Jump to content
Toxic71

Waarschuwings Stickers Hardware

Recommended Posts

2 hours ago, L33ntje said:

Nee, de reden is gewoon dat ze zich er nooit in verdiept hebben, en de hysterische koppen en onjuiste en onvolledige artikelen in de media nabouwen. Laat ze maar eens wat gedegen wetenschappelijk onderbouwde artikelen lezen, of zoek wat leuke balling docu's op YouTube waarin deskundigen uitleg geven over roken versus dampen.

Alleen wie nooit gerookt heeft, doet zijn gezondheid niet per definitie een plezier als hij begint met dampen. Net als wie begint met koffie drinken, maar niet zo schadelijk als wie begint met alcohol drinken.

Drinken je ouders toevallig wel eens alcohol? Dan heb je een machtig wapen in handen in een eventuele discussie. ;-)

Je kunt ze ook vragen voor jou even de nicotine er uit te halen. En veel succes met zoeken.

Me ouders waren fulltime rokers en roken nu alleen nog bij de kachel achter het huis met een wijntje  

8 hours ago, Darksand said:

Ik vraag me af of dit zomaar mag,  "above warning only applies when this device has been filled with nicotine bla bla bla"

Het is wachten op de eerste die hierdoor op z'n vingers wordt getikt.

Ja dat mag...

want het staat onder de Wettelijke Verplichting en buiten het ook weer wettelijke verplichte zwarte kader.

Het is simpel een notitie van de Fabrikant, die aangeeft dat het gewoon onzin is wat er wettelijk verplicht wordt gesteld,

daar het tankje nog leeg is en niet perse gevuld hoeft te worden met een Nic Houdende Liquid.

De Fabrikant heeft voldaan aan zijn Wettelijke verplichtingen, die aan alle fabrikanten van dampwaar is opgelegd, door oa FDA, WoH en

al die andere bazige organisatie's, die fel tegen het dampen zijn, zo ook ons eigen Long Fonds, omdat het ze gewoon klauwen vol met geld kost.

Maar laat ik het zo zeggen...

NU mag het nog.. van zodra er Accijnzen op geheven worden zijn dit soort Notitie's van de Fabrikanten ook niet (meer) geoorloofd.

Edited by Camikease

9 hours ago, Camikease said:

Ben ik het niet met je eens @L33ntje,

Dampen heeft een licht reinigende werking op de longen.... damp je ook nog eens meer PG dan VG, zul je dat ook eerder merken....

mensen die nog nooit gerookt hebben maar nu wel willen (of zijn ) gaan dampen, staan wel hele dagen in de "frisse" buitenlucht, "muffe" binnenlucht..

(sarc-modus aan) die tegenwoordig zo ongelofelijk gezond is (sarc-modus uit) - dat zelfs zij er baat bij kunnen hebben om gewoon te gaan dampen.....

Qua PG, VG en zelfs nicotine maak ik me total ook geen enkele zorgen. Maar op het gebied van aroma's, vooral VEEL en ZWARE aroma's, is wat mij betreft het laatste woord nog niet helemaal gezegd. Voor rókers zal het in vrijwel alle gevallen uiteindelijk toch een flinke verbetering zijn, maar voor niet-rokers die anders ook nooit zouden zijn gaan roken  (als die er al zijn, want ik denk dat het toch een beetje de aard van het beestje is, en dat veel "vanuit-het-niets"-dampers in andere tijden allang rokers waren geweest) is het tot we daar meer over weten niet per definitie (of in elk geval nog niet bewezen) een positieve invloed op de gezondheid. Neutraal op zijn best. 

Ook  ben ik er gevoelsmatig van overtuigd, dat MTL dampen uiteindelijk ALS er toch op termijn  iets in de aroma's of de metalen kwaad zou kunnen, minder riskant is dan DL dampen, puur vanwege de hoeveelheid. En jongelui die instappen in het dampgebeuren doen dat eigenlijk vrijwel zonder uitzondering in het "dikke wolken, geen of weinig nicotine, zeer veel aroma"- segment. Ik heb zelf in elk geval nog geen beginnende damper die nooit gerookt heeft, zien beginnen met een MTL-machientje met een tabaks- of mentholsmaak. (Uitsluitend fruit/zoet). 

