Jump to content
Jim

YFTK Entheon RDA review

Recommended Posts

Gebruik deze RDA nu iets meer dan een week dus tijd voor een review.

Van zodra ik de clone zag opduiken in China heb ik deze onmiddelijk besteld, enige versie die toen beschikbaar was is die YFTK.

Heb het hier gekocht:

http://www.3fvape.com/home/18870-yftk-entheon-style-rda-rebuildable-dripping-atomizer-w-bf-pin-silver-stainless-steel-22mm-diameter.html

Ondertussen zijn al vele andere cloners die de Entheon gemaakt hebben.

De echte versie is van Psyclone mods en die kost tussen de 80 en 100€ online.

Het is eigenlijk niet meer of minder dan een upgrade van de Hadaly, maar dan enkele punten beter gemaakt.

Wat krijg je:

- Entheon RDA

- Squonkpin en inbussleutel

- Reserve o-ringen, schroefjes en extra build deck klem

- Een hele reeks driptips en adapters

- Beauty ring

Rs8mwYV.jpg

Sober uiterlijk, iets lager zie je een vergelijking met de Hadaly.

2QCd0Cx.jpg

Info onderaan, squonkpin reeds geplaatst.

FSHQsBS.jpg

Omdat de driptip een maat heeft die nergens op past hebben ze voor een heleboel opties gezorgd.

tn2ZqH7.jpg

Van links naar rechts:

Beauty ring 22mm naar 24mm

2 driptips in 510 formaat

2 adapters zodat je uw eigen 510 driptips kan gebruiken

2 standaard wide bore driptips, die passen dus enkel op deze RDA

Bij de Hadaly had je 2 airflow gaten in build deck en topcap, bij deze slechts 1 gat.

Maar als je kijkt naar onderstaande foto's zal je zien dat de airflow eigenlijk nog hetzelfde is als de Hadaly, maar de 2 kleine gaten geven uit op slechts 1 opening.

D5lpWxs.jpg

UUUbNpQ.jpg

Vergelijk met hoe het was op de Hadaly.

NMdfvC0.jpg

Het build deck is bijna hetzelfde als de Hadaly, maar de klemmen zijn iets beter geworden en ook langer.

Zo kun je dus iets bredere coils gebuiken, je kan de klemmen ook omdraaien dus het maakt niet uit naar welke kant je uw coil draait.

qVAX05N.jpg

lYpK3xU.jpg

Het build deck is bijna hetzelfde als de Hadaly maar het juice well is iets dieper en de airflow zit iets hoger.

Dus als je nu nog overdripped of oversquonked is het niet meer dan uw eigen schuld.

De liquid komt niet meer gewoon uit een gat in de 510 pin, maar word nu mooi verdeeld naar beide kanten van het juice well.

UVsebIU.jpg

De airflow in het deck is nog steeds gelijk aan de Hadaly.

Kj4Lhdf.jpg

Zo heb ik de coil in combinatie met de airflow.

FVSrKk2.jpg

Wicken is ook zeer simpel, helemaal niks moeilijk aan.

jLI84sV.jpg

Verschil in build deck met een Hadaly, bijna hetzelfde dus maar veel beter.

ITgviHD.jpg

Die beauty ring, tja moet je zelf weten of je het mooi vind of niet.

Soms kan ik het hebben en soms vind ik het te druk.

E34tiC3.jpg

Foto op een Therion DNA75C squonker met een teflon 510 driptip.

JnNpdO5.jpg

Mijn bevindingen:

- Het is niet meer of minder dan een upgrade van de Hadaly.

- Beter build deck met meer mogelijkheden op gebied van coil keuze.

- Airflow iets anders.

- Veel opties van driptips en de beauty ring is ook leuk.

- Het lekken via de airflow is aangepakt en dus verleden tijd nu.

- Als je squonked word de liquid mooi verdeeld over het deck in plaats van centraal door een gat.

- O-ringen zijn goed, niet te strak of los.

