Jump to content

Coil placement in Rda


Faustius

Recommended Posts

Ik kwam daarnet toevallig uit op een film(pje) - ja tussen haakjes want het duurt zomaar even 31minuten - van 1 of andere Oen.

 

De kerel heeft een "dampkamer gebouwd en met een hi-res slowmotion camera gefilmd hoe inlomende Licht zich gedraagt... Toen ik het zag dacht ik, daar wil ik mijn mededampers hun mening wel eens over Horen.

 

Uiteindelijk mondt bijna Elke review of raad ivm rda, rdta of rta toch uit in discussies over smaak en welke coil dergelijke, voor een normaal iemand onzin...

 

De film zet naar mijn mening echt aan tot nadenken en experimenteren met coils en hun placement.

 

 

Sent from my MI 6 using Tapatalk

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Leuk experiment van de Noorse Morten Oen! Ik heb er verder geen mening over, behalve dat ik het fascinerend vind om naar te kijken en te luisteren en zijn filmpjes vanaf nu volg :clap en oja:  zijn vikingbaard vind ik prachtig :wub

 

Zijn filmpje van gisteren heeft nog een leuke teaser (linkje is met timecode):

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

“I am expecting the dead rabbit in the mail. The rda, not the poor animal.” ???

Wel zeer leerrijke video! ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Die was idd wel goed en de manier waarop hij het zei was geeoonweg subliem

Sent from my MI 6 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Het is een mooie, duidelijke video, die me ook Nog zinneg lijkt.
Wel vraag ik me af of het ook op gaat voor dual coil set up. In dat geval heb je langs beide zijden binnenkomende lucht, je Zou toch denken dat de luchtstroom Dan veranderd, dat er andere turbulentie ontstaat?

Sent from my MI 6 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ik dacht dat hij daar ook over sprak. Wanneer hij toont dat hij een dammetje van katoen maakte tussen de dual coil setup.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja hij sprak erover, maar ik vraag me af of de lucht hetzelfde zou reageren zoals bij de test set up (damp box) met de single inlaat

Sent from my MI 6 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bij gebrek aan een afspeellijst, hier een linkje naar Morten Oen's "air flow experiment" videos (staan bovenaan opgesomd in de lijst, oudste eerst):

https://www.youtube.com/channel/UCMS4GxDHLPvXr5oQrthU60A/search?query=air+flow

 

En ik heb het idee dat @Jim ons misschien (nog) meer kan vertellen over (zijn ervaringen met) air flow en coil placement :lach

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...