En dan zijn er natuurlijk nog de "vape-perikelen" die je voornamelijk ziet bij dat zelfde DL-dampen  : maagzuur/maagklachten en smaakbloks. Ga je niet dood aan, maar een verbétering is het niet. 

9 hours ago, Sander Zeeman said:

Me ouders waren fulltime rokers en roken nu alleen nog bij de kachel achter het huis met een wijntje  

Maar ze roken nog steeds.....dat geeft ze feitelijk geen énkel recht van spreken. Eerder mogen ze blij zijn dat jij ondanks hun jarenlange goede voorbeeld, het roken niet hebt opgepikt maar met dampen bent begonnen. 

Dat kan overigens ook betekenen dat zij, zoals veel rokers die er nog niet klaar voor zijn en nog geen moment ook maar wíllen overwegen om te stoppen - zoals ik een paar maanden terug - vooral zichzélf willen voorhouden dat dampen slechter is dan roken, zodat ze zonder al te veel schuldgevoel nog effe kunnen doorpaffen. Want ach, die paar sigaretjes kunnen geen kwaad, en dampen is ZOOOO veel slechter.......Yeah, sure.

Als je ze weet te bereiken heb je in potentie dus nog twee toekomstige dampers er bij. ;-)  En vergis je niet ; een straffe roker die bang is zijn sigaretje kwijt te raken - of zijn excuses daarvoor - kan behóórlijk de hakken in het zand zetten. Die intereesse moet uiteindelijk uit henzelf komen. 

Ga de discussie dus maar niet keihard aan,  maar geef ze  gewoon het goede voorbeeld en terloopse beetjes info. Al zal voor hen een Smok geen eerste optie zijn; de meeste long-term rokers die overstappen beginnen met MTL dampen. 

37 minutes ago, L33ntje said:

Maar ze roken nog steeds.....dat geeft ze feitelijk geen énkel recht van spreken. Eerder mogen ze blij zijn dat jij ondanks hun jarenlange goede voorbeeld, het roken niet hebt opgepikt maar met dampen bent begonnen. 

Dat kan overigens ook betekenen dat zij, zoals veel rokers die er nog niet klaar voor zijn en nog geen moment ook maar wíllen overwegen om te stoppen - zoals ik een paar maanden terug - vooral zichzélf willen voorhouden dat dampen slechter is dan roken, zodat ze zonder al te veel schuldgevoel nog effe kunnen doorpaffen. Want ach, die paar sigaretjes kunnen geen kwaad, en dampen is ZOOOO veel slechter.......Yeah, sure.

Als je ze weet te bereiken heb je in potentie dus nog twee toekomstige dampers er bij. ;-)  En vergis je niet ; een straffe roker die bang is zijn sigaretje kwijt te raken - of zijn excuses daarvoor - kan behóórlijk de hakken in het zand zetten. Die intereesse moet uiteindelijk uit henzelf komen. 

Ga de discussie dus maar niet keihard aan,  maar geef ze  gewoon het goede voorbeeld en terloopse beetjes info. Al zal voor hen een Smok geen eerste optie zijn; de meeste long-term rokers die overstappen beginnen met MTL dampen. 

Ja me pa vroeg me er keer na een esig. hoe dat werkt enzo maar kon ik hem niet vertellen had even geen tijd. wil ik er laatst over beginnen zegt die van is niks voor mij toen liet ik hem zien dat er ook esig pennen waren inplaats van blokjes . Die een stuk kleiner waren toen was die wel verbaasd. Ik ga er gewoon vaker over beginnen tegen hem kijken of die het mischien wil proberen 

@Sander Zeeman Goed plan. Maar die pennen zijn kut, dat kan vrijwel alleen maar teleurstelling opleveren. Als je iemand een serieuze kans wilt geven over te kunnen stappen op dampen, moet die wel een beetje vernunftig apparaat hebben. Maar er zijn inderdaad prima starters die de vorm van een stick / buis hebben, en niet reguleerbaar zijn. Beetje inschatten hoe technisch / slim de persoon in kwestie is. Voor veel mensen is een reguleerbare mod een uitstekende instapper die wat meer mogelijkheden geeft dan een alles-in-eentje. 

8 hours ago, L33ntje said:

.. tot we daar meer over weten niet per definitie (of in elk geval nog niet bewezen) een positieve invloed op de gezondheid. Neutraal op zijn best. 

Jaja, maar ik moet wel even van religie veranderen en dan weer lekker buiten frisse uitlaatgassen inhaleren om mijn longen te reinigen.   

On 30-10-2017 at 01:05, Camikease said:

zolang je er geen tabak inpropt kan t overal voor gebruikt worden...

en is t niets anders dan papier en een filter... heeft helemaal nix met roken te maken....

ik dacht altijd dat het condooms voor smurfen waren!:tong

On 31-10-2017 at 01:59, DDDsprayshop said:

Valt het al op dat ik een hekel heb aan dat overheids/sire/antidamp/media geneuzel?:wink

Hier nog een.:ja

19 hours ago, Nijmegensmoke said:

Wat Leentje zegt.Toch kan ik me er ook wel iets bij voorstellen hoor, dat zulke waarschuwingsstickers je ouders afschrikt. Als je nergens van weet en je ziet allemaal waarschuwingen (naast de negatieve publiciteit) dan denk je automatisch dat iets slecht is. Jammer dat het hier niet gaat zoals in UK, waar ze ook positieve publiciteit eraan geven. 

Was vandaag bij KNO arts voor controle en die vond het super dat ik niet meer rookte maar toen ik vertelde dat ik dampte was zijn eerste vraag met hoeveel nic en of ik het ging afbouwen.Toen ik vertelde dat ik van 18 nu op 8mg zat was die tevreden.Ook daar is het dus de overtuiging dat nic slecht is.Het is een van de beste KNO artsen van NL.Of ze verdiepen zich er niet in of ze weten dingen die wij niet weten over NIC?Voor mij maakt het niet uit want het is of roken of dampen met nic.

8 hours ago, L33ntje said:

@Sander Zeeman Goed plan. Maar die pennen zijn kut, dat kan vrijwel alleen maar teleurstelling opleveren. Als je iemand een serieuze kans wilt geven over te kunnen stappen op dampen, moet die wel een beetje vernunftig apparaat hebben. Maar er zijn inderdaad prima starters die de vorm van een stick / buis hebben, en niet reguleerbaar zijn. Beetje inschatten hoe technisch / slim de persoon in kwestie is. Voor veel mensen is een reguleerbare mod een uitstekende instapper die wat meer mogelijkheden geeft dan een alles-in-eentje. 

Ik was overtuigd door een hijs uit een justfog s4 met 18mg.Voelde hetzelfde als sigaret en ben week later de vaporesso gaan halen.Kan wel als NIC hoog is maar niet voor hele dag.

9 hours ago, L33ntje said:

Me pa is wel handig met spul maar ik denk dat hij er niet mee wil lopen op de bouw enzo?

@Sander Zeeman misschien zo een setje Justfog Q16 kopen (schijnen bij heel veel rokers het apparaatje te zijn om over te stappen)

die zet je dan op het midden van de tafel met bijvoorbeeld een Miller's Silverline 18 mg Shag smaak of Miller's Silverline 18 mg USA blend erin....

en dan daag je in 1e instantie je Pa uit om er eens een normale hijs van te nemen (zoals die dat doet met zijn sigaretten)....

En wacht je gewoon zijn reactie's af.... je kunt em ook wijs maken om een Dual User te zijn... zowel zijn vertrouwde tabak, als een damper...

Dat geeft hem t gevoel dat ie de baas is..... want zijn vertrouwde tabak (smaak) hoeft ie dan niet te laten liggen...

Binnen no-time zal er een overschakeling zijn, naar overwegend dampen. eenmaal je vader overtuigd is zal je moeder automatisch volgen....

Edited by Camikease

28 minutes ago, Sander Zeeman said:

Me pa is wel handig met spul maar ik denk dat hij er niet mee wil lopen op de bouw enzo?

Het meest grappige is dat er heel veel bouwvakkers zo een ding stiekum toch op zak hebben...

Ondanks t rauwe uiterlijk van het beroep, schamen de meeste zich om te laten zien dat ze verstandig bezig zijn....

Hiermee geef je ook gelijk aan dat ie niet alleen achter de schuur bij de kachel zit te paffen..... samen met je moeder en een glas wijn.... :mmm

4 hours ago, Marianna said:

Jaja, maar ik moet wel even van religie veranderen en dan weer lekker buiten frisse uitlaatgassen inhaleren om mijn longen te reinigen.   

Hoezo, kom je nu nooit buiten dan?

2 hours ago, Camikease said:

Het meest grappige is dat er heel veel bouwvakkers zo een ding stiekum toch op zak hebben...

Ondanks t rauwe uiterlijk van het beroep, schamen de meeste zich om te laten zien dat ze verstandig bezig zijn..

Niet helemaal waar. Bouwvakkers zijn in onze winkel eigenlijk zo ongeveer de grootste groep instappers. Ze zijn de hele dag buiten, maar mogen op de Baustelle niet roken en dat is vaak ook niet praktisch. Dampen mag wel, een kan makkelijk even tussendoor. Grote dampers met dikke wolken, grote tanks en liefst meer dan twee batterijen zijn bij die jongens buitengewoon populair, en in die groep krijg ik ook de meeste niet- of nauwelijks rokende jongens die 'so 'ne E-zigarette ' willen omdat iedereen op de Baustelle er eentje heeft ;-)

Met gezond bezig zijn heeft het niet zo heel veel te maken, wel met stoer doen :lol:. Ze willen ook allemaal liefst meer power, meer damp en een dikkere mod dan hun collega's. Over het algemeen Cloud Beast en MaxoV12 dampers, weinig zelfbouwers.

Stiekem is het zeker niet. Ze kopen het liefst dampers die je van een kilometer al kunt spotten. 

Edited by L33ntje

2 hours ago, Camikease said:

Ondanks t rauwe uiterlijk van het beroep, schamen de meeste zich om te laten zien dat ze verstandig bezig zijn....

Hiermee geef je ook gelijk aan dat ie niet alleen achter de schuur bij de kachel zit te paffen..... samen met je moeder en een glas wijn.... :mmm

ik denk dat je weinig bouwvakkers kent:mmm:mmm

12 minutes ago, L33ntje said:

Niet helemaal waar. Bouwvakkers zijn in onze winkel eigenlijk zo ongeveer de grootste groep instappers. Ze zijn de hele dag buiten, maar mogen op de Baustelle niet roken en dat is vaak ook niet praktisch. Dampen mag wel, een kan makkelijk even tussendoor. Grote dampers met dikke wolken, grote tanks en liefst meer dan twee batterijen zijn bij die jongens buitengewoon populair, en in die groep krijg ik ook de meeste niet- of nauwelijks rokende jongens die 'so 'ne E-zigarette ' willen omdat iedereen op de Baustelle er eentje heeft ;-)

Met gezond bezig zijn heeft het niet zo heel veel te maken, wel met stoer doen :lol:. Ze willen ook allemaal liefst meer power, meer damp en een dikkere mod dan hun collega's. Over het algemeen Cloud Beast en MaxoV12 dampers, weinig zelfbouwers.

Stiekem is het zeker niet. Ze kopen het liefst dampers die je van een kilometer al kunt spotten. 

niet roken op de werf word nergens toegepast  ,toch niet op de ruwbouw 

bij afwerking zou het kunnen maar denk het niet

die bouwvakkers die bij jou komen in de winkel ,die enorme wolken willen blazen 

laat mij raden leefttijd 18/30 jaar

Just now, ibiza said:

niet roken op de werf word nergens toegepast  ,toch niet op de ruwbouw 

bij afwerking zou het kunnen maar denk het niet

die bouwvakkers die bij jou komen in de winkel ,die enorme wolken willen blazen 

laat mij raden leefttijd 18/30 jaar

Leeftijd klopt aardig ja, veelal begin 20. Denk dat de regels in Duitsland dan anders zijn dan in Nederland. Geloof wel dat er veel binnenwerkers bij zitten (schilderen, leidingen, dat werk).

36 minutes ago, ibiza said:

k denk dat je weinig bouwvakkers kent:mmm:mmm

nee, inderdaad, ik ken er niet zo heel veel,

mijn gehele familie bestaat uit bouwvakkers, architecten en aannemers... dus nee ik ken er niet veel van....