- Voor mij met mijn builds is alles dik in orde, heel tevreden over deze RDA.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over de smaak en airflow praat ik niet meer in reviews, dat moet je zelf maar ervaren.

Ik laat foto's zien van mijn build, maar beschrijf die niet want iedereen moet voor zichzelf uitmaken welke build men wil gebruiken.

Mijn persoonlijke smaak is misschien niet hetzelfde als die van iemand anders, en als er mensen nadien zeggen dat hun ervaring helemaal anders is dan die van mij komt dat de review en mijn geloofwaardigheid niet ten goede.

Ik praat dus enkel nog maar over het product op zich, jullie moeten zelf uw ervaring met het product maar toevoegen als jullie willen (of niet).

Als toekomstige squonker (met de pico squeeze) ben ik zeer geinteresseert in de Entheon vanwege de wat diepere juice well dan de Hadaly maar twijfel nu nog welke juist, de SXK versie van FT of de ShenRay versie van 3f  :mmm

En ik koop meestal de SXK clones, maar YFTK was de eerste met deze Entheon clone dus heb ik die gekocht.

Ben nog steeds zeer tevreden van deze RDA, de Hadaly zal volgens mij zelden nog uit de kast komen.

Deze is gewoon veel beter dan de Hadaly.

Ik heb de PEI versie en de SXK versie van de Hadaly en van de SXK versie ben ik niet tevreden over de bovenste O-ring, die is te dik voor een RDA en zou een bekend "probleem" zijn bij de RDA's van SXK. Heb ondertussen andere O-ringen besteld en hopelijk lost dat het "probleem" op.

Nu ben ik uiterraard een beetje wantrouwig dat de SXK versie van de Entheon het zelfde "probleem" heeft, en met ShenRay heb ik nog geen ervaring en lees er ook maar bitter weinig over wat O-ringen betreft :-/

Die ultem en frosted topcaps zitten meestal strak bij clones, ongeacht van welk merk.

Heb zowel frosted als ultem voor de Hadaly, en bij elke clone versie die ik heb moet ik de bovenste o-ring verwijderen.

Op mijn echte Hadaly past alles zonder probleem.

Ik gebruik deze RDA nu toch dagelijks en dat zie ik niet snel veranderen want het is ondertussen zowat mijn favoriete 22mm RDA geworden.

En daardoor wou ik nog wat verder "investeren" in de Entheon, en heb ik van Psyclone mods al de verschillende kleuren topcaps gekocht met bijhorende beauty ring.

Dit setje topcaps kost wel 5x zoveel als een Entheon clone, maar ik match graag mijn RDA's op de mods die ik gebruik dusja.

i9RUA7H.jpg

Deze topcaps zijn ook wel "slammed" topcaps genoemd, die zijn iets minder hoog als de originele cap en dus beter om nog meer smaak uit de RDA te krijgen.

4t47jih.jpg

3QmKc31.jpg

Heb ondertussen nog 2 entheon clones onderweg, een zwarte en goude versie.

Vandaag nog een derde Entheon toegekomen en nu heb ik een SS, zwarte en goud versie.

Goud had ik nodig voor op de Dotmod squonker:

image.thumb.jpeg.23b43f220cd7d3c825e48f5148a6a52e.jpeg

Een andere Entheon staat nu op de Pulse BF, de frosted topcap staat er goed bij:

image.thumb.jpeg.290fe2cd90803b89d0c0fb4d205097a8.jpeg

En ik heb ook nog een volledig doorzichtige topcap toegekregen vandaag, die zal gebruikt worden op een toekomstige squonker die nog in de maak is.

image.thumb.jpeg.3304cb31d31f0023fc97ea826e429378.jpeg

Ik heb deze YFTK en twee andere waar ik geen naam van weet, werken alle drie zoals het moet.

Enige verschil is dat bij de twee andere niet zoveel driptips bij zijn als die van YFTK.

