eind 2012 of begin 2013 samengevoegd tot elektrisch-roken.com (het 'gele' forum van Karlo en Nin), wat later omgedoopt werd tot dampforum.nu. 

Met de wayback-machine is er nog wel een beetje terug te vinden van elektrisch-roken.com, o.a. dit:

https://web.archive.org/web/20130902094626/http://www.elektrisch-roken.com/index.php?PHPSESSID=1rlo7r0v71ltup3mlupr87som0;wwwRedirect

13 hours ago, tsiis said:

De 7.000 leden zijn niet allemaal -of nog- actief, maar als je op een willekeurig moment de online gebruikers bekijkt zie je vaak dat de gebruikers voor 2/3 tot 3/4 uit "guests" bestaat (en ik kan zien dat het allemaal verschillende IP adressen zijn).

Dat kan een aantal dingen zeggen, maar ik bedenk me graag dat men hier graag struint vanwege de uitstekende kennis van de forumleden en we zodoende een bron van goede informatie zijn (zonder verplichtingen) :clap

Ik zelf kijk ook wel eens op de site zonder in te loggen. Dit kan zijn als ik bijvoorbeeld net de cache van mijn tablet, telefoon, laptop of pc heb gewist. Ik gebruik diverse apparaten dusja. :p Maar volgens mij, dat denk ik, zijn er ook veel leden die net nieuw zijn in de damperswereld en dan een vraag stellen en daarna nooit meer inloggen. Dit kan om meerdere redenen zijn.

17 hours ago, tsiis said:

Bij heel veel zoekopdrachten bij google kom je ook op het dampforum uit dus dat verklaart ook de guests.

Ik kijk heel vaak op het dampforum zonder ingelogd te zijn en soms, zoals nu log ik dan even in. ;)

Bij heel veel zoekopdrachten bij google kom je ook op het dampforum uit dus dat verklaart ook de guests.
Klopt, ik kwam hier omdat ik googlede of er Nederlanders zijn die ervaring hebben met zamplebox, en, ja die was hier, ergens.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Ik kom er zojuist achter dat ik al 10 jaar af en aan damp, en toch een newbie blijf op dit gebied :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

34 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik kom er zojuist achter dat ik al 10 jaar af en aan damp, en toch een newbie blijf op dit gebied :)

Woow, sinds 2007... Een echte pionier van het eerste uur

44 minutes ago, jorisd1980 said:

Haha ;) dat begon allemaal met de supersmoker he ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb ik ook 1 gehad ergens in 2007 of 8.

Als gevolg daarvan ben ik zelfs een tiijd overtuigt roker geweest.