Wat er her en der een winkeltje binnenstruint geeft geen algemeen beeld. De aannames waarom mensen deze winkels bezoeken is dus ook gebaseerd op nul. (lol het zou wel zo kunnen zijn dat ze willen vapen lol en sluit).

7 hours ago, Nijmegensmoke said:

Wat er her en der een winkeltje binnenstruint geeft geen algemeen beeld. De aannames waarom mensen deze winkels bezoeken is dus ook gebaseerd op nul. (lol het zou wel zo kunnen zijn dat ze willen vapen lol en sluit).

Maar wat er zeer gericht over een hele dag in een vapewinkeltje binnenkomt (toevallig aanloop is er eigenlijk niet, we zitten ook niet op een winkelroute) geeft wel een aardig beeld van wat er zo over het algemeen een vapewinkel binnenkomt. En over het algemeen doen ze dat om zich een e-sigaret aan te schaffen danwel apparatuur er bij te kopen danwel voor het vloeibare segment. En voor vragen en voorlichting, en een groeiende groep voor de gezelligheid. Vooral bij nieuwe klanten leer je in zo'n eerste gesprek vraak vrij veel over de achtergrond, voor zover je ogen je dat nog niet vertellen. 

Die aanname baseer ik op waar ze uiteindelijk de deur mee uitlopen ;-) 

Ik heb vorige week 1uur in mijn lokale dampshop gestaan en heb daar een allegaartje van klanyen gezien. Maar ook opvallend veel bouwvakkers (5). Maar ook "oudere" mensen die na jarenlang roken de overstap Willen proberen.

Sent from my MI 6 using Tapatalk

17 hours ago, L33ntje said:

Hoezo, kom je nu nooit buiten dan?

Nee, veel te koud en bovendien heb ik een chauffeur die met de auto een waslijst aan boodschappen doet.

Spullen die niet in de omgeving verkocht worden, bestel ik online, en worden braaf door de postbodes bezorgd. 

21 hours ago, Phes62 said:

.Het is een van de beste KNO artsen van NL.

Niet dus. 

Edited by Marianna

Nou kom ik hier dingen tegen die al jaren niet meer mogen
De waarschuwingsteksten moeten in Nederland geschreven zijn in alleen het Nederlands.

Helaas blijken sommige groothandels ook wel eens de Belgische versie op te sturen met Nederlands, Duits en Frans maar dat blijkt ook niet te mogen

Mijn damp leverancier heeft bij een controle een waarschuwing gehad dat hij van de vele uitvoeringen lvloeisrtofer 2 met de Belgische uitvoering had staan (Duits, Frans en Nederlands).

Gelukkig had hij er van de 1 er nog maar 2 staan en de ander 4 stuks en stonden er doosjes achter met Nederlandse tekst dus kon hij aantonen dat het een mogelijke fout van de leverancier is.

Nu had hij stickers met de Nederlandse tekst (ooit een keer gekregen van groothandel) maar die mocht hij niet op het doorzichtige cellofaan plakken om dat dat wettelijk verboden blijkt te zijn

Dus alle producten waar nicotine in zit of in gedaan kan worden moet van zo'n tekst zijn voorzien(de nicotine vrije vloeistoffen zijn hiervan vrijgesteld maar moeten de tekst bevatten bevat geen nicotine)
De controleur melde zelfs dat als je het ontvangt met een niet Nederlandse tekst je het terug moet sturen naar de leverancier en je daar geen kosten aan mag hebben om dat hun het verkeerde product leveren.
Een sticker er overheen plakken is wettelijk niet toegestaan.
Het product moet van zich zelf een Nederlandse tekst hebben.

Dit geld in België zelfs zo dat als het product alleen Nederlands of alleen Duits of alleen Franse tekst bevat dit ook niet is toegestaan.
Daar moeten alle 3 de talen op het product staan.
Hiermee willen ze waarschijnlijk aantonen dat het product in Nederland mag worden verkocht

Dus indien het product geen Nederlandse waarschuwing heeft is het verkeerd

En nu werd de optie waarschuwing coils ook geopperd 
Ja ook daar moet het opstaan dan mag het als sticker op het doosje worden geplakt
De winkel waar ik mijn spullen haal heeft op alles wat met de e-sig te maken heeft de teksten er op staan.
Simpel om problemen te voorkomen