Posted (edited)

Gisteren heb ik mijn exemplaar ontvangen. Ook een yftk clone. En voor een clone ben ik erg tevreden! Elke hit die ik gisterenavond deed, was genieten. Dit gaat mss dom klinken, maar ik vermoed dat je de airholes achter de clamps moet laten uitkomen? Ik had gisteren namelijk de topcap er verkeerd opgezet (met de airholes achter de wick) en ik kreeg toch net dat beetje meer smaakt, leek het wel. 

Edited by germanaaizer

Ja de airflow zit aan de kant waar de klemmen zitten.

Heb je de coil iets dieper geduwd in het deck, of gewoon je coiling rod of wat je gebruikt over het deck geplaatst en zo de coil geplaatst?

Ik duw nu de coil altijd iets dieper in het deck zodat de airflow niet aan de onderkant van de coil komt maar de ganse zijkant van de coil raakt.

Dan vind ik de smaak nog iets intenser.

Verder is dit nog steeds mijn nummer 1 single coil RDA, deze en de haku en flave 22.

Beter gaat het niet meer worden denk ik, ik zoek voorlopig ook niet meer naar nieuwe single coil RDA's.

Ik heb de coil niet echt dieper geduwd. Zal ik morgen, als ik em een nieuw wit snorretje geef, gelijk even doen! :duim Ik vond de gorge al goed presteren, maar deze is toch wel beter :ja en nu begint m'n zoektocht naar een zwarte topcap. Ik heb er al enkele gevonden, maar goedkoop zijn ze niet te noemen. En om gelijk die set van 4 stuks te kopen waarvan ik er 2 wrs niet ga gebruiken, vind ik ook wat gek. De doorzichtige vind ik dan ook weer erg mooi!

Ik gebruik deze nog het meest:

https://www.fasttech.com/product/9622092

Driptip is wel vrij kort dus daar moet je wel voor zijn.

Kost bijna niks en kwaliteit is goed, en ik vind het leuk om mijn build te kunnen zien zitten en vooral of mijn katoen nog nat genoeg is.

Als ik mijn katoen niet zie door de driptip dan trek ik 100x per dag die topcap af.

Deze heb ik ook, maar inderdaad ik gebruik er meestal maar twee van.

http://masquevapor.com/gb/psyclone-mods/11227-entheon-stubby-cap-kit-psyclone-mods.html

Je hebt nu ook deze, zo maak je van de Entheon een Hadaly met die airflow en nog iets compactere kamer.

http://masquevapor.com/gb/psyclone-mods/12668-hadeon-cap-psyclone-mods-clear-pctg.html

Die op fasttech ben ik ook tegen gekomen, die ga ik dan al bestellen denk ik. Bedankt om je ervaringen te delen! M'n squonflesje is leeg en de liquid was de laatste. Morgen opnieuw wicken. 

On 13-3-2018 at 20:00, Jim said:

Ik gebruik deze nog het meest:

https://www.fasttech.com/product/9622092

Driptip is wel vrij kort dus daar moet je wel voor zijn.

Kost bijna niks en kwaliteit is goed, en ik vind het leuk om mijn build te kunnen zien zitten en vooral of mijn katoen nog nat genoeg is.

Als ik mijn katoen niet zie door de driptip dan trek ik 100x per dag die topcap af.

Deze heb ik ook, maar inderdaad ik gebruik er meestal maar twee van.

http://masquevapor.com/gb/psyclone-mods/11227-entheon-stubby-cap-kit-psyclone-mods.html

Je hebt nu ook deze, zo maak je van de Entheon een Hadaly met die airflow en nog iets compactere kamer.

http://masquevapor.com/gb/psyclone-mods/12668-hadeon-cap-psyclone-mods-clear-pctg.html

Ik was net ook even naar een glazen kapje aan het kijken op fasttech , ik hoop dat ze weer snel op voorraad komen 😉

Want elke x die kap er af trekken is niks nee gaat ook behoorlijk zwaar, verder zeker een prima ding